Ateizmus, anarchia és koszos punkok.

killtheradical

killtheradical

Nyugdíjcsapda

2009. február 20. - bs395

Jogállam. Jogállamban nem lehet a szabályokat direkt megkerülve nyerészkedni. Emlékszik még valaki arra, amikor drága képviselőink úgy emelték meg a fizetésüket, hogy nem a köztisztviselői illetményalapot növelték, csak a saját szorzójukat? Mindezt a legnagyobb egyetértésben, mindenféle pártkülönbözőség nélkül? És akkor az ember ne kérdőjelezze meg, hogy vannak politikai "oldalak".

Jogállamban 13. havi nyugdíjat se lehetett volna adni, hiszen megvoltak a nyugdíj kiszámításának és emelésének a lefektetett szabályai. Hibás döntés volt, de választást lehetett nyerni vele. Ennyi volt a cél, nem az, hogy a nyugdíjasoknak biztonságos és kiszámítható járulékot adjon, mert a rendszer már korábban is asszimetriával és finanszírozási gondokkal terhes volt.

Arányosság. Nehezen arányos egy rendszer, aminek a szabályait menet közben úgy változtatják, hogy az egyébként megegyező feltételeket teljesítőket hátrányos helyzetbe hozzák másokkal szemben, mindezt egy állami közszolgáltatás keretein belül. A 13. havi nyugdíjat a jelenlegi nyugdíjasok megkapják a normál 12 haviba beépítve, a jövőbeliek nem.

Felelősség. Felelős döntéseket hozók ha hibáznak, akkor szembenéznek a problémával, amit okoztak. Itt a helyett, hogy kiállnának azok elé, akiket hamisan hitegettek, vagy azok elé, akik mindezt fizették, cinkosan úgy állítják be magukat, mint akik éppen átvágták a gordiuszi csomót: a nyugdíjrendszer még 41 évig stabil. Ha most 24 éves vagy, miniszterelnökünk neked már nem tud nyugdíjat garantálni.

Próbáltam disztingváltan megfogalmazni, hogyan néz ki az én fejemben ez a fajta megoldás, de csak felzaklató, hatásvadász, érzéketlen és talán igaztalan formában lettem rá képes: megvárják, amíg kihal a probléma. Szó szerint. Nem kell megoldani, elmúlik magától. Mit izgulunk. Én vagyok a csúnya, mert aggódok.

A bejegyzés trackback címe:

https://killtheradical.blog.hu/api/trackback/id/tr13954050

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

marosy 2009.02.20. 09:58:34

@ bs395
Rájuk szavaztál BAZDMEG?!
Akkor most szopjál és halgass.

holex · http://fred-basset.blogspot.com 2009.02.20. 10:00:49

@Dezsőjóska: ne keseredj el. csak fuss, fuss, fuss! amilyen messzire csak lehet!

Before · http://azbeszt.blog.hu 2009.02.20. 10:04:05

@Dezsőjóska: majd akkor legyél a végsőkig elkeseredve, ha nyugdíjasként hatvanezerből kell megélned egy hónapban úgy, hogy a rezsid, meg a gyógyszereid hetvenezerbe kerülnek. Kiegészítő keresetre nincs esélyed, maximum lepra helyeken, ahol azért vesznek fel, mert utánad nem kell annyi járulékot fizetni és kiszúrják a szemed pár tízezer forinttal. Na, majd akkor keseregjél.

Ettől persze nem lesz rá pénz, és nem "jár", de a sok hőbörgő tizen-huszonéves néha megpróbálhatná legalább pár másodpercre emberszámba venni az öregeket...

Dezsőjóska 2009.02.20. 10:07:00

Ne értsetek félre valószínűleg irígylésre méltó sorom van. Bérből-fizetésből élünk a feleségemmel és megélünk, félre tudunk rakni. Tudunk perspektívát adni a fiaimnak. Ami elkeserít az a tisztelet, a morál, az értékek egyre alacsonyabb szintje! A kilátástalanság, hogy itt senkinek nincs kedve változtatni ezen a posványon. A gyáva, megalkuvók hazája vagyunk!

_Phoenix_ 2009.02.20. 10:08:34

@Before: Azért az már régen rossz, ha csak a nyugdíjból kell megélni...előtte amíg dolgozott és okosba megoldotta, hogy ne kelljen adót fizetni, akkor azt félrerakhatta volna, most meg az államtól kér pénzt, amikor többek között a nyugdíjalapba sem fizettett semmit...
És Dezsőjóskának igaza van.

Őrnagy Őrnagy · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2009.02.20. 10:09:15

Ezt én se értem, hogy ezt hogy lehet megcsinálni, Aki volt olyan szerencsés, hogy a D-219-Fletó kormányok idején nyugdíjas lett ,annak jár a 13. havi. Szerintem ez simán Alkotmányellenes, mert diszkriminál.
El lehetne ezt intézni kulturáltan is: mondjuk beépíteni a ny. alapba, és azt mondani, hogy ez fedez 2 évi emelést, aztán kuss. De mindenkinek jár. És 2 évig nem lesz más emelés, svájci meg egyéb indexálás felfüggesztve.

Dezsőjóska 2009.02.20. 10:10:43

@Before: Ha valamit nem engedhetek meg magamnak, akkor meghúzom a derékszíjat! Eladom a házam/lakásom és beköltözök egy otthonba! És te belegondoltál abba, hogy az mennyire lehet elkeseredve, aki 60.000ér áll a szalag mellett és van két gyereke akit el kell tartani? Megvan a kiszámítási módszer a nyugdíjra! Annak kurvára oka van, hogy te 60at kapsz!

citrix 2009.02.20. 10:12:27

A 13-ik havi nyugdíj semmi más,mint a választás megnyerésének eszköze .Ha belegebed is az ország adófizető része,de sebaj,csak lehessünk a húsosfazéknál (mszp ideológia).3 millió szavazatot szereztek ezzel maguknak.Az,hogy év 12 hónap és nem 13,az csak a naptárban létezik,kommunista fejekben az 13.A munkahelyek egy részén valóban megjelent egy idézőjelben 13-ik havi bér,de az nem jár,csak adható.Nagy különbség.Bármikor megvonható (nincs rá keret,fegyelmi vétség,stb.),nem garantált,és csak az alapbért jelenti,ügyeleti,készenléti díjakat nem foglal magába.A 13-ik nyugdíj teljes havi nyugdíj,és garantáltan jár,akinek ma jár.Aki majd 65 éves koráig dolgozik,annak nem jár.Ezt az egész ökörséget nem beépíteni kellene,hanem eltörölni teljesen,a nyugdíjasok is viselhetnének már egyszer valamit a gazdaság lepukkantott állapotából.Ők eddig csak haszonélvezői a szocialita elosztórendszernek,egyre növekvő garantált juttatásokkal.A vállalkozók,bérből élők fizetése,állása,megélhetése olyan mint a kutya vacsoráj:kiszámíthatatlan és bizonytalan.De tudom,közeleg 2010,gyurcsány bármi áron nyerni akar,tehát a bőkezű újraelosztás rendszeréhez esze ágában sincs hozzányúlni.A nyugdíjkorhatár emelése nem érinti a jövő évi választást,ezért is találta ki ez a pojáca.A 3 millió választóját ismét biztosítja,nincs mitől tartaniuk,az ő pénzük garantáltan nőni fog.Hogy a gazdaság hanyatlik,oda se neki,majd adót emelünk,legyen miből osztani a pénzespostást váró rétegnek.Majd úgyis meghálálják.

na_most_akkor 2009.02.20. 10:14:36

Na most akkor megnyugodhatsz (megnyugodhattok). Ki fogok halni, a többivel együtt. Nemsokára 64 leszek, reménykedj, hogy azt sem érem meg, így egy mocsok vénemberrel kevesebbért kell adót fizetned.

