Ateizmus, anarchia és koszos punkok.

killtheradical

killtheradical

Izzadásgátló

2008. május 24. - bs395

Viktor beszélt.
Nem tudjuk, hogy miről.
Amit tudni vélünk, arról mindenki jólmegasszongya, hogy rosszul tudjuk, meg hogy röhejes, hogy egyáltalán érdeklődünk. Közöd?

Nekem ez az egész titkolózásosdi az Orbán kormány egyik ellenszenves aspektusát idézi fel: a no comment kommunikációt. Egyáltalán miért titkos? Nehogy ellopják a komenisták?

Én komolyan azt várom, hogy megjelenik egy néger úriember, kínai szabású öltönyben, egy szál karddal, lemészárolja a security-t, és mosolyogva közli, hogy a titkok nem rá tartoznak - de a kiszivárgásuk igen. Majd elkéri a viselkedésmódosító kódokat. Ja, és nem azonosítja magát.

Meg mit is mondott? Gyökeres ellentétét az elmúlt hat évnek? Und? Meglepi! Kedves polgártársak, a táborból lesznek, akik pofára fognak esni, szép számmal. Merthogy a polgárosodás az olyan dolgokkal jár együtt, mint öngondoskodás, co-payment, work-for-welfare, hasonlók - erre pediglen 3.3 millió szavazásra jogosult honfitársunk nem vevő. Vagy nem lesz meglepi, és tényleg megcsinál mindent, amit az elmúlt hat évben lebegtetett, illetve amit jelenlegi szimpatizánsai társítanak a szavaival, kiterjesztett jelentésileg - ez esetben, kedves barátaim, ennyi volt, el lehet menni, de most igaziból.

Az a jó az egészben, hogy közben Viktor kemény csávó, a nyilasokat pofánvágja, oszt jónapot. Két dologra vagyok kíváncsi ezzel kapcsolatban:
- mi lesz a kreatív megfogalmazása annak, ha egy "jobboldali", sőt, "polgári", és esetenként "konzervatív", de mindenképp "nacionalista" kormány által vezényelt rendőrség ver szét egy tüntetést, úgy, hogy a talpasok ugyanazok lesznek? Az ÁVH -t mire fogjuk lecserélni?
- az eszébe jutott kedves Viktor, hogy nem a Gárda - amit személy szerint szánalmas SA utánzatnak tartok - a gond, hanem azok a társadalmi-gazdasági folyamatok, amik életre hívták? Egy lázas beteget lehet pofozni, de jobban nem lesz tőle, tessék megkérdezni Mikolát, ha épp a közelben van.

Visszatérve a filmhez: ki fogja játszani a Fosztókat? Ki lesz a Szövetség? És kik lesznek a barnakabátosok?

Addig mindenki látogasson el a drogériába, és vegyen magának titok dezodort, nehogy leizzadjunk, hogy most akkor most hogy.

A bejegyzés trackback címe:

https://killtheradical.blog.hu/api/trackback/id/tr55484828

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.05.24. 17:05:33

bs395:

Komolyan mondom, egy Fradi- és egy Újpest-drukker színvonalasabban és racionálisabb érvekkel cserél eszmét egymással arról, hogy miért az ő csapata a legjobb.

Érthetetlen számomra a gyűlölködés. Az embernek elmegy a kedve a HOZZÁszólástól, ha ennyire túltengenek a BEszólások.

piga85 2008.05.24. 17:11:33

Na jó-jó bierkamp! De akkor Te szerinted mi a különbség a kettő között? Avass be minket is... please :P

Silcon 2008.05.24. 17:12:42

Egy apró probléma van csupán. 3 millió ember viszi a hátán az országot, viszont 8 millió szavazó van. A gödörből csak úgy lehet kimászni, ha azokat, akik erre képesek nem rángatják örökké vissza. Az adócsökkentés elkerülhetetlen. Viktor kormányának legnagyobb húzása a minimálbéremelés és a családi adókedvezmény volt. Megyóék legnagyobb marhasága a minimálbér adójának eltörlése. Ezt Fletó is tudta, nem is mondta el, hogy mire készül, mert annak biztos bukás lett volna a vége. Ugyanígy nem ez fog szerepelni a fidesz plakátokon sem. Csakhogy Fletó a pártja irányvonalának megfelelően nem a segélyekből és támogatásokból élőknek ment neki, hanem az eü-nek és a az oktatásnak. Itt a baj. A költségvetés 5%-át képviselő szektoroktól várja a majd 10%-os deficit számottevő csökkenését. Marhaság.

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2008.05.24. 17:13:01

csöncsön: ez van, ha a politizálás pusztán érzelmi síkra terelődik (ez nekem a monomániám). a gond az, hogy a politikusok az ellenük fellépő érzelmi reakciókat elbagatelizálják, szabad teret adva felerősödéüknek, nettó negatívba fordítva a mérleget.

judge dredd (törölt) 2008.05.24. 17:13:41

"Ezt vezesd le tényekkel légyszíves,mert a fidesz kommunikáción kívűl mástól nem hallottam,bár fideszék is csak lózungokkal támasztják alá" Ezt te most komlyan mondod?

demokraciakutatas 2008.05.24. 17:14:14

Elhajtani mindkét oldal leszerepelt és korrupt, hauzodozó politikai elitjét. Ez az, amit csinálni kellene. Rejtély, hogy miért tűrünk még mindig, mint a birkák...

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2008.05.24. 17:16:05

silcon: az országot csak 1.4 millió viszi a hátán :-(
(plusz még egy millió minimálbéres, plusz még 0.8 millió közalkalmazott)
az adómentes minimálbér meg a többi agyrém, a progresszív adózás nem idnulhat nulláról, pláne nem lehet non-progresszív limiteket szabni a kedvezményeknek:
killtheradical.blog.hu/2008/04/28/a_ber_az_a_minimum

Francois Pignon 2008.05.24. 17:17:04

bierkamp és domel talán el sem tudják képzelni, a gyűlölködő szövegeik valójában milyen erős érvek OV mellett. ;)
A posztba meg nem ártott volna némi konkrétum, miért is mondta volna ugyanazt?

bierkamp 2008.05.24. 17:18:50

Lesz itt nem Ezüsthajó kft, hanem Aranyhajó kft. Mindent megmouzdulását felveszik" drága pénzért" a gonosz törpének. Lesz itt pénzmentés rnedesen Mindeki Happy And lesz:)
Közben senki nem gondol arra hogy nemzetközileg még a Német Merkel is lenézi Orbánt..(5 percet adott neki folyosón amikor kierőszekolta hogy odamhesen hozzá), Sárközi 10 őperc után " elmenekült" OV.tól, pedig 25 precre volt tervezve a látogatás. Ámerikában meg egyenesen le se szarta méga Busch se,...egyedül a szenilis hasonló "kis Fűhrer" Bellusconi röfög vele, ....talán .(bár az hamarosan feldobja a talpát). Már országba már be se mer kéredszkedni....szal ..erre nem gondolnak a seggnyalók:)

morpho 2008.05.24. 17:21:32

judge dredd

Igen,ezt a tönköt meg az ő szélét légy oly kedves vázolni.

