Ateizmus, anarchia és koszos punkok.

killtheradical

killtheradical

143.300 Ft

2008. április 17. - bs395

143.300 Ft. Per fő, per hó.
A Magyar Köztársaság összes kiadása évi 17200 milliárd forint.
Ebben benne van minden, EÜ, nyugdíj, autópálya, mezőgazdaság, rendvédelem, honvédelem, környezetvédelem, adósságszolgálat, önkormányzat, adminisztráció, minden.
Ezt elosztjuk 10 millióval, és még 12-vel, hogy megkapjuk, mennyibe kerül egy darab magyar állampolgár havonta. Ebben benne van mindenki, a gyerek, a nyugdíjas, az aktív és az inaktív.
143.300 Ft fejenként egy hónapban.

Ez talán közelebb hozza.
Ha azt nézed, hogy ennyit kapna mondjuk egy tűzoltó, vagy egy baleseti sebész, vagy egy egyedülálló anya otthon a gyerekkel, akkor ez iszonyatosan kevés.
Ha azt nézed, hogy ennyit kell, hogy fizess havonta, akkor viszont ez nem kevés.
Hogyan lehet az egyik oldalt növelni, úgy, hogy a másikat csökkented?
Hogyan kapjon egy baleseti sebész havi 500.000 Ft-ot úgy, hogy te csak havi 80.000 Ft-ot fizess SZJA-val, járulékkal, ÁFÁ-val, jövedékivel, illetékkel, mindennel együtt?

A megoldás maga pontosan ugyanilyen egyszerű, mint amilyen hamis egyszerűséggel és túlzással a fenti példát sikerült összehozni. Fizessenek többen. A megoldást megvalósítani? Na ja.

Létrehoztunk szent teheneket, és ha ez még nem lenne elég, létrehoztunk olyan szerkezeteket, amikből most ki kéne törni. Létrehoztuk az adómentes minimálbért, az őstermelőséget, az evát, az ekhot, és még annyi minden mást. Létrehoztuk a törvényes, megélhetési, szegénységi adókerülést, amire időről időre felkapaszkodnak azok is, akik egy fikarcnyit se tesznek hozzá az egészhez, vagy egész egyszerűen nem akarnak többet hozzátenni, és megoldják okosba.

Hogyan lehet lerázni a potyautasokat a nélkül, hogy a kényszerpályára kényszeríttettek ne essenek ki a körhintából? Hogyan lehet a kényszerpályán lévőket visszahozni a fősodorba a nélkül, hogy a fősodorban lévőket ne toljuk még kijjebb?
Ugye.

Van itten több veretes ötlet is.
Az MDF-é az, hogy fizessünk kevesebbet, aztán majd lesz valahogy. Vagy nem.
Az MSZP-é az, hogy meghagyjuk a garantált áras szolgáltatásokat, és meglátjuk, ki tudja nyomott áron értékesíteni.
A Fideszé fogalmam sincs, mi, pedig elolvastam az Erős Magyarország programot, többször is.
Az SZDSZ-é az, hogy fizessünk kevesebbet, és nincs garantált ár semmire - vagy boldogulsz, vagy nem.

Vegyük sorba.

MDF: bocs, de ez így nem megy. A majd csak lesz valahogy, mert olyan még nem volt, hogy sehogy se lett volna, az Argentínának is hogy bejött már, nem? Vagy Ibolyka mindenképp el akarja énekelni az Evitát a Déliben, mielőtt felszáll a vonatra Tamási felé?

Fidesz: miről beszélünk? Program? Lózunggal tele a padlás, de szépen telik a pince is. Gyász.

SZDSZ: súgok: nem boldogulsz. Ma Magyarországon az emberek egész egyszerűen se anyagilag, se kulturálisan, sem sehogy nincsenek felkészülve a garantált, nyomott árú szolgáltatások megszüntetésére. Lehetne itt is majd bádogvárost szemlélni a vonatablakból Pestre menet. Teccettek volna rendszert váltani, nem csak azt elérni, hogy lassan már a liberális is hegyeset köp, ha meghallja, hogy liberális.

MSZP: miért érzem úgy, hogy szolgáltatásromlással, plusz elvonással és lenyúlással járna az egész? A "fizessek többet, kevesebbért" koncepciónak én addig láttam értelmét, amíg itten komolyan lehetett venni, hogy a reform szónak utána tetszettek nézni a szótárban, mielőtt nekiálltak volna elkoptatni, mert addig volt koncepció, jövőkép. Na, az huss, eltűnt, és nem Március 9-én, hanem jóval előbb: úgy 2007 közepén már délibáb se volt belőle.

Van igazából még egy lehetőség, hogyan lehetne azt a 143.300 Ft-ot csökkenteni az elvonási oldalon: kevesebb embert kellene eltartani belőle. A fenti programokat látva van is egy öltetem, hol kezdjük a karcsúsítást...

A bejegyzés trackback címe:

https://killtheradical.blog.hu/api/trackback/id/tr16429278

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

oTTo$$ 2008.04.17. 15:05:59

ja a masikfele meg ne az allam csecsen logva ne termeljen GDB-t...

UFF

Lodovik Trema · http://lodovik.blog.hu 2008.04.17. 15:07:18

Nekem úgy rémlik hogy a magyar költségvetés évente 8000 milliárd körül költ, amit te számoltál az szerintem a GDP.

nyest 2008.04.17. 15:08:58

Muhaha :) Szerintem az a 143.300 fejenkent nemi tulzas. Ugy ertem nem latom mire megy el - na mindegy. Es ne felejtsd el hozzatenni hogy az osszeg cca. evi 800 millard-al no. A kurva sok hitel amit okos polityikus bacsik felvettek, a "jonep" kerdezese nelkul, persze tudom nyogdijra meg tokom tudja meg mire, de akkor is irritalo. Nem is megyek bele, ennel meg a spontan szervezodesu "no kormany" is jobb lenne. De persze nem itt, meseorszagban :)

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2008.04.17. 15:13:48

lodovik trema: a gdp az picit több azért :-). ez az állam összes kiadása egy évben, a központi költségvetés ÉS a tb alalpok ÉS az önkormányzatok, beleértve a ppp cuccokat is.

Kavics 2008.04.17. 15:14:21

Hűűű bazmeg ezt nagyon elrontottad....

bence 2008.04.17. 15:18:56

nyest,
a szám nem túlzás. volt egy "hivatalos" költségvetés szimulátor (talán a pénzügyminisztérium honlapján), amint 122e Ft-ot kellett elosztani a költségvetési feladatok között.

Desert 2008.04.17. 15:19:21

nekem ez netto hülyeségnek tűnik.
eleve csak az adózó emberekre kéne leosztani a költséget, mert pl a csecsemő nem tud fizetni, helyettük a többiek fizetik. Ez súlyosbitaná az összeget, csakhogy az adóalanyok nem csak emberekből állnak, hanem cégekből is, köztük olyan multikból amik tizmilliárdokat fizetnek be. Igy már nem is lesz olyan súlyos az összeg. Ráadásul itt mindenki a béréből levont összegre gondol, pedig nem csak ott tejelünk az államnak, elég csak az ÁFÁ-ra gondolni, gyakorlatilag a teljes elköltött pénzünk ötötde visszamegy ismét az államhoz, igy ez is lejön az összegből.

"De előbb-utóbb azt is meg kell oldani, hogy ne minimálbérre legyen bejelentve a fél ország. "

hát igen. ezt talán ott kellene kezdeni, hogy egy normális fizetés (2-300e) után ne 600-700 ezreket kelljen befizetni az államnak, mert nevetséges, hogy a fizetésed többszörösét veszi az állam, hát persze, hogy mindenki feketézik.

guyko 2008.04.17. 15:20:29

Szerintem ne szavazhasson az, aki az elmúlt 4 évben legalább 2-ben (vagy egyéb ad-hoc ideig) nem fizet adót. Akkor majd nem a szociális juttatásokról szólna a választás és akkor aki nyer, az nem is fog arra annyit költeni, mint most. Csak a valóban rászorultak fognak kapni. És akkor majd a rákényszerített többiek meg elmennek dolgozni. Kb 10 év átfutási idő és így lenne. Kb.