Igen, én voltam az, aki 99.86 % arányban rászavaztam az egy darab jelöltre a "választáson" a szocializmusban.
Te kire szavaztál volna? (kit érdekel?)

Igen, én voltam az, aki részt vettem a rendszerváltásban, akármi is volt az.
Igen, én szavaztam azóta MSZPre FIDESZre SZDSZre MDFre. Nem nagyon volt más. Egyik sem volt jobb a Deákné vásznánál.
Te kire szavaztál? (ez sem érdekel egyébként)

Kaptam ami járt, fizettem amit kellett. Adót, járulékot.
Fizetsz adót? Szlovák rendszámú az autód? (tulajdonképpen ez sem érdekel, igen, Suzukim van részletre, minden fillért fizetek utána, itt, Magyarországon)

"Ha most 24 éves vagy, miniszterelnökünk neked már nem tud nyugdíjat garantálni"
Ha most 24 éves vagy, mi a #@$$+ érdekel nyugdíjas korodban bármi, ami most van.
Itt a lehetőség, csináld jobban. Negyven éved van rá.
Ha el8@$20d, majd megkapod a gyerekedtől vagy az unokádtól, hogy MIÉRT NEM HALSZ MÁR KI TE SZARFASZÚ VÉNSÉG.

Az ÉN gyerekeim és unokáim nem ezt tanulják.
Ha a tieid ezt tanulják (mi mást, hiszen csak ezt kapják tőled útravalónak), akkor neked annyi lesz negyven év múlva.

Megyek kihalni. Ha ilyen embernek látszó tárgyak vesznek körül, máson már nem érdemes gondolkozni.

Ja, majdnem elfelejtettem: cigány, zsidó, gyurcsány, orbán, győzike, árokásás, villantott.
Csak hogy naprakész legyek.

Dezsőjóska 2009.02.20. 10:16:45

Ha őszinte akarok lenni, akkor azt mondom, aki a kommunizmust építette annak idején, és amikor ott volt az ideje 20 éve, hogy kisöpörje a régi rendszer embereit, baszott forradalmat csinálni, az tőlem éhen dögölhet egytől egyig! A jövőmet, a gyerekeim jövőét loptátok el a tervgazdasággal és a szoci elit nyakunkra visszaültetésével!
Kenyér, víz bazdmeg!

Rwindx 2009.02.20. 10:17:28

Marosy: próbáld nem hozni a színvonalat. Mindenki szop. Akár rájuk szavazott, akár nem. Még a kevezményezett rétegek is szopnak, mégha sokan közülük annyira hülyék is hogy nem veszik észre, vagy egyszerűen élvezik.
Itt lehet egy történelmi pillanat amikor a magyarok összefoghatnak pártállástól függetlenül megszólalhatnak és elhajthatják a picsába ezeket a szenny alakokat az ország éléről. És ami a legfontosabb felelősségre is vonhatják, helyzet súlyosságától függően lámpavastól-bíróságig.

Szóval a "Akkor most szopjál és halgass. " nagyon rossz válasz.

1953 2009.02.20. 10:22:16

Hogyan lehet jogállamban 14.000 000 forint havi fizetés,hogyan lehet jogállamban harmincmilliárdot sikkasztani ,3.5 milliós büntetésért,hogyan lehet jogállamban büntetlenül tönkretenni egy országot....,ne a nyugdijasokkal foglalkozz,hanem ilyen témákkal.

proton1701 2009.02.20. 10:22:18

Vitatkozhatunk ítéletnapig úgyis azt csinálják amit akarnak ez itt a lényeg. Tök mindegy milyen kormány van magasról leszarják , hogy nekünk mi kéne. Az a lényeg , hogy korrupt politikusaink vannak......Ezért nem megy soha semmi

temető gondnok 2009.02.20. 10:26:45

@Dezsőjóska: szívesen látnám, amint a hozzád hasonló tetvek faágon/lámpavason hintáznak... de azt is, hogy hetven éves korodban szépen, lassan, hosszú évek alatt döglesz éhen, mert olyanná vált a társadalom, amilyen most te vagy.

marosy 2009.02.20. 10:26:52

A nyugdíjat a nyugdíjkasszából kéne fizetni és nem a mi adónkból. Anagy nulla járna nekik nyugdíjként. Még ők kéne fizessenek, mert rossz írányba vitték 40 évig az országot.
A vén szarosok a bolsevizmust és a kommunizmust építették, aminek manapság semmi pozitív hozadéka sincs. Csak adósságot és a csődöt hagyták ránk.
A 13. nyúgdíj szavazatvásárlás.

Rwindx 2009.02.20. 10:27:09

@na_most_akkor:
Erre reagálnék: "Ha most 24 éves vagy, mi a #@$$+ érdekel nyugdíjas korodban bármi, ami most van."

Ha így állsz hozzá akkor mi a #@$$+-t érdekel hogy mi van veled nyugdíjas korodban most? Tudod a mai korosztály alá nem tolnak alá semmit. Jó részüknek kevesebb pénzből kell felnevelni gyereket mint amit te nyugdíjasként bezsebelsz a 13. hónapban. És ez a korosztály hangsúlyosabban gondol a jövőre is, amit ti annak idején nem tettetek meg. Feltététek saját jövőtököt, feléltétek a mi jövőnket. És most itt nyomod az érdektelen szöveget amivel felélnétek még a mi gyerekeink jövőjét is.
Egyet ne felejts el: Ti most ami adónkból éltek, nem abból amit félretettetek, mert nem tettetek félre semmit! Ha mi azt mondjuk elég volt, lelépünk, ti éhenhaltok. Szóval több tiszteletet!

petrocelli111 2009.02.20. 10:39:13

Before!!! Nekünk nyugdíjunk sem lesz, nem, hogy 60 ezer, mert felzabáltatják a mostani nyugdíjasokkal!! Úgyhogy kussolj, és örülj, hogy te kapsz te geci!!!!

Dezsőjóska 2009.02.20. 10:40:51

@temető gondnok: Ha az olyanok mint én lógnának, akkor te mi a kurva anyádat ennél? Én tartalak el te mocsok! Abba a 2 millióba tartozom aki versenyszférában dolgozik és adót fizet! Látom működik a beidegződés! Aki mást mond azt akasszuk! De a világ megváltozott! Sajnos nem eléggé...

Azhát 2009.02.20. 10:41:53

Azért ugye nem felejtjük el, hogy OV is megpendítette hogy ő 14. havi nyugdíjat is adna...

Azhát 2009.02.20. 10:50:37

@Dezsőjóska:
"Ki nem szarja le OV-t? "
Gondolom a jobboldaliak nem :)

totyatotya 2009.02.20. 10:51:35

atyaisten micsoda szinvonal van itt...

Netuddki. 2009.02.20. 10:56:42

Milyen jogállam?
Ahol meg lehet csinálni az adófizetőkkel, hogy a nemfizetők adóját is ők fizessék, én nem nevezném jogállamnak.
A kérdés meddig hagyjuk?

immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2009.02.20. 11:00:03

Akárhány naptárat néztem meg eddig, sehol sem láttam 13. és 14. hónapokat. Akkor minek fizetni 13-14 havi pénzeket?

