Ateizmus, anarchia és koszos punkok.

killtheradical

killtheradical

Kire szavaznék?

2008. május 19. - bs395

Van egy nagyon takaros kis elgondolás, hogy aszongya, "több maradjon az emberek zsebében!". Ez jó, maradjon. Hogy hogyan? Csökkentsünk adót! Na ne már. Elavult, drága, pazarló struktúrák adótartamát csökkentsük? Ha a fogyasztást csökkentjük, azonos kinyert paraméterek mellett, akkor marad több az emberek - és majd látjuk, hogy egyben az ország - zsebében!

Fűtés

Csökkentsük a távhő áfáját!
Hagyjanak már békén. A távhő áfájának komplett eltörlése egy átlagos panelháztartásban havi 3500 Ft-ot spórol meg. A szigetelés és fűtéskorszerűsítés 14000-et.
Ami pénz a fogyasztó zsebében maradna, úgyis elköltené másra, vagyis az áfa bevétel az állam szemszögéből nem csökkenne.

Támogassuk a gáz árát!
Ne már. Támogassuk a szigetelést, a korszerű, takarékos készülékek beszerelését!
Ha ugyanazt az összeget, amit most támogatásra elköltünk, arra költenénk, hogy lecseréljük az eszközöket, és bent tartsuk a hőt, hány év lenne a megtérülés?

Áram

Energiatakarékos izzókat csak és kizárólag! Hagyományos izzó (100 W) vs. softone izzó (20 W), évi 1000 üzemóra (vételár+fogyasztás): 100 Ft+3800 Ft vs. 1500 Ft+760 Ft: 3900-2260=1640 forint a takarékos izzó javára. Ha hat darab izzót számolsz, akkor évi 15000 körül jön ki, ami megint havi 1250 Ft per háztartás! És ez csak az izzó!
És akkor még nincs ott az energiatakarékos hűtő, a korszerű bojler, meg ilyenek. Ugyanaz a kérdés: ha ingyen adnánk mindenkinek energiatakarékos eszközöket, mennyi lenne a megtérülés?

Víz

Ugyanaz. Víztakarékos és áramtakarékos mosógép.

Hova megy egyébként a pénz?

A nagy lakossági fogyasztás az áram és a fűtés esetén hova megy? Az erőművekbe! A fűtőanyag, és az áram komoly része, az honnan jön? Külföldről! A gáz honnan jön? Külföldről! Amikor lakossági fogyasztási támogatást ad az állam, akkor tulajdonképpen nem csinál mást, mint támogatja a pénz kiáramlását az országból, úgy, hogy közben a honi szolgáltatók korszerűtlen és szintén pazarló technológiájából eredő veszteségét is ki kell, hogy pótolja! Ja, meg egyes cégeknek és érdekcsoportoknak - importőrök, nagykereskedők, elosztók és szállító vegyesvállalatok - garantált hasznot ad. Kész, nem?

Ha ezek helyett a fogyasztói oldalon egyszeri befektetéssel olcsón fenntartható struktúrát hozna létre, azzal több maradna-e az emberek zsebében? Igen.
Ha csökkenne az importált energiától és energia hordozóktól való függésünk a csökkenő fogyasztás miatt, több maradna-e az állam zsebében? Igen.
Csökkent fogyasztás és csökkent függés következtében csökkenne-e a sérülékenységünk - egyénenként és országként - a nemzetközi negatív hatásoktól, az árak emelkedésétől? Igen.
Támogatja-e az Unió – vagyis a többi uniós állam polgárai és cégei -, hogy drágábban kiépíthető, de olcsón fenntartható szerkezeteket hozzunk létre? Igen.

Akkor mi a gond?

Hajlandó vagyok bárkire szavazni, aki ezt a struktúraváltást a fogyasztói és a szolgáltatói oldalon keresztül tudja verni.

Közbevetés: a magyar érdekek védelme is ezt követeli, de ezt csak csendben mondom.

(megint csak csendben: 3 millió háztartás esetén havi 16 ezer forint rezsicsökkenés - amit jó magyar módra gyors elköltenek másra - évi több, mint 500 milliárd forintos árukereskedelem növekedést eredményezhet)

A bejegyzés trackback címe:

https://killtheradical.blog.hu/api/trackback/id/tr74474913

Trackbackek, pingbackek:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.05.19. 11:06:41

Egyetértek a posztíróval.

Egy vadonatúj gondolkodásmóddal óriási spórolásra nyílna lehetőség.