Azénvilá Gomez 2008.04.17. 15:27:12

Minél egyszerűbb valami, annál nehezebb kitrükközni. Na ezért qva átláthatatlanok nálunk a törvények. Adó: legyen egykulcsos, számítson bele minden és ami kedvezményt adunk (létminimum kedvezménye, gyerekkedvezmény), az az adószámlán jelenjen meg: aki nem adózik, nem jut hozzá, ez van. Olyan úgy sincs, hogy valaki teljesen adómentes, mert az akkor soha semmiért ÁFÁ-t se fizet. Pénzbüntetések: hagyjuk az x forintozást! Jövedelemarányosan %-os legyen minden tétel. Akkor fog egyformán fájni a suzukisnak, meg az audisnak. Mindenfajta tulajdonszerzésnél pedig adóhivatalnak egy példány a szerződésből. Az meg majd rákérdez, ha kell, hogy mondd csak miből telt?

movhu 2008.04.17. 15:30:08

Én tovább is szigorú kiadáscsökkentést javaslok, mert jobb megoldás nincs. Itt leírtam, bővebben:

mover.blog.hu/2008/04/09/giccsado_fustado_jelado

A lényeg, hogy meg kellene érteni az embereknek, hogy a gáz az nem is annyi, és erről nem Orbán mag Gyurcsány tehet, hanem a világpiac. Az ilyen egyébként is pazarlásra is öszötnöz, mások pénzének pazarlására.
Ha meg mindenáron bevételi oldal növelés, akkor durva feketemunka büntetés! Majd emikor az első 1000 ember börtönbe kerül, mert feketén dolgozott vagy foglalkoztatott, akkor csak elgondolkoznak.
Most viszont szemt hunyunk felette, hogy az ország nagyrésze nem dolgozik, másik része feketén egészben vagy részben. Addig nem lesz itt semmi, míg ilyen alapvető dolgokat meg nem piszkálunk. Ja, hogy szociálisan érzékeny választókat veszít valaki? Jó, akinek 4 év jólét az érdekes, annak tényleg ennyi a lényeg.

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2008.04.17. 15:30:17

desert: azt a havi 143.000 forintot valahol valaki megtermeli. tök mindegy, hogy az most szja, áfa, társasági adó, vagy vám, ugyan oda jut - az államhoz, annak valamely szervéhez (központi kormány, iylen-olyan alap, önkormányzat, tökmindegy).
nem te döntöd onnantól el, hogy mire legyen elköltve, hanem a választott képviselőd, vagy általa kinevezett személyek.
a csecsemők helyett is megtermeli valaki, meg a nyugdíjasok helyett is, oda van írva a legelső bekezdésbe ez az egész.

guyko: a választójogot adófizetéshez azért nem lehetne kötni, mert ha mondjuk te vagy én egy rossz komránydöntés következtében leszünk munkanélküliek, akkor nem szavazhatunk olyan programra, ami elősegítené, hogy újra legyen munkánk.
pesze ma ennek a koncepiónak pont a kihasználása folyik.

Azénvilá Gomez 2008.04.17. 15:32:02

Ja, igen: nyugdíj. Az is bevétel, az is adóköteles. Kisnyugdíjas az adószámlán a kedvezményt év végén visszakapja, tekintheti 13. havi nyugdíjnak is. Több százezerrel nyugdíjba vonul kivételezettek meg egy kicsit rásegítenek a költségvetésnek.

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2008.04.17. 15:33:05

movhu: szoktam olvasni a blogodat. annyival spékelném meg ,hogy oké, hogy lefaragunk a szociális kiadásokból, de:
A. felkészítjük az embereket, a társadalmat az átállásra, vagy
B. bevállaljuk a bádogvárosokat.
egyenlőre egyiket se vállalja fel senki, ami automatikusan a B verzió súlyosabb formájához fog vezetni. erre utalna az utolsó bekezdés.

movhu 2008.04.17. 15:34:05

És a kiadási oldalon ne felejtsük el jut eszembe, hogy bő 700 ezer ember dolgozik költségvetési intézményekben...látatlanban is sok.

movhu 2008.04.17. 15:36:24

Oké, a bádogvárosban igazad van, tehát ezzel párhuzamosan be kellene indítani valami mást is, amivel pótolni, ami kiesett, mert különben meg elmegy lopni.
Deeee! Azért nézz be néhány megélhetési feketéző lakásába és hűtőjébe, és máris látod mire kell a megélhetési bűnözés. Arra, hogy kompenzálja azt a fájdalmat, hogy a másiknak többre futja.

guyko 2008.04.17. 15:36:47

Persze, nem lehet ENNYIRE egyszerűen megfogalmazni. De lehet biztosítani közmunkát, amivel a választójogot meg lehet szerezni - például. Itt igazából annak a gondolatomnak akartam helyet találni, hogy aki nem ad bele semmit a közösbe, az ne is szóljon bele (persze a rokkantak, meg nyugdíjasok, meg akik valóban nem tehetnek semmiről, azok kivételek). Régen is elüldözték a városból azt, aki léhűtő volt. Miért is védték volna meg, ha nem is volt a társadalom tagja. Hát így tennék most én is. Ha valaki nem akar a társadalom tagja lenni, hát lelke rajta!

Desert 2008.04.17. 15:39:43

"azt a havi 143.000 forintot valahol valaki megtermeli"

én is azt irtam. csak én onnan közelitettem meg a dolgot, hogy a legtöbb embert letaglózza ez a szám, hogy ennyibe kerül, amit be kéne fizesen adóban, pedig lehet, hogy összesen nem keres ennyit, nemhogy adózzon ennyit. Ezt a képet árnyaltam, hogy ennek csak a töredéke az a valós szám, amit tényleg le kell vonni egy adott ember fizetéséből, hogy miért, lásd fent.

akárki 2008.04.17. 15:40:48

Egyszerű, nem kell annyit lopni és akkor jut mindenre.
Minenki túlbonyolítja a dolgot.

Mondjuk 150 milliárdból kell megépíteni a metrót (így még mindíg jutna bőven zsebbe is), nem 5xx-ből, hopp máris megvan az összes budapesti kórház felújítására a pénz.

Ilyen egyszerűen megy a dolog.

Nem azért vagyunk xarban, mert hú de szociálisak vagyunk, az csak egy része a dolognak, de persze politikailag nagyon jó azt szajkózni, hogy azért rossz, mert túl sokat adunk nektek.
Nem.
Azért, mert túl sokat loptok tőlünk...

dwwr 2008.04.17. 15:42:11

A fidesz Eris Magyarorszag programja kb feler 1 viccel :D Ha jot akartok mulatni akkor egy pofa sor mogyoro es olvassatok ... tuti jo szorakozas . .. Szarban a haza de ha ok ezt komolyan gondoljak akkor inkabb,,,,,,

moRtiZ 2008.04.17. 15:43:08

Én a segélyek jogosultságának átvizsgálásával, a jogszabályok ésszerű megváltoztatásával, kezdeném rögtön. (Pl. a segélyekért kötelező közmunka).

Folytatásként át lehetne vizsgálni mondjuk a "pénznyelő gigaprojektjeinket", pl 4-es metró (500 mlrd ami Spanyolba 37 milliárdból megvolt), az eszetlen autópályahúzás (jópár 10-100 mlrd-ot meg lehetne vele spórolni úgy, hogy nem "izgalmas meg látványos" autópályákat építünk, hanem praktikus jó minőségüeket.). Vagy mondjuk a Vasút áttekintése, hamár olyan amilyen (nem hiszem el hogy minden országba pénznyelő a vasút).

Kicsit jóval erősebben rákoppintani a korruptálók fejére, főleg a politikusok körébe - a mentelmi jog nonszensz megszüntetése első lépésként jó is lenne. ( meg úgy amúgy a bűnözés minden formájának sollak súlyosabb szankcionálására).

Az igazi értelmiség akik kimenekülnek az országból itthon tartása.