OmegA404 (törölt) 2009.02.20. 11:00:38

Maradjunk annyiban, hogy Ferit is a vén hülyéknek köszönhetjük. A gyerek között több a cigó, mint féhér.
Késelésre számíthatsz bazzeg, nem nyugdíjra.
Én amondó vagyok, hogy ott az államkassza, aki amennyit bedobbott, abból levonjuk azt amit visszakap és annyi a szabvazati joga. Pont.
Azt hiszem sírva röhögve vonnánk meg bajnai veres és ferink szavzati jogát.

Rwindx 2009.02.20. 11:02:47

@Azhát: Én jobboldali vagyok és leszarom. Akkor mi van? Megdőlt az elméleted?
Egyébként az fidesz féle 14. havi nyugdíj felvetése pont ugyanakkora faszság és gazság volt, mint a 13. havi felvetése. A kettő között az a különbség hogy az előbbit nem valósította meg senki. Szerencsére. Az utóbbi meg igen sikeres rúgás volt az országba. A szakadék felé.

OmegA404 (törölt) 2009.02.20. 11:03:29

Ja és az összes közalkalmazottét is...

georg 48 2009.02.20. 11:04:55

@Dezsőjóska: Te biztos vagy abban, hogy valóban egyetértettek a vének? Mert én nem. Egyébként igazad van!

Szűcslaci 2009.02.20. 11:05:08

Én szívesen kötnék egy alkut.Nem kérek az államtól egy fillér nyugdíjat sem(40 éves múltam),de cserébe kérem vissza az eddig befizetett pénzem és innentől kezdve nem is fizetek semmit. Mert elvenni havonta a bruttó fizetésem több mint 26%-át (én fizetek 8,5 %-t a munkáltató meg 18-at) és utána közölni hogy nincs meg a pénzem számomra lopás.Ha ezt a pénzt nem befizetem hanem félreteszem (már 20 éve fizetem),és befektetem jobban járnák.

nick_007 2009.02.20. 11:08:33

Nem egyszerű a helyzet. Vannak nagyon alacsony nyugdíjak is. Aki pedig javarészt az előző rendszerben dolgozott még, azoknál kicsit más volt a szitu. Nem lehet csak azt mondani, hogy miért nem adózott többet. Akkor azért nem volt ennyi adócsaló vállalkozó meg feketemunkás mint most. Mégis sokaknak kevés a nyugdíjuk. a többségünk talán el sem él majd 65 éves korig, amikor nyugdíjba mehetne.

Szavazás, vita:
wita.hu/index.php?show=wita&wita=105
Egyetért Ön azzal, hogy a kormány 2016-tól 65 évre emelje fel a nyugdíjkorhatárt?

Dezsőjóska 2009.02.20. 11:15:23

@nick_007: A szavazás ugyan olyan hülyeség mint anno a vizitdíjas volt. Gazdasági törvényszerűségekkel nem kell egyet érteni. Azokat meg kell lépni!

Pszt! 2009.02.20. 11:19:23

@Szűcslaci: Félre állna a szád, ha nyugdíjasként abból a 26%-ból kellene megélned. Ez, mondjuk egy 200 000-es bruttónál 52 000 Ft. Pontosan ezért nehezen finanszírozható a nyugdíj. Kb 3 aktív dolgozó fizeti be egy nyugdíjas eltartását.

Den · http://internode.hu 2009.02.20. 11:19:23

Nyugodtan vehetjük úgy is, hogy megyó-fleto a kisebbik rossz. ovi a 14.-el mit tett volna?

meg kellene kérdezni, mi a terve a jővőre nézve, és legközelebb arra szavazni... hehe.

Dzsok 2009.02.20. 11:22:29

Szerintem legalább ugyanolyan igazságos lenne mint a jelenleg alkalmazott rendszer, ha csak a KÉK szemű nyugdíjasoknak építenék be a 13. havi nyugdíjat a járandóságukba.

Friss nyugdíjasok esetén pedig lottóval lehetne kisorsolni, hogy ki jogosult ilyen juttatásra.

Dzsok 2009.02.20. 11:23:43

re: Den Viktor bevezette volna a 14. havi nyugdíjat mert megígérte. Majd szuperbruttósította volna, és adó illetve TB járulék kötelezettséget vezetett volna be rá.

Dezsőjóska 2009.02.20. 11:27:21

@Den: Te idefigyelj! Ha azt mondom, hogy megbaszom a kurva anyádat, akkor a legritkább esetben ültetnek le nemi erőszakért, anyádat pedig üzletszerű kéjelgésért.
Remélem szemléletesen fogalmaztam, hogy mi a különbség szétbaszni az országot, meg a között, hogy valaki megígéri, hogy szátbassza az országot.

alternat 2009.02.20. 11:31:31

PUSZTULJON AZ A NYUGDÍJAS AKI CSAK A NYUGDÍJÁBÓL AKAR MEGÉLNI!!!!
MI A FRANCOT CSINÁLT NEGYVEN ÉVIG?
NEM TARTALÉKOLT MAGÁNAK EGY FILLÉRT SEN A NYUGDÍJAS ÉVEIRE?!

Rwindx 2009.02.20. 11:33:03

@Pszt!:
Rosszul számolsz. Javaslom nézz meg egy önkéntes nyugdíjpénztár kalkulátorát.
Én megnéztem az aegont: www.aegonnyugdij.hu/kalkulatorok/onkentes_penztari_kalkulator/

Ha 24 éves valaki, havi 52.000Ft-t fizet be 62 éves koráig jelenlegi reálértéken, majd a férfi átlagéletkort figyelembe véve 15 évig kéri havonta a nyugdíját, akkor jelenértéken 389 003 Ft/hónap lenne a nyugdíja. Jövőértéken pedig: 1 028 858 Ft/hónap

Ki kap most ekkora nyugdíjat? Nem sokan.
Ehelyett befizettetnek ugyanennyi ennyi pénzt, és közlik hogy 62 éves korodban nem fogsz kapni semmit.

snakekiller23 2009.02.20. 11:34:15

@marosy:

A "vén szarosok" közül sokan egyszerűen csak éltek és dolgoztak akkoriban. Többen megéltek egy világháborút, a német és az orosz megszállást, négy-ötféle rezsimet, csengőfrászt, deportálásokat, egész társadalmi rétegek kisemmizését egyik napról a másikra. Egy kis alázatot, ha kérhetem.

na_most_akkor 2009.02.20. 11:42:06

@Rwindx írta: "ez a korosztály hangsúlyosabban gondol a jövőre is, amit ti annak idején nem tettetek meg. Feltététek saját jövőtököt, feléltétek a mi jövőnket. És most itt nyomod az érdektelen szöveget amivel felélnétek még a mi gyerekeink jövőjét is.
Egyet ne felejts el: Ti most ami adónkból éltek, nem abból amit félretettetek, mert nem tettetek félre semmit! Ha mi azt mondjuk elég volt, lelépünk, ti éhenhaltok"

Igen. Mi ezeket tényleg mind nagyon elbasztuk, személyesen, saját kezűleg. Feléltünk mindent, nem tettünk félre semmit, rossz politikát folytattunk.
Például a nagyapám, akit rokkantra lőttek a második világháborúban, 45 után behívta a szovjeteket. Apám, akit félrokkantra lőttek, megcsinálta a többi kistisztviselő kortársával a Rákosi rendszert és békekölcsönt jegyzett, önként és dalolva (tudod mi volt az?). 56 után én személyesen, 11 éves koromban behívtam MEGINT a szovjeteket, majd kivégeztem a szabadságharcosokat.
Elnyomtam a szabad véleménynyilvánítást.
Egérre macskát, macskára kutyát, kutyára bikát, bikára embert uszítottam.
A hazafias népfrontra szavaztam. (bár ezt már az előbb bevallottam, önként)

Még egyszer: "ez a korosztály hangsúlyosabban gondol a jövőre" ???
Nosza, rajta, tiéd a pálya, csináld. Egy szavam sincs ellene. Csináld jobban, ez a világ rendje. Csak éppen ha negyven év múlva az akkori fiatalok a fejetekhez vágják majd, hogy ti mindent szarul csináltatok, majd gondolkozz.