Eleg_Volt_a_hazaarulasbol! · http://ciganybunozes.blog.hu 2008.05.19. 11:29:11

jo dolog, amit irsz. Igazad van. De magyarorszagon annyira sok a sete't ember, hogy ok nem azt latjak, hogy sporolnak esetleg eves szinten 15K-t hat izzoval, hanem azt, hogy meg kell venni a hat energiatakarekos izzot stb.

Itt vana kutya elesve. Masreszt meg sok az olyan hm.. erededoen intelligens ember, aki sajnos az agyat nem hasznalja. Ok a masik nagy ellentabor.

mit akarsz nekik megmagyarazni?

Czigler Zsolt 2008.05.19. 11:33:03

Az a baj,hogy ez is egy program,azt meg nálunk következetesen végigvinni nem lehet.Tilos.
Le van tiltódva genetikailag!

Golett 2008.05.19. 11:34:53

Semmiféle struktúrát magyarországon nem lehet végigvinni. Azonnal népszavazást tartanak róla és leugatják.

asdf 2008.05.19. 11:36:45

A cikk jó. Azonban megjegyzem hogy ebben nem csak az emberek a bünösök, hanem a politikusok is igeny keményen.
Ugyanis 100000 % hogyha mondjuk bevezetnéd hogy mindenki használjon energiatakarékos égőt, mert az jobb kevesebbet fogyaszt és környezetbarát, kedves politikusaink rögtön kitalálnának valami újfajta adónemet mondjuk "gázadó" (mert ezekben az égőkben gáz van), és rögtön ráterhelnének minden energiatakarékos égőre 25 % "gázadót".

És ez igy lenne mindennel, hisz ebben az országban, csak az müködöképes, hogy ami müködöképes azt addig terheljük adókkal amig már veszteséges nem lesz (lásd pl gázolaj és benzin ára közti paradoxont...)

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.05.19. 11:36:59

Golett:

Főleg, ha nem akarják. Akkor aztán valóban roppant nehéz "végigvinni" bármilyen struktúrát.
:-)

kvarcman 2008.05.19. 11:39:49

jókat írsz, csak hát Magyarisztánban a dolgok másképpen működnek sajnos... ugye az átlátható rendszerekben gyakorlatilag alig lehet mutyizni, ez meg nem érdeke azoknak, akiknek ebből szép nagy autókra meg vitorlásokra telik...

höm 2008.05.19. 11:45:59

Jó a poszt, teljesen igaza van az írónak, csak sztem túl sok, és túl befolyásos érdekeket sértene a fogyasztás csökkentés....

ezért akár le is lőnének!!!! .... :))) képzeld csak el, ha a dunamenti, vagy akármelyik erőműből egyik évről a másikra csak fele annyi áramot vennének igénybe!!! csökkent profit, elégedetlen befektetők, stb.... azt pedig már régóta tudjuk, hogy a mindenkori Magyar kormányok ,csak akkor nézik a lakosság érdekeit, ha az megegyezik bizonyos negytőkés befektetők érdekével... :((((

márpedig az energiafogyasztás csökkenése nem egyezik meg azon bizonyos nagytőkés befektetők érdekeivel... így aztán nem nagyon lesz favorizálva az energia takarékos élet...

r_ahel 2008.05.19. 11:47:15

Nacionalista, fasiszta felhangok, ajvé. Így kezdődik megint a vagonírozás. Nem kéne az EU-ban diszkriminálni senkit, nincs olyan, hogy külföldi, mint ahogy magyar sincs. Ezt a bőgatyás bugrisok is felfoghatnák végre.

Azért még ne legyetek biztosak az alcsúti törpecerkóf győzelében má' ennyire ...

csaknem 2008.05.19. 11:47:17

A vízművektől mondta egyszer valaki, hogy a víz árában meg kell fizetni sok mindent a vízen kívül. Például a csővezetékeket, a vízfejet, mancikát a titkárságon, az 50 fős sajtó ügyosztályt, és egyéb szükséges és kevésbé szükséges ember és eszköz állományt.