És még lehetne folytatni korlátlanul a felsorolást, szimpla logikával, mindenféle különösebb gazdasági rákészülés nélkül.

Amúgy csak mellékesen: Ha csökken az SZJA nő a vásárlási kedv, és ÁFÁ-ból egy része befolyik ami SZJA-ból kiesik. Ja? Hogy eladósodtak a polgárok is az állam mellett? Hát ejnye, lehet erre is ki kéne találni valamit.

rampampam 2008.04.17. 15:43:25

...igen, Magyarországon körülbelül efféle következtetésre lehet jutni :D amire a te, picit túlságosan leegyszerűsített és közérthetővé tett, gondolatfolyamod is jutott; vagyis, hogy Magyarországon ma az a valóság és a biztos pont, hogy "nincs megoldás", "jó ez így", "rossz nekünk", mert igazából szinte minden velünk együtt rendszerválódott országban (meg a későbbiekben is) már rendberakták azon dolgok jó részét amiről a magyar csak nyivákol, "nincsmegoldást" sír - közben pedig közmegegyezéses alapon: lop, adót csal, tenyeret tart és henyél. Tisztelet a kivételnek, sokan vannak, de nagyon kevesen. Szóval szerintem nézd meg, egy csomó komolynak vehető helyen, komoly gazdasági szakemberek habosra jártatták már a szájukat, elmondták a lehetséges megoldásokat, de ezekből az elmúlt 10 évben SEMMI, egyetlen lépés sem valósult meg, mert nem volt meg hozzá semmilyen akarat semmilyen szinten és valljuk be, nem csak a politikai akarat, nem csak a politika (bár nagy részt igen), de nézz körül a környezetedben...szerintem ezzel a dologgal már nem érdemes foglalkozni, el kell fogadni, hogy mindenütt van megoldás csak Magyarországon nincs, mert itt mindenki túl okos, művelt és becsületes ahhoz, hogy holmi kapitalizmusra és demokráciára pazarolja a drága agykapacitását.

Liberté_73 2008.04.17. 15:43:46

Egy 4fős családra durván 7M/év.
Azaz ha anya-apa dolgozik, mondjuk átlagosan keres(btto200e), akkor az fejenként és havonta 145e állambácsinak (munkavállalói és munkáltatói terhek összesen), ez eddig durván a fele. Plusz marad nekik a nettó jövedelmük, aminek az egyszerűség kedvéért a seggére vernek minden hónapban, ez 1,45M/fő/év, aminek a 16%-át, mint ÁFAt ismét állambácsi kapja (persze ideális eset, mindenki mindent számlára vesz és mindenki megfizeti az ÁFAt), ez további cca 0,5M. Azaz Átlag József és b családja évi 3M mínuszban van. Persze ez az egész nem igaz, mert nem számoljuk a céges adókat, illetékeket és egyéb állami jövedelmeket, de így is abnormális.
Egyértelműen az állam kiadásait kell a felére csökkenteni.

Cyr · http://gyermekszoba.blog.hu 2008.04.17. 15:44:01

Jó ez az összeg. Ha kérhetném, mindenki fizesse ki a részét. Mert a mi öt tagú családunk (3 kiskorúval és 1 db GYED-en lévővel - bár ő is adózik) egy szem keresője felszorozva kifizeti adóban egy másik, 5 tagú családra 5 főjére jutó részt. Nekünk megérné, ha teszemazt ők is kifizetnék a magukét... Vagy legalább annak a családnak a kenyérkeresője saját maga után fizetne. Mindjárt nem lógna még az egy éves gyerekünk nyakában is még egy plusz eltartandó fő.

Dave Slim 2008.04.17. 15:45:32

Hehe... én az utolsó mondatból azt szűröm le (szerinem jogosan), hogy:
- összes cigót munkára fogni és elvenni tőlük minden támogatást. Mi fizetjük őket azért, hogy minket meglopjanak, megverjenek, fenyítsenek az utcán, vagy bárhol.
Szóval tűzbe velük... najó.. annyira nem...de dolgozni küldeni az összeset no és megnevelni.
Hajrá.

Azénvilá Gomez 2008.04.17. 15:45:57

A pártok, oldaltól függetlenül azért nem mernek hozzányúlni ehhez és keménykedni, mert hosszú időn át nem biztosították a feltételeit annak, hogy az emberek képesek legyen az öngondoskodásra. Azt meg tudjuk, hogy viszonylag primitiv, de haragvo tömeg ellen elég drága megfelelő fegyveres erőt fenntartani, ráadásul bármelyik tábornok gondolhatja úgy, hogy ő jobban csinálná. Mint egy banánköztársaságban. Nem véletlen, hogy nálunk a hadsereget nullázták. Szóval a minimumot annak is biztosítani kell, aki egész nap a tökét vakarja, mert inkább ezt csinálja, mint hogy gyújtogasson. Ez pedig eléggé leszűkíti a lehetőségeket. Az elő, vagy 10 év teljesített adófizetéshez kötött szavazati jogra tőlem egy szavazat.

guyko 2008.04.17. 15:46:41

"akárki"-nek is igaza van. A lopásból kb ugyanannyi fogyhat el, mint a "túlérzékenységből". Voltam építőcégnél, és azon izgultak, hogy kibírja-e az út az egyéves kötbérig a használatot. Mert KIHAGYTÁK az alapanyagok egy részét, így olcsóbb lett. Na, ennek az az eredménye, hogy el tudnak tenni zsebre egy "kis" pénzt, valamint azt, hogy 1 év múlva lehet újra építeni. Érdekes, hogy Ausztriában nem romlanak el egy év alatt az utak. Gondolom ott börtönt kap, aki lop. Ennyi.

Azénvilá Gomez 2008.04.17. 15:49:53

Akárki, ennyi pénztnem lehet ellopni. Az a baj, hogy miközben ellopnak tízmilliót, aközben a lopással okoznak ötven, meg százmilliós kárt. Pont mint a kábeltolvajok. A lopás és a mohó primitív brutalitás, a tökfejűség együtt csinál ilyen szar helyzetet.

W Joe 2008.04.17. 15:50:13

guyko 2008.04.17. 15:46:41
Azt kellene bevezetni, hogy aki egyszer ilyen utat épít, az Magyarországon soha többé ne építhessen semmi olyat, aminek közpénzhez köze van.

guyko 2008.04.17. 15:53:46

Egyetértek. De a börtön jobb, mert nagybácsi/nagynéni/uram/bátyám megépíti helyette. Meg fizethet büntetést is :)

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2008.04.17. 15:55:46

movhu: a megélhetési bűnözés is benne van a posztban :-).
és hogy rampampamnak is válaszoljak:
killtheradical.blog.hu/2008/04/14/adoreform_2
ennek nem volt akkora a penetrációja. persze ez se program, inkább az én igényeim szerint megfogalmazott vázlat.

dave slim: én azt szűrtem le az utlsó mondtatból, hogy el kéne a tisztelt házat küldeni először közgazdaságot, jogot és politológiát tanulni, és ha jelesre vizsgáztak minden tárgyból, tételes meg kell velük cáfoltatni a 2008-ban kitalált adótervezeteiket.

akárki 2008.04.17. 16:00:04

Azénvilá Gomez

Azt te csak hiszed, hogy nem lehet.
Iszonyat mennyiségű lóvé megy el korrupcióra, ahogy írtad is:

Mondjuk 50-ből a 10 millát csak a csúcson viszik el, másik 10 elmegy középen a lebonyolításnál, 15 meg elmegy a generálkivitelező jachtjára, 15-ért meg elkészül a munka, de az is csak 7 milkát ér, mert a leggagyibb alvállalkozókat bízzák meg, valamint azoknak sem fizetnek.
Szóval a nagy része korrupcióra megy el.

Mit gondolsz miért hirdette gyf a 7 bő esztendőt a beruházások terén anno... nol.hu/cikk/421126/

akárki 2008.04.17. 16:04:55

Mellesleg a szocik most megcsinálhatnák a szociális ellátórendszer reformját, ha tökös legények lennének.