Ahogy ma százból kilencvenkilenc ember nincs abban a helyzetben, hogy bármiről döntsön, úgy húsz-harminc-negyven éve is ez volt a helyzet.

A fiamat én tanítottam programozni húsz évvel ezelőtt, már néhány évvel később jobban csinálta nálam, és ezt nem szégyellem, mert ennek így kell lenni. Örülök, hogy így sikerült. Politikát csinálni nem tanítottam, megtanulja ha kell. Azt viszont már megtanulta, hogy nem VÉNHÜLYÉZI az apját, meg a másik ember apját. Még akkor sem, ha úgy gondolja, hogy valamit jobban tud nála.

Ha valaki befektetni akar nyugdíjjárulék helyett, tegye. Ha meg a befektetést elviszi valami válság (tudod mi az?) akkor mehet az aluljáróba családostól.

Ma lehet befektetni, lehet külföldre menni, lehet középületet felgyújtani. Negyven éve nem lehetett. Én voltam annak is az oka, én nem engedtem meg.

Én, a vén hülye.

Szűcslaci 2009.02.20. 11:45:33

@Pszt!: Havi 52 000Ft.És a nyugdijat 20 éve fizetem és még fizetni fogom több mint 20 évig.Amugy ha befektetem számolj rá kamatot is .Ha pedig lesz egy megfelelő tőkém tudok rajta venni lakást -lakásokat,amit öregkoromra kiadok bérbe.Vagy egy kis üzletet.

Mizantrop 2009.02.20. 11:46:53

@Dezsőjóska:

Dezsőjóska 2009.02.20. 10:07:00
"Ne értsetek félre valószínűleg irígylésre méltó sorom van. Bérből-fizetésből élünk a feleségemmel és megélünk, félre tudunk rakni. Tudunk perspektívát adni a fiaimnak. Ami elkeserít az a tisztelet, a morál, az értékek egyre alacsonyabb szintje!"

Dezsőjóska 2009.02.20. 10:40:51
@temető gondnok: "Ha az olyanok mint én lógnának, akkor te mi a kurva anyádat ennél? Én tartalak el te mocsok! "

Hallod-e, te Dezsőjóska! 37 perc alatt hogy megváltozott a világképed.

snakekiller23 2009.02.20. 11:50:00

Hagyjuk abba ezt a "10/20/40 év múlva úgysem lesz nyugdíj!" FUD-ot... Ez nem így működik.

trey82 2009.02.20. 11:50:01

Hello,


en 27 evesen vagyok financa manager egy nagy multinal, kidolgozom a belem, emiatt szinte megszunt a maganeletem.


Kiszamoltam: az allam a fizetesem 61 szazalekat vonja el (cakk pakk adok, tb, munkaltato kulonbozo kifizetesei a munkavallalo utan stb) es nekem 39 szazalek marad.


Ertitek? 39 szazalek az enyem amennyit az allam nagy kegyesen nalam hagy, mert van olyan f.sz a cegem hogy semmit sem csinal feketen mindent befizet az utolso centig.


En igy eleg sokba kerulok a cegemnek es folyamatosan bizonyitanom kell a kollegakkal hogy megeri nekik itt maradni es nem menni Szlovakiaba, Indiaba, Kinaba stb mert annyival minosegibb munkero vagyunk h megeri a kulonbozet.


Csak ebbol a "kulonbozetbol" en nem kapok semmit, megy mind az allamhoz.


Ezt ertse meg legyen szives minden nyugdijas, ez a mai nagy budos magyar valosag a versenyszferaban.


Mindig vannak eltartok es eltartottak, a kerdes csak az hogy milyen aranyban... ami nalunk van az brutalis.


Igen valoszinu hogy kulfoldon folytatom ahogy a legtobb kollegam mar meg is tette... es akkor nem lesz aki itt adot fizessen nektek.


De ragaszkodjatok csak a 13. havihoz foggal korommel.


udv,


trey

Mizantrop 2009.02.20. 11:50:50

@na_most_akkor: "Új rablói vannak a Nyárnak" - már Ady óta tudjuk. Ez van. Övék a világ, ha-ha. De ne gondold, hogy mindenki ilyen kretén a fiatalabbak között. Azon kívül pedig lehet, hogy a vélemények nem egyeznek, de mindkét oldalnak van igazsága. Viszont azon a színvonalon, ahogy egyesek ezt elővezetik... hányinger.

Mizantrop 2009.02.20. 11:52:41

@trey82: És egyébként mennyiből élsz? 70-ből?

2009.02.20. 11:53:49

Aki a nyugdijasokat köpködi, szeretném felhivni a figyelmét hogy elöször ha van nyugdijas apja és anyja--nagyapja, nagymamája --azzal kezdje! Ám valamit elfelejtettek ezek az illetök--miként a blogiró is--ök már ledolgozták a maguk idejét, és befizették ( nem minimálbér után) a kiszámolt járadékokat, és nem kapták zsebbe a fizetés többi részét! Mielött valaki elkezdene köpködni és anyázni--közlöm, nem vagyok nyugdijas! Egy 54 éves , 37 éve dolgozó, két gyermeket felnevelö, ember vagyok. De nem szeretem, ha valaki-valakik hülyeséget irnak. A nyugdij, az nem más mint az évtizedeken keresztül befizetett járadékok visszaosztása--munkaviszony és keresetböl levont adók és járulékok alapján-a mindenkori hatályos jogszabályok szerint. Akik ezt kapják vissza 30-42 év bedolgozott munkaviszony után ,azoktól miért sajnáljátok? Azokat kell szidni és ott kell háborogni, akik és ahol lehetövé tették, hogy 40 évesen --magas nyugdijjal elmenjenek nyugdijba, -- a rendörök, katonák, tüzoltók és a politikus urak! Na ez a baj, mert ök nem 60-80-90 ezer ft nyugdijat kapnak, hanem 200 ezreket és e feletti nyugdijaik vannak! Vagy a blogiró miért nem mondta el, hogy a nyugdijalap terhére fizetnek ki az egyes szoc. támogatásokat? Ám ezeknek az alanyi jogon járó szoc. támogatásoknak van e fedezete? Nincs! Ezeket hivják ugy hogy fedezetnélküli szoc. támogatások! De könyebb a "nuggereket" szidni, igaz? De mi lenne ha a sok nyugdijas vagy akik majd nyugdijba mennek( ha megérik a kort), most azt mondanák ,hogy nekik nem kell a nyugdij, nem kell semmilyen támogatás, mivel öngondoskodók akarnak lenni--csak azt kérik az államtól hogy a befizetett adót és járulékoknak az 50-70 % át adják nekik vissza? Vagy mint az én szüleim is, akik anyukám 34 év , apám 32 év bedolgozott idö után-meghaltak. Akkor az ö befizetésükkel mi lett? Ki élte fel? Melyik kiabáló és anyázó a blogról? Akkor én ezt miért nem kérhetem vissza? Vagy valaki mások kapták? Ez nem igazságtalan? Volna még kérdésem, de most ennyi elég! Csak közlöm--Boross Péter -Volt min. elnök--havi 1.5 milliót kap, havonta nyugdijat!