Na most, mi történne, ha holnaptól az összes háztartás mondjuk napi 100 liter helyett nap 1 liter vizet fogyasztana a környezetbárát technikáknak köszönhetően. Akkor kirúgnák Mancikát a csak körmét lakkozó titkárnőt, meg az egész titkársági főosztályt, akik még a fénymásoló feltalálása előtt lettek 150 fősre felduzzasztva, azóta egy fax, egy másoló, és 10 ember ellátná a munkájukat? A francokat. Felemelnék a víz árát annyira, hogy továbbra is fenttartsa az infrastruktúrát, benne nem csak a szükséges csövekkel, de a szükségtelen Mancikával is...

el perro malo, andalucia, a testesebbik (el) (törö 2008.05.19. 11:48:53

igazi, tudatos gazdálkodói megközelítés
De csak olyan energiatakarékos izzót szabad venni, amihez garancia jár üzemórát illetően. Tehát nem a 249 ft-os kínai szart, hanem a GE vagy a Philips izzóit, azok még elgogadható árúak.

maxt · http://fregoli.blog.hu/ 2008.05.19. 11:49:40

Pontosan!
Véletlenül minden cég, mely külföldről energiahordozót importál, illetve amelyeken keresztül a fogyasztókhoz eljut, a politikai maffia kezén van, és törvényekkel segítik őket a mind nagyobb haszonkulcs elérésére...

Mesterséges drágaság van, és odafent nem fogják támogatni az egyén spórolását, hiszen a saját bevételeiket csökkentenék vele...

W Joe 2008.05.19. 11:50:09

Jó cikk. Ennek tényleg több értelme lenne, mint a pazarlás miatt nagy számlák támogatásának.

Velnitius 2008.05.19. 11:54:15

A demagóg minihitlernek sem ennyi esze, sem bátorsága nincs, hogy a meséken kívül valami kézzelfoghatót megvalósítson, aki pedig ezt mégis megtenné, az demagógiában nem olyan jeles mint a mesepárt, tehát nem kerül hatalomra.
Szarmagyarország.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.05.19. 11:56:00

Ki ez az előző Csöncsön???????????????

Nem én vagyok!!!

:-)))))))))

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2008.05.19. 11:56:59

ki is lett moderálva, bocsm indenkitől, a motor több lehetőséget nem ad a szűrésre :-(.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.05.19. 11:57:05

(Ja, látom, már törölve is van.)

Dehilok 2008.05.19. 11:57:50

"A holttesteket a lány jelenlegi barátja meg, ő hívta ki a rendőröket is."

- ez egy index mondat. Gratulálok. még az index fikázza a MÁV-ot a nyelvi problémák miatt... képmutatás.

mescalito 2008.05.19. 11:58:47

Motiválni kéne a politikusparazitákat is!

"Uraim! A fenti okfejtés alapján 500 milliárddal több pénzből tudnának lopni!"

Szerintem ezzel hamarabb el lehet érni az ingerküszöbüket.
Egyébként meg nézd meg kinek a kezében van az energia-szektor.
Lassan tönkretesszük az egész környezetünket, ezek meg még mindíg csak gázvezetékben meg gáztározóban gondolkodnak. És arra hány milliárdot is terveznek elkölteni?
Kinek éri ez meg?

Sir Nyű 2008.05.19. 11:58:53

Kiraly post, komolyan! Ugyan az energiatakarekos cuccokat is kulfoldon allitjak elo, de az aruk es az utanuk fizetett ado egyszeri tetel. De a gondolkodasmod peldaerteku! Mas kerdes, hogy pl. a kompakt fenycso eloallitasa es megsemmisitese is meglehetosen kornyezetszennyezo, kivacsni is volnek, hova viszi a jo atlagmagyar a kiegettet.

Seth 2008.05.19. 11:59:22

A környezetvédelem ott kezdődik, ahol a pazalás befejeződik.

Htz 2008.05.19. 12:00:59

A környezetvédelem pazarlás.

aFx 2008.05.19. 12:01:52

további ötletek:
CRT monitorok kivágása, LCDk támogatása.

passzív PFCs és PFC nélküli tápok bojkottja... 85 fölöttiek előnyben részesítése.

áh... itthon addig nem jut el, hogy hosszútávon mennyire megérné.

janó01 2008.05.19. 12:14:04

Én is ezen gondolkodtma, hogy ha a befizetett 1 millcsi szja-ból a felét nálam hagynák azt is elkölteném a gyerekekre, zenetanulásukra, nyelvtanulásukra, nyaralásra, bármire, és "befektetnék" megemelném a nyugdíjpénztári befizetésemet. Nem lenne ez jobb annál mint ami most van?
A k@ életbe!

Bit Rot 2008.05.19. 12:19:08

Az a baj, hogy hiába írsz fűtés és szigetelés korszerűsítésről, az embereknek NINCS félretett pénze, hogy befektessenek a jövőben!