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2008.05.24. 17:21:52

francois pignon: milyen konkrétumra gondolsz? amit eddig mondott, amit ott mondott, vagy amit a rá hivatkozó, sokrétű szavazó tömeg mond?
amit eddig mondott, az nyilvánosan elérhető.
amit akkor mondott, az nem elérhető, se cáfolni, se megerősíteni nem hajlandók.
amit a tömeg társít viktorhoz és üzenetéhez, nos, az is nyilvánosan elérető, csak beszélni kell bárkivel, hogy mit gondol és érez az egészről úgy általában.

bierkamp 2008.05.24. 17:27:25

"sokaknak sok minden fog fájni." --gonosz törpe programjaA 300ft-t nál is jobban fog fájni?..a hülye magyanak nem fog fájni a "Vezértől" .---csak az igazi magyaroknak!

Francois Pignon 2008.05.24. 17:29:21

"lesznek, akik pofára fognak esni, szép számmal. Merthogy a polgárosodás az olyan dolgokkal jár együtt, mint öngondoskodás, co-payment, work-for-welfare, hasonlók"
Az ilyesmikre gondolok. Hogy akkor a Kéri-féle zsúron akkor most bejelentette, hogy lesz tandíj meg többiztosító? Vagy mi van?
Az Orbán-kormány adópolitikája talán nem felelt meg a fentebb leírtaknak? Mást sem hallottunk akkoriban, hogy mennyire érzéketlenek szociálisan.
Aki ezek után meg fog lepődni, meg is érdemli.

kajla 2008.05.24. 17:43:41

off: A Serenity-t nagyon bírom. Igazi klasszikus kalandfilm, mindemellett igényes munka. Aki teheti nézze meg.

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2008.05.24. 17:44:29

francios pignon:
"sokaknak sok minden fog fájni"
"az még dilemma, hogy (az egészségügyi hozzájárulást) adóvá vagy járulékká alakítsák"
ezeket hézagosan, és nagyon sokadik kézből tudjuk csupán.
az első orbán kormány szociális átalakítása számomra a pozitív jellemzők közé tartozik.
a work-for-welfare és a többi azért került bele a posztba, mert az első kormánya alatt is amerikai mintát követett, most miért ne tenné? lásd még: konkrétumok nélkül maradnak az utánérzések, részemről is, és a plusz díjakat leszavazók részéről is.

morpho 2008.05.24. 17:46:20

Francois Pignon

Tudod az gond,hogy a vizitdíj is az öngondoskodást lett volna hivatott erősíteni(mint a környező országokban,ahol már vagy bevezették,vagy épp most vezetik be).Mi viszont népszavaztunk róla,hogy nem akarunk öngondoskodni,mert valaki megígérte,hogy azt nem kell,mert az csak pénzbehajtás.Ki is igérte meg ezt?Ki is kezdeményezte a népszavazást?Az,aki most egyébként nagyon helyesen az öngondoskodás szükségességéről beszél.Mikor hazudott?
Amikor népszavaztatott ellene?Vagy most amikor szorgalmazza?Baszni is meg szűznek is maradni egyszerre,az nem megy.

bierkamp 2008.05.24. 17:52:04

Orbán annyira hülye hogy baszik és szűz marad:)))
Nah meg hazudik...szélkakast játszik, most nyalta a nyugdíjasok és " panelprolik" seggét, de azok szívnak majd a legjobban ( mert hülyék, és bevették, mint aMarió és a Varázslóban":)))----

Kangörény 2008.05.24. 17:53:22

Én személy szerint már várom ezeket az intézkedéseket, mert ha nem tesznek semmit, akkor rövid időn belül romhalmaz lesz az ország.
Amit meg főzött a "szociális népszavazással" magának, azt egye meg, vagyis magyarázza meg a 300 ft miatt felhergelt embereknek, hogy ha 2008-ban rablás volt tőlük hozzájárulást kérni, akkor 2010-ben ez miért nem az. Sejtem, mi lesz a magyarázat, már itt is célzott rá valaki: Nem lesz vizitdíj, "csak" befagyasztják a nyugdíjakat és a viktor-rajongók máris mondhatják, hogy ez nem ugyanaz, Nem lesz kórházi napidíj, hanem majd tételes eho-t kell fizetnie a magánszemélynek is, a fanok szerint ez megint tök jó lesz, mert nem az, amit a szocik akartak.

bierkamp 2008.05.24. 17:54:21

Gyurcsány akkor gazdagodott és dolgozott amikor nem politkusi pályán volt. Orbán meg meg akar még jobban gazdagodni mint politikus.
Gyurcsány a fizetését 2002 óta nem veszi fel..jótékonyságra utaltatja. Orbán meg ott harácsol ahol lehet!

bierkamp 2008.05.24. 17:58:16

Jellentlen Gonosz törpe. Emlékszem amikor méf Fodorékkal egy bagásban volt a 90 es évek elején, mennyire az egyházak ellen volt. ...majd láttuk a cinikusan áhitatos pofájár a Bazilikánál a misén. nah ez nekem elég volt a jellemtelenségéről! Azóta is a Lucifer jut eszembe akit Jézus kitaszított a mennyből. ...Bár Luciferkó is jobb lenne és bárki csak nem a Fityisz kollégista soha nem dolgozott banda!

piga85 2008.05.24. 18:03:07

Úgy érzem, hogy egyeseknek a világ néha elég egyszerű képletekből áll. pl. nem birom Gyurcsányt = szeretem Viktort; ha szeretem Viktort = leszavazom a vizitdíjat és mindezt fordítva. Vagy ha nem szeretem Viktort = megszavazom a 300Ft-ot. És az alapján, hogy ki melyik képletbe akar egy-egy egyént betenni úgy hülyézi le a másikat.

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2008.05.24. 18:04:11

bierkamp: oké, kiadtad magadból. a baszós is már erős volt, légyszi többet ne.

bierkamp 2008.05.24. 18:19:08

Morphonak válaszoltam..baj? Különben fapados demokrácia van nem?:)))

morpho 2008.05.24. 18:24:14

bierkamp
Ezt a mondást csak szemléltetőnek szántam.Amit gondolom sokan értettek.Te viszont úgy látszik nem,úgyhogy ne hivatkozz rám légyszives.Köszi.

bierkamp 2008.05.24. 18:24:50

Értette mindenki...ne mosakodj:)))

bierkamp 2008.05.24. 18:25:49

nah jah...igazodni kell hátha " leesik" egy szőlőtőke mi?:)))

bierkamp 2008.05.24. 18:27:03

A Fityisz ÁVÓ még ide nem ér el!