Újraválasztásuk valószínűsége majdnem 0, úgyhogy nincs vesztenivalójuk a segélyből élők elpártolása miatt.

Lehoczki Viktor 2008.04.17. 16:06:55

Az EU első 10 országában az állami magánszektor viszonya 1:2. Magyarországon 2 állami alkalmazott jut egy magánszektorbelire.
A munkaképes korúak 60%-a van jelen a munkaerőpiacon. A munkaerő piacon levők közül van 8% körüli munkanélküliség.
EU 10 átlag a munkaképes korúak 85%-a jelenik meg a munkaerő piacon és ebből van 6% körüli munkanélküli.
Ebből jól látszik, hogy Magyarországon a munkaképes korúak kb. 20%-a termel, EU 10-ben 54% termel.

Kínában 10000 jüan feletti államipénz elsíbolása halál büntetéssel jár. Ugyanez a büntetési tétel vesztegetésnél, stb.
Nálunk is be kellene vezetni, hogy aki az állami vagyont csökkenti vagy nem jól gazdálkodik vele, saját pénzéből törleszti, akár élete végéig.
Teljes vagyonelkobzás ismét jó lenne néhány FLETO féle ügyletben résztvevő cégtulajdonos esetében.
Nem akarok rasszista lenni, de a cigányok többsége élete folyamán nettó pénzt kap az államtól és nem befizet. Ez a pénz mennyiség a teljes magyar cigányság esetében 2004-ben 26.000 Ft/fő/hónap.

BálnaUhr · http://balnavicc.blog.hu 2008.04.17. 16:09:08

Ha jól tudom, akkor a Magyar Köztársaság éves költségvetése úgy 11 ezer milliárd Ft. körül van. Kicsikét többet költünk, na...

Kavics 2008.04.17. 16:11:08

jaj nem neked ment egyel föléd nyestnek....
bocsi

Lehoczki Viktor 2008.04.17. 16:12:49

Magyar költségvetés számokban:

www1.pm.gov.hu/web/home.nsf/portalarticles/2217C43DC6A34F68C125720D003B2ACF/$File/bevetelek.xls

www1.pm.gov.hu/web/home.nsf/portalarticles/7F044B0C4CBFFC10C1257062003A39A6/$File/kiadasok.xls

Aztán ezek után mondja valaki, hogy az MSZP-SZDSZ jó az országnak.

rivera 2008.04.17. 16:15:56

"lassan már a liberális is hegyeset köp, ha meghallja, hogy liberális."

Ez nagyon jó mondás, huszonx év SZDSZ munkásság gyümölcse. Ha-ha

Megmondom mi lesz itt, nagy büdös semmi, további töketlenkedés, ügyeskedés, szarakodás. És a baj hogy az újhullám is ebbe szocializálódik, akik leválthatnák a kivitézlett ex pártkatonákat, Kóka szintű ügyeskedők, westbalkan.

Majd intünk pát az elsuhanó romániának meg szlovákiának.

dr. Wilbur Swain 2008.04.17. 16:16:49

hmm, Lehoczki úr elég sommásan összefoglalta
de ki fogja ezt megváltoztatni?

Anonymus 2008.04.17. 16:26:58

Menekülni kellene ebből az országból amig még lehet.
Cigányokba meg nyugdijasokba lapátoljuk bele a pénzt, mert igy veszik meg a szavazatukat.
Aztán mivel kb 2M tényleg adót fizető ember van az országban, ami a lakosság 20%-a, igy soha de soha nem lesz már itt normális világ, mivel mindig le lesznek szavazva.
Legjobb megoldás az lenne, hogy aki nem fizet adót, nincs bejelentett munkahelye mondjuk 2 évig, annak megszűnik a szavazati joga. Ha dolgozik megint 1 évet, akkor megint kap. Node ez nem jó, mert akkor nem lehetne a cigányok szavazatát kilóra venni a segéllyel, aztán 20 év múlva meg belerokkanunk a sok parazitába, mert dolgozni egyik sem fog, soha, csak sokasodni.
Takarodni kell ebből az országból amig még lehet.

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2008.04.17. 16:30:22

kavics: bocsi, aszittem nekem :-). az se gond persze.

balnauhr: a maygar köztársaság összes kiadása ennyi, mindennel együtt, nem csak a központi költségvetés.

Jackie THE Chan 2008.04.17. 16:47:57

Gyerekek, azért az nem olyan egyszerű, hogy b....uk böribe azt, aki nem fizet adót.
Nekem négy alkalmazottam van, egyik sincs bejelentve. Mindegyiknek, nekem is, megvan a havi 150-200 ezer Ft fizetésünk. Kevesebb emberrel nem tudunk dolgozni, arra viszont nem termel eleget, hogy még egyszer ennyit csak úgy kifizessek az államnak. Lehet itt mondani, hogy életképtelen a vállalkozás, pedig nem, öt éve jól működik. Minimál adót fizetek be, a legtöbbet eláfázom.
Tudom, hogy ez így nem fasza, de ha abbahagyom, akkor öt munkanélküli emberrel több lesz. Öt ember próbáljon abból a havi mittomén 50 ezer Ft segélyből megélni?????
Így, hogy havonta elköltik az egész fizut, melynek az egyötöde ADÓ, ami havi szinten olyan 40 ezerre rúg per fő, plusz a vásárlással életben tartják a gazdaságot.
Ha lenne olyan lehetőség, hogy az embereim után fizessek mondjuk havi 15-20 Ft-ot, és kész, és felejtsenek el, boldogan megtenném. PLUSZ Miért én fizessem az ő adójukat, miért engem húznak meg, ha nincs befizetve? Hát az ENYÉM?????
Ha a cégekhez hasonlóan, az egyéni emberek is megkapnák a bruttó bérüket, és SAJÁT MAGUKNAK kellene az adót befizetni, minden csóri munkás szaladna, és fizetne. Mert a vállalkozó, az elcsalja. Mert rafkós. Különben ő is melós volna.
Hát én valahonnan innen fognám meg a dolgot.
Ja meg persze azt, hogy FELEJTSÉK MÁR EL, HOGY AZ EMBEREK FELE FIZETÉSÉT BEHÚZZÁK!!!!!!! Ez számomra totál gáz, és felesleges.....

aFx 2008.04.17. 17:00:08

svéd adó: 38% incl nyugdíj és egészségügyi járulék.
magyar adó: ~50% + nyugdíj + egészségügyi járulék.

miről is beszélünk? svédeknél kevesebbet visznek el, már elnézést.

gyereknevelési segély, példának:
svéd: 27e huf/hó ha iskolába jár a gyerek. iskolabusz, kajáltatás ingyenes, mint ahogy az oktatás is (egyetemről nincs infom). ha elváltak a szülők, és nem nevelő szülő fizet gyerektartásit, annak függvényében az összeg kevesebb. kijátszani nem lehet, nekünk háromnegyed évbe és hat mo.-i papírba került, amíg elhitték, hogy van olyan ország, ahol meg lehet úszni egy válást gyerektartás nélkül.
mo: gyereknevelési segély alanyi jogon. az iskolához kötést leszavazták, ill meg se próbálták átvinni.

bárki bármit is mond, a svéd és magyar adó ill szociális rendszer kb annyira hasonlít, mint az idealizmus szocializmus és a sztálini diktatúra. avagy utóbbiban hivatkoztak az előbbire, hogy ez az.

adót kell csökkenteni. iszonyatos mértékben kerékkötője a gazdaságnak. meg alacsonyabb adót nagyobb eséllyel fizetnek be. cég szeméből: ha erre a munkakörre X netto jövedelemért reális munkaerőt kapni A országban, B országban pedig Yért, a teljes költség nekem így X1 és Y1 rendre, akkor meglehet az is, hogy ad absurdum fele/harmada annyi lesz az összköltségem A országban, mint Bben. ugyanezt játszuk végig a többi költségre is, és kiderül, hogy magas adók mellett csak nagyon különleges esetekben éri meg bárhova is telephelyet pakolni.

lopni már nagyon nincs mit, az Öszödi beszédnek is ez lehetett az oka: elkúrtuk, üres a kincstár. tovább sanyargatni az embereket még lehet, de egyre neccesebb. mert ha üres a kincstár, sörre és virslire sincs pénz...