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2009.02.20. 11:53:55

"A vén szarosok a bolsevizmust és a kommunizmust építették, aminek manapság semmi pozitív hozadéka sincs. Csak adósságot és a csődöt hagyták ránk."

Pl olyan szellemi csődöket mint te?

Dezsőjóska 2009.02.20. 11:56:43

@Mizantrop: Látom a féligazságok embere vagy te is! Miért nem linkelted be az akasztós részt is?

magyar-magyar szótár 2009.02.20. 11:57:32

A most nyugdíjbamenők nyugdíjárulékainak felét Kádárék, felét már a gyémokrácija tapsóta el. Az öregekét megKdárék egészen
És a 13. havi nyögdíj a roszlelkiismeret "kompenzlása".

Most viszont majd az lesz a pálya, ami a hitelfelvételelknél:
"Tudtad, hogy nem lesz állami nyugdíjad neem? Akkor mért nem fizettél magánnyugdíjpénztárbaaa? " (éneklő, lekezelő flegma hangsúlyal, ahogy a proviXXXnteseket szokták leszólni okosjófej bloggerek.)

Mizantrop 2009.02.20. 11:59:17

@Dezsőjóska:
Ebből is pontosan kitűnt, mi van a morálról és a tiszteletről szóló tanításod mögött.

sirlancelot 2009.02.20. 11:59:29

nem a lenyegrol beszeltek
mindenkit megertek, nyugdijast, kozalkalmazottat, vallakozot, versenyszferaban dogozot
a gond az, hogy NEM tudja az allam fizetni a nyugdijkassza 500-600 Mrd-os eves plussz hozzajarulast
na most akkor valakiktol el kell venni
az nem jarja, hogy mindig csak a berbol es fizetesbol eloktol, a rendesen adozoktol lehet elvenni
elismerem, vannak nagyon alacsony nyugdijak, de van rengetek kiugroan magas is
ahhoz sem artana hozzaszoktatni magunkat, hogy ezek a kulonbsegek meg fognak maradni, de remelem nem ugy hogy csak katona, rendor kaphat 250-300e-s nyugdijat
aki keveset adozik, keves nyugdijat kap. 1,4 millio ember van minimalberre bejelentve, ok mennyi nyugdijat fognak kapni????
aki feketen dolgozik?
szoval majd akkor ok is jonnek es tartjak a markukat hogy kerek sok-sok nyugdijat?
600e rokkantnyugdijas? vicc
en a versenyszferaban dolgozom, 4 %-os kulonadot is vonnak tolem. minden utan adozom, 100 egyseg berkoltsegbol en 35-ot viszek haza. Ha eva-s vallakozokent beszamlaznek 67-ot kb.
sokan mondtak mar sok helyen, ez nem kozteherviseles ami magyarorszagon van. 1,169 millio ember fizet a terheket rendesen
mirol beszelunk?????
kozteherviseles?????
pl. az adojovairast eltorolnem mint a sicc
13. havi nyugdij es ber a kozszferaban nem jarna
az egesz kozigazgatast, oktatast a felere vagnam
lenne itt penz, csak lenne reteg aki lazadozna
mehetne ki a karhatalom rendet tenni mint szlovakiaban
de maskeppen nem fog menni, erre szamitson mindenki

Rwindx 2009.02.20. 12:00:02

@na_most_akkor:
Félrebeszélsz. Arról van szó hogy TI azt mondjátok nektek JÁR amit csak AKARTOK.Jöhetsz az áldozati szöveggel, ugyan nem kérdeztem mit csináltál 56-ban vagy máskor. Nem is érdekel. Gazdaságról beszélünk ember. Az ország állapotáról, arról hogy az a kb 2 millió dolgozik azért hogy a 4 millió nyugdíjasnak meg a 2 millió segélyen élőnek legyen mit ennie. Aki aktív annak kell lenyelnie mindent. Mert TI megmondanátok mit kell tennünk. Hát nem így van. Az ország csődbe megy akik dolgoznak gyereket nevelnek fel azok dögöljenek meg szerintetek MERT NEKTEK JÁR! A szátok jár, de az iszonyúan.

Mégegyszer megkérdezem mennyit tettetek félre aktív éveitekben? Vagy ránk kell-e támaszkodnotok? Nem látom a világos választ az írásodban.
Ugyanis látom nem vagy tisztában hogy nekünk félre kell tennünk, mert a mostani aktívakat leszarja mindenki, nekünk már most megmondják hogy NEKÜNK NEM JÁR, CSAKIS KIZÁRÓLAG NEKTEK JÁR. Az összes politikai párt, TI mindenki. Emellett el kell benneteket tartanunk, és hallgatni az HOGY NEKTEK JÁR.

"lehet külföldre menni" -Ezt már hallottuk egy féreg szájából ugyan kissé máshogy. De újra megkérdezem túlélnétek-e? Tisztában vagy-e azzal hogy miről beszélsz? És tudod-e saját magad számára milyen következményei lennének?

"Ahogy ma százból kilencvenkilenc ember nincs abban a helyzetben, hogy bármiről döntsön, úgy húsz-harminc-negyven éve is ez volt a helyzet."
Valóban, egyet kivéve: Azt eldöntetheti mindenki hogy mit mond. Ha ti azt mondjátok nektek több jár, akkor arra mi is válaszolunk. Valószínűleg nem fog tetszeni.

Vissza kellene venni az arcból, de nagyon nagyon. Én úgy gondolom, és elfelejteni azt hogy NEKTEK CSAK JÁR.

snakekiller23 2009.02.20. 12:00:33

@janos551:

Ez mind szentigaz, de ettől még a 13. havi egy ilyen országban, pláne válság alatt luxus.

Másrészt: "a blogiró miért nem mondta el, hogy a nyugdijalap terhére fizetnek ki az egyes szoc. támogatásokat?"

Tudnál mesélni erről bővebben?

Dezsőjóska 2009.02.20. 12:01:11

Kicsit tényleg elkanyarodtunk. Térjünk vissza az eredeti témához.

A 13. havi nyugdíj NEM JÁR!
Ha ezt az állítást meg tudja valaki cáfolni akkor hajrá! A többi süket duma.

citrix 2009.02.20. 12:04:10

@trey82: És add még hozzá,hogy a maradék 39% után fizetsz 20%,jövőre 23% áfát.Ezt hívják újraelosztásnak,aminek megszámlálhatatlan a haszonélvezője,de annál kevesebb a megtermelője.És ezt képtelenek felfogi a nyugdíjasok,a versenyszféra ki van téve a piac,az időjárás,a tőzsde,a jogszabályok,új és új adók kényének-kedvének,a szociális járandóság pedig mint a nevében van:jár és egyre emelkedik.És ebből egy fillért se engednek a kedvezményezettek.Szakadjanak meg akik előteremtik számukra ezt a jólétet.A gyurcsány-félék még ki is használják a helyzetet társadalmi megosztásra,szavazatszerzésre.Gusztustalan az egész.