S Annyi 2008.05.24. 18:28:19

Tök igaza voilt Orbánnak abban, hogy gyurcsány bolond. Oszt jónapot. Nem hazudott, az igazat mondta. Miért baj az iogazmondás? Ja, ti nem azt toleráljátok, bocsika.

bierkamp 2008.05.24. 18:30:45

S annyi te is a primitiv agymosott vagy? vagy cigó?:)

Red Velvet 2008.05.24. 18:31:18

Az, hogy lesznek fájdalmas reformok, az számomra bíztató. Ehhez ki kell persze rúgni Morvaytól Mikoláig jó pár oszogatáspárti elvtársat. Az infrastruktúrafejlesztés leállítása nem biztos, hogy jó megoldás (nem működési pénz), de a nyugdíjak befagyasztása igen.


barsonyosreform.blog.hu/

scsaba1 2008.05.24. 18:43:07

Nem lehet, hogy birekamp egy script?

Ahol megtalálja a Gyurcsány/Orbán szópárt, oda automatice beszúrja a kommentjeit? :D

Mert majd' minden polblogon ott vannak ugyanezek a mondatok.

Az igazi Svarc Enegger · https://www.youtube.com/watch?v=Ik9qunsZZtY&index=21&list=RDJVoyWQSNr8I 2008.05.24. 18:44:04

Nem értem, miért hinnék el bármit is Orbántól? Vagy bárkitől?
Az egyetlen politikus, akit még nem tudtam rajtakapni, hogy a szemembe hazudik az a Fodor Gábor, de azt biztosra vehetjük, hogy nem az fog történni, amit ő szeretne.

Mikka-Makka 2008.05.24. 18:51:05

Jaja lesz majd pofáraesés de persze megint csak azok akiket meglepett az öszödi beszéd is:P


Firefly forevaaa:)

bierkamp 2008.05.24. 18:57:50

scsaba ..mindenűtt igen! -mert megtehetem!
A Fapados demokráciában leher gyűlölni is a kis gonosz törpét nemcsak imádni...

bierkamp 2008.05.24. 19:00:33

Jah, szegény Fodor Gábor..kimenekült a Fityiszből időben , csak olyan pártba menekült amelyik eltűnik a süllyesztőben .

bierkamp 2008.05.24. 19:03:13

Azért megvárom a 2010 et. Ez a kis Hitler azért követ még el ilyen baklövést mint a Kéri Lászlónál tett " népet biztató kijelntései"---azért nagyon hülyének ne nézze már a népet. Időben észbe kap a nem hülye magyar és megint jön a Narancsos Bukta:))

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2008.05.24. 19:04:01

bierkamp: a továbbiakban is csupán eblaszni szeretnéd mások napját, vagy nyugi lesz?

bazalttufa · http://konzervatorium.blog.hu 2008.05.24. 19:08:56

Jé, megvan a hiányzó láncszem Nyakó István és a kurucinfo között: Bierkamp. Körbeért az evolúció, nagy nap ez a mai.

scsaba1 2008.05.24. 19:10:45

Gyorsan tegyük formalinba, és a múzeumba vele... :D

mirejmatyiő · http://www.antikkonyv.hu 2008.05.24. 19:10:52

Ez már hasonlít a parlament színvonalához.

amos 2008.05.24. 19:22:30

Szerintem bierkamp ott és annyiszor írja le a véleményét,ahol és ahányszor csak akarja.Magam sem értek vele maradéktalanul egyet,de engem nem zavar a más vélemény. Akiket zavar,lehet,hogy érint,ha máshogy nem,akkor emocionálisan. Ha érted mire gondolok....
Akit olyan nagyon zavar ne olvasa "oszt jól van"!

Gringo 2008.05.24. 19:23:50

Nekem nem szimpatikus az olyan ember, aki a másikat ócsárolja. Azért azt miknden értelmes embernek tudnia kell, hogy sem Gyurcsány sem Orbán nem bolond, buta, stb. Viki azt ismerte fel, hogy 10 magyarból 7 síkhülye, és ezekhez beszél. Nekem tökmindegy melyik lesz, el se megyek szavazni.

bazalttufa · http://konzervatorium.blog.hu 2008.05.24. 19:26:19

Well, engem pl nem zavar. Pusztán bejelentettem egy izgalmas tudományos felfedezést.

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2008.05.24. 19:31:08

amos: az a baj, hogy az ilyen szintű non-konstruktív és egyoldalú spammelés megöli az egészet.
ha kimoderálom, akkor meg fasiszta vagyok.
a legtöbben általában kifulladnak egy-két gyűlöletdózis kiadása után, kivéve most.

lehetne az orbánt értelmesen is szidni, de onnan, hogy gyurcsányt azzal veszi védelmébe, hogy nem politikusi pályafutása alatt gazdagodott meg, nem nagyon lehet vele mit kezdeni.

piga85 2008.05.24. 19:47:50

Ötlet: Az nem jutott még esetleg az eszetekbe, hogy "sörkamp" messze messze nem olyan hülye mint amilyennek láttatni szeretné magát??? Hanem valami célja is van ezzel???

VJack · http://www.kormanyvalto.hu 2008.05.24. 19:49:07

Már bocs, de a fasz kivan a csúsztatással. Nem az öngondoskodásra nem vagyok vevő, hanem arra, hogy amiért megdolgozom, azt egy rohadt élősködő állam ellopja dolgozni nem akaró rétegeknek, és szarul működő államgépezetnek. Ez nem öngondoskodás, hanem az, hogy aki képes tenni, attól vegyük el annak, aki szarik mindenre. Az aki ezt nem látja, az egy hülye. És már kedvem sincs cizelláltabban fogalmazni. Minden második munka-másodpercünket a "közjóra" tesszük. A közjó nem ám a mozgássérülteknek, nem a betegeknek jut. Nem. A földhivatalban, TB-ben, rendőrségen (nyugdij negyvenévesen ugye) minisztériumokban, cigánysoron tespedő senkiháziakért kell elvenni a tenni akaróktól a pénzt.

torró 2008.05.24. 19:50:24

Ide figyeljen "Bierkamp" öcsém.Had modjam el hogy maga még takonnyal ette a kenyeret amikor én KISZ titkár voltam. CSak 1 évig. Már akkor egy normális ember fel tudta mérni mit jelent az olyan fajta gondolkodású emberek ténykedése mint az Öné. mert ha jól veszem ki erőssen bolsi fajta.CSak ez zsákutca. És ha tetszik hanem ez a lemez lejárt. Akárki jön a baloldal után csak jobban tudja a dolgát végezni. És még maguk köpködnek bárkire? Halvány fogalmuk sincs mit tettek Országokkal az elmult 70-v már 80-an év alatt .Hány ezer családot tettek tönkre? Mit akarnak még He?

