Ateizmus, anarchia és koszos punkok.

killtheradical

killtheradical

A láma dalai

2008. március 19. - bs395

Tibet. Messze. Magasan. Játszódott ott két film is, az egyikben Brad Pitt.
Láma. Tibeti vallási vezető. Buddhista.
Kína. Megszállta Tibetet. Mert.

A Dalai Láma, Richard Geere jó barátja, Nobel-békedíjas személyiség, le akar mondani, ha Tibetben nem marad abba a vérontás. Lemond. De hogyan?

1. A Dalai Láma ugyanaz a személy, csak más testben, mert reinkarnálódik. Élethossziglan "választják", azaz ahhoz, hogy lemondjon... De ha újjászületik rögtön utána, és az is ő lesz, akkor most lemondott, vagy nem? Vagy majd elbújik, és félrevezeti a keresőket, és mást fognak megválasztani? És akkor illegitim lesz a Dalai Láma?

2. Tényleg "lemond". Ezzel a Tibeti államiság virtuálisan is megszűnik létezni, Kína győz, a díjakat kérem visszaadni.

3. Nem is a kínaiaknak üzent, hanem a tibetieknek. Buddhista erőszak. Kimegy a buddhista terrorista a térre, leönti magát benzinnel, és meggyújtja. Hatásos nyomásgyakorlás. Azok az emberek meg, akik istenük nevében egymást gyilkolják, kiakadnak, hogy "te meg mi a szart csinálsz?" - "szembesítelek a saját hülyeségeddel!". Nem drága, nem az övékkel.

4. Tényleg inkább a kínaiaknak üzent, mert felajánlotta nekik, hogy megvizsgálhatják a székletét. De ahhoz el kell jönniük hozzá. Igen, ezzel kivívná a békét, Tibet függetlenségének az ára egy vödör lámaszar.

Nem akarom elbagatellizálni a tibeti nép szenvedését, vagy az elhunytak áldozatvállalását, de a hülyeség akkor is hülyeség, ha buddhisták mondják.

A bejegyzés trackback címe:

https://killtheradical.blog.hu/api/trackback/id/tr54386393

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Telem 2008.03.19. 16:37:14

Nem nagyon figyeltél, kedves cikkíró, és a téma is megérdemelne egy kis utánjárást, ha már érdeklődsz iránta, nem gondolod?

jozsi · http://www.jozsi.com 2008.03.19. 16:54:17

telemnek valoban igaza van. attol meg, hogy ő a dalai lama, ( illetve elodei reinkarnációja), a tibeti szellemi vezetesrol lemondhat. nem kell ehhez ongyilkosnak lennie, es az utodait sem kell megoletnie.

ati 2008.03.19. 17:32:36

Tudtommal a politikai, "államfői" posztjáról mond le, nem a szellemi vezetői státuszáról. Utóbbiról le sem tudna. Szellemi vezetőt nem népszavazás útján választanak.

Szvasztikás 2008.03.19. 17:35:33

"de a hülyeség akkor is hülyeség", ha a te agyadból való, tisztelt cikkíró. A tibetiek meg csak azt az örök igazságot követik, miszerint inkább halott, minthogy vörös, és ebben igazuk van.

gloire · http://alkaloida.blogspot.com 2008.03.19. 18:10:52

Nagyon benéztél valamit apám, de az indexes
szerkesztők is. Ekkora blődlit.
A négyes pontod kiizzadásához meg külön
gratulálok. Olyan vitaindító provokatív akart
lenni, ugye? Hát nagyon az.
Szellemes és izléses.


seahawks 2008.03.19. 18:11:26

egy buddhista soha nem öli meg magát, aki ezt tesz nem buddhista...tudatlan vagy barátom...
járj utána a dolgoknak, tibetben nem gyújtogatják fel magukat az emberek.
szerintem bojkottálni kell az olimpiát, majd kina elgondolkodik, szép nagy bukás lenne nekik...alig várom

Leander 2008.03.19. 18:16:56

Ez egy nagyon demagóg írás,szerintem teljesen érthető a Dalai Láma dilemmája..amúgy Őszentsége sosem beszélt függetlenségről,hanem autonómiáról,azért az egy kicsit más....

