Ateizmus, anarchia és koszos punkok.

killtheradical

killtheradical

Lépés indul!

2008. június 15. - bs395

Annyira tele van az acélbetétes bakancsom a kommunistákkal meg a nácikkal. Hát nem csináltak még elég szörnyűséget?

Oszt mégis unos-untalan beléjük botlik az ember, és még csak nem is tud róla. Még jó, hogy időről-időre megmondják nekünk, hogy kire is kell odafigyelni.

Egyáltalán, hogy néznek ki a kommunisták meg a nácik? Nemzeti vágta utánérzetből lehetne egy jó kis korhű múltidézést csinálni kommunista-náci vonalon végre.

A kommunisták beöltöznének usankába, a nácik meg szöges csizmába: az egyik csapat lemenne vidékre, építene gulágot, söpörne padlást és államosítana, a másik meg parádézva fáklyásfelvonulna, boltokat zúzna be, építene koncentrációs tábort, és felfuttatná a hadiipart.

A szabadidős programok után a meccs szünetében meg egymásnak eshetnének, olyan igazi, müncheni szabadcsapatok módjára, mi meg nagy tételben fogadhatnánk, aztán letartóztatnánk mindenkit, meg zúgolódnánk, hogy na persze, a zsidók megint megbundázták az egészet, még az ingyen disznóhússal is csak ők járnának jól.

A gyerekek tanulnának, hogy hogyan is néztek ki a diktatórikusok, a turisták fényképezkednének, mi meg végre retteghetnénk egy jót.

Kommunisták balra, nácik jobbra - aki meg egyik se, az kimegy az ajtón, fog egy keresztet, és beáll a sorba.

A bejegyzés trackback címe:

https://killtheradical.blog.hu/api/trackback/id/tr42520679

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

AP (törölt) 2008.06.15. 13:15:22

Biztos, hogy ezt akarod?

Before · http://azbeszt.blog.hu 2008.06.15. 13:32:22

Két gusztustalan, óbégató kisebbség.
Az első mondatnál nyeltem egyet, mert pont így (csak acélbetétes bakancs = tököm) kezdődik egy készülő írásom, ami ráadásul részben (érintettség okán) a nácikkal is foglalkozik, a szó minden mai és régi értelmezésében.

Miért lettél ilyen morcos egyébként?

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2008.06.15. 13:39:14

ap:
mártmint mit? egy kontrollált re-enaktmentet, ahol mindenki bevállalja szélsőséges nézeteit?

before:
azért lettem morcos, mert most már minden második cikk, elemzés, poszt és hasonlók arról szól, hogy ki a kommunista, meg ki a fasiszta. oszt ha nem értesz velük egyet, akkor kommunista ballib, vagy nácifasiszta vagy, és itt be is fejezik.
lassan tök fölösleges olvasni bármit is, mert csak uszítanak, ha meg nem uszulsz, akkor biztos azért nem, mert "közülük való vagy".
közben meg hülyeség az egész, mert ha az érveiket kiterjeszted a magyar valóság egészére, akkor ugyanúgy állnak azokra is, akiket védenek velük.

Before · http://azbeszt.blog.hu 2008.06.15. 13:56:12

Erről szól az ország már iszonyú régóta, nyíltan deklarált módon meg már hat éve. :S
Persze mindig azt hiszi az ember, hogy nincs már lejjebb, de folyton van.
Nekem az bassza a csőrömet, ahogy a nyiltan rasszista, antiszemita szélsőséges barmok próbálják relativizálni az antifasiszta megnyilvánulásokat. Nem mondom, hogy nem játszanak rá egyesek, de még így is bőven van, lenne mit ellensúlyozni.

patrona- · http://gumiketrec.blogter.hu/ 2008.06.15. 14:01:19

Nem tudom, de nekm eddig még nem tűnt fel az utcán jártamban-keltemben, hogy annyi szélbalos lenne kishazánkban. Széljobbost viszont annál többet látni. Elég egyenlőtlen küzdelem lenne.