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2008.05.24. 19:51:11

piga85:
nekem az jutott eszembe, hogy szórakoztatónak tartja.
amikor a szórakozása az, hogy mások szórakozását elrontja, akkor lehet, hogy nem hülye, de hogy nem rokondszenves, az is biztos - persze nem is ez a célja.
ez itten az internet, ahol szintem indent büntetlenül és szigorúan következmények nélkül meg lehet tenni - ha kitiltják, max regel egy új emilcímmel, azt csá, megy megint elölről.
egy-egy címlapos posztnál feszegetjük a szólásszabadság határait, ahogy kell, csak ez most spam szerűvé nőtt.

maxt · http://fregoli.blog.hu/ 2008.05.24. 19:52:24

Nem lehet vele mit kezdeni, de igaz!
GyF-et nem kell bemutatni, mindenki megérezte, hogy itt volt, és van... Sajnálatos módon nem csinált reformokat, mert vagy megakasztotta a Fidesz a jónak tűnő ötletek megvalósítását, vagy olyan dologgal állt elő, mely elfogadhattlan az ország lakossága számára.
OVi-ról már fentebb lett írva pár dolog, a Kft-k, a szőlő, de ezek mellett nem feledkezzünk meg olyan gyöngyszemekről, mint pl a parlament működésének titkosítása. Felvetette, bezáratta, eldobta a kulcsot.... Nem férhetett hozzá senki sem adathoz arról, hogy mi folyt odabent. (persze elméletben igen, de egy ismerősömnek sem sikerült)
(Ezt nem láttam személyesen, ezért a zárójel, de egy szolgáltatónál melózó barátomtól tudom: Csendben minden internetszolgáltatóhoz megfigyelőszervereket telepített a nemzetbiztonság, jóval azelőtt, hogy ezt bármiféle külföldi esemény, vagy nemzetközi trend indokolttá tette volna.)
A vélemény-szabadságára, és a szórakoztatóiparra egy igen komoly diktatúra súllyával nehezedtek rá, amikor minden velük nem szimpatizáló nyilvános megszólalás után néhány napon belül apeh és rendőrségi ellenőrzés volt az illetőnél.
Magánemberként perelték is a nekik nem tetsző megnyilvánulásokat.
(mi ez, ha nem megfélemlítés?)
És ők mernek beszélni "kézivezérelt rendőrség"-ről?
MTV-ből politikai alapon rúgtak ki embereket, az elv az volt, hogy csak fideszes maradhat.

Sorolhatnám még, de messzire vezetne...
Ne felejtsük el kinek hozsannázunk.
Volt neki is alkalma lépni, de csak lopni, meg diktatúrát építeni tudott...

Van harmadik választás?
Szakértő tiszta közép-párt?
Jalanleg minden általam ismert erő alkalmatlan az ország ügyeinek még csak az átgondolására is...

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2008.05.24. 19:54:27

vjack:
ezt írtam tegnap:
Azt értem, hogy a magyar ember alapvetően rendszerellenes és rebellis, egyszerre vonultatva fel reakciós és anarchista vonásokat (és mégse hasad meg a személyisége, vagy csak nem vesszük észre, mert itthon ez a normális), így a puszta gondolatától is irtózik, hogy ő benne legyen a nyilvántartásban, pláne többen, pláne ha ezek össze is vannak kötve egymással, csak ez így nem jó.

Így jutunk olyan "reformokhoz", ahol csak és kizárólag azt szívatják, aki már benne van a rendszerben, így jutunk el olyan elképzelésekhez, hogy csökkentünk valamit, és minden jó lesz, mint egy varázsütésre.

kiegészítés: az általam végzett munka ellentértékének 63%-a a kezembe se kerül, és akkor még nem fizettem áfát, jövedékit, illetéket, vámot, meg hasonlókat.

piga85 2008.05.24. 20:04:12

Legyen igazad bs395. Remélhetőleg valóban csak egy ilyen "jólélekről" van szó, mert bevallom bennem az előbb egy ennél meredekebb összeesküvéselmélet fogalmazódott meg a személyét illetően.

maxt hozzászólásának utolsó bekezdésével tökéletesen egyetértek. De meg kell próbálni valahogy változtatni a helyzeten. Talán azzal, hogy minél többen bojkottálják a választásnak nevezett bohózataikat. Vagy úgy hogy elmész, de olyanokra adod a voksod, akik most még kicsik de talán tiszták és hosszú távon lehet bennük perspektíva. Vagy valami...

T 2008.05.24. 20:10:46

Fú néhány ember "politizálás" közben állatot + hülyét csinál magából. Nem is szólok hozzá érdemben ,amíg ilyen bierkmap -féle rasszisták írogatnak ide.
Mindig meglepődök néhány kommentezőn. Van ennél lejjebb???

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2008.05.24. 20:12:19

T:
még nem olvastad download kommentjeit más blogokon :-).

VJacl 2008.05.24. 20:13:14

bs395: Én erre reagáltam: "Kedves polgártársak, a táborból lesznek, akik pofára fognak esni, szép számmal. Merthogy a polgárosodás az olyan dolgokkal jár együtt, mint öngondoskodás, co-payment, work-for-welfare, hasonlók - erre pediglen 3.3 millió szavazásra jogosult honfitársunk nem vevő."

Majd ha valóban közünk lesz, hogy a befolyt összeget mire költi az állam, akkor van értelme választásoknak, miegymásnak. Addig mindegy, hogy a két bohócból melyiknek kell tapsolni, Orbánnak, vagy Gyurcsánynak. A jelen "demokrácia" működési elve kb: elvenni a 40% tól a sokat, odaadni a 60-nak, aki röhög rajt és szarik mindenre. A 60% meg megszavazza, hogy legyen így, mert neki ez jó. Aztán a 40% meg lázadni fog. (A százalékok nem hinném, hogy pontosak) A szemét. Ahelyett, hogy befogná a száját. Ez lenne a jó? Nem hallottam, hogy az államnál kiömlő pénzeknél bármelyik "vezér" is rendet akart volna tenni. Azt sem, hogy az élősködő rétegek segélyezését csökkenteni akartná. (Max. néha beszélnek ilyenről, de nem tesznek rendet.)

torró 2008.05.24. 20:17:16

VJacl. Ennek van értelme.