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2008.03.19. 18:29:07

telem: oké, legközelebb írok 860 mega simple textet, te meg alolvasod. mélyen szántó lesz, de gondolat, na, az nem lesz benne.

józsi: van ott más alternatva is felsorolva. ha az első pont után kommentelsz, persze, hogy.

ati: a két dolog a theokratikus berendezkedésben ugyanaz.

szvasztikás: elgondolkodtató nick. bár a vörösfikázás picit europér irányba billenti a meghajlított jó szerencse jelét.

gloire: mit néztem be? valamit? oké, valamit kijavítottam. most jó? és a négyes ponton túljutni?

seahawks: a buddhista de felgyújtja magát kambodzsábanl.
mianmarban meg az az államvallás, és aki nem az, azt megverik, táborba zárják, megkínozzák, és megölik.
ashahara meg parolázott a lámával, aki igen jó véleménnyel volt róla, hogy mennyire megvilágosodott, aztán a srác harci gázt engedett a tokioi metróba.
a szeretet nevében a faszom is cseresznye.
te olimpiai sportoló vagy egyébként? már csak a bojkott miatt kérdem.

leander: plusz kommunista-náci-zsidóbérenc is vagyok.

Leander 2008.03.19. 18:35:43

No,ezt azért nem mondtam...de egy kis építőjellegű kritika sosem árt....

ati 2008.03.19. 18:49:52

bs395: frászkarikát. Egyikből következik a másik.

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2008.03.19. 18:55:22

leander: a kritikát örömmel veszem (lásd a többi posztot, ahol oldalakat írtunk egymásnak emberekkel). de a demagóg, és pont, az nem az :-).

ati: ahogy mondod. a theorkácia nem abban különbözik a monarchiától meg a katonai juntától, hogy a vallás feje az állam feje (ebben a sorrenben), hanem....

Leander 2008.03.19. 19:00:39

Rendben.Egyébként azzal a részével egyetértek,hogyha a Dalai Láma lemond,akkor Tibet - ha lehet - még nagyobb bajban lesz,meg a bojkott sem biztos,hogy jó megoldás (félek Kína csak bekeményítene),de valamit tenni kell.Hogy mit arról fogalmam sincs,főleg hogy "kissé" egyenlőtlenek az erőviszonyok:(

seahawks 2008.03.19. 19:03:26

nem érted amit írtam: aki BUDDHISTA az nem öli meg magát, aki megöli magát az lehet,hogy csak papíron az, mint azok az állítólagos mianmariak akik megveretik a nem buddhistákat, erről is csak te hallottál...provokátor vagy...semmi más...elérted amit akartál...jó neked...

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2008.03.19. 19:18:11

seahawks: vietnámban buddhista SZERZETESEK gyújtották fel magukat, a képek bejárták a világot.
csak hogy frissebb linket adjak:
news.bbc.co.uk/2/hi/asia-pacific/1522691.stm
tudom, hogy a legtöbb buddhista irányzat szerint az öngyilkosság menekülés a felelősség elől, tehát elitélendő, mert rossz kamrát hoz a következő életre, de ettől a tény az marad. makacs dolog ez, na.
provokátor, demagóg, náci, zsidóbérenc és kommunista is vagyok mostantól, mindez egy személyben, egy idően tehát. sokoldalú vagyok :-).

leander: pont ezt akartam ezzel a durva poszttal elérni, hogy kialakítsák az emberek a SAJÁT véleményüket, ne csak reflexi szinten reagáljanak.

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2008.03.19. 19:19:05

karmát, nem kamrát, KARMÁT.
mi az a diszlexia? és ki találta ki?

