Ateizmus, anarchia és koszos punkok.

killtheradical

killtheradical

Társadalmi igazságosság

2009. január 23. - bs395

Ez mekkora! Gyereket beviszik a kóterba, anyuék meg felveszik utána a segélyeket! A társadalmi igazságosság jegyében persze. Ahogy a társadalmi igazságosság jegyében aki csak teheti, ott bújik ki a szabályok alól, ahol csak teheti, és az fizeti meg, aki nem tud - vagy extrém esetben: nem akar (mi a szociopatizmus, ha nem ez, amikor szembemész a társadalmi normákkal? oszt csodálkozol, ha leköpnek). Társadalmi igazságosság!

Elmondom, mi az a társadalmi igazságosság: aki nem tesz bele a közösbe, az nem is vesz ki. Ez a rövidített verzió. A hosszabb az, hogy meg lehet indokolni pár szociális transzfert, amivel indirekt módon drágítjuk egyes olcsó termékek és szolgáltatások árát, amolyan biztosítás jelleggel, mint az egészségügy esetében, de ehhez ugyanaz az elv társul: aki kihasznál, annak nem jár. Se alanyi, se rászorultság alapon.

Milyen társadalmi igazságosságról beszélünk, amikor az számít, ki tud jobban hazudni? Hogyan jut eszébe egy politikusnak a szájára venni, amikor nem veszi észre, hogy az egyszeri ergya szavazó pontosan ugyanazt csinálja, amit ők, csak kicsiben? Hogy a mintakövetés akkor is működik, ha a minta hibás, és ha a stabil szerkezet a kipusztuláshoz vezet, akkor ki is fogunk pusztulni?

Mindeközben szép csendben tovább építik Bajnai Gordon imázsát: most éppen Surányi és Lánczi társaságában kapitalista, és szóban támogatja a középosztályt, és kikel az inaktívakra támaszkodó, populista gazdaságpolitika ellen. Nekem csak egy kérdésem van: mi van azzal az ötlettel, hogy adóegyszerűsítéssel 800 milliárdot spórolunk?

Nem utolsó sorban a világválság mérete és mélye - a bizalmi deficit - szerintem még mindig attól van, hogy hazudtak a bankok egymásnak, hazudtak a hitelminősítők és a kockázati kezesek. Nem a virtualitással vagy a túlfogyasztással volt a probléma, mert ezek ismertek voltak, hanem azzal, hogy azt hazudták, minden a legnagyobb rendben.

A bejegyzés trackback címe:

https://killtheradical.blog.hu/api/trackback/id/tr28897208

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Acmee 2009.01.24. 09:50:17

Így van, ajhogy mondod... A mai magyar társadalmi hozzáállást tökéletesen tükrözik az alábbi post kommentjei.

reakcio.blog.hu/2009/01/21/az_a_voros_folt_1

Kedvencem:
"eszkep 2009.01.21. 14:36:21
@nénike: A konfortérzetről esetleg megkérdezzük az immár több mint 74 embert, akik idén télen eddig megfagytak??? (Többségük saját lakásukban, ahol korábban már kikapcsoták a gázt.)
Esetleg azokat, akiknek elárverezik a lakásukat, házukat???
Vagy azt a több, mint egymillió embert, akik érintettek devizahitelben??? (Előrejelzések szerint akár 500000 ember is belebukhat a törlesztőrészletek emelkedésébe)"

Mint ott is leírtam több kommentben, elég agyatlan egyéneknek, addig oké, h a magatehetetlen nyugdíjasok. Had ne sajnáljam már a matt részeget, aki elissza a gázszámlára valót is. Had ne sajnáljam, aki nem dolgozik, lézeng, kéreget és nincs pénze a számlákra.

Továbbá had ne sajnáljak olyanokat, akik bombabiztosnak hitték az állásukat, és erre vettek fel olyan hiteleket, amelyek bármikor, bármerre mozdulhatnak (deviza). Eddig még nem lenne probléma, de az emberek nagy része kényelmi cikkekre vesz fel hitelt (autó, tévé, masszázsfotel, stb.). Az ilyenek pedig utána azt akarják, h a többi -mellesleg józanabb gondolkodású- polgártársuk fizesse meg az ökörségük árát.