T 2008.05.24. 20:18:31

bs395 Ja vágom:) .
Van egy elképzelésem milyen szervi hibájukat kompenzálják így.:)

T 2008.05.24. 20:29:03

Lesz egy lényeges különbség Feri és Viktor reformjai között.
Amíg Feri valamelyik társadalmi osztályt jelölte meg bűnösként, amiért megszorítás kell (sajnos hetente mást),
addig Viktor Ferire keni az egészet ,akit lehet utálni.
Ezt könnyebb lenyelni így. Van egy megérzésem ,hogy lesznek tüntetések, de még akkor is Feri ellen.
Persze lehet, hogy tévedek...

morpho 2008.05.24. 20:43:15

T
Nem jósolgatnék. Még az sem biztos,hogy Viktor viszaül a székbe.(ezzel nem azt mondom,hogy a Feri ott marad).
Nekem a Viktor reformjaival annyi gondom azért van,hogy nem tudok róla semmit,a megszorításon kívül.(ezt kiabálta eddíg a Ferire is,de neki szabad gondolom)Nem tudom,hogy mit akar a nyugdíjrendszerrel,ami 20 év múlva bedől.az egészségüggyel,ami már bedőlt,részben neki köszönhetően.Gőzöm nincs,hogy mit akar tenni a közigazgatással(2006-ban nem szavazta meg 3200 önkormányzat régiókba tömörítését).Mit csinál majd az oktatással,vagy a felsőoktatással,ami sehol a világon nem működik tandíj nélkül.(ezt nyílván tudja ő is)
Na ezt szeretném én tudni,nem azt,hogy mit állítana le és mit nem fizetne ki.

Kangörény 2008.05.24. 20:45:22

T, én egy kicsit megfejelném: az összes megszorításért gyurcsány lesz a felelős, még azokért is, amiket azért kell most végrehajtani, mert eddig senki sem merte megtenni, antalltól orbánon keresztül gyurcsányig. És megint azok fognak pofára esni, akik a 300 forintot sem akarták megfizetni.

T 2008.05.24. 20:53:04


morpho
Az első oszlop a GDP arányos hiány, a második oszlop a GDP-hez viszonyított államadósság.

99' 5,7% 60,4%
00' 2,4%!!!! 54,9%
01' 2,7%!!!! 53,6%
02' 8,5% 57,2%

A fidesz alatt az átlagos hiány 4,82% volt, és a kezdetihez képest -3,2% az államadósság GDP-hez viszonyított csökkenése!

03' 6,2% 59,7%
04' 4,5% 60,5%
05' 7,8% 61,0%
06' 9,2% 65,6%

Az MSZP-SZDSZ alatt az átlagos hiány 6,92% volt, pontosan 2%-kal több, mint a fidesz-éra alatt!! A GDP arányos hiánynál az ő korszakuk nemhogy -3,2%-ot hozott volna, hanem +5,9%!!!!!!

Ezt loptam(adatok) Tóta blogjáról ,de össze van foglalva szépen.
Nem érdekel ,hogy mit állít le. Nem érdekel, hogy milyen segélyt vesz el.
A klerikalizmus sem foglalkoztat, sőt még a koronát is úsztathatja, sőt a fejére is tehtei.
Az érdekel, hogy hasonló polgári kormányzás legyen ,mint 98-02-ben. Legyenek rendben az államháztartási adatok ,a többire szarok rá. Vagy te nem????

Redl 2008.05.24. 20:57:03

Morpho. Gondolod, hogy a felsorolt dolgok megoldása érdekli a Viktort? Ha betekintesz a programjukba..... tákolmány, amely még az odafigyelés látszatát is mellőzi.

morpho 2008.05.24. 21:21:16

T
Ha az államháztartási adatikat nézzük,akkor ne álljunk le 2006-nál.Tavaly már csak 5.5% volt,idén 4% a cél és tuti,hogy kevesebb lesz.3% az eurókritérium.Ez 2010-re simán elérhető.
A dolog egyébként sok helyről megközelíthető.A fidesz '98-ban egy Bokros-csomag által konszolidált,jó állapotú gazdaságot örökölt.Ha megnézed,'02-ben 8,5% volt a hiány,ami választási év volt ugye.Aztán bizonyos folyamatok nem akkor jelentkeznek,amikor meglépik őket,hanem egy-két évvel késöbb.(A kedvezményes lakáshitel,vagy a minimálbéremelés például)
Ami a végét illeti,azzal alapvetően egyetértek.Szerintem is a gazdasági adatok legyenek rendben(bár ehhez nem kell fidesz),de attól tartok,hogy a zemberek nagy része szarik a hiányra.Azt nézi csak,hogy mennyi a nyugdíja,mi van a rendelőben és az iskolában,mennyit kell sorban állni az önkormányzatnál,stb.

bazalttufa · http://konzervatorium.blog.hu 2008.05.24. 21:28:27

Lehet hogy nem érdekli, de 98-02 között ügyelt rá, míg a szocik fordítva csinálják. Szóban kicsivel több felelősség, tettekben tragikusan balfasz, felelőtlen idióták.

Ráad, ha körbenézel minden befolyásos jobbos közgazda reformokért üvölt, a számok meg magukért beszélnek. Össz: nagyon kicsi a valószínűsége annak, hogy ne vágjon bele.

gyanítom magát a megbeszélést is ők szivárogtatták ki: tesztelik a reakciókat, lassan adagolják, ami elkerülhetetlen.

Ha esetleg nem így lenne, háát, akkor jön a 4. köztársaság.

T 2008.05.24. 21:33:08

morpho rendes srácnak tűnsz, de naív vagy! Ez volt az uccsó év, ahol a költségvetési számokra odafigyeltek. Most jön az összbaloldali orbánfóbia, beindul az adakozás. Ferenc valami vetésről ,meg artásról beszélt. Nem lesz ez jó így.
Bár kívánom 3%-ot érjék el, de ismerjük a belpolitikát.
De ne legyen igazam!!!!!!!!

morpho 2008.05.24. 21:35:24

"lassan adagolják, ami elkerülhetetlen"
Tőlem adagolhatnák gyorsabban is.A baj azzal van,hogy eddíg gyökeresen mást adagoltak évekig.

Pokesz 2008.05.24. 21:41:26

T

Nézzük egy kicsikét ezeket a számokat, jó?

"A fidesz alatt az átlagos hiány 4,82% volt, és a kezdetihez képest -3,2% az államadósság GDP-hez viszonyított csökkenése!"