és jelenleg: 7%os infláció, juppí lett megtakarítás, megint van fölös pénz, minden megy tovább a régiben.

meg az értelmi elit is ki az országból (itt most nem mások által jónak mondott költőkre/írókra, hanem az orvos/mérnökállományra gondolok).

aFx 2008.04.17. 17:02:56

idealista szocializmus...

ja, amint tisztázódtak a dolgok, a svédek visszamenőleg is fizették a cuccot, egy összegben, pontosan;>.

akárki 2008.04.17. 17:09:48

aFx
"lopni már nagyon nincs mit"

Úniós pénzről hallottál e már...
Kölcsönökről hallottál e már...
:)

CSL 2008.04.17. 17:11:22

Szerintem az lenne itt a megoldás ha a fölösleges állami terheket eldobnánk: pl. ma 2 x er akkora az állam háztartásunk mint a jóval fejlettebb Ausztriáé! Ott vannak a közmunkaprogramok, megszüntetném:ismerek olyan vállalkozókat akik évek óta ebből élnek ,és nem adnak fizetést az embereknek, viszont állam bácsi szépen fizeti a sokszor 2 szeres többlet munkaerőt feleslegesen! Ezt a munkaerőt mind a piactól vonja el, ráadásul a versenyképességet is rontja, nincs meg az esély egyenlőség, hiszen az a vállalkozó aki nem kap ilyen támogatást megbukik ergo nem is adózik! Aztán ott az egy kulcsos SzJA sokkla átláthatóbbá, igazságosabbá,és kevésbé költségessé tenné a rendszert! A másik előnye hogy mindenki kitudná könnyen számítani hogy mennyit adózik és sokkal fegyelmezettebb lenne.Sőt a magas jövedelműek esetében akár valamilyen szintű adókedvezményt is adnék, minek bünteti az állam azt akinek jobban megy? Szívesebben bevallaná ráadásul így is több adót fizetne mint az átlag! pl.: havi 1 milla esetén kapna 5% bónuszt. Esetleg külföldről is bejönne inkább ide adózni egy két gazdag mint Svájcba. Meg reformálnám a kommunális rendszert is pl.: megyénként felosztanám és nem az állam takarítaná el a mocskot az árkokból hanem magán cégek össze dobnák rá amelyik megye a legtisztább az előző évtől ott lévő cégeknek meg ott élő embereknek 50% adókedvezményt adnék a legmocskosabb rész meg 50% emelést kapna így a tiszta környezet mindenkinek érdeke lenne. Ezzel is milliárdokat spórolnánk és még a környezetünk is kellemesebb lenne mint így. A munkanélküli segélyeket is feltételekhez kötném, felülvizsgálnám a rokkantakat, lecsökkenteném a járulékokat a felére ezzel rengeteg cég jönne ide!

CSL 2008.04.17. 17:47:10

Egyébként a munkanélküli segélyt is megszüntetném! Mindenki el tud helyezkedni aki elakar!

Rorschach · http://lowfast.blog.hu 2008.04.17. 17:55:44

Én lakatot tétetnék az ország tarisznyájára, és aki 1 rosszat szól, azt felpofoztatnám a bakterrel.

aFx 2008.04.17. 17:56:35

akárki: kölcsön nincs, a lakosság hitelkerete kimerülőben. a jószágkosár és így az adók és így az államháztartási keret ilyetén pörgetését már pár éve játszuk, de bizonyos mennyiségű hitelnél többet már nem bír egy adott fő. valamint necces is a dolog, megugranak a külföldi kamatok, és a lakosság durván fogja érezni a hatását (ld lakáshitel most a svájci frank alapú hitelek emelkedése idején).

eus pénz: ja, de azt értelmes dologra meg kell pályázni, aztán meg kell nyerni, aztán meg még az eredményt is be kell mutatni. és feltűnő mennyiségű/pénzégető (= eszméletlen gazdaságtalan) cuccot nehéz áttolni/megmagyarázni. brüsszelben sem annyira hülyék ám. a négyes metróra ugye még mindig nem bólintottak rá. tőlünk nyugatabbra nem divat kozmetikázni.

egy ideig tényleg remekül lehet trükközni és játszani a számokkal (ld indexen az összes gazdasági hír mostanában... ha utánnaszámolsz, akkor kijön a tavalyi 7%os infláció, de ezt kzepesen ügyesen kendőzik), de ez magyarázom a bizonyítványomatból szépen átcsúszik a rossz tanuló felellé. semmiből max légvárat lehet építeni, és az két éve gyönyörűen látszott, hogy mennyi ideig tartható fent.

és ha már ötletek: analízis (incl Ndimenziós tereken alkalmazott fvelemzés), valszám, differenciálszámítás tárgyakat kötelezővé tenni mérnöki szinten a közgáz szakokon (matek karokról importált előadókkal). + szigorlatot ezekből, beugróval, minimum%al a gyakorlati részből. valamint szociológia/pszichológia szintén kőkemény nyomatása. enélkül ugyanis nem lehet rendes közgazdászt kitermelni. itthon az egy hatalmas tévedés, hogy nem a matek a legfontosabb a közgazdászatban (valszám és szociológia a nem ismert paraméterek miatt létfontosságú).

bubci 2008.04.17. 18:04:20

Én a tavalyi évben befizettem 6 millát adóra, plusz havonta egy százas különböző TB és nyugdíj címén. Akkor én most jó voltam - ha jól számolom - 3 főre? Stimmel is, van egy kiskorú gyerek meg egy hörcsög a családban, mindenkire becsengettem a havi 143 rugót. Többiek?

BZd · http://www.flickr.com/photos/bzd/ 2008.04.17. 18:08:37

Kiszámoltam, minden fizetésként kapott nettó 100Ft-om után 140-et gombol le rólam és a munkáltatómról állambácsi adó és járulék címen. Persze azon kevesek közé tartozom, aki annak ellenére, hogy nem állami alkalmazott, rendesen be van jelentve és nem borítékban kapja a fizetését. Ilyen terhek mellett persze a boríték is abszolut érthető kényszerhelyzet egy kis v középvállalkozás számára.

BálnaUhr · http://balnavicc.blog.hu 2008.04.17. 18:33:00

bs395 :
"a maygar köztársaság összes kiadása ennyi, mindennel együtt, nem csak a központi költségvetés.

Én is azt írtam:))

BálnaUhr · http://balnavicc.blog.hu 2008.04.17. 18:35:26

A központi költség előírányzata volt 2007-ben úgy 8 ezer milliárd. Asszem.

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2008.04.17. 18:38:47

bálnauhr: okés, akkor csak nem értettem :-).

bubci: az áfát és egyebeket is levonod, vagy az még csak utána jön? mert nekem úgy 4.4-es szorzó jön ki.