Nem csoda, hogy nincs, ilyen mérvű elvonások mellett.

Ezért kell panel (szigetelés) program, lakás szigetelés program, stb, kedvezményes hitellel.

Az emberek nem csak azért nem szigetelnek, mert hülyék, hanem azért sem, mert nincs miből!!!

Wuff 2008.05.19. 12:26:23

A cikk észrevételei jók, csak éppen nincs fogalmad az energiapiacról. Persze, spórolni lehet és kell is egyénileg, támogatni és ösztönözni is kell.

Csakhogy nem ez a lényeg, és nem old meg semmit. Az itt a probléma, hogy az ország energiaellátását elkúrták az elmúlt 18 év alatt a piac meg a liberalizáció óriási hazugságait plántálva az emberekbe. Erről miért nem beszél senki sem?

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2008.05.19. 12:27:06

john42:
pont azt mondom: ha marinéninek nincs pénze új konvektorra, akkor inkább adjunk neki INGYEN egy új konvektort, mert azzal 2 évnyi gázártámogatás összegéből elérjük, hogy ne legyen szüksége gázártámogatásra!

valaki 2008.05.19. 12:27:51

John42

Részben van csak igazad.
Az emberek másik (jelentős) része, azért nem szigetel/fektet be a jövőbe, mert inkább kell az új autó/PlazmaTV/nyaralás ami mint tudjuk létszükséglet...

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2008.05.19. 12:29:37

roa:
értem én, hogy kapolyi, meg déli-áramlat magyar-orosz vegyesvállalat, csak nem akarom, hogy így maradjon.
azt is tudom, hogy az unió pont visszakozik francia és német nyomásra az energia termelők és energia szállítók szétválasztása kapcsán, csak nem akarom, hogy így legyen.
a másik fele pl. ausztrália, ahol pont most vezetik be, hogy hagyományos izzót tilos venni: ettől évi 6%-os co2 csökkenést várnak.

Wuff 2008.05.19. 12:35:36

Nos. Ausztráliaiának a kiotói jegyzőkönyv 8%-os (vag 10) kibocsátásnövekedést engedélyezett, ezután Ausztrália nem éppen ideális példa.

Másrészt Magyarország. Azt valaki meg tudná mondani, hogy mennyi lenne az áram ára a végfogyasztóknak, ha az erőművek továbbra is állami kézben lennének? Azt tudja valaki, hogy hány (és mekkora) profitrés van az átvételi árakon? Mert az nagy hazugság, hogy a villamosenergia termelése drága. Még a beruházási költségekkel sem az.

jozo 2008.05.19. 12:35:50

r_ahel 2008.05.19. 11:47:15:
demagóg vagy (vagy félsz, hogy kimoderálnak a támogatott minisztériumi munkahelyedről kormányváltásnál?)

magyarisztánban a választók nem fontosak, csak 4 évente, meg amikor választanom kell a made in Chna és a Made in Malaysia cimkék közül.

egyébként pont ugyanolyan eldobhatóak és értéktelen vagyok a szemükben, mint a termékeik az enyémben...

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2008.05.19. 12:41:09

roa:
ha a lakossági fogysztás oldalán szeretnének egyszeri befektetéssel hosszú távon spórolni, akkor miért rossz példa?

Wuff 2008.05.19. 12:44:01

Csak azért, mert álszent. Azt mondja a lakosságnak: ti csak spóroljatok, mert akkor több szennyező üzemet tudnak nyitni a gazdasági szereplők, és nem azt, hogy OK, akkor most mindenki fogja vissza magát.

Charlie Drop 2008.05.19. 12:44:28

egyetértek, ugyanezt teszem, csakis új és energia/víz/gáz takarékos dolgokat veszek. peace

Holden · http://kaizen.freeblog.hu 2008.05.19. 12:48:33

Jó megközelítés. A rövidtávú és hosszútávú gondolkodásmódról szól, arról, hogy néha be kell áldoznunk rövid távon ezt-azt, hogy hosszútávon sikeresek legyünk.
A hosszútávú gondolkodást persze tanítani kell, igényt kell támasztani ebben az irányban és személyes jó példával kell bizonyítani a fontosságát. Pl. miniszterelnöki/politikusi szinten is...