Leander 2008.03.19. 19:27:14

Az önálló vélemény kialakítás anélkül is megy,hogy lehülyézed burkoltan a Lámát :P
De persze ez is csak SAJÁT vélemény;)

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2008.03.19. 19:31:34

1. A tibeti száműzött közösség 2001-ben
demokratikus választások útján jelölte ki a miniszterelnököt, Lobszang Tendzin buddhista szerzetest, akit a "Nagytiszteletű Professzor" Szamdhong Rinpocse néven ismernek. Ez volt a tibeti történelem első demokratikus választása.

2.Igazából a pancsen lámának magasabb vallási rangja van a dalai lámánál, így a dalai láma inkább átmeneti vezetőnek tekinthető.

3.A jelenlegi dalai láma többször kijelentette, hogy soha nem fog újjászületni olyan területen amely a Kínai Népköztársaság ellenőrzése alatt áll[1], és alkalmanként azt sugallta, hogy úgy dönthet, ő lesz az utolsó dalai láma azáltal, hogy egyáltalán nem születik újjá.

Nem kellett meszire mennem az infókért,
de láthatod, az első két pontod értelmetlenség.
A negyedikről már nyilatkoztam: izléstelen, közönséges, durva és buta.

A harmadikhoz:
"Tibet legmagasabb rendű szellemi útja
az úgynevezett Nyílegyenes ösvény.
Az ösvény azért nyílegyenes, mert
megalkuvás nélkül félredob minden szertartást,
előítéletet, hagyományt, nem törődik jó és rossz tettel, részvéttel, jutalommal, kiválasztja irányát, nekivág és tántoríthatatlan céltudatossággal
halad az egyetlen cél, a nirvána,
a tökéletes éberség felé."
(Hamvas Béla fordítása)

Nem a szabadságharcról szól, csak egy párhuzam,
hogy valamit érts a gondolkodásukból.

Egyébként nyilvánvaló, hogy a tibetieknek
üzent. Ez neked nem világos? A KKP-nak
ugyan miért üzente volna ezt?
Megfenyegeti őket, hogyha továbbra is
kegyetlenkednek, akkor ő lelép, a háttérből
még azt a támogatást is kivonja a népe mögül
amit így a nemzetközi tekintélyével tud adni
a tibetieknek? A kínaiaknak ez volna a
lehető legsimább. Tényleg nem érted?

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2008.03.19. 19:35:50

leander: engem személy szerint felzaklat, hogy a szeretet nagykövete (ami mi is pontosan?) kiáll a világsajtó elé, és ilyen súlytalan, értelmezhetelen dologgal fenyegetőzik.
az én szememben ez legalább annyira devalválja az egész tibeti históriát, mint ez a poszt felszínesen olvasva.

ati 2008.03.19. 19:37:20

Szerinted a Dalai Láma meg akarja mondani hogy mi a buddhizmus?

Leander 2008.03.19. 19:44:30

Nézd,nekem ebből a nyilatkozatból az jött le,hogy egy FELELŐSSÉGTELJES vezető,ha úgy látja,hogy nem tud többé hatni a népére,akkor lemond,mert úgy érzi megbukott. Én tisztelem ezért,mert tényleg szöges ellentétben áll a buddhizmussal az erőszak és fájhat látnia,hogy most az emberek egy része ezekkel a tanokkal szembe megy .Persze más kérdés,hogy elkeseredésükben milyen eszközhöz nyúlhatnának,hiába szép meg jól hangzik a békés út,nem tudom,hogy mindenesetben működik-e.

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2008.03.19. 19:47:13

gloire:
ha elolvasod a posztot. kiderül, hogy de, értem - csak szerintem súyltalan, amit mond, és ezzel inkább árt a tibetieknek, mint segítene, plusz még be is szól a kínaiaknak.