A slusszpoén?

index.hu/gazdasag/magyar/gyuf090123/

Lakáshitel oké. Nem szeretném Én se, ha több ezer ember az utcára kerülne. Az viszont eléggé felháborító, ha az összes devizahitelest mentegetnénk... (Amire a nyakamat teszem, h előáll vele a kormány, dzsászt for népszerűség)

Senkinek nem tűnik fel, h kicsivel rosszabb lesz, ha az ország fizetésképtelenné válik? Elszáguld a forint ára, bedől minden. Pont ebben a helyzetben nem a kispolgár kínjával kell foglalkozni, ilyenkor kellene mindent megtenni a gazdaságért, kis- és középvállalkozásokért (multik ált. túlélik)! Miért is? Mert ők foglalkoztatják az ország nagy részét. Ha a vállalkozó réteg összeomlik, minket nem ment meg sem az IMF, se az EU, de még Isten sem!

Mi a megoldás? Szinte minden jóléti intézkedés befagyasztása. Teljes mértékben minimalizálni a kiadásokat, ezzel bevételi szinten is faragni lehet. A munkára terhelődő adók erőteljes csökkentése a fogyasztásra terhelődő adók megfelelő mérvű növelése mellett. Így újraéleszthető a gazdaság. Ha pedig az elindult, igába lehet fogni, h kihúzza az országot a szarból, amiben most van.

Nem Én vagyok se az első, se az utolsó, aki ezt megfogalmazza, a baj az, h nem jut el a magfelelő helyre.

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2009.01.24. 09:58:53

pontosan, ez az alanyi jogon jár mindenkinek minden kiborít. pont azt érjük el vele - meg a nevetséges ellenőrzésekkel és nyilvántartásokkal -, hogy aki kihasználja, az jár a legjobban: aki fizeti és akinek tényleg szüksége lenne rá, az meg szív.

a devizás a kedvencem nekem is. tavaly év végén gyurcsány és navracsics egymásra licitálva nyilatkoztak, be-beszólogatva, de úgy látszik, egyikük se emlékszik már arra, hogy akkor mit mondtak: átütemezés, felfüggesztés, ilyenek.
a bank kurva nagy szarban lesz, ha bedől félmillió hitele, vagyis saját elhatározásából meg fog egyezni az arra hajlandóságot mutató hitelesekkel, hogy ne bukjon el mindent.

Acmee 2009.01.24. 10:15:01

@bs395:

Látom nem csak én látom a valósat :) Egyelőre még nem tiszta számomra a kép a kormány mostani lépéseivel kapcsolatban, de azért remélem nemsokára szépen átlátom a dolgokat. Abban viszont biztos vagyok, h gazdasági érdekek vannak a háttérben. A félelmem viszont az, h megint éppen csak annyit fognak megtenni, h elkerüljük a totális csődöt, aztán minden visszatér a régi kerékvágásba...

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2009.01.24. 11:30:48

@Acmee:
többen is látják, csak még többen nem :-(.
a polkommunikáció meg az utóbbiakra épít.

kadarnepe 2009.01.24. 12:38:07

Itt lenne az ideje éhenhalni hagyni néhány embert, sőt lehetne egy maunika show szerű dolgot is csinálni, ahol elsírhatnák a panaszukat, a közönség pedig röhögne, és pattogatott kukoricával dobálózna.

Amíg a tömegek nem fogják fel, hogy a saját sorsukért legfőképpen is ők felelősek, addig innen nincs menekvés...

kadarnepe 2009.01.24. 12:45:34

A "szolidárisnak kell lenni" mondatot sokan szeretik lobogtatni, nekem erre is lenne egy ötletem: akit eltartanak, annak kuss. Aki adót fizet, az önkéntesen fizethetne mondjuk néhány százalékkal több adót, hogy kifejezze saját szolidaritását. Aki ezt nem teszi meg, annak szintén kuss. Tőlem az várjon többet, aki maga is példát mutat.

