Ateizmus, anarchia és koszos punkok.

killtheradical

killtheradical

Araszolgatunk?

2008. július 14. - bs395

Nem szégyelled magad? Egyedül ülsz az autóban, pöfögtetsz, állsz a dugóban, az Északi-sark elolvad, a Maldív-szigetek meg elsüllyednek? Nyaralgatsz, fesztiválozol a Balatonon, Horvátban, játszod a jóléti polgárt, mi? Közben meg drága a benzin?

Ülsz azonnal vonatra! Vagy várjál... izé, felülni felülhetsz, csak nem visz sehova. Mert. Sztrájk. Érted?

Oké, a sztrájk az egy dolog. A munkavállaló védje az érdekeit a munkáltatóval, a kizsákmányoló, vadkapitalista karvalytőkével szemben. Ja, hogy ez állami cég? Akkor is! Emberek, adjatok több pénzt, de izibe! Ja, hogy van érvényes megállapodás a szakszervezet és a munkáltató között? És? Ki mondta, hogy a szerződést nem lehet újra tárgyalni? Általában az, aki nincs monopolhelyzetben, és még szeretne a másikkal később is üzletelni.

Na, ez hiányzik. A MÁV monopolhelyzetben van, és a VDSZSZ-t, illetve annak vezetőjét, Pistát, nem igazán érdekli, hogy akarnak-e majd később is üzletelni vele. Nem ezért csinálja ugyanis. Pozícióban van, azért. Zsarol, mert hát ez a sztrájk lényege. Feszíted a húrt, hogy a tulaj mennyi bevételkiesést tud elviselni. Namost itt a tulaj az állam. Ha nem megy a vonat, akkor nincs bevétel, nincs szállítás se. Ja, hogy a Cargót azt már elprivatizálták? Fifikás ez az állam.

Vagy pont ez volt a gond? Hogy kötött a szakszervezet egy megállapodást a munkáltatóval, annak akkori prognosztizált lehetőségeit figyelembe véve, és mikor kiderült, hogy lett hirtelen még több pénz, akkor most abból is akar? Ez így működik? Hazudunk, bedőlünk, aztán megy a hiszti?

Fordítsuk le a nem állami, nem monopol szférára a dolgot. Szerződsz egy céggel, rendelsz tőle mondjuk klímát, mert az most sláger. Megalkudtok az árban, leírjátok, jó kedvel távoztok. Közben nagyobb bónuszt kapsz, mint amire számítottál a munkahelyeden, ekkor jön a cég, hogy akkor a klíma az egy kicsit drágább lenne, mert most, hogy van pénzed, most többet tudsz fizetni, mint amiben megegyeztetek.

Őszintén: nem hajtanád el a halál faszára?

A bejegyzés trackback címe:

https://killtheradical.blog.hu/api/trackback/id/tr36566771

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Unbiased 2008.07.14. 11:51:28

Egyetértek, de miért gondolja a szerző, hogy az alpári nyelvhasználat erősíti az érveit?

Dr. A Jó Meglepően Izmos Hercege 2008.07.14. 12:03:45

Szerintem nem érdeke hogy az elveit erősítse. Hirtelen felindulásból írt post. :)