02' 8,5% 57,2%

A fenti adatsorhoz csak annyit, hogy a választás végére és a Megyó kormány megalakulására (2002 nyara) a leköszönő OV kormány teljesítette a hiánytervezet 90%-át. Megyó viszont betartotta az ígéreteit, tehát ezek a brutális számok legalább mindkét kormány faszsága. És talán a Bokros csomag jótékony hatásait sem kéne elfeledni akkor, amikor a 1999-2001 közti időszakot hozsannázzuk. Viszont pont ez a néhány év lett volna a legideálisabb arra, hogy elinduljanak a reformok, nem is kellett volna annyira fájniuk (Bokros már elvégezte a piszkos munkát helyettük is). Nem indultak, ehelyett jött az igazságtalan lakástámogatás, a családi adókedvezmény (nem azoknak kedvezett, akiknek szüksége lett volna rá), a minimálbér növelése (a beáramló tőke meg is torpant) és egyebek. A 2002-2006 közt regnáló szoclib kormányok legnagyobb hibája pont az volt (Megyó 100 lépése mellett, de hát istenem, ő megmondta, hogy ezt fogja csinálni, erre kapott felhatalmazást a mindig nagyon józanul mérlegelő magyar néptől), hogy nem HAGYTA ABBA az osztogatást. A beruházásokat élénkítő intézkedések meg csak elég karcsúra sikerültek (azért a tőzsdét csak sikerült megmenteni) és az osztogatás melletti fejlesztési programok (pl. autópályák) pedig csak a hitelállományt növelték. Magyarán, egy sokkal radikálisabb irányváltás kellett volna a magyar gazdaságnak Orbán után, amihez Megyó túl populista volt, az első GyF kormány már túl későn érkezett (persze megtehették volna, hogy 2004-ben elkezdik, amit már akkor is nagyon el kellett volna, de akkor 2006-ban jött volna megint OV, hogy learassa a babérokat), a második GyF meg megpróbálta, de az öszödi beszéd miatt hiteltelenné vált és van nekije egy destruktív ellenzéke meg egy annak bepucsító alkotmánybírósága (az ország sorsa helyett csakis önös érdekeiket védő szakmai szervezetekkel kiegészülve).

morpho 2008.05.24. 21:43:46

T
Lehet,hogy naív vagyok,de az áprilisi 90milliárdos szufficit nem éppen osztogatásból jött össze.Valami olyasmit látok a történet mögött,hogy jóval több pénzt szednek be,mint amit a konvergenciaprogramban meghatároztak.Tavaly is 6,8% volt a hiánycél,aztán 5,5 lett belőle.A különbséget meg szét lehet úgy dobni,hogy nem befolyásolják a számokat.Megaztán nem hiszem,hogy ki tudnának osztani annyi lóvét,ami jelentősen javítaná a helyzetüket.

bazalttufa · http://konzervatorium.blog.hu 2008.05.24. 21:48:51

morpho

én sem örültem neki, de az ellenzéki szófosásnál, százszor fontosabb, mit csinálnak kormányon. Ez a magyar demokratikus rendszer egyik alapvető jellemzője, bárki bármit mond a reformokat elgáncsoló ellenzékről(nem, még a népszzavazás sem ezen úszott el, és az ugye részletkérdésekről szólt)

Ironikus, hogy Viktor mindíg a történelemkönyvbe akarta beírni magát és a történelem már előre eldöntötte hogy ott is lesz. Erről a pontról, ahol most vagyyunk csak a történelemkönyvbe vezet az út.
Saját érdekünkben imádkozzunk, egy pozitív bejegyzésért, mert különben.........

T 2008.05.24. 21:51:20

Én nem akarok senkit kiábrándítani, de eüpénztárak átalakítása + a tandíjnak köze sem volt a reform fogalmához.
A vizitdíjnál nem tudom ,tényleg visszafogta e az indokolatlan orvoslátogatást, ha igen , akkor az reform volt.
Autópályák megint parasztvakítás volt.
Lehet szidni Orbánt. Persze amikor kiszivárog ,hogy a nyugdíjakat befagyasztaná, és Feri rögtön kiáll és mondja azt nem ,sőt emelni fogjuk, akkor miért nem anyázzátok.
Ez maga a populizmus.

morpho 2008.05.24. 21:51:53

bazalttufa

.........jön a 4. köztársaság

Redl 2008.05.24. 21:51:58

Bazalttufa.
Nem biztos, hogy belevág. Áthidaló látszatmegoldásokat keres, s látványos mübalhékat, magyarázkodásokat kreál majd.
A jobbos közgazdák reformért kiáltanak ugyan, de tartok tőle, diszkrét kézivezérléssel közbelép majd a pártelit akarata...

bazalttufa · http://konzervatorium.blog.hu 2008.05.24. 21:53:17

Pokesz drága

Beidéznéd a horn kormány utolsó évének áll. házt. adatait is?
02-ről: mennyi is volt az azévi tervezett hiány a 8,5%-ból?

morpho 2008.05.24. 21:56:37

T
Ezen ne múljék.Feri!Anyádat emeld,ne a nyugdíjat.A 13.havit meg sűrgősen szüntesd meg te fasz.Én sem kapok 13.havi fizetést,csak egy halom adót,meg járulékot fizetek.Ha már az egész ország hozzájárul a konvergenciaprogram sikeréhez,akkor járuljanak hozzá a nyuggerek is.(Így jó lesz?)

bazalttufa · http://konzervatorium.blog.hu 2008.05.24. 21:57:42

Felhívom mindenki figyelmét a beszélgetés egy eddig elsikkadt részére, a kormányzás első két évét illetően.
(kövér l. két hónapja ugyanezt pedzegette, tehát nem volt véletlen)

Aki megmondja mi volt az, és helyes megfejtést ad az utalásokra, nyer egy kindertojást!!!!!!!!!!

T 2008.05.24. 22:00:29

morpho tudod,hogy nem rád értettem! Mi itt jól elvitatkozunk, de egy cikket sem láttam ami azt írta le, amit most te.

Pokesz 2008.05.24. 22:02:10

bazalttufa

"nem, még a népszzavazás sem ezen úszott el, és az ugye részletkérdésekről szólt"

Ez a népszavazás remek lehetőség lett volna a kormány számára, hogy elmagyarázzák a lényeget, ennyiben igazad van, hogy a 3 és fél milliós igen szavazat nem csak OV populista demagógiájának köszönhető. El lehetett volna mondani az embereknek, hogy a vizitdíj és társai nem arról szólnak, hogy újabb x milliárd forintja legyen az eü-nek meg az oktatásnak (bár azért látjuk, hogy ezek a pénzek mennyire tudnának hiányozni, ha nem pótolnák őket a költségvetésből -- más területektől elvonva ezzel a pénzt, btw), hanem hogy értse már meg mindenki: kevesen adózunk és sokat kell ebből eltartani. A tb-be befizetett járulékokból és a költségvetés az eü-be irányítható adóforintjaiból nem lehet még olyan ramaty szinten sem működtetni az eü-t, mint eddig. Vagyis MINDENKINEK a zsebébe kell még egy picit nyúlnia, ha azt akarjuk, hogy jobb legyen a helyzet. Azok, akik keresnek annyit, hogy adóznak, azoknak nem nagy pénz a 300 huf, akik meg eddig ingyen részesültek ezekből a szolgáltatásokból, ezentúl legalább egy szimbólikus összeggel járuljanak hozzá az eü üzemeltetéséhez. Persze a gyerekek és az igazán rászurólók ezalól is mentesültek.