Dezsőjóska 2009.02.20. 12:04:16

@Mizantrop: Gondolod te! Ha valakit akit én etetek fel akar akasztani, akkor had nyíljom már ki a bicska a zsebemen!

snakekiller23 2009.02.20. 12:04:26

@Rwindx:

A tisztesség nem úgy kívánja, hogy aki évtízedekig abban a hiszemben dolgozott és fizetett járulékot, hogy ez nyugdíjat és eü. ellátást garantál neki, az meg is kapja mindezt? Miről beszélsz mégis?

Szűcslaci 2009.02.20. 12:08:40

@Pszt!:
Kb 40 milliót jelentene ez a 40 év alatt. Kapnak ma annyi nyugdíjat a ( nem komunista) nyugdíjasok, int ennek a hozadéka?

Fonecker 2009.02.20. 12:08:53

Persze hogy nem akarják, hogy elvegyék a tizenharmadik havi nyugdíjat.

Azt ugyan elfelejtik, hogy 1988 óta van adó!

A mai korosztály a fizetése nagy részét meg sem kapja, mert adózik, persze ezt nehéz olyanoknak megmagyarázni akik
- egy fillért se adóztak
- megkapták a lakásokat az államtól, vagy a cég kifizette az OTP hitelt.
- mindent kiloptak a gyárakból.

A mai korosztály
- adózik
- nem kap lakást a két szép szeméért - hitelt fizet
- jó részüknek kevesebb pénzből kell felnevelni gyerekeit, és albérletben tengődik...
- és ne tud a gyárból hazavinni semmit.

Ti most ami adónkból éltek, azok fizetéséből, akik 50-60 ezerért állnak három műszakban a szalag mellett, hogy legyen mit enni a gyereknek.
Kevesebb pénzért mint egy átlagnyugdíjas, és nincs tizenharmadikhavi.
Persze jobb állásra esély sincs mert a nyugdíjas dolgozik a nyugdíja mellett, és elveszi még a munkahelyet is a fiataltól!
Szégyelljék magukat, és ne panaszkodjanak!

NaP · http://nagyek.blog.hu 2009.02.20. 12:09:01

@Dezsőjóska:
Az a gond, hogy a szocializmusban az emberek _tényleg_ nem tehettek semmit. Illetve '56-ban megpróbálták, de erre Kádár visszahívta a szovjet csapatokat. A népnek innen nem volt választása. A világ legerősebb elnyomó serege volt a nyakunkon. Meg kellett várni, hogy a Szovjetúnió összeomoljon.

snakekiller23 2009.02.20. 12:13:54

@Fonecker:

"A mai korosztály
- adózik"
Már aki...

Ne folyton csak a nyugdíjasokat savazzuk, hanem azokat is, akik miatt egy maroknyi balszerencsés/becsületes magánszférás alkalmazott meg vállalkozó nyögi az ország szinte minden terhét.

Dezsőjóska 2009.02.20. 12:16:42

@snakekiller23: Senki vonta kétségbe a nyugdíjhoz, E.Ü. ellátáshoz való jogot!

Itt sajnos azzal van a legnagyobb probléma, hogy az adófizetők szavazataival lehet, hogy a parlamentbe sem lehet bejutni, nemhogy nyerni! Namármost, az tény, hogy a egyetlen nyugdíjast sem láttam utcára vonulni a 13. havi nyugdíjért, sőt nem is ők találták ki! Mivel az előző rendszer 55ös nyugdíjkorhatárának, rokkantnyugdíjas-, fegyveres testületes nyugdíjpolitikájának köszönhetően a számuk elérte a 3.000.000-ót, olyan stabil szavazóréteget jelent, ami a mai politikai kalandorok kezében potenciális fegyver.

Tehát hiába akarom én jobban csinálni! Már említettem, hogy kb. 2.000.000 igazi adófizető van (aki versenyszférában dolgozik, és nem minimálbéren!), aminek komoly hányadát így is megvezeti vagy a jobb vagy a baloldali demagógia. EZ A SZÁM NEM POLITIKAI TÉNYEZŐ!!!

Rwindx 2009.02.20. 12:18:03

@snakekiller23: Ha figyelmesen elolvasod amit írtam, akkor azon háborodtam fel elsősorban hogy azt mondja szarjuk le mi lesz 30-40 év múlva mire mi leszünk a nyugdíjas korosztály. Miközben szemmel látható hisz megmondták az öngonsodkodásra "nevelnének" minket.

Nincs kifogásom egy tisztességes járadék ellen, ami elsősorban az egyén teljesítményén, befizetett járulékain alapszik. Azonban minden sejtem tiltakozik az ellen hogy egy tisztán szavazatvásárláson, poltikai manipulációkon alapuló rendszert kelljen finanszíroznom.

Továbbá minden sejtem tiltakozik az ellen hogy egy katasztrófális helyzetbe került ország lakói között van egy kivételezett réteg (még mindig poltikai alapon) aki "nem érezheti meg" hogy roszabbul megy a szekér. Ráadásul pont azok akik szavazóbázisául szolgáltak annak a rezsimnek amely ide juttatta az országot. Emellett vannak az aktív rétegek amelyeket folyamatos áldozatvállalásra kényszerítenek.

Másrészt vannak a környezetemben nyugdíjasok nem nyugdíjasok egyaránt, tisztában vagyok mindegyik helyzetével. Nagyjából tudom ki mennyit kap milyen körülmények között ment nyugdíjba, mennyi évesen. És azt is látom hogy aki a nyugdíj közelében van mire számíthat. Kinek milyen költségei vannak. Ez iszonyatosan basztatja az igazságérzetemet.

De eddig még talán tűrném, de egyes nyugdíjasoknak, nyugdíjas szervezeteknek akkora szája van, ami teljesen kiveri nálam a biztosítékot.
Legalább maradnának csöndben és örüljenek hoyg nekik nem kell jobban szívniuk. De nem, erre képtelenek.

snakekiller23 2009.02.20. 12:23:36

@Rwindx:

Végülis egyetértünk csak az eddig hozzászólásaid stlusából.. krhm.. hát, nem ez jött le elsősorban.

Ebben az országban amúgy én úgy látom mindenkinek irritálóan nagy szája van. Mindenki csak szegény nyomorgatott áldozat, sohasem felelős semmiért. Mondhatnám mártírnemzet vagyunk.

na_most_akkor 2009.02.20. 12:26:17

@Rwindx írta: (és mások is)
- félrebeszélek
- a szám jár de iszonyúan
- jövök az áldozati szöveggel
- TÉNYLEG nem tettem félre, már beismertem (tudom, nem mentség, hogy nem volt miből)
- ti majd válaszoltok (látom) és annak következményei lesznek (el tudom képzelni)

Na most akkor vissza kell vennem az arcból.

Azért nem veszett el ez a világ.
Szerencsére körülvesznek minket okos, következetes gondolkodók, akik tudják mit kell tenni, meg is teszik, és ezt meggyőzően, logikusan, udvariasan, kulturáltan el is mondják nekünk, vén hülye szaros férgeknek.
Pl. olyanoknak, mint a saját szüleik és nagyszüleik, akiknek sikerült ilyenné nevelni őket.