Aston Kanál 2008.07.14. 12:14:01

Szerintem nem gondolja, hogy erősíti. de valahogy ki kell adni. Engem pl. az zavar (kurvára :)), hogy itt sztrájkolnak, de az ún. normál üzem is szánalomra méltó. Nincs egy színvonalas szolgáltatás, és erre itt verik a nyálukat. A Budapest-Szeged között közlekedő vonat rendszeresen lekési a csatlakozást Szegeden. Arról nem is beszélve, hogy egy vasúti pályán 191km-es szakasz megtételéhez miért is kell 2 óra 24 perc? Talán erre kellene először pénz! ja, hogy nekik is kell? Mi közük is van a MÁV Cargo-hoz? Hát, a MÁV az állami cég, az én (nem kevés) adómból is fenntartják (ezt a pénznyelő csődtömeget), úgyhogy én is kérek pénzt!!! 3-4 HÜLYÉK!!! Ki kell vágni onnan mindenkit, főleg az ilyen Gaskó-féléket, elvinni bányába dolgozni, ott majd rájön, milyen a fasz rossz végén lenni, amikor más csinálja a hülyeséget. Nekik kéne a körmükre nézni. Miután van vasutas a családban, van kis rálátásom a MÁV viselt dolgaira, már ami a személyzeti ügyeket illeti. A szegedi személypályaudvaron, valamint a Szeged Rúkus állomáson körbe lehetne nézni. Megy ám ott a berugás-haverkodás, és aki ott van, az beissza magát a menedzsmentbe, annak lesz minden jó, aki meg nem, az rosszul jár. És még sorolhatnám, országos szinten is... A MÁV-ot meg privatizálni, lehetőleg külföldi szállítmányozási cégnek, hogy még csak hírmondója se maradjon ennek az erdei úttörövasúton szocializálódott bagázsnak.
Szóval ezért az alpári szóhasználat. Mert zavaró, idegesítő, ha az embert ennyire hülyének nézik...

Aston Kanál 2008.07.14. 12:14:54

Bocs, egy kicsit felhúztam magam menet közben :)

nyomasek 2008.07.14. 12:30:29

Fiam most jött haza vonattal Németországból. Csak annyit mondott az imént: 50 év. Ennyi van a két szolgáltatás között. 260-al repeszt a vonat, tiszta, korrekt, rádió a karfában, pontos mint az óra.
Én már régen megszüntettem voln az egész MÁV-ot. Úgy az egészet. Kár bele a pénz.

nyomasek 2008.07.14. 12:32:50

Ja, a másik amit nem vágok, milyen alapon ugrálnak a vasutasok, hogy lóvé kell nekik a Cargóból. Miért járna? Az övék? Szerintem épp annyi részük van nekik benne mint nekem, mint adófizető állampolgárnak. Szóval én is kérek 250 ezret. Deizibe!

Manyizga (törölt) 2008.07.14. 12:33:08

Mivel leváltani demokratikusan Dzsájdzsót SE lehet, maradnak a nem demokratikus megoldások. (Zsák a fejére, mikor megy az autójához egy "egyeztetés után" és hülyére simogatni!)
Kész.

Eleg_Volt_a_hazaarulasbol! · http://ciganybunozes.blog.hu 2008.07.14. 12:38:38

nyomasek: nem hazudott, igen, 50 ev. Osszel jartam nemeteben, utalom a vonatot a mav miatt, de amit ott tapasztaltam, attol padlot fogtam.
Nem kicsit ereztem magamat balkanrol szakadtnak. Mert ahhoz kepest ami itt van egy igen szar vicc.
csendes, gyors, pontos, udvarias, mosolygo, idegen nyelven beszelo, minosegi szolgaltatas.
Itt meg pont az ellenkezoje.

A privatizacio mar regen megerett. Erre is meg a bkvre is. De meg iziben, mielott teljesen szetverik es szare hugye veheti meg meg majd a jozsihaver.

Adjuk oda az osztrakoknak, vagy barmilyen kulfoldinek, hogy csinaljon belole normalis szolgaltatast. Gasko meg menjen a kurva anyjaba.

Strici · http://birkanep.blog.hu 2008.07.14. 12:39:27

Igen, jár nekik, mert ők dolgoztak meg érte. A privatizáció a köztulajdon ellopása.

nyomasek 2008.07.14. 12:44:23

Nem oly régen kaptam mélben, valahogy nem tartom humorosnak, sőt:

Tisztelt Dolgozó!