RoboGó 2008.04.17. 19:02:33

Igazából minden adórendszer sántít. Ahogy többen is írták, a legeszerűbb a legjobb. Mindenfajta jövedelemadót meg kellene szüntetni, és társasági adót is. Viszont növeljék meg a fogyasztási adót, legyen kamatadó, és magas vám. Az állam rossz gazda, ezt már régóta tudjuk. Ne ő ossza be a pénzem, majd én beosztom. A gazdaság is nagyot fehéredne, mert a pénzt mindenki elkölti. Aki bankban tárolná, az fizessen kamatadót, aki külföldön vásárolna, mert ott kisebb a fogyasztási adó, az fizessen vámot. Ha a fogyasztási adó is annyival emelkedik, mint a bérek, még inflációfokozó hatása sem lenne... Egy csapásra megszűnne az "adó adója" problémakör is. Persze ekkor nem kellene akkora adminisztratív vízfej, nem lennének kiskapuk, viszont tényleg annyit adóznánk, amennyit fogyasztunk.

fck 2008.04.17. 19:19:56

Ne felejtsük el, hogy az ember nem csak a jövedelme után fizet, hanem minden megvásárolt termék után is 20% áfát. Jövedéki termékek után extrát. Ezen felül kamatadót, árfolyamnyereség adót, stb.
Háromszor fizetünk minden után, mint a Lúdas Matyi:
- először amikor dolgozunk
- másodszor amikor vásárolunk
- harmadszor amikor spórolunk

Kapják be.

sdf 2008.04.17. 19:21:26

www.koltsegvetes2008.hu/

itt 13,559 milliárdot írnak

andris 2008.04.17. 19:21:26

üdv!
sokan jönnek azzal, hogy feketemunkás-ellenőrzés, meg ha az első 1000 feketemunkást börtönbe zárják, akkor mindenki szépen fog adózni.
ebben az országban, ha jobban őriznék a munkásokat ilyen adók mellett, leállna mindenfajta építkezés. így legalább az összes megvásárolt építőanyag(amelyet a leadózott pénzünkből veszünk) 25%-a megy az államnak, és nem megy csődbe teljesen az építőipar.
itt szigorítani meg tovább adót emelni már tényleg öngyilkosság. sok tehetségtelen politikusunknak leginkább egy mezőn lenne a helye, birkát legeltetni...bár ott is meglenne nekik a kísértés, hogy eltűnjön egy-egy birka.

heiltheredical 2008.04.17. 19:31:13

"Ha azt nézed, hogy ennyit kapna mondjuk egy tűzoltó, vagy egy baleseti sebész, vagy egy egyedülálló anya otthon a gyerekkel, akkor ez iszonyatosan kevés."

Bazdmeg!!!! Szerinted kap egy egyedülálló anya 143ezret? vagy akár egy tűzoltó?? Nálatok a II. kerben nagyokoséknál lehet,h ennél többet keresnek az emberek. Én Heves megyében lakok. 80-at keresek atomkemény melóval, úgy,h diplomásként kell segédmunkáznom. Úgyhogy kurvasok az a 143ezer!!! ...És még mertek pofozni lekezelő módon "putyautasokról", satöbbi...

Egyébként meg

1. nem hiszem el, hogy az egyénekre ennyit kellene is költeni. szerintem nincs is ilyen adat.

2. Bőséggel meglenne ez az összeg, ha rendesen adóztatnák a zsidó multikat, akik csak viszik ki a pénzt.

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2008.04.17. 19:31:22

sdf: azért írtam, a magyar köztársaság összes kiadása ennyi, amiből a költségvetés, amit a kormány terjeszt elő, és a parlament szavaz meg, csak egy része.

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2008.04.17. 19:35:34

helitheradical: heves megyében úgy tudom tanítják az olvasást. az általad kiemelt szövegrészben a "kap" szó után egy rag következik, egybeolvasva: kapna. vagyis nem kap ennyit, és ha kapna, az se lenne sok.
a kontextus nélküli, értelmetlen zsidózást meg inkább otthon.
ja, és a II. kertől 70 kilóméterre lakom, de nincs harag.

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2008.04.17. 19:38:26

ja és még heiltheradical: van ilyen adat. a legelső bekezdésben számoltam ki.
másodszor: ha te atomkeményen dolgozol, akkor ki potyautasozott le? mert én nem.

Dr Kangörény 2008.04.17. 19:40:21

heiltheredical 2008.04.17. 19:31:13
1. Ha te diplomával segédmunkásként dolgozol, akkor veled is baj lehet. Költözz kicsit nyugatabbra és akár könnyű fizikai munkával fogsz jóval többet keresni. Ha otthon várod a sültgalambot a szádba és közben siránkozol, attól nem jutsz előbbre.
2. Hogy hol van ilyen munka? A zsidó multiknál. Ugyanis ezek a mocskos multik jobban fizetnek, mint a becsületes ősmagyar vállalkozók. Ja, és be is jelentik az alkalmazottakat. És be is fzetik az adókat.
3. A potyautasokat meg azért rühelljük, mert helyettük mi fieztjük meg azt a szolgáltatást, amit ők is igénybevesznek.

Dr Kangörény 2008.04.17. 19:44:42

bubci, a számok nem stimmelnek. Ha 6 milla szja-t fizettél, akkor azzal nincs összhangban a havi 100 ezer TB.

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2008.04.17. 19:46:28

3. helitheradicalnak: nem bírom ki.
egyrészt az nem heil, ha már theradical, hanem hail, bár a zsidózás után asszem értem, miért inkább a heilt választottad.
viszont akkor nem radical, hanem extremist.

HöZsö 2008.04.17. 20:23:59

"hát igen. ezt talán ott kellene kezdeni, hogy egy normális fizetés (2-300e) után ne 600-700 ezreket kelljen befizetni az államnak, mert nevetséges, hogy a fizetésed többszörösét veszi az állam, hát persze, hogy mindenki feketézik."

Desert, ezt honnan a rákból vetted? Buktál matekból, vagy mivan?

Gery Greyhound · http://www.bestofgyurcsany.hu/news.php 2008.04.17. 20:28:37

Az a baj ezzel a poszttal, hogy az utolsó mondat legalább akkora lózung, mint amilyenről a Fidesz-program kapcsán beszél. Nem az a 20-30 elzavart politikus által megspórolt pénz fogja gatyába rázni az országot. Persze, állampolgárként én is azt mondom hogy menjen a p**ba a politikusok kétharmada, de racionálisan gondolkodva tudom, hogy nem ez a megoldás.

De azért a programok összehasonlítása is elég demagóg: mind a négy szar, de a fidesz a legeslegszarabb. Gratulálok.

Grege 2008.04.17. 20:29:19

kurva egyszerű a válasz: az összes olyan politikusnak le kell vágni a kezét, amelyik 100 Ft-ot zsbretesz ilyen-olyan tenderen, kenőpénzként, az összesnek, aki 50eHUF felett vesz fel benzinpénzt, kidobni az utcára a politikai vízfej 95% -át, az adócsalást letöltendővel büntetni, megfelezni a parlamentet, ha csak a felét megcsinálnák eljönne a kánaán

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2008.04.17. 20:31:17

hözsö: a nettó 300 az bruttó 600, az meg szuperbruttó 780.
vagyis az szja és a járulékok magukban 480 ezer, ha 300 nettót akarsz.
a 300-ból lejön még 20%, mint áfa, lejön a jövedéki meg az illeték meg a vám meg a pályamatrica meg a vonaljegy. legyen az áfán felül egy karton cigi, egy tank benzin, egy 4 napos matrica, meg egy helyi bérlet.
marad kb. 210.
780-210=570.

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2008.04.17. 20:34:39

gery greyhound: hozott anyagból dolgozok. ha a fidesz programja jó lenne, hidd el, azt írnám.
tudom, hogy nem azon a 30 politikusi fizetésen és juttatáson múlik, hogy egyensúlyi-e a költségvetés fenntartható növekedés mellett.
az utolsó lózung arról szól, hogy én pénzt adok nekik azért, hogy találják ki, hogyan legyen. a pénzt elteszik, a munkát meg nem végzik el.
a gratulációt köszönöm, remélem, így érthetőbb.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.04.17. 20:35:27

A Fideszé az, hogy az adó csökkentésével vállalkozások indulnak, így több lesz a bevétel.

(Nem vagyok fideszes, de állandóan ezt mondják, már hat éve; érdemi cáfolat nélkül.)

Gery Greyhound · http://www.bestofgyurcsany.hu/news.php 2008.04.17. 20:37:53

Igen, a Fidesznek ez a programja. Nem mondom hogy jobb vagy rosszabb mint a többi, de ha már objektíven össze akarjuk hasonlítani, illik megemlíteni.

gramercy (törölt) 2008.04.17. 20:39:09

hülyéknek: állam kiadási oldala = ktgvetés + helyi önk + tb alapok (+ egy tobleronet kap aki kitalálja a 4.-et)

ja és még egy találós kérdés: a felsőoktatásra az adósságtörlesztés hányadrészét költjük?...bökkenő.....