1. lehet, hogy van választott vezetőjük, de az otthon maradottaknak ez kb annyi, mint az emigráns lengyel vagy cseh kormány a világháború alatt.
2. látod, ezt nem tudtam.
3. ezt meg tudja csinálni? tudomásom szerint mindaddig újjászületsz, amíg nirvana. van más terminusa is a körforgásnak?
a negyedik az szándékos, de nem a tibetieknek szól, hanem a lámának. ő beszól a kínaiaknak, én neki, és kb ugyanaz a súlya, csak az ővét pár száz millióval többen olvassák (az "ugyanakkora hatalmam van, mint a pápának, csak nem hisznek benne annyian" analógiájára).
hamvas béla fordításához: ez szép. a gyakorlatban hány ember számára volt ez elérhető? mert én csak porban hason csúszó, középkori állapotok közt élő tibetiekre emlékszem, meg a fehér sálakra.

de látod, ez a valamit nagyon benéztemnél engem is előrébb visz, úgyhogy nekem már megérte.

Mikrobi 2008.03.19. 19:54:02

bs395: miért próbálsz meg mindenkit megcáfolni? Bizonyítási kényszer? Feltűnési viszketegség? Mindenképpen a tiédnek kell lenni az utolsó szó? Hadd mondják el a véleményüket, elvégre ezért van a kommentelés lehetősége! Én egyébként az egész cikk értelmét nem látom. De ne fáradj azzal, hogy megmagyarázd, nem fogom elolvasni. Sőt, többet egyáltalán nem nézem meg, ha írsz valamit.

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2008.03.19. 19:57:23

ati: ? ezt hol írtam/kérdeztem?

leander: a tibeti történelem ennél kicsit komplexebb. a 20. század elején (amikor már régóta hűbéri függésben voltak kínától) a 13. dalai láma bevitte az országot a nemzetközi politikába, és ide-oda hintázott a nagyhatalmak között, plusz igyekezett modernizálni, de azt a konzervatív theokraták jórészt megfúrták.
ő 1933-ban meghalt. a megszállásig régensek irányították az országot jól-rosszul. a gyermek 14. (jelenlegi) dalai lámát a kínai bevonulás alatt kiáltották ki nagykorúvá és adták át neki a hatalmat, szóval sokat nem tudott beleszólni a történetbe.
aztán most jött ez.
értem én, hogy a tibetieknek rossz, mert ölik, elnyomják őket, etnikai és kultúrális írtás folyik, de ha felelős vezetőnek tartom magam, nem ajánlom fel az elnyomó nagyhatalomnak, hogy vizsgálja meg a székletemet (viszont ha egy blogger megírja, akkor a blgoger az ízléstelen).
a lemondás az én szememben még mindig problematikus.

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2008.03.19. 19:59:19

mikrobi: ez itt az én pöcegödröm. ha nem tetszik, pottyants máshová.
lásd gloire kommentjeit. az komment - a tied meg csak pottyantás.

Leander 2008.03.19. 20:05:38

bs395:
Mindketten tudjuk,hogy a széklet-vizsgálat egyfajta ironikus metafora volt (tehát nyugodtan vizsgálódhatnak ahogy csak akarnak,ő tiszta lelkiismerettel áll a dolgok elé), persze ezzel nem azt mondom hogy ez volt az év poénja.Viszont pl. az is sokat elárul,hogy azt mondja,hogy ne bojkottálják az olimpiát.mennyiből állna neki azt mondani,hogy bojkottáljuk és szúrjunk ki velük?Semennyiből,de azzal hosszútávon nem valószínű,hogy sokra mennének.Számomra ez is felelős gondolkodásra utal.

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2008.03.19. 20:08:36

Az emigráns cseh, és lengyel kormányoknak múlhatatlan érdemei voltak.

Amit benéztél, talán még mindig nem világos.
Hogy szólhatott volna be a kínaiaknak?
Félreértetted. Lemondása jó volna a kínaiaknak,
rossz a tibetieknek. Ergo a saját népének üzen:
nyugi, mert ezt a balhézást nem tudom bevédeni
békepártiként. Szerinted ő egy buta ember?