A nagy baj a népszavazással nem is az, hogy eltöröltette a vizitdíj és társait. Hanem az, hogy precedenst teremtett arra: ha Orbánnak nem tetszik, amit a kormány csinál (és mikor tetszett neki utoljára ilyen??), bármikor lebéníthatja a kormányzást az urnáknál. Naná, hogy a szocik a szokásosnál is jobban beszartak, amivel meg már a szadesz nem tudott mit kezdeni.

Bölcs Lázadó · http://bolcslazado.blogspot.com 2008.05.24. 22:03:55

Ti tényleg azt hiszitek, hogy bármi közötök van ehhez az egészhez? Vinnyogtok mint a parketta alá szorult patkány, de vinnyogjatok csak: jogotok, az van hozzá! :)

Pokesz 2008.05.24. 22:06:42

bazalttufa (drága)

Kommentem pont arról szólt, hogy a számok önmagukban nem mondanak semmit. A folyamatokat is látni kell.

morpho 2008.05.24. 22:10:50

bazalttufa
Nics kedvem visszanézni a Kövér összest.A Kövériádáktól egyébként is felfordul a gyomrom és kihánynám a kindertojást.
Mire gondolsz?

bazalttufa · http://konzervatorium.blog.hu 2008.05.24. 22:12:33

Pokesz

összefoglalva nemjobbos ismerőseim (értelmes tájékozott emberek) véleményét a népszavazási kérdésekről: "én ennek a balfasz, töketlen tolvaj bandának több pénzt nem adok. Nem hiszem el, hogy értelmes célra fordítanák, nem lopnák el ezt is valahogy, de legfőképpen nem hiszem el azt, hogy miközben az én pénzemen dőzsölnek, ez fog kihúzni minket a szarból. Akkor meg dögöljenek bele"

Nem jobbos ismerőseim. A jobbosoknak term. erre sem vot szükségük, bár ezek is részei voltak az indoklásnak.

Pokesz 2008.05.24. 22:15:51

bazalttufa

Pont ezt mondtam én is, hogy nem volt kellően elmagyarázva a dolog. Bár a tájékozott ismerőseidnek azért illett volna tudni, hogy a vizitdíj 100%-ban a háziorvosoknál, a kórházi napidíj 100%-ban a kórházakban és a tandíj 100%-ban az egyetemeken maradt. Sokat ellopni nem nagyon lehetett belőle.

bazalttufa · http://konzervatorium.blog.hu 2008.05.24. 22:23:25

Pokesz

A két számmal éppenséggel a folyamatokra akartam rámutatni. 98-ban(már a fideszes megszorításokkal vol 8,3 % a hiány, tehát az a közkeletű hiedelem, hogy viktorék csak beleültek a tutiba, tévedés). A későbbi makrojavulás sem volt ingyen, check: állami beruházások, reálbér növekedés 01-ig. Igen. Utána szar keurópai szokás azerint csináltak egy választási költségvetést. De egyet!!!!!! Nem négyet.

morpho

"A pártelnök úgy tervezi, hogy 2010-től két évig "nem hagyományos kormányzás" lesz. "

megfejtést tényleg nem adok.. :)

morpho 2008.05.24. 22:35:16

bazalttufa

Ezt mondta a Lacus?
Most már csak azt kéne megtudni,hogy Magyarországon milyen a "hagyományos kormányzás"?Akkor tudnék viszonyítani.

bazalttufa · http://konzervatorium.blog.hu 2008.05.24. 22:43:54

Ezt állítólag Viktor mondta, de Laca szinte szórul szóra egyanezt két hónapja. A megoldás egszerűbb mint gondolod.

jó éjt

morpho 2008.05.24. 22:47:11

Nem fogok tudni aludni bazmeg!

maxt · http://fregoli.blog.hu/ 2008.05.24. 23:04:04

Kitérő következik:

Pokesz:
Azért ne felejtsük el a "100% nála marad" dolgok mellett azt sem, hogy a háziorvos az eddigi egy vizsgálat helyett a bevezetés után elküldött 3 helyre vizsgálatra, majd visszarendelt, felírta ugyanazt a köptetőt mint mindig, és még a kontroll... hol is tartunk? 6X300Ft az egyszer 300Ft helyett...
(hangsúlyozom a bevezetését támogattam, de az orvosok elcseszték...)
Kórházban nem voltam, de elég volt a híreket halgatni, hogy az orvosok a nagy tiltakozásban módszeresen kivégeztek pár beteget, majd sírtak a rendszer hibái miatt.... Természetesen közülük nem hibázott senki...
(életveszélyes egy kórházba egészségesen is bemenni, ezzel már voltak kérdéseim, de az észszerűség miatt nem volt vele problémám)

A tandíjat a jelenlegi magyar helyzetben hatalmas baromságnak tartom, mert kiváló külföldi példák mutatják, hogy a nagy cégek támogatásával megvalósuló oktatás, kutatás-fejlesztés és a hozzájuk kapcsolódó ösztöndíj programok gyakorlatilag kiválthatják az állami hozzájárulást, és magasabb képzettséget, a cégeknek pedig kiváló szakembereket biztosít a rendszer.
Jelenleg az egyetemek vezetése az állami ösztöndíjakat is lenyúlja. Ilyen rendszerbe pénzt önteni hiba, és ezt az irreális összeget a diákokra terhelni mégnagyobb baklövés.

Ne privilegizálják a gazdagok a tudást, illetve a diplomát igénylő jól fizető állásokat.
Mindenkinek lehetőséget kell adni, hogy bizonyíthasson. Erre sok emberek a tandíjjal nem lenne lehetősége, az esetleg felvett hitet pedig nem fogja tudni egyhamar visszafizetni.
Az egyetemi tandíj olyan kasztrendszert vetít előre, melyben nem szeretnék élni.

Pokesz 2008.05.24. 23:38:17

maxt

"Ne privilegizálják a gazdagok a tudást, illetve a diplomát igénylő jól fizető állásokat. Mindenkinek lehetőséget kell adni, hogy bizonyíthasson."

Teljes mértékben egyetértek. A tandíj ellenben nem feltétlenűl jár ilyen következményekkel. Ma a diploma a legtöbb esetben nem ér sokat, mert 1) a felsőoktatásban résztvevők felduzzasztásával elinflálódott a diploma értéke, olyan mint néhány évvell ezelőtt az érettségi volt; 2) az oktatás színvonala még a jobb egyetemeken is jelentősen csökkent, a nemzetközi versenyképességgel együtt. A tandíj mindkét probléma esetében a megoldás irányába mutat (természetesen önmagában keveset jelent, egyéb reformok is kellenek). Ha nincs ingyenes felsőoktatás, csökken a létszám, ergo kevesebb a diplomás munkanélküli. Helyette viszont nagy szükség lenne a magasan szakképzett szakmunkásokra. A jobban teljesítő hallgatók pedíg kapjanak tandíjmentességet, ösztöndíjat, így az igazi tehetségek nem vésznek el a tandíj miatt (nekem spec ezért tetszik az első év ingyenes, utána meg csak a legjobb 20% tanulhasson tandíj nélkül). A tandíjak pedíg hozzájárulhatnak az egyetemek fejlesztéséhez, ami magasabb színvonalhoz vezet (szintén más lépésekkel együtt).