Társaságunk megvizsgálta az ön által benyújtott igényeket, és
ezúton szeretnénk tájékoztatni arról, hogy követeléseit
jogosnak találtuk. Ezek alapján ön a következő juttatásban és
béremelésben részesül:

- Egyszeri 250.000 Ft rendkívüli juttatás a MÁV Cargo Zrt
eladásával kapcsolatosan
- 15% béremelés 2008. január 1-éig visszamenőleg

Egyúttal szeretnénk arról is tájékoztatni, hogy
társaságunknál az Állami Számvevőszék mai árfolyamon számolva
1993 és 2006 között 2000 milliárd forint tőkeveszteséget
állapított meg. Mivel ön társaságunk régi és megbecsült
dolgozója, így ebben az időszakban már nálunk dolgozott.
Ezért szeretnénk, ha ebből a veszteségből is olyan mértékben
részesülhetne, mint a MÁV Cargo Zrt. eladásából. Az ön által
felállított arányossági mutatók figyelembe vételével
szeretnénk tájékoztatni, hogy önnek ebből adódóan a következő
fizetési kötelezettsége keletkezett:

- Egyszeri 5.000.000 Ft befizetési kötelezettség a MÁV
csoport felhalmozott tőkevesztesége után

Új egyenlege ennek megfelelően 4.750.000 Ft tartozást mutat,
amit kérünk a mellékelt készpénzátutalási megbízás
segítségével 2008. március 1-éig kiegyenlíteni. Társaságunk a
várható igényeknek megfelelően részletfizetési konstrukciót
dolgozott ki ön számára, melynek során a fizetéséből havi
50.000 Ft-ot levonva, a tartozás kamatmentesen törleszthető a
következő 100 hónapban. Kérjük, hogy amennyiben ezzel élni
kíván, azt postafordultával jelezze.

További jó munkát kívánunk!

nyomasek 2008.07.14. 12:47:37

Strici 2008.07.14. 12:39:27

Szerinted ha a versenyszektorban eladja a tulaj egy üzletrészét, akkor az alkalmazottnak jár abból egy büdös vas is?

Öreg Sam 2008.07.14. 12:59:50

Véletlen lenne,hogy a sztrájkot hivatalosan 11-kor felfüggesztette ez a barom,a négy keleti megye kivételével?
Abban a régióban még megél a dumájából.

kjurge (törölt) 2008.07.14. 13:06:01

elmész Te a jó büdös kurva anyádba ezzel az írással,Te MÁVbérenc gennyláda tapló köcsög. Menj, aztán játsz a síneken a pöcsöddel.

Nyírd ki a vezetőt ezzel a cikkel, aztán menj egy kört az arcképes igazolványoddal a Balatonon valamelyik vonattal, aztán szard ki a beled. Mert csak ahhoz lesz kedved azután, Te eltékozolt fejű pöcshuszár!

Te lóhúgyszagú kretén állat. fogalmad sincs az egészről, csak mondták, hogy írd meg ezt, aztán beleülhetsz majd a pöcsükbe.

Azt se tudod, mi az a vonat!

DArchAngel 2008.07.14. 13:13:20

Csatlakozom ahhoz a véleményhez, miszerint majd akkor sztrájkoljanak, ha minőségi szolgáltatást nyújtanak.
De akkor is nézzenek szét az országban, hogy a versenyszektorban ki - miért - mennyi pénzt visz haza.
Aztán csendesen szégyeljék el magukat és takarodjanak dolgozni, de akár "el is lehet menni ebből az országból", ha olyan űber-sínész, akkor mehet a Deutsche Bahn-hoz sok pénzért.

Bit Rot 2008.07.14. 13:14:52

Azért lehet, hogy a Kóka miniszternek se kellett volna beígérnie a fejenként 250 ezret!

De elég furcsa az is, hogy ennyire nyugodtan hagyja a kormány a sztrájkot. Mintha nekik még jól is jönne!

Dr Kangörény 2008.07.14. 13:15:34

khm... Tudja valaki, hogy f5gjhx kinek és miért írta ezt a kommentet?