Vagy van kivétel? KIvéve a gyevi bírót?
AZ egy mese. EZ meg a valóság.
ITT és MOST azzal kellett volna kezdeni - vagy folytatni - hogy szüleiteknek a szemébe vágjátok, hogy elbasztátok, feléltétek, nem tettétek félre AMI MOST MILYEN JÓ LENNE NEKÜNK.

Rwindx 2009.02.20. 12:33:27

@snakekiller23: Ha valaki ilyen szöveggel jön mint na_most_akkor, az mindig kiborít. Egyébként ha megnézed azokat a hozzászólásaimat, amelyeket nem neki címeztem, nem hinném hogy látnál benne kivetnivalót :)

A nagy szájhoz:
Egyébként ha valami jogos mondja ki bárki bátran. Ha hülyeség, azt is kimondhatja, de általában megkapja érte.
Persze tudom ez szubjektív. De a tényeket kár figyelmen kívül hagyni. Márpedig a tények az én reakciómat támasztják alá, mégha el is ragadtattam magam. Szerintem.

Jannni 2009.02.20. 12:33:56

Bismarck találta ki, hogy nyugdíjra az aktuálisan befizetett nyugdíjjárulék kerüljön kifizetésre, ezzel egy válságot védett ki és akasztotta a gondot a fiatalok nyakába. Ezt persze mi is lemajmoltuk, mert akkor igen jó húzásnak tűnt. Az 50 –es években „Ratkó Korszak” igyekeztek a fiatalok számát vezényszóra növelni, de nagyon elcseszett módszerekkel. Most ezek a baromságok visszaütnek. A ratkó elvek után nem csináltak semmi érdemlegeset, mert kényelmesebb volt. Most meg több az , aki lassan nyugdíjba megy és kevés a fiatal. Azért kevés, mert rájöttek az emberek, hogy könnyebben élnek, ha nincs gyerek. Mert a gyerek beruházás, mostanában meg már luxus is. Akinek több gyereke van, nagyobb nyomorban él. Így volt ez korábban is, csak nem ennyire élesen.
Az a gond, hogy nincs elegendő „élőeerő” „élő munkaerő” utánpótlás, a társadalom elöregedik és létszáma fogy. Mert a gyerekek száma folyamatosan csökken. Az idétlen családpolitika miatt. Mert a gyerek már luxus, komoly kiadás annak, aki szülte.
Az öreg is megérdemelné, hogy az általa felnevelt gyerek (-gyerekek) számítsanak bele a nyugdíj kiszámításába. Akinek nincs gyereke, minimális nyugdíjat kellene, hogy kapjon. Neki nem volt kiadása arra, hogy legyen aki öreg korára eltartsa. Nem végzett szellemi, fizikai, érzelmi és anyagi kötelezettséggel is járó „emberi beruházást” Ő megtakaríthatott, vagy pénzét felélhette. A gyerekes nem, az fizetett a gyerekekre.

Persze az se mindegy, ki milyen minőségben és szellemben neveli gyerekét.
Mert Te öregem, aki szidod a nyugdíjast, anyádtól meg apádtól azt kaptad, hogy ilyen szemléleted lett. Téged sajnállak, mert jobb szülőt érdemeltél volna. Meg jobb gyerekkort érdemeltél volna. Ezért pedig ne a nyugdíjast, hanem saját szüleidet köpd szemen nyugodtan.

snakekiller23 2009.02.20. 12:42:35

@Jannni:

Ne varrjuk az alacsony gyereklétszámot egyedül a politika nyakába. Gyereket vállalni mindig is óriási teher volt, (GYES, GYED, mindenféle támogatások, pótlékok is csak nem olyan régóta vannak); csak ma kissé... hogyismondjam... önzőbbek az emberek. A leggazdagabb országokban is drasztikusan csökken a gyereklétszám, mert ez a fogyasztói társadalom egyik sajátossága.

snakekiller23 2009.02.20. 12:55:07

@Jannni:

Ja és szerintem meg a központi nyugdíjkassza helyett álljunk át szép fokozatosan teljes magánbiztosításra.

citrix 2009.02.20. 12:55:23

A születésszám és a jövedelem fordított arányosságban állanak.A lealacsonyabb jövedelmű (segélyekből élő) családoknak (nőknek) van messze a legtöbb gyereke.Aránytalanul több,mint a jómódban (>300e nettó/fő/hó) élőknek.Egyébként ha a "nem vállalhatunk gyereket ilyen alacsony jövedelemből" teória igaz lenne,a harmadik világ már régen kihalt volna.A demográfia azt mutatja,hogy ők robbanásszerűen szaporodnak.Ezek tények.

Rwindx 2009.02.20. 12:58:17

@na_most_akkor: Jó most fogom abbahagyni részemről a veled folytatott kommunikációt, mert értelme sok nincs. Javaslom: kapcsolat.hu

"félrebeszélek", mert: a rákosista időkkel, a horhty rendszerrel, a kommunizmussal, stbvel igazolnád azt hogy nektek minden jár. Mint pl a x. havi nyugdíj x>12

"a szám jár de iszonyúan": Beszélsz, de tulajdonképpen semmiről. Egyébként általános címzés volt, hogy mekkora a hörgés a nyugdíjasok részéről ha valaki meg meri kérdőjelezni a 13. havi nyugdíj létjogosultságát. Ha így teszel akkor igen.

"jövök az áldozati szöveggel": lásd első pont.

"TÉNYLEG nem tettem félre, már beismertem (tudom, nem mentség, hogy nem volt miből)": ok. a logika első szintje. Hátha megy a második: Ti nem tettetek félre, nekünk félre kell tennünk mert megmondták, de nincs miből, emellett a társadalmi szerződés alapján mi juttatunk nektek is. Én is tudom nem mentség hogy nincs miből.

"ti majd válaszoltok (látom) és annak következményei lesznek (el tudom képzelni)" Talán most először ti is dönthettek. Újabb logika: Elüldözitek az aktívakat, akik eddigi befizetéseiből kapjátok a juttatásokat. Ha nem lesz a ki dolgozik és befizet, akkor honnan lesz pénz? Ha tudod a választ, akkor tudod a következményeket is.

"Szerencsére körülvesznek minket okos, következetes gondolkodók, akik tudják mit kell tenni, meg is teszik, és ezt meggyőzően, logikusan, udvariasan, kulturáltan el is mondják nekünk,": Nem mentegetem a stílusom, de elég nagy hülyeséggel indítottál. Sorry.

" vén hülye szaros férgeknek.": A vén hülye szaros a te szótáradhoz tartozik, attól kímélj meg légyszíves. Viszont a féreg azt illeti aki magáévá teszi az elhíresült mondatot: "Akinek nem tetszik, el is lehet innen menni." Ezt te tudod. Mintha utaltál volna rá.

"Pl. olyanoknak, mint a saját szüleik és nagyszüleik, akiknek sikerült ilyenné nevelni őket.": Ha rámcéloztál (miért ne) akkor az szüleim és nagyszüleim úgy neveltek, hogy lássam és értsem a világot, és igyekezzek tovább látni az orromnál. Soha nem felejtem el nekik és büszke vagyok rá. A hibáimról nem tehetnek, azokat magam szereztem be magamnak.

"feléltétek, nem tettétek félre AMI MOST MILYEN JÓ LENNE NEKÜNK" : Nekem nem kell sem tőled, sem mástól semmi. Eddig sem kellett, és ezután sem fog kelleni. Nektek lenne jobb, ha saját munkátok gyümölcsét élvezhetnétek.

Egyébként nem megalázó ennyi idősen ha egy posztkommunista párt seggén kell csüngeni, a tenyeréből kell enni minden újabb apanázsért?