"Erre sok emberek a tandíjjal nem lenne lehetősége, az esetleg felvett hitet pedig nem fogja tudni egyhamar visszafizetni."

A hitelt nem is kell egyhamar visszafizetni normális esetben. Ez is egy befektetés, mint az ingatlan, amire 15-20 éves hiteleket vesznek fel sokan. Ráadásul a tandíjhiteltől nem esnek el a szegények, mint pl. a lakáshiteltől, mert a jövőbeli (diplomás, tehát magasabb) fizetésből kell törleszteni.

Azonkívűl a tandíjjal mégiscsak egy igazságosabb rendszer lépne életbe, hiszen jelenleg az adókból állja a költségvetés a felsőoktatás államilag finanszírozott részét. És jellemzően most sem a szegények járnak túlnyomórészt egyetemre, viszont a költségvetésnek a felsőoktatásra szánt részéből ők semmit nem kapnak.

T 2008.05.25. 00:10:01

Tandíj nem hozott volna szerkezeti váltást. Max az állami hozzájárulást vátotta volna ki.
Na de most jönnek a "bársonyos reformok"!
Nem vagyok homofob, de ez már túl meleg nekem:)

morpho 2008.05.25. 00:12:15

Kossuth Lajos Reinkarnációja hogyan képzeli el a felsőoktatás jövőjét?Nem tudja valaki véletlenül?

T 2008.05.25. 00:15:58

morpho 2008.05.25. 00:12:15 Most Feri vagy Viktor???
Egyik sem vázolt fel megoldást

morpho 2008.05.25. 00:18:39

Az egyik előjött a tandíjjal.A másik azt mondta,hogy ne legyen tandíj.Azt viszont nem mondta,hogy akkor helyette hogy legyen.(vagy csak én nem tudok róla)

T 2008.05.25. 00:21:05

morpho nem vagy te buta gyerek! Te is vágod, hogy a tandíj a költségvetési hiány lefaragása miatt volt. Bejön a hallgatóktól a pénz , az állam meg kevesebb fejpénzt ad.
Ez a költségvetésnek kedvez és jó. De az oktatás nem lesz jobb...

okoska · http://okoska.hu 2008.05.25. 00:59:54

hát té te vagy eltévedve mer a tandíj nem az államhoz került volna ahnem az iskolákhoz és abbó lehetett volna fordítan a sulira sztem

T 2008.05.25. 01:04:25

okoska logikai művelet elvégzése.Pénz iskolának tanulótól, iskola kevesebb támogatás államtól. érteni magyar helyzet?

okoska · http://okoska.hu 2008.05.25. 01:13:10

a rohadt szociális segélyhez nyultak volna inkább hozzá, mi a fenének tartjuk el azt a már most legalább milliós cigányságot a több tíz fős családokkal...
ha jól hallottam a szlovákok most azt s elintézték így csak 2-3 gyereket támogat a törvény a többit merg tartsa ek az aki egkeresi rá a pézt, nem hogy majd abból élek meg h minél több gyereket összefosok, és majd lesz vmi az uzsorás meg úgyis elviszi pézét azt lesz belőle merdzsó

morpho 2008.05.25. 01:53:38

T
A tandíj az másról is szól,mint a hiány lefaragásáról,márcsak a nagyságrendje miatt is,ami a hiány szempontjából nem túl izmos.De mivel nem vagyok buta gyerek,ezért feltűnt,hogy nem válaszoltál.Lehet persze,hogy te sem hallottál fideszéktől felsőoktatási okosságokat.Én csak annyit hallottam,hogy ne legyen tandíj.Ok.Ne legyen.De mi legyen?

T 2008.05.25. 07:54:07

morpho
Szocialista barátainkkal ellentétben a fidesz kettéválasztotta a minőségi és a finanszírozási kérdést.
Nem túl népszerű az inaktívak körében az , hogy az oktatást állami keretből oldjuk meg.Még akkor is, ha egyéb kiadásokra nem jut pl.:nyugdíjemelés, v. segély a naplopóknak:)
Viktor kiszivárgott beszédében ott van, hogy a középosztályra fog építeni, az ingyenes oktatás pl.: ilyen politika.
Amúgy már egy kommentező utalt rá ,hogy az első 2 év nem hagyományos kormányzás lesz. (első 2 év szakértői kormány)
Bár nehéz lesz feldolgozni szocialista szemmel, hogy nem lehet Viktorral ijesztgetni a gyerekeket:):):) (bár idáig is csak a nyuggerok kaptak a nevétől idegrángást)

T 2008.05.25. 08:04:55

Amúgy én támogatnám ,hogy utólag akinek diplomája vagy szakképesítése van (legyen az szakmunás v. szakközép)
fizessen a képzésért!
Persze nem csinálnám sunyiban, hogy csak a most végzettek ,hanem mindenki! Így lenne igazságos.:)

Pokesz 2008.05.25. 10:39:18

T

"Viktor kiszivárgott beszédében ott van, hogy a középosztályra fog építeni, az ingyenes oktatás pl.: ilyen politika."

Ööö, ez hogy is van? Egy szocialista intézmény jobboldali politika lenne?

"Amúgy én támogatnám ,hogy utólag akinek diplomája vagy szakképesítése van (legyen az szakmunás v. szakközép)
fizessen a képzésért! "

Ezt hívják diákhitelből fizetett tandíjnak.

T 2008.05.25. 11:07:20

Pokesz 2008.05.25. 10:39:18
Ez szocialista intézmény? Ne röhögtesd ki magad. A tandíj meg liberális? Persze lehet érvelni így is,de engem spec nem érdekel ,mert ostobaság.
"Ezt hívják diákhitelből fizetett tandíjnak. " A teljes társadalomra nem merték meglépni. Hány olyan hozzászólást olvastam már ,hogy a 18 éves srác fizessen, de én nem ,mert az már hülyeség lenne.Aki most 50 éves, miért ne fizessen a képzésért amit anno ingyen kapott meg!?
Más f@sz@t csalánnal verni könnyű általában.
Amúgy azért is tartom etikátlannak ,mert a gazdaság mai helyzete kevésbé, sőt egyáltalán nem felróható a ma diplomázóknak.
süti beállítások módosítása