Dr Kangörény 2008.07.14. 13:18:08

John én rühellem a kormányzatunkat, de mit kéne tenniük? Kiadták a tulajdonukban lévő mávnak az ukázt, nincs pénz. Ettől kezdve a szereplők a munkáltató kontra szakszervezet, ill. jogvita esetén a bíróság.

tanárÚr 2008.07.14. 13:24:22

Végre egy jó hír! Valaki rugja már jól picsán ezt a Fidesz bérenc Gaskót! Orsós Orbán megint kiadta a parancsot, hogy csináljon valami Káoszt. Tudja Ő is hogy ilyen követelést az életbe nem fognak teljesíteni.

gusthy1 · http://kolyokjoga.blogspot.com 2008.07.14. 13:25:28

Kangörény, jó kérdés :) Úgy látszik, vannak emberek, akik bármire képesek ilyen beírást eszközölni :)
Szerintem alkati kérdés :)

Bit Rot 2008.07.14. 13:26:23

Mivel a MÁV állami vállalat, a tulajdonos (és a munkáltató is) közvetetten és közvetve az állam.

Biztos lehetne valamit tenni! Csak akarni kellene!

Az Állami Számvevőszék állítólag olyan mértékű pénzelherdálásokat talált a MÁV-nál, amihez képest a családi pótlék vagy segély ügye nem tétel. (Az egyik hetilapban olvastam.)

bergeroth 2008.07.14. 13:26:56

2008, Magyarország.
Nem értem min csodálkoztok. Mintha ez a fajta stílus és hozzáállás a dolgokhoz, nem lenne természetes ebben a nagy magyar valóságban. Ez van, és félek még nagyon hosszú ideig ez is marad.

Bit Rot 2008.07.14. 13:28:02

Be kellene már fejezni ezt a Fideszezést!

NEM a Fidesz van a kormányon, már 6 éve nem!

Manyizga (törölt) 2008.07.14. 13:29:33

John42: egyetértek, hagyjuk a politikát ki ebből. Ez a sztrájk akkor is meglenne, ha a Szélsőközép Zöldalma Párt lenne kormányon...

Bit Rot 2008.07.14. 13:32:34

"A MÁV Zrt. vagyonvesztése 1993 és 2006 között mai árakon meghaladja a kétbillió, azaz kétezermilliárd forintot. Ez az összeg a tőkepótló rendkívüli támogatások, illetve az elvesztett tőke összegeként értendő – mondta el Antal Dániel, a Magyar Vasúti Hivatal elnöke egy lapinterjúban.

A Nemzet kérdésére – honnan származik ez az adat – az elnök közölte, hogy az Állami Számvevőszék több jelentésben vizsgálta a magyar vasúttársaság tőkevesztését, ezekből a jelentésekből jutott a Magyar Vasúti Hivatal (MVH) a fenti eredményre. Antal azt is elmondta, hogy az MVH ismeri az ÁSZ jelenleg folyó vizsgálatát ahhoz a vasúthatóság is eljuttatta a maga észrevételeit, számításait.

Arra a kérdésre, hogy hová lett a kétbillió forintnyi összeg, Antal Dániel azt válaszolta, hogy ezt ma már, visszamenőleg szinte reménytelen kideríteni. "
vg.hu/index.php?apps=cikk&cikk=209294&fr=te

mondocska 2008.07.14. 13:34:44

Azontúl, hogy valóban érdekes dolog, hogy mi alapján követel a dolgozó a cég ilyen-olyan bevételi forrásaiból "részesedést" - ami számomra is minimum furcsa - azz is tudni kellene, hogy mire alapozzák ezt az igényt, mivel nem tartom kizártnak, hogy valamely szabályzatuk (kollektív szerződés etc.) tartalmazza ezt. Viszont ha az tartalmazza, akkor jogos, ha tetszik, ha nem. Ebben a verzióban pedig arra lennék kíváncsi, hogy ki, mikor, hol, és miért engedett életbe lépni ilyen dokumentumot.
Amúgy kérdezem: tudja valaki, hogy nem létezik ilyen kitétel valahol (csak hogy korrekt legyen az értékelése)?