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2008.04.17. 20:41:47

csöncsön, gery greyhound:
"Létrehoztunk szent teheneket, és ha ez még nem lenne elég, létrehoztunk olyan szerkezeteket, amikből most ki kéne törni. Létrehoztuk az adómentes minimálbért, az őstermelőséget, az evát, az ekhot, és még annyi minden mást. Létrehoztuk a törvényes, megélhetési, szegénységi adókerülést, amire időről időre felkapaszkodnak azok is, akik egy fikarcnyit se tesznek hozzá az egészhez, vagy egész egyszerűen nem akarnak többet hozzátenni, és megoldják okosba."
pontosan ezért nem tudom a fidesz programját se érdeminek tartani.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.04.17. 20:46:15

Nem értelek.

Attól, hogy egy párt csinál valamit, ami szerinted nem jó (pl. adómentes minimálbér), mi kifogásod van a vállalkozás-élénkítéssel szemben?

És pláne: hogy ne volna ez a többi, számomra még sokkal üresebb szlogennel (pl. fizessünk kevesebbet) összevethető?

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2008.04.17. 21:00:41

csönsön: az én értelmezésem szerint megint kiveszünk a közteherviselés alól egy halom embert, akik ugyan magukat napi szinten el tudják majd látni valamennyire, de amint állami szolgáltatást vennének igénybe, borulna az egyenlet továbbra is.
nem hiszem, hogy a gazdaságban és a költségvetésben lenne még annyi tartalék vagy rugalmasság, hogy még egy 2006-os szintű borulást komoly következmények nélkül átvészelne.
a többi szlogen számokat mond: Ibolya 18%-ot, megnevez más adónemeket is, az SZDSZ 20%-ot.
a Fidesz nem mond százalékot. ha te, mint kisvállalkozó, azt olvasod egy programban, hogy jelentősen csökkennének a terheid, ha rájuk szavazol, de nem írják oda, hogy szerintük mennyi is az a jelentősen, akkor rád, mint olvasóra hagyják ennek az eldöntését.
ezért üres az a lózung.
az mdf-be könnyű úgy bleekötni, hogy egy 5%os terhet akarnak 7 százalékpontal csökkenteni, a fideszébe nem.

Dávid 2008.04.17. 21:01:08

Komolyan mondom, ez az egyik legjobb írás, amit manapság az indexen találtam. Grat.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.04.17. 21:04:37

Szerintem nem attól lesz valami kevésbé lózungszerű, hogy benyomnak egy számot (lózungszerűen).

Nyilván csak AZUTÁN lehet számokat mondani, hogy az egész helyzetet áttekintették. Ilyen értelemben még rosszabb is, ha valaki számot mond, hiszen tuti, hogy csak hadovál.

A számok csak programmal, cselekvési tervvel, koncepcióval együtt érnek valamit; ilyesmit pedig én éppen az MDF-nél látok a legkevésbé.

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2008.04.17. 21:12:40

csöncsön: igazad van, hogy az mdf nagyon nem nézte át a dolgot, de gyanítom, hogy a számológépet se sokat használták.
az mszp is tud érdekes, egymásnak ellentmondó számokat mondani ugyanarról, ugyanabban az időben, csak két különböző helyen.
csak ezeket így le lehet ellenőrizni még vásárlás előtt, nem csak utána - szavazóurnától való távozás után reklamációt ne mfogadunk el, mondta gyurcsány ferenc az öszödi beszéd kikerülése után.
meg lehet mondani az mdf-nek, hogy hülyék vagytok, egyes, leülhettek.
a fideszre nem tudod azt mondani, hogy hülyék, mert nem tudod, hogy utána néztek-e egyáltalán annak is, hogy bármennyit is tudnának csökkenteni. nem tudsz a programukkal vitázni.
így viszont pont azt termeljük újra új köntösben, ami ellen most berzenkedünk (gyurcsánytakarodj): a felelőtlen igérgetést, és az azzal szembe menő tetteket.
de nem akarom a fideszt szapulni, direkt hagytam rövidre a posztban is.
szerintem a többieket jobban kiosztottam, de lehet, hogy rosszul érzem.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.04.17. 21:20:39

Szerintem pont hogy a számokat kéne szakértőkre bízni, és a programot számonkérni.

Vagyis ha valaki azt mondja, hogy adót akar csökkenteni, és közben adót növel, akkor azt.

Hihetetlen volt látnom az őszödi beszéd idején, mennyire nem értik sokan azt a szót, hogy hazugság. Az nem hazugság, hogy ígérek valamit, és nem érem el. Ez legfeljebb rossz politika. Az hazugság, ha ígérek valamit, és TUDOM, hogy nem azt fogom csinálni.

Nyugati politikusok sem számokról, hanem programokról vitatkoznak a kampányban. Ezzel a számmisztikás baromsággal csak a demokráciában járatlan magyar népet lehet beetetni.

Patrese 2008.04.17. 21:29:47

Egy megjegyzés az EVA-ról

Én EVA alany vagyok, vállalkozó. Gyakorlatilag az EVA alapján tök egyszerűen adózok, befizetem az ÁFÁT, további 10%-ot a nettó bevételeimből, 1%-ot iparűzési adónak, és ezen felül befizetem a minimál bér után járó járulékokat, szja-t, satöbbi.

Ezzel szemben tudok egy csomó vállalkozóról, aki fiktiv számlákkal veszteséges, és csak a minimálbér járulékokat fizeti. akkor már inkább eva, nem?

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2008.04.17. 21:30:27

csöncsön: az öszödi beszéd nekem inkább kijózanító pofon volt, mint sértés. magamnak kerestem, megkaptam. gondoltam, megnézem, megteszi-e, amiről a felvételen beszélt, és utána fogok egyenleget vonni. nem tette meg.
a számmisztika nekem azért fontos, mert az állam úgy működik, mint az internet felhő: az egyik felén bemegy valami, odabent történik valami, a másik felén meg kijön valami teljesen más.
azt, hogy odabent a felhőben mi történik, sohase fogják teljesen elárulni, és szerintem ők maguk se látják át teljesen.
viszont nekem igényem van rá, hogy mondják meg, mennyi menjen be a felhőbe, és onnan mennyi és milyen dolog jön ki ezért cserébe, nagyságrendileg.
e nélül egy 5 perces tévéreklám kiváltaotta érzelmi reakció alapján szavaznék, annak minden későbbi, szomatikus tunetével együtt. vagyis nekem rossz lenne.

Gery Greyhound · http://www.bestofgyurcsany.hu/news.php 2008.04.17. 21:32:54

"a Fidesz nem mond százalékot. ha te, mint kisvállalkozó, azt olvasod egy programban, hogy jelentősen csökkennének a terheid, ha rájuk szavazol, de nem írják oda, hogy szerintük mennyi is az a jelentősen, akkor rád, mint olvasóra hagyják ennek az eldöntését.
ezért üres az a lózung."


Én például nem azalapján szavazok, hogy ez csak 19%-ot igért, de hű, az a másik az 18-at, no akkor arra szavazok, hanem ideológia és meggyőződés alapján.

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2008.04.17. 21:36:05

patrese: eva nélkül megérné-e neked?
ne érts félre, nem sajnálom tőled a pénzt, de komolyan.
csak az eva, a minimiálbér, mind olyan dolgok, amiknek húzol egy felső korlátot: eddig a vonalig megéri, ezen felül vagy csalsz, vagy elfogadod, hogy ennél jobban nem fogsz élni, mert igen komoly bevételi ugrás kell az eva felső éves bevételi határa fölött, ha továbbra is nyereséges akarnál lenni.
a kivétel és a kedvezmény ugyanúgy korlátok közé is szorít.

Patrese 2008.04.17. 21:36:16

Ja, mielőtt valaki belekötne: az EVA-ról azért irtam, mert valaki kicsit előbb elítélően beszélt róla... Elég sokan fehéredtek EVA segitségével az ismerőseim között...