T 2008.03.19. 20:10:45

bs395 ("Ateizmus, anarchia és koszos punkok." mottóval):
Minek kell ilyen hülyeségeket bloggolnod?

Leander 2008.03.19. 20:15:42

gloire,az emigráns lengyel kormánynak milyen érdemei voltak?szerintem semmi,gondoljunk csak a katyn-i mészárlásra és arra,hogy utána az eltűnt 14 ezer lengyelt sokáig még csak nem is keresték...

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2008.03.19. 20:26:41

gloire:
tudom, hogy a saját népének üzent. bocs a félreértésért.
szerintem nem buta ember, csak súlytalan, és nem hallja messziről, amit mond.

leander: igen, a székletvzsgálat ironikus metafora, de érzésem szerint mind a kínaiak, mind a tibetiek meg lettek volna nélküle.
az olimpia bojkottjának elutásítása felelős nyilatkozat, ez tény.

t: az ateizmus része miatt :-). meg hátha megnézi valaki az előző posztot, amire még jó értelemben vett nemzetikonzervatív ismerősöm is azt mondta, hogy nem rossz :-).
meg kiakadtam a lámán (megint). a kínaiakon is ki szoktam, de az nem hír.

Leander 2008.03.19. 20:33:54

bs,igen,valószínűleg meg lettek volna,de valahogy ki akarta fejezni a tiltakozását.
Egyébként nem tudom,hogy valójában mennyit jelent a Dalai Láma a tibetieknek, így relatíve tudatlanul azt mondom,hogy biztos sokat,ezért talán az ő szemükben van súlya a szavának,mondjuk a világpolitkában senkit nem érdekel Tibet,ezt sajnos be kell látnunk. Egyékbént kéthét múlva ez a hír is elül és szépen elfelejtjük,mint pl. Kenyát,egy ideig nyomatták,hogy ilyen lázongások,olyan utcai harcok,de most már "uncsi" lett és nem hallunk róla.Sajnos.

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2008.03.20. 02:26:31

gloire: akárhogy nézem a netet, a pancsen lámát mindenki a dalai alá rangsorolja :-(.
annyi van, hogy a pancsen lámának van joga a hagyomány szerint "felismerni" a reinkarnálódott dalai lámát, de aztán a dalai viszi a prímet.

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2008.03.20. 18:32:10

az egy undorító, provokátor cikk, és nem is néztek rendesen utána a dolgoknak.
mert muszáj, hogy az övék legyen az utolsó szó.
soha többet nem olvasok el semmit az indexen.

Vérszegény éjszakai dúvad · http://hangorienidiocc.blog.hu 2008.03.20. 19:58:59

Valaki már biztos említette, ha ez üzenet volt, akkor a szerzeteseknek szólt.

Kínának már csak azért sem szólhatott, mert a kínaiak bejelentették az igényüket arra, hogy a következő dalai lámát ők nevezzék ki...

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2008.03.20. 20:07:24

vérszegény éjszakai dúvad: arra, hogy a dalai lámát és a pancsen lámát kína nevezze ki, volt már precedens, igaz, nem a kommunista kína alatt (sorsoltak a drágák, de tényleg - ennyit az egész reinkarnációs cuccról, mert egy lottószámhúzás utódairól van szó).
a pancsen láma meg összeveszett az előző dalai lámával holmi adóhátralék miatt (nem vicc), és kínába menekült, ne mindiába, majd visszatért tibetbe, de nem volt hajlandó megtagadni a dalai lámát, majd meghalt.
a dolog pikantériája, hogy a pancsen lámát most már kína "nevezi ki", a pancsen lámának pedig a szokásjog szerint arra van joga, hogy "felismerje" a dalai láma reinkarnációját.
áttételesen tehát de, kína nevezi ki a következő dalai lámát majd, csak nem így konkrétan és közvetlenül.
süti beállítások módosítása