Freechild 2008.07.14. 13:37:34

Amikor még sportoltam (szépemlékü bakfiskoromban), az volt a szokás, hogy ha hoztam az eredményt akkor követelhettem többet..
De a MÁV mit teljesit? Szemét szolgáltatás, kosz, pontatlanság, stb... Erre ne követelőzzön...

tanárÚr 2008.07.14. 13:38:47

John 42 nem lehet kihagyni a politikát.!!!! Az első Gaskó "megmozduláskor" a sajtó is tudosította, hogy Gaskó mielőtta sztrájkot megkezdte Orbán Viktorral konzulált, nála járt! Nah akkor ki adta az utasitást????? Na??? és most amikor a gonosz törpe látja hogy megint Narancsos Buktát kénysuerül zuabálni, újból kiadta a parancsot hogy KÁOSZT! csinálj Gaskó----hál Istennek nem a Fidesz van hatalmon, , még szerencse!! ---így is tud KÁOSZT csinálni, csináltatni. ..és ezt tudják is az emberek!

Dr Kangörény 2008.07.14. 13:39:17

mondocska, ha lenne ilyen bárhol leírva, akkor nem lenne sztrájk, a bíróság döntene.

dark future · http://www.andocsek.hu 2008.07.14. 13:40:38

Postolónak igaza van, a nyelvhasználatban is. Gaskó elmehet a jó édes...

Ha én lennék a MÁV-főfejes, már rég kirúgtam volna azt a pár idióta szaxervezetist. Perelhetnének nyugodtan, meg is nyerhetnék, utána megint kirúgnám őket. Be nem tennék a lábukat az épületbe.

Az egész szakszervezetesdi egy múltszázadi, elavult, megszüntetendő dolog. Csak ott működik, ahol a dolgozók zsarolási pozícióban vannak, tehát nem érvényesül semmiféle egyenlőség, rohadt igazságtalan rendszer.

adhuvbeigiqe upiugtqeőoqőoqqe 2008.07.14. 13:45:15

Huáéáó. Huááá???

Na meg mán mi van itt??? He? Maj mingyááéá jó mekölök it mindenkit???

Kőő nekem a pénvc és nem akarok dógoznyi! Értem???

Koczeka, a pampák királya (törölt) 2008.07.14. 14:02:21

No de Uraim!!!

Azt még senki nem próbálta megérteni, hogy milyen folyamatok zajlanak manapság az országban? Mi lehet az oka, hogy már a veszteséges ágazatok privatizációjában is van fantázia valakiknek? Hogy azt tetszenek hinni, hogy PONT ebben az országban, PONT ezek az ágazatok minőségi szolgáltatást fognak nyújtani, ha megjelenik benne a magántőke?

Kérem szépen, tévedni tetszenek...

A veszteséges ágazatokat privatizáló pénzügyi csoportok ugyanis NEM a saját tőkéjüket fektetik ám be, hanem kérem szépen az Önök, az Állambácsi pénzét...

Így aztán egy kis szemfényvesztés itt, egy kis urambátyám ott, és máris dől a lóvé az egészségbiztosítótól a magánkórházba, jön a konszolidáció a magánvasútba...

Hogy abból is ugyanúgy zsebre lehet tenni, mint eddig? Hát persze, csak nem mindegy, hogy kinek a zsebére megy a játszma:-)

Hogy mi a poén a MÁV Zrt. és a MÁV Cargo-ban?

Hát ugye a MÁV Cargo végzi a teherfuvarozást, ami ugye többé-kevésbé akár nyereséges is tudott lenni... A MÁV Start meg a személyfuvart, ami ugye sehol sem rentábilis...

A MÁV-dolgozók tehát abban a furi helyzetben találták magukat, hogy kiszervezték alóluk a nyereséget, ők meg gályáznak tovább egy immár full-veszteséges, kizárólag állami pénzből fenntartható (ha akarják) vállalatnál...