Szociális háló: Ez egy nagy kaki. Túlzott családtámogatás??? a fenét. Próbáljon már meg valamelyik nagyokos megélni a gyedből (vagy a gyesből pláne) meg a családi pótlékból... a főállású anyaság óriási pénzéről nem is beszélve. Csoda, ha nem vállal fehér ember gyereket???
A ló másik fele meg a 13.ik havi nyugdij, a közalkalmazottak 13.-ik havi bére, a sok léhűtő munkanélküli meg szociális segélye. Jelenleg Mo-on van jó pár százezer ember, aki nem akar dolgozni, meg vagy fél millió, aki felveszi a juttatásokat, aztánm meg feketén dolgozik. na ezeket kellene baromira megszüntetni...

Gery Greyhound · http://www.bestofgyurcsany.hu/news.php 2008.04.17. 21:36:38

"Komolyan mondom, ez az egyik legjobb írás, amit manapság az indexen találtam." - mihez képest... Ha tótavé a léc, akkor egész jó. De nem az.

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2008.04.17. 21:38:25

gery greyhound: én nem arra szavazok, aki a legalacsonyabb kulcsot mondja, hanem aki képes nekem elmagyarázni, hogy amit tervez, az hogyan és miért lesz jó.
ha ideológiai alapon kéne szavaznom, nem kéne elmennem szavazni.
jobboldali liberális pártot valaki?
közbevetőleg: az szdsz nem liberális.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.04.17. 21:40:19

Még a gazdaság sem csak a számokról szól (pedig mi, ha még az se?).

Nekem azért nem igényem, hogy belemenjek a számokba, mert tudom, hogy úgyse lehet áttekinteni, ezerféleképpen csavarhatók, ezer különböző szempontból értékelhetők.

Jobban izgat a szemléletmód. Hogy ki hogyan szemléli ezt a monstrumot, ami az állam. Hogy mit gondol arról, hogy ő ki.

Az őszödi beszéd engem filozófiai szempontból érdekel. :-)

És éppen ilyen szempontból menthetetlen.

A számokkal foglalkozzon az, akit én megbízok vele. Ha valami nagyon gyanúsan hülyeséget csinál, az majd úgyis föltűnik, és legközelebb már biztosan nem bízom meg benne.

Patrese 2008.04.17. 21:43:52

bs395: a vállalkozók mindig megtalálják a kiskapukat. Én azért váltottam az EVA-ra, mert igy nem kell rettegni, meg számlákkal trükközni. Gyakorlatilag a régióban, ahol lakom, Így "óriási" fizetésem van. De ha a mondjuk sima ÁFA alany lennék... harmad ennyim lenne, kurva sok munkával és felelősséggel. Tuti megint kellene rafkóznom, Különben kicsiny családomat az éhenhalás fenyegetné...

Más: Ha mondjuk nem kellene a szomszéd 19 éves drogos meg alkoholista gyerek tandijat a sok tízezer társával egyútt Nekem is fizetni, talán csak akkora lenne az elvonás, hogy nem kellene trükközni. Egy informatiku s harmadéves szájából hallottam: Hollandiában már megvan az állásom, csak le kell diplomáznom. Csessze meg, ingyen kitanulta a cuccot, aztán meg adót nem fizet. Ez kell nekünk, ilyen embereket inygen tanitani? :(

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2008.04.17. 21:50:37

csöncsön: a pénz természetéről vallot nézetem:
killtheradical.blog.hu/2008/04/08/bontott_csirke
igaz, hogy nagy mértékben hit és remény kérdése, és bárhova is húzol ikszet, akkor kockáztatsz, csak nem mindegy, mekkorát.

patrese: ugyanezt mondom. nem azt tette eddig egyik kormány se, hogy olyan szabályozást alakított ki, ahol neked, mint bármilyen vállalkozónak trükközés nélkül megérje vállalkoznod. e helyett azt mondták, hogy itt van egy jövedelmi korlát, legyél vele boldog.
a külföldre vándorló diákokra valamennyire megoldás lehetne az utólagos képzési hozzájárulás, vagy normális képzési hitel.

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2008.04.17. 21:53:33

gery greyhound: nem vagyok se indexes, se újságíró, se író (igazából diszlex), csak egy mezei blogger. kattintottam a "csinálj te is saját blogot" linkre, azt ez lett belőle. ez inkább ilyen önterápia nekem.

Patrese 2008.04.17. 22:01:15

bs395:

Hidd el, abszolút nem kellene ezzel foglalkozni, legyen tandíj. NEM IGAZ, hogy a szegény ember gyereke nem tudna tanulni: aki bizonyitottan szegény, koleszt kap, a diákhitel simán fedezi az első féléves tandíját, és ha tehetséges, akkor második félévre már méretes ösztöndija/ tandijmentessége lehetne. Momentán Szegeden, egyetemvárosban élek, ne tudd meg. Gyakorlatilag a koleszok bűntanyák, akárhányszor elmegyek mellettük este, részeg/drogos diákok cigiznek, bandáznak az utcán, mennek bulizni, ahelyett hogy tanulna. Mindezt a TE pénzeden. meg az enyémen. Azt hiszem, ha tandijat kellene fizetnie a lehetőségért, hogy tanulhasson, nem igy viselkedne...

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.04.17. 22:01:16

Elolvastam. Igen.

Egyébként én is azt mondom (de talán másképp, mint Greyhound), hogy "egész jó" a blogod! Tényleg!

(Szerintem csak ilyen típusú dicséretek érnek valamit. Kosztolányi írja valahol: aki magasztal, az nem értett meg.)
:-)

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2008.04.17. 22:07:40

csöncsön: stimmt, csak a kritika visz előre, a dicséret mögött mindig rejlik valami szándék vagy érdek :-).

patrese: a tandíj leszavazása előtt a hallgatói önkormányzta azt mondta, igen, kéne a tandíj, például azért, hogy a diákok komolyan vegyék, hogy ők pénzért kapnak valamit. pont azért, hogy ne kiváltság legyen egyetemre járni, az utólagos tandíjat erőltették.
aztán a kormány nem azt vitte a parlament elé. ez volt az a pont, ahol számomra a teljes reform úgy, ahogy van, végképp hitelét vesztette, mert ez innentől nem reform, hanem pénzbehajtás.

Patrese 2008.04.17. 22:12:03

bs395:
A fene se tudja, nekem minden szolgáltatásért ELŐRE fizetnem kell. Esetleg menj be az egyik nyelviskolához, hogy Te csak utólag szeretnél tandijat fizetni, miután letetted a nyelvvizsgádat...
Vagy a moziba, hogy majd fizetek, ha jó volt a film...

Hidd el, hogy amit ingyen kap, nem becsüli meg igazán senki. A fiam is sokkal jobban vigyáz azokra a cuccaira, amit a zsebpénzéből vett, mint azokra, amit csak kapott.

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2008.04.17. 22:20:01

patrese: én is számoltam, igaz, én pestre, ott a diákhitel családi támogatás nélkül nem fedezi a költségeket, úgyhogy vagy dolgoznod kell mellette, és akkor kevesebb esélyed marad arra, hogy magas ösztöndíjat kapj, vagy abbahagyod, és diploma nélkül, de adóssággal kezdesz.

Patrese 2008.04.17. 22:29:54

bs395:

Ami persze a közgazdasági oldalt érinti. marhára nem a piac igényei szerint képzünk, fele ennyi felsőoktatási tanuló is sok lenne lassan. Eközben meg már nem kapsz sehol CNC-s embert, vagy aranyárban vagy kénytelen fizetni neki... :) a lakatosokról meg egyebekről meg nem is beszéltem. Gázszerelőre Szegeden 1-2 hetet kell várni. Villanyszerelő se jön kapcsiból...

Jómunkásember 2008.04.17. 23:03:59

szerintem az utolsó reformkezdeményű dolog a bokros csomag volt 95ben.se azelőtt se azóta nem volt megközelitőleg se semmi, mindenki csak osztogatott.

de mit vársz egy olyan országban ahol a:
- konzervativ párt (fidesz) kommunista;
- a szocialista párt (mszp) neoliberális;
- a liberálisé (szdsz) meg semmilyen gazdaságpolitikát nyomat?

ja és a 12 hónapos naptári évben egy igen széles rétegnek az állam biztosit 13. hónapi jövedelemet?:)
süti beállítások módosítása