Ronald 2008.06.15. 14:01:58


Minden nyomor kiszüli a maga diktatúráját.
Most pedig cifra-nyomor jön - az fix.
Figyuzzátok csak mi lesz, amikor az olaj majd eléri a 200-at ?
Nincs már olyan messze, lehet készíteni a barna-ingeket.

ekkerjoz 2008.06.15. 14:25:43

Nem értem, miért gondolja pár ember, hogy a kommunisták a nácik ellentétei. Egyrészről a korai náci párt soraiba tömegével léptek be azok a kommunisták, akik nem érték fel ésszel a saját ideológiájukat, vagy radikálisabbak akartak lenni kicsit. Másrészt a nácik NEMZETI szocialisták voltak ugye, hivatalból a nagytőke és a klérus ellen fordulva.
Soroljam még?

Before · http://azbeszt.blog.hu 2008.06.15. 14:31:23

Azért gondolják, mert a két csoportosulás nyíltan és deklaráltan egymás ellenfelei, ellenségei.
Egyébként valóban egy tőről erednek, még ha van is eltérés az ideológiájuk között bőven.

patrona- · http://gumiketrec.blogter.hu/ 2008.06.15. 14:32:13

Azért egy valamit nagyon sajnálok, hogy vannak még emberek, akiknek még mindig igényük van egyfajta primitív törzsi összetartozásra. Öltözet, szimbólumok, hajviseletek, rituálék, ellenséges törzsek, mindem negvan, csak modern formában. Szomorú.

ekkerjoz 2008.06.15. 14:39:20

Hát, olyanok mindig lesznek, akik törzsi módon akarnak összetartozni, ha máshol nem, egy focimeccsen...

nullnick 2008.06.15. 14:42:54

Patrona,

mi ez az nyíltan antiszemita fröcsögés az ortodox zsidóság ellen?

talán problémád van a kipával meg a pajesszal?

patrona- · http://gumiketrec.blogter.hu/ 2008.06.15. 14:56:18

Gratulálok nullnick, vetted a lényeget.

Before · http://azbeszt.blog.hu 2008.06.15. 15:02:45

Értette az, csak szeretik kiforgatni. Viccesnek gondolják.
Egyébként szerintem ez természetes igénye az embernek, egészen biztos, hogy te is csinálsz sok mindent az életedben az összetartozás végett, persze nem feltétlenül életvitel-szerűen.

csongorbela · http://belaba.blog.hu/ 2008.06.15. 15:21:02

Én csak azt nem értem, hogy hazaszerető magyar miért csak valakik - zsidók, cigányok, cionista négerek - ellen lehetek? A másik csürhe meg miért nem érti, hogy a rovásírás szerintem nemzeti kincs és szépeket is lehet vele írni, nem csak zsidózóst.
A hihetetlen az, hogy mindkét bagázs volt már képes engem is lemínősíteni.

2008.06.15. 15:33:59

"mi ez az nyíltan antiszemita fröcsögés az ortodox zsidóság ellen? talán problémád van a kipával meg a pajesszal?"

A metéltekről nem is beszélve ugyebár...

patrona- · http://gumiketrec.blogter.hu/ 2008.06.15. 16:11:13

Azért arra kiváncsi lennék, hogy ezek a szellemi rokkantak egy-egy probléma kapcsán képesek-e bármilyen más konklúzióra azon kívül, hogy a zsidók tehetek róla.

Dr.Stein (törölt) · http://republicator.blog.hu/ 2008.06.15. 16:20:34

"Itt az alkalom, hogy bemutassuk egymásnak Kitsilatzit
és BS395-öt. Korábban gyanakodtam hogy ugyanarról a személyről van szó, de legalábbis tejtestvérek voltak a hasonló stílus okán"
, amit most a
republicator.blog.hu/2008/06/15/olimpiat_pekingbe_l_faszt_a_seggetekbe
cikkben láthatunk.

JámborAndrás · http://magyarinfo.blog.hu/ 2008.06.15. 16:21:50

patrona- · gumiketrec.blogter.hu/ 2008.06.15. 16:11:13
Persz a kommunisták és a cigányok, ja a melegek (meg a nácik és a fasiszták)(ja nehagyuk ki orbánt és gy f et)

patrona- · http://gumiketrec.blogter.hu/ 2008.06.15. 16:39:26

Ugyan, a komcsik meg a buzik náluk közös halmazt alkotnak a zsidókkal, a cigányok meg csak lokális problémát jelentenek(színesfémlopás, stb), amúgy meg nekik is a zsidók adják a segélyt, szóval akör bezárult. A két pártelnök meg jobb helyeken egyforma utálatnak örvend, ráadásul az egyik cigány, a másik meg zsidó, szóval itt is betzárult a kör. Hidd el, a zsidók tehetnek mindenről, pont.