Jól van ez így???

fonaktamas 2008.07.14. 14:05:51

A cikk egyértelműen tükrözi ezt a kurva nagy valóságot. Sajnos ezért az állapotért elsősorban a politikai tehetetlenség, teszetoszázás a felelős, na meg az is, hogy a birka utazóközönség nem megy ki az utcára egy jó kis transzparenslobogtatásra fújjolással egybekötve a MÁV monopolhelyzetének megszüntetéséért.
Nyugodt vérmérsékletű ember vagyok, de felháborítónak tartom, hogy a retken, az "elhivatottságon" (mikor a sánta 70 valahány éves tisztes menesztő 20 p késéssel engedi el a személyt) túl egyes vonalakon kerékpárral, esetleg gyalog hamarrabb le lehet tudni két állomás közti távot (pl: Hatvan-Starján vonalon, ami kb 2,5 óra), de én még csak ne pofázzak, örüljek, hogy a remekbeszabott szolgáltatásért 15 ezret kérnek a 25 km-es havi bérletre... és cserébe rendszeres a 1/4 - 1/2 órás késések (briteknél lincshangulat van 5 perc után!) és sztrájkolnak. Gördítve. Basszamegazakurva. Gaskómegabuzibandája. Finom voltam, és nyugodt. Kösz

dark future · http://www.andocsek.hu 2008.07.14. 14:12:21


"A MÁV-dolgozók tehát abban a furi helyzetben találták magukat, hogy kiszervezték alóluk a nyereséget, ők meg gályáznak tovább egy immár full-veszteséges, kizárólag állami pénzből fenntartható (ha akarják) vállalatnál..."

A lószart, mama. Milyen nyereségről beszélsz?

Eddig is egy veszteséges, agyondotált állami cégnél dolgoztak, ezután is ott fognak dolgozni (dolgozni... legalább ha dolgoznának).

Az eladáshoz meg kurvára semmi közük nincs. A kormányzati placc eladásából származó MÁV-milliárdokból esetleg Szabó József helyettes váltókezelőne részesedjen? Mer' ugye az jár neki.

Koczeka, a pampák királya (törölt) 2008.07.14. 14:21:15

Dark Future:

Szerinted miért van az, hogy állami működtetésben rendkívül szarul működő intézmény a privatizáció előkészületeként még rátesz egy lapáttal a szarra és így az emberek valóságos megváltóként fogadják a magántőkét, aki persze bolond lenne saját tőkét kockáztatni, hiszen ő az állam pénzéért jött...

Azt elfelejtettem írni, hogy a Gaskó-féle követelések nem érdekelnek, engem annak az állami vagyonnak a megkaparintása izgat, amit más normális országokban állami kezelésben is tudnak - a példa szerint - nagyon jól üzemeltetni.

Meg aztán én is ideges lennék, ha a cégnél ahol dolgozom, eladnák a bevételt hozó részt, azaz ugranának a hosszú távú tervek, infláció-követő fizetés reményei. És ehhez speciel nincs köze annak, hogy korábban milyen arányban dotálta az állam.

A lényeg az akar lenni, hogy minden állami céget ripityára szednek, a jó dolgokat a koma megkaparintja, a rossz meg ottmarad szemétnek. Szó nincs minőségről, meg megfelelni akarásról...

parlamenter 2008.07.14. 14:25:35

Sztm indulatok nélkül is meg lehet fogalmazni a MÁV-val, állambácsival,Gaskóval kapcsolatos problémáinkat. Igen, a MÁV egy fejlődésképtelen vízfej, amit nagyrészt a politika és a szakszervezeti jól megfizetett funkcik tettek tönkre. Egy viszont biztos: a 90'-es évek óta "jár" részesedés a magyar munkavállalóknak az állami tulajdon eladásából, ha munkavállaló, akkor ingyen vagy ocsó ha sima befektető, akkor szarért-hugyért eladott részvény. Na most mindkét esetben valakik (azemberek)fizetik a cekket, ugyhogy nem értem miért pont a MÁV esetében csapja ki a biztit a dolog. Én még mindig jobb megoldásnak tartom, ha a munkavállalók között osztanak ki 250 ezer fixet, mint nevesincs urambátyám bt-knek 2,5 milliárdot, elvtársi alapon. Érdekes, erről nem olvastam blogot.
Más. Ha egy sztrájk törvényes és jogszerű, akkor értelmetlen arról vitát nyitni, hogy törvényes, jogszerű és ETIKUS. Hát ki nem szarja le? Ha Gaskónak nem jön be a dolog, akkor - elméletileg - takarodnia kell, kár, hogy erre semmi esély sincs.