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2009.01.24. 13:47:28

@kadarnepe:
én disztingválnék a csalók és a rászorultak között - csak a csalók kiszűrése kurvára nem áll érdekében a politikusoknak (vajon miért). épp a lehető legnagyobb egyetértésben felezték meg a vagyonosodási vizsgálatokat és hirdettek 10%-os amnesztiát a lebukottaknak - a legnagyobb csendben:
forint.blog.hu/2008/12/22/meg_hogy_arokasas
forint.blog.hu/2009/01/21/igy_bizottsagoztok_ti

kadarnepe 2009.01.24. 14:30:19

Valamilyen szinten én is disztingválnék, de elegem van már az "önhibájukon kívül hátrányos helyzetű" tömegekből (szerintem ez is brutálisan sok). Nézzük először azt, hogy ők mit tesznek a saját helyzetükért! Hány interjún voltak, érdeklődtek-e tovább- és átképzési lehetőségekről, végeznek-e valamilyen tanfolyamot (és milyen eredménnyel) stb. Hogy lehet az, hogy szlovákiai magyarok régebben tömegével jártak át ide dolgozni, míg egy magyar munkanélküli 20-30 km-t nem hajlandó/képes utazni? Sajnos a politikusok ezen (sem) akarnak változtatni. Attól félek, hogy nekünk tényleg Mohács kell... :-(

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2009.01.24. 15:36:32

@kadarnepe:
az meg a másik, hogy aki tényleg nem munkaképtelen, az igenis csináljon valami társadalmilag hasznosat a segítségért cserébe: söpörjön utcán, végezzen el olyan tanfolyamot, amivel el tud helyezkedni, ilyenek.

Before · http://azbeszt.blog.hu 2009.01.24. 22:05:37

@bs395: hogybazzeg én ezt mióta szajkózom! Le az alanyi jogú segélyezéssel, az államnak közmunka-programokat kéne alapítania, valami kőkeményen kidolgozott jó rendszer keretén belül. Állam alatt értek kormányzatot, önkormányzatot, mindent.

Ras · http://futo.blog.hu 2009.01.27. 10:30:24

speciel mint deviza lakáshitelest kikérem magamnak hogy buta, nemtörődöm emberként kezeljenek... aki nem tudta (nem akarta) felmérni a lépései kockázatait azt nem kell államilag kisegíteni. Amúgy meg valamirevaló értlemes és számolni tudó ember az tuti nem élne a futamidőhosszabbítás és a konvertálás lehetőségével, hiszen ezzel pont nem ő jár jól hosszútávon.
Jahh és még mindig nem érte el a törlesztőm a forint törlesztőket (pedig a legerősebb franknál kaptam a hitelemet), tehát még mindig nyerésben vagyok...
Jut eszembe, mivel az ország exportlehetőségei csökkennek, de az importfüggésünk kevésbé, előbb utóbb eljön az a pont az árfolyamban amikor már a kormánynak is fájni fog a gyenge forint (még ha a 230-as euró az inkább rém mint szép álom), Svájcnak máris fáj a frankárfolyam...
minden másban egyetértek: a'la "aki nem dolgozik ne is egyék"

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2009.01.27. 11:24:55

@Ras:
ez is egy kimaradt pont. amikor én vettem fel svájci frankos hitelt, nagyon is tudtam én is (többek között autóhiteles tapasztalatból), hogy ez nem lesz örökre ennyi, viszont direkt úgy lőttem be, hogy legyen puffer rendesen.
ha meg vinni akarják a lakást, én meg nem akarom adni, akkor kénytelen lennék előnytelen alkut kötni a bankkal.
az állam lesz szives akkor beleszólni a hitelembe, ha törvénytelenség történt, nem pedig akkor, ha az állam balfaszkodása miatt bajban vagyok. ne a hitelemet fizesse ki, hanem csináljon rendes gazdaságot.
süti beállítások módosítása