Before · http://azbeszt.blog.hu 2008.06.15. 16:55:33

Patrona: ezt az eszmefuttatást mindenképpen szeretném felhasználni egy későbbi írásomban, remélem nem probléma! :DD

nullnick 2008.06.15. 17:04:36


Before

miért vetted le a vázát a blogodról?

olyan szép verset írtam hozzá(d) pedig, hát nem tetszett?

igazi Keats-féle ode to a grecian urn :)

Before · http://azbeszt.blog.hu 2008.06.15. 17:06:51

Nem vettem le, ott van most is...
Közben rájöttem, neked miért nem ugrik be róla... ;)

M a r c e l 2008.06.15. 17:13:18

A nácizmus kizárólag diktatórikus tud lenni, a kommunizmus viszont képes megszelidülni, sőt nagy formátúmú politikusok bújtak elő a nyugati kommunista pártok "köpönyege" alól. Az igazán veszélyes a sztálinista-forma, amely Kubában és Észak-Koreában maradt meg mára.

Érdekes módon Nagy Imre is bolsevik és sztálinista volt, mégis nemzeti hős lett, mert igazi ember tudott lenni egy olyan pillanatban, ami hősöket kívánt. Nácikról valahogy ezt kevéssé tudnám elképzelni.

nullnick 2008.06.15. 17:17:31

Before

ja, tényleg ott van. hát olyan pici poszt hgy egy kis scrollal rögtön árugrik rajta az ember
tudod, akinek mindenről csak az ugrik be ... ;)

Before · http://azbeszt.blog.hu 2008.06.15. 17:21:10

Tudom, tudom, sose értheti meg az, aki még nem is látott egyet se... ;)

nullnick 2008.06.15. 17:27:03


aki csak nézi, annak tényleg csak álom marad ... ;)

Rwindx 2008.06.15. 17:27:53

Talán azért megy ez mert mindig van egy nagyon okos aki kitalálja hogy az egyik jobb mint a másik. lásd: álommókus.
Pedig ugyanaz a szenny mindkettő, de azért megmagyarázza hogy nem.

patrona- · http://gumiketrec.blogter.hu/ 2008.06.15. 17:34:24

Before , nyugodtan használd ha akarod, csak jelöld meg a forrást. Ja, és ne add el:-)

Before · http://azbeszt.blog.hu 2008.06.15. 17:36:48

Picsába, pedig már volt rá két vevőm! :D

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.06.15. 17:49:57

"Nácikról valahogy ezt kevéssé tudnám elképzelni." (álommókus)

Az egész világon összesen 12 évig volt uralmon az, amit nácizmusnak nevezünk; a kommunizmus ellenben sok-sok országban, sok-sok évig. Ilyeténképp a kettő nehezen összehasonlítható.

Ami összehasonlítható bennük, az a totalitárius eszme. Az életnek eszerint nincsen tőlünk (náciktól, kommunistáktól) független eleme. Az ideológia mindenre rátelepedik. És aki másként gondolja, annak irány a GULÁG vagy a gázkamra.

Ahol a totális ideológia megjelenik, ott csak szerencse kérdése, hogy nyílt terrorba fordul-e. Az ideológia lappangva őrzi a burkolt terrort.

aFx 2008.06.15. 17:54:58

jah, a kommunizmus és a fasizmus között nincs sok különbség. mindkettő zseniálisan démonizál (gazdagabbak vs zsidók), elveti az egyéniséget (valahogy tömegben mindig okosabbak), erős személyi kultuszra és elnyomásra épít. aztán a gyakorlatban meg a pártnak minden szabad, a pórnép meg dögöljön meg;> ja meg erősek ticcsákbében.

a különbség az, hogy kommunistaként gyilkosként is lehetsz ikon (ld Che, és nem mentegetni, h annyira hitt egy eszmében, hogy akár halálra kínozni is nekiállt miatta... az meg, hogy ő volt Szidhárta kicsit túlzásnak érzem).

mondjuk megnézném a meccs eredményét. valahogy mindig csak tömegben erősek. esetleg a túlélőkre rá lehetne küldeni egy feldühödöt vizilócsordát. vagy a Tokyo Hotel rajongótáborát, szidták a bandátokat és miattuk nem engednek be titeket a zépébe felkiáltással;D

zootz 2008.06.15. 18:41:06

@ álommókus 2008.06.15. 17:13:18

és akkor mi a véleményed oskar schindlerről aki a náci párt tagja volt? náci volt! mégis hős.