Greg36 2008.07.14. 15:14:41

EU van, meg piacgazdaság, vagy mi a szösz. Ha a VDSZSZ nem akar ennyi pénzért dolgozni, hát hozzunk román meg szlovák vasutasokat, hátha azoknak megéri. Bár gyanítom, az verné ki nála a maradék biztosítékot is.
Nem értem, Gaskó miért játsza az agyát, Mercedese, villája már megvan, nem? Vagy az unokájának még nincs?
Már kimondta, a bíróság, hogy a tojásdobálás szabad véleménynyilvánítás, szal a következő sajtótájékoztatón megkeresni és megöntözni gépzsírral, és tollba forgatni.

Dr.Stein (törölt) · http://republicator.blog.hu/ 2008.07.14. 17:33:20

És ez már így megy évek óta:

Rendőr, postás, vasutas
Szóljon hozzá itt! (10), szerző: Dr. Stein

Nem a hülyeségi sorrendről lesz szó, a 2007. évi fizetésemelések kegyeltjeiről írok mindenféle személyeskedést mellőzve . A rendőrök 6%-át a hála és a megelőlegezett bizalom szülte vélhetően, több szót nem érdemelnek. Az emelés miatt biztos buzgóbban fogják fejbelőni az embereket. Nem vagyok rendőrellenes egyébként, de ami történt, megtörtént…
A hivatalosan részvénytársaság, ám állami feladatokat ellátó két cég ilyen kedvezményezettsége már viszont szemet szúrt. Nem a postástól sajnálom a pénzt, aki fagyban-hőségben tolja a biciklit, dehogy. Magát a skizofrén helyzetet kellene felszámolni, mikor versenyszférába tartozó fizetésemeléssel az állami vállalatok teljesítményszintjét honorálják. Hallom, hétmilliárdos nyereségre büszkélkednek a Postánál. Az Isten szerelmére, ne idegesítsenek már! Ebben az országban, ahol Minden hivatalos kommunikáció kötelezően ajánlott levélben folyik, nehogy már erre legyenek büszkék! Egy hatékonyan működő cég ennek többszörösét termelné, ha a mindenkori politika nem szippantgatná ki a pénzt a közelálló vállalkozók által. Sorolhatnánk, a regionális és központi logisztikai üzemek története, expártfunkcik által kötött, veszteséget hozó szerződések - ebbe a kategóriába Nagy Imre (KISZ), Fejti György, Földi László és Csintalan egyaránt beletartozik, csomagszállításra alkalmatlan járművek vásárlása, stb. Megállapítom, ennyire nem lehettek hülyék, tehát korruptak voltak. Nem véletlen, hogy legtöbbet lopni a MÁV, Posta és MTV cégeken keresztül lehet, bár a legutóbbinak lényegében semmilyen haszna sincs, önmagáért létezik. A Posta dolgozóit és heréit semmilyen motiváció nem inspirálja, ezért vált a „külföldi csomag” kifejezésnek szinonimájává az „úgyis ellopják a postások” megállapítás. A pultnál dolgozók sem véletlenül frusztráltak és túlhajszoltak, ugyanis a cég minden csinál, egyben semmit sem. Talán sokan emlékeznek még a félórás sorban állásokra a Postabank Betétszámlakönyv tranzakcióval foglalkozó ügyfelek mögött. Ekkor kezdődött a könyvek és biztosítások árusítása, áruk rendelése katalógusból, egyszóval minden, ami a munkájukról elvonta a figyelmet. Ezzel szemben alaprendeltetésének nem felel meg sokak, leginkább vidékiek szerint.

A posta, mint szolgáltatás amúgy is válságban van szerte a világon, Ausztriában például három éve megszűnt a táviratozás lehetősége. A MÁV-ot már nem részletezem, úgy eladnám, mint a vöcsök (illetve a témánál maradva, mint a szart), a maradékot pedig ipari sóval hinteném napszám.