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2008.05.19. 13:11:05

roa:
nem értem még mindig.
ausztráliának van egy emelt kvótája. ezt kell beosztania.
a lakosság ne múgy spórol, hogy kevesebb fényt fog kapni, vagy más dolgokra kevesebb pénze marad: pont hogy ugyanannyi fény mellett (vagy gáz, vagy szobahőmérséklet mellett) más dolgokra több pénze marad! a fölös kapacitást meg felszívják más területek - így lehet növekedést elérni azonos (vagy fokozatosan csökkenő) kvóta mellett.
lehet, hogy rosszul látom, de szerintem ezzel a szerkezetváltással a lakosság nem jár rosszul...

Before · http://azbeszt.blog.hu 2008.05.19. 14:51:51

Hihetetlen, hogy gyakorlatilag nem tudsz olyan postot írni (persze nem csak te, senki), ahol ne jelennének meg a következő típusú kommentek:
- te hülye komcsi/náci vagy!
- rohadt kormány, rohadt gyurcsány
- minek írogatsz, sekélyes vagy és nem is értesz hozzá

:))

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.05.19. 18:41:35

Before:

Erre azért kínálkozik egy megoldás: olyan témákról kell írni, amelyek a kutyát sem érdeklik, és akkor elmaradnak az idézett reakciók.
;-))

Before · http://azbeszt.blog.hu 2008.05.19. 21:17:04

Csöncsön: szerinted én miért a kaktuszpálmák nemi életéről blogolok???
Bár a múltkor ki akarta harapni a májam egy bölcsész-biosz szakos, 40 kilós kotonszökevény... :D

pistibacsi · http://henkajpan.blog.hu 2008.05.19. 21:20:26

genetikailag képtelen vagyok hinni a politikusoknak

mrc 2008.05.20. 10:57:54

Energiatakarékos izzókról.
Én mostanában az Anglia nevű szigeten tengetem életem, és folyamatosan csodálkozom, hogy ezek itt miket csinálnak. Például itt kifejezetten minden cég azt reklámozza, hogy ő mennyire zöld. Konkrétan példul az áramszolgáltatómnál most váltottam internetes (paperless) számlázásra, ami azt jelenti, hogy nem küldik ki papíron az elszámolást, hanem nézzem meg az interneten. És mivel ennek ők nagyon örülnek, hogy ezzel mennyire védem a környezetet (kevesebb papír), ezért ajéndáknak rögtön küldtek postán 4 energiatakarékos izzót. Nem a gagyi kínai, hanem a Philips fajtából.

Namost ezt magyar ésszel fogjad fel: egy áramszolgálttó, aki abbol él, hogy minél több áramot adjon el, ingyen ad nekem olyan kütyüt, amivel kevesebbet fogyasztok. Ismétlem: NEM az állambácsi, hanem a CÉG. (jó, igaz, nem tudom, a háttérben milyen kvóták és megállapodások kötik a szolgáltatót).

Részemről a befektetés? nulla. Kell-e adminisztrálnom, támogatásért (mondjuk korszerűsítési vagy akármi hasonló) kuncsorognom, kérvényezni, sorbanállni, ilyesmi? nem. Akkor hol rossz ez nekem? Nem tudom, de a magyar beidegződéseimmel még mindíg gyanakszom... Lehet, hogy bennem van a hiba?

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2008.05.20. 11:57:11

mrc:
itthon annyi a gond, hogy a szolgáltatók liberalizációja gyakrlatilag nem történt meg, és az elosztás továbbra is állami, vagy államközeli kezekben van.
így csinálhat pl. egy kapolyi nevű ember azt, amit akar.
közben felreppennek a hírek, hogy feri lehet, hogy aktív politikusi pályafutása után alkalmazná német ex-kolegája receptjét, és az újonnan építtendő orosz gázveték vegyesvállalatának a főnöke lenne.

per pillanat itt két irányelv van:
1. minél több embert hozzunk függő helyzetbe az állami újraelosztástól, mert ők ránk fognak szavazni.
2. minél több pénzt juttassunk ebből az újraelosztásból pártközeli embereknek és cégeknek, mert ebből élnek és főleg ebből kampányolnak a pártok és a döntéshozók (ugyanis nem a saját pénzüket költik).

ezért dupla öngyilkosság bárkinek a részéről meglépni, amiket írtam, csak azért, mert az ország jövője és versenyképessége szempontjából jó lenne.

és ezért írtam ilyen bátran, hogy bárkire hajlandó vagyok szvazni, aki ezt megcsinálja :-).
süti beállítások módosítása