M a r c e l 2008.06.15. 18:43:04

Érdekes, én éltem a kommunizmusnak nevezett valamiben és kevésbé fájt a holnaptól a fejem. Bár diktatúra volt, ez tény. Nem is kívánom, hogy diktatúra legyen, ám a jóléti államok a szociáldemokráciának köszönhették felvirágzásukat. Az pedig majdnem minden esetben kommunistákból "csendesült" le.
Nácik viszont az én tapasztalatom szerint nácik maradnak, nem lesznek "normális jobbosok". Ugyan a sztálinizmus is emberellenes, de a kommunizmus eredeti célja a gyengék felemelése volt, még ha a harcos ideológiák nem is feltétlen követendők. Nem azt kell nézni, hogy Sztálin meg Lenin szörnyeteg módjára gyilkolták az embereket, hanem hogy képes-e egy politikai ideológia demokratikus keretek között működni. A szocializmus tud, ezt nyugaton bebizonyította. Franciaország nagyon jó példa erre.
Nem csak a diktatúrákban valósultak meg baloldali eszmék, hanem demokráciákban is. Ezt általában elfelejtjük.

zootz 2008.06.15. 18:45:38

@ álommókus 2008.06.15. 18:43:04

akkor Günter Grass aki a Waffen-SS tagja volt nem lehet normális ember? aki megbánta a bűneit?

M a r c e l 2008.06.15. 18:46:16

"és akkor mi a véleményed oskar schindlerről aki a náci párt tagja volt? náci volt! mégis hős."

A kommunista párt tagjainak 90%-a nem volt kommunista, ez kiderült a rendszerváltáskor. A náci pártban is hasonló lehetett az arány.

Én a meggyőződéses nácikra gondoltam, nem Schindlerre és hasonlókra, akik amikor rájöttek, miről van szó, akkor feladták a náci párttal való szimpátiájukat is.

zootz 2008.06.15. 18:48:20

"Nácik viszont az én tapasztalatom szerint nácik maradnak"
akkor most ki a náci? aki embert ölt? aki párt tag volt?

M a r c e l 2008.06.15. 18:48:35

"Még nem töltötte be tizenhetedik születésnapját, amikor 1944-ben besorozták a náci hadseregbe, mint páncéllövészt. Grass a tévútra vezetett fiatalság generációjához tartozott. Nem volt sem fanatikus náci, sem ellenzéki szellemiségű, mégis csak a háború után, az amerikai hadifogoly-táborban, Bajorországban kezdett politikailag tisztán látni."

Jó, árnyaljuk a képet, sok náci volt, akiket a korszellem tévesztett meg és sok kommunista volt, akik ugyanígy éreztek.

zootz 2008.06.15. 18:50:00

"Nem csak a diktatúrákban valósultak meg baloldali eszmék, hanem demokráciákban is"

ez igaz a jobb oldalra is, ezt ne feledd el.

M a r c e l 2008.06.15. 18:50:49

Nácinak én azt nevezem, aki belső indíttatásból lesz az, nem egy kényszerítő erő hatására. Nekem a maiakkal van tapasztalatom, nem a 30-as évekbeliekkel. Akkor valóban egy olyan korszellem volt, ami eredményezhette sokak áttérését majd későbbi megbánását.

zootz 2008.06.15. 18:52:21

ok. ezzel én is egyetértek. különbséget kell tenni mai és akkori nácik között. ahogy az akkori és a mai szocialisták között is.