Így most itt a nyakunkon e két cég, melynek szolgáltatásait alig használjuk ki, viszont eltartanak rengeteg embert, akik - valljuk be - máshol nem találnának állást. Belső munkanélküliség, Kádár rendszer, vissza a jövőbe. Több vasutas van az országban (75.000), mint katona és rendőr együttvéve, és ez sokatmondó szám ebben nagy reformlendületben. A koruknál fogva amúgy tisztelt 65 éven felülieket is fizetésre bírnám a tömegközlekedési eszközökön, főleg, mikor tucatszám foglalják a fizetős utasok elöl a helyet. Biztos csak egyéni tapasztalat, de még néha nekik áll feljebb, mikor szólunk, hogy vegye le csomagját a mellette lévő ülésről, mikor heringek módjára szorongunk.
Adásunkat megszakítjuk, breaking news. Most találtam a postaládában egy Posta „Nyerjen velünk” közvélemény-kutatást a céggel kapcsolatos véleményemről. Aha, szóval ők is sejtenek valamit…
Konklúzióként, a végére kiderül, nehéz számba venni azokat a csoportokat, melyek így vagy úgy, de ellenszolgáltatás nélkül kedvezményezettek szavazataik fejében. Ha lenne bátorsága a kormánynak és nem a közvélemény-kutatásokat nézné, körmére nézne e kedvezményeknek és nem a Jó diákokat sújtaná (Gonosz diákok a Kodolányi, Havas, GDF és hasonló fizetős szemétbe hobbiból járók és persze a bölcsészek. Na jó, ne kövessük a trendet, csak egy részük.)

Egyébként még az egyenruhások között is van elkülönítés, a katonák, határőrök és smasszerok például 3%-ot buknak a nulla fizetésemelés miatt, a tűzoltók emelését nem ismerem, de őket amúgy is szívatja mindenki, szegényeket. Szerintem most sem lesz másként.

bergeroth 2008.07.14. 19:43:43

"Az emelés miatt biztos buzgóbban fogják fejbelőni az embereket. Nem vagyok rendőrellenes egyébként, de ami történt, megtörtént…"

Ezt egyszerűen nem értem miért kell felhozni minden egyes alkalommal!! Ezt szajkózzák a jobbos madarak, hát akkor hajrá, a jobbos tömeg is elkezdni szajkózni?

Mert azt ugye monanom sem kell, hogy egy folyamatosan mozgó tömegbe, ráadásul este, úgy belőni egy gumilövedéket hogy szembe találjon valakit, annak az esélye kb. egy a millióhoz.
Azt meg végképp nem értem, hogy szerintetek mit kellett volna tennie a rendőröknek? Odaadni a fegyvereiket, mondván "tessék srácok, ezekkel könnyebb lesz." vagy mi?
A butaság, az valami félelmetesen nagy egyesek fejében.
No offense.

Dr.Stein (törölt) · http://republicator.blog.hu/ 2008.07.14. 21:42:40

Nézd meg a dátumot, aztán őrjöngj és minősíts. Ez 2007. januárjában íródott és akkor kicsit még élénken éltek az emlékek.

bergeroth 2008.07.14. 21:58:56

Nem szoktam örjöngeni embertársaim butaságán, elkeseredni annál inkább.
Az pedig hogy mikor történt, lényegtelen. Amit írtam az akkor is érvényes lett volna. Sőt, már akkor is ezt gondoltam.
Sok kis jobbos vészmadár, egyből támadta a rendőröket, hogy milyen alapon merik bántani a szegény vélemény-nyílvánító embertársaikat. Hát nem is tudom. Ha kirakatok, autók felgyújtása, szemeteskukák, utcakövek, üres üvegekkel való megdobálása a rendőröknek, egyfajta elfogadott vélemény-nyílvánításnak minősül, nos akkor én kérek elnézést.
süti beállítások módosítása