2008.06.15. 18:53:57

Az örgembereket molesztáló SImon Wiesenthal központ is árnyalhatná a képet, mondjuk úgy, hogy kommunista tömeggyilkosokra is vadászik. Ja, hogy azoknak a nagy része zsidó volt, Rákosi Mátyással az élen. Akkor rájuk már nem is kelll vadászni, csak azokra a mocskos antiszemitanácifasisztákra...

M a r c e l 2008.06.15. 18:55:01

Igaz a jobb oldalra is, nem azt írtam, hogy nem...
Azért emelem ki a baloldalt, mert az a tapasztalatom, hogy Magyarországon téveszmék vannak ezzel kapcsolatban. Igaz, a jobboldallal is, de az nem az én területem, mert nem vagyok konzervatív beállítottságú.
Nálunk azt hiszik, csak diktatúrában lehet kommunista valaki, pedig a nyugati kommunista pártok kizárólag demokráciában ténykedtek. Azt is figyelembe kell venni, hogy Marx téziseinek egy része már elavult, hiszen megváltozott a világ. De kizsákmányolás ma is van, egy jobboldali számára is és mértéktelen tőkefelhamozás is. Épp a jobboldaliaknak szúrja szemét a milliárdos baloldali politikusok vagyona - egyénként joggal.

M a r c e l 2008.06.15. 18:56:14

"Az örgembereket molesztáló SImon Wiesenthal központ is árnyalhatná a képet, mondjuk úgy, hogy kommunista tömeggyilkosokra is vadászik."

Nem ez a rendeltetése. Ha ezt akarod, alapítsd meg.

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2008.06.15. 18:57:43

álommókus:
a nyugat európai un. harmadik utas szocializmus (kommunizmus az egyik, a fasizmus/nácizmus a másik, a szociáldemokrácia a harmadik) is épp válságban van, mert - ahogy itthon is - alanyi joggá tette a szolidaritást.

patrona- · http://gumiketrec.blogter.hu/ 2008.06.15. 18:59:28

Szavakon lovaglás. Nyilván mikor ma valakire azt mondjuk náci, nem azt az értelmét kell nézni, amit a 30as évek németországában, vagy a háború alatt jelentett ez a szó. Számomra minden szélsőjobbos ideológia képviselője náci, legyenek azok amúgy skinheadek, hungariták, újnyilasok, akármi. Nincs kedvem megtisztelni a számtalan különálló csoportocskát azzal, hogy a nevén nevezem őket. Nácik és kész. És nem fasiszta, az egy másik csapat, fajelmélet nélkül. tulajdonképpen sokkal jobban hasonlít a kommunizmushoz, mint a nemzeti szocializmus, valamiért mégis ez lett a széljobber eszmék gyűjtőneve, amúgy szerintem helytelenül.

M a r c e l 2008.06.15. 19:13:22

Nem azért vannak válságban, mert "alanyi joggá tették a szolidaritást", hanem mert megváltozott a világgazdasági helyzet. Tény, a legtöbb profitot a gyermekmunkával, keleten dolgoztató cégek termelik. De ezt nem szabad megengedni. Kína is azért sikeres, mert a hamisítványait éhbérért csináltatja. Tehát igaz az, hogy a normális, jóléti állam drága. De nem az a megoldás, mint amit nálunk is egyes közgazdászok hangoztatnak, hogy "túl magasak a bérek" és ezért a bérkiáramlást kell csökkenteni. Anyátokat magasak, örülünk ha megélünk. Lehet, elméletben ez szép, szorzás és osztás szintjén működik, de az állam elsődleges feladata az egyén biztonságának megteremtése - anyagi, szociális, politikai szinten egyaránt. Ezért vállalunk közösségi áldozatokat, ezért fizetjük az adónkat.

Rwindx 2008.06.15. 19:17:21

patrona: nyilván van olyan logika mely szerint igazad van hogy általánosítasz. De vannak akik szerint a nem szélsőjobboldaliak is azok, ergo nácik. Így a végeredmény az lett hogy az egész jobboldal náci. Viszont ugyanezen "baloldali" emberek felháborodnak mikor megkapják az arcukba a kommunistázást. Vajon milyen konzekvenciát lehet levonni az általad felvetett általánosításból?

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2008.06.15. 19:22:56

álommókus:
pont ez az, hogy nem fizetünk adót, és a németeknél is egyre több nem fizető jut a fizetőkre.

2008.06.15. 19:27:42

"Ezért vállalunk közösségi áldozatokat, ezért fizetjük az adónkat."

Már aki...a probléma ott kezdődik, hogy a "toleránsok" a dolgozó emberek adóját a munkakerülők között osztják szét, aztán náciznak egy jóízűt, ha valakinek ez nem tetszik.

patrona- · http://gumiketrec.blogter.hu/ 2008.06.15. 19:29:21

Rwindx, ez nem általánosítás, mert én a széljobberekről beszélek. A tiztességes jobboldaliakat nem veszem velük egy kalap alá, lévén jóérzésű ember még ha jobboldali érzelmű is, a szélsőséges ideológiákat zsigerből elutasítja.
Máskor ügyesebben próbálj csúsztatni kérlek, mert ez a színvonal nekem kellemetlen.

Rwindx 2008.06.15. 19:39:23

"De vannak akik szerint a nem szélsőjobboldaliak is azok, ergo nácik. Így a végeredmény az lett hogy az egész jobboldal náci." - Ebben mi a csúsztatás? Már bocs.

"Máskor ügyesebben próbálj csúsztatni kérlek, mert ez a színvonal nekem kellemetlen. " - Ez a mondat a csúsztatás.

Rwindx 2008.06.15. 19:43:53

Nem, ez nem számháború, hogy 1-1. Engem nap mint nap lenáciznak, holott utálom a nácikat. És látom hogy az egész olyasfajta általánosításból adódik amit te is leírtál, csak van aki továbbmegy.

patrona- · http://gumiketrec.blogter.hu/ 2008.06.15. 19:56:31

Látom még mindig nem érted. Az mitől általánosítás, ha a kismillió széljobber ideológia képviselőit a náci jelzővel illetem? Gyűjtővév, közös halmaz, stb. mondanak ezek neked valamit? Ha viszont te esetleg úgy gondolod, hogy az árpádsávos lobogó alatt masírozó kopasz bakancsosok nem nácik, és ezért keltél ki az állítólagos áltlánosítás miatt, akkor asszem nincs tovább miről beszélgetnünk.
Ellenkező esetben magyarázd el nekem kérlek, hogy szerinted miért általánosítás, ha mondjuk a különbőző fajtájú kutyákat a "kutyák" gyüjtőnévvel illetem.

Rwindx 2008.06.15. 20:03:39

volt egy szó a listád végén: "akármi" ezen keltem ki, nem érdekelnek a skinheadek meg a többi. Így egy érdekes "gumiszabályt" hozol, ahova azt sorolod be akit akarsz. Ma a nemzetiszociaistákat, holnap a skinheadeket, holnapután a jobbikosokat, azután a fideszeseket, azután pedig azt akinek nem tetszik a képe.

Érted a problémám?
Vagy a nevén nevezed a dolgokat, vagy ez lesz a vége.

patrona- · http://gumiketrec.blogter.hu/ 2008.06.15. 20:10:28

Ezt továbbra sem tudom elfogadni, lévén egész végig a széljobbról beszéltem, a többit már te képzeled hozzá. És bármennyire is utálom a fideszt, nem tartom őket széljobb pártnak, ahogy a kereszténydemokratákat sem, és az MDFet sem. A jobbikot és a miépet viszont egyértelműen oda sorolom, és akinek egy csöpp esze van, annak szerintem nem kell magyaráznom, hogy miért.

Rwindx 2008.06.15. 20:21:09

Nézd, próbálok nem szigorúan a személyedhez ragaszkodni mikor egy jelenséget leírok :). Már másodszor írod azt hogy TE nem: én másodszor hogy OK. De nézz körül. Mások hasonló kiindulási alapokon nyugvó teóriával elértek a végső szintre: amikor is mindenki náci aki nem ért egyet, vagy egyszerűen nem tetszik a képe.

Ennél jobban nem kívánom kifejteni, mert annak már nincs értelme.

patrona- · http://gumiketrec.blogter.hu/ 2008.06.15. 20:29:08

Ok, ez világos. De akkor remélem az is ugyanennyire zavar, ha valaki nem ért egyet a másikkal, vagy csak nem tetszik a képe, azt egyből lekomcsizza, lezsidózza, lehazaárulózza.
süti beállítások módosítása