Szűcslaci 2009.02.20. 13:06:36

@na_most_akkor: Én nagyon szivesen befektetnék a nyugdjjárulék helyett ,vállalva a következményeket)csak sajnos nem lehet mert a járulékot fizetni jelenleg kötelező,és az eddig befizetett pénzem sem hajlandóak visszaadni.Pedig ennél bármi is jobb lenne,hisz már most addig emelik a korhatárt hogy vagy azért nem kapok egy fillért se mert meghalok, vagy azért mert addigra eltüntetik az összes befizetett pénzem.Most akkor miért is fizetek?

trey82 2009.02.20. 13:41:34

@Mizantrop:


70-ből? Dehogy, annál több a nettóm természetesen.


De annak minden egyes fillérjét nekem kell kiizadnom és folytonosan igazolnom a londoni főnökeim felé h érek nekik annyit.


Félre ne értsetek, nem az zavar h adóznom kell - főleg ha látnám hogy épül szépül belőle az ország.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.02.20. 13:47:08

@trey82:

Csak hát, ugye, az a baj, hogy mire nyugdíjba mehetsz, addigra 60.000-et fog érni a nyugdíjad (akkori áron), és akkor meg te követelnél emelést.

Szóval nem EGYMÁST kellene gyűlölni, hanem a rendszert, amely szinte a szó szoros értelmében ELTÜNTETI az ember jövedelmét.

trey82 2009.02.20. 13:55:16

@citrix:


en kiegyeznek a nyugdijasokkal meg a tobbi "eltartottal" (elnezest a kemeny szoert de beszeljunk vilagosan) egy tisztesseges aranyban.

en csak azt mondom hogy ma ranyomjak az osszes terhet arra aki legalisan, becsuletesen dolgozik ezzel irto modon megszopatvan ot mig a csomo vallakozo 3 BMW-vel minimalberen van bejelentve.


szoval a kormany egyszer csak azon fogja kapni magat hogy nem lesz eleg ember aki befizet mert elhuzunk kulfoldre elegen ahhoz hogy ez a helyzet eloalljon.


jo lenne ezt megelozni es ez mindenki erdeke. jozan paraszti esszel rendbe tenni a rendszert...

Rwindx 2009.02.20. 13:56:29

@Csöncsön:
Ha úgy működne a rendszer mint ahogyan működnek a magánnyugdíjpénztárak, akkor a befizetett pénz nem értéktelenedne el. Egyébként így kellene működnie.

A másik mondatod igaz, de úgy tűnik sokan vannak akik érdekeltek abban hogy a jelenlegi rendszer fentmaradjon. Mert így vagy úgy rövid távon hasznot hoz nekik. Persze hosszú távon mindenki megszívja ha nem lesz változás.

na_most_akkor 2009.02.20. 13:56:33

Na most akkor tisztázzunk valamit.

A "vén, hülye, szaros, féreg" szavakat nem én használtam először. Nem az én szótáram. Tessék szíves lenni rákeresni ezen a lapon.

Pártokról egyszer beszéltem, felsoroltam négyet, egyforma "0" értékkel. A többi MA nem létezik.

trey82 2009.02.20. 14:00:37

@Csöncsön:


gondolod hogy számítok arra hogy egy petákot is visszakapok ettől a rendszerbtől mikor öreg leszek? ugyanmár!


pontosan tudom hogy a mostani fizum 61%-át a mostani kiadások élik fel és még így ezzel együtt is(!) qrvára el van adósdodva mind a kormányzat mind a lakosság. ez egy ördögi kör amiből szinte lehetetlen kitörni.

nincsenek illúzióim.

Rwindx 2009.02.20. 14:05:20

@na_most_akkor: Hát nem is én.
A férget kivéve, de azt ha megnézted: gyurcsány kijelentése kapcsán. Ha a többivel gondod van, akkor azt címezd a forrásának, ne nekem. A keresés számodra is rendelkezésre áll.

Gerardus A. Lodewijk 2009.02.20. 14:07:17

Rendben, ne legyen 13. havi nyugdíj. De akkor a 13. havi fizetés után se kelljen nyugdíjjárulékot fizetni. Így lenne a dolog egálban.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.02.20. 14:08:00

@Rwindx: "Persze hosszú távon mindenki megszívja ha nem lesz változás."

Így van, csak sajnos keveseknek van agyuk ahhoz (a rövid távon sikeresek között), hogy ezt belássák. :-((

@trey82:

De ha egy ledolgozott élet után 60.000-ből kell fizetni mindent, akkor már nem is (csak) morális, hanem egzisztenciális kérdés lesz a magasabb nyugdíj követelése.

Egyébként nyilván egyetértünk.

Rwindx 2009.02.20. 14:10:45

@Gerardus A. Lodewijk: Nem persze ne fizessenek utána, ez természetes, ezt úgy lehet legjobban elérni, ha a 13. havi fizetést is megszüntetjük. Ugyanis a fizetések számolásánál sincs több 12 hónapnál egy évben.
Szerintem így lenne egálban.

na_most_akkor 2009.02.20. 14:23:11

Nem címzem senkinek, csak aki magára veszi.

Kedves embernek látszó tárgyak, akikkel együtt kell élnem ezen a Föld nevű bolygón. (néhányatok szerint nem kell együtt, néhányatok szerint nem kell egyáltalán)

Nem tudom mit szaroztok a vén hülye féreg (kis idézet az "én" szótáramból) nyugdíjasokkal.
Van megoldás. Elérte a korhatárt? Golyó. (Egy scifi novella szerint méregtabletta, de az célszerűtlen, mert utána nem lehet őket bedarálni kutyaeledelnek.) Van még jobb. Csodálatosan működő vágóhídjaink vannak, egy gombnyomás és disznóról, marháról át lehet állítani emberre.
Sokszoros nyereség.
- nincs több nyugdíj
- nincs több egészségügyi kidobott pénz (a nyuggerek úgyis érdemeiken felül veszik igénybe, egyáltalán, vannak érdemeik? mindent elbasztak, nem?)
- nincs ellenszavazó (fontosnak tűnik, nem?)
- meg még a hús a kutyáknak (nem egy minőség, de mégis valami haszon, a kutya meg szereti)

Két kérdés marad:
1. Ha azért szavazott a sok "szar nyugger" (azénszótáram, nefelejtsétek), mert az EGYIK párt 13. havit igért, miért nem szavazott a MÁSIK pártra a 14. havi igéret miatt? Van talán más szempont is? Mi lehetett az?
2. Mit jelent az a szó, hogy "civilizáció"? Anyátok nem tanította? Akkor sajnos huszonharminc éves korban a wikipedia már nem tudja megtanítani.

Na szevasztok, megyek dolgozni. MOST.
DOLGOZNI. (mindenki tudja mi az?)
Nyugdíjasként, mert kell. Mert nem elég a nyugdíjam, és nem tettem félre negyvenegynéhány évig.
És kell, mert sok gyerekem van és sok unokám.
SEGíTEM őket, TANíTOM őket, NEVELEM őket.

Remélem, nem hiába.

Gerardus A. Lodewijk 2009.02.20. 14:31:07

@Rwindx:
Tényleg, erre nem is gondoltam, de nem kéne a fizetést úgy, ahogy van, egészen betiltani? Úgyis csak fölösleges kiadás, nem?

trey82 2009.02.20. 14:37:16

@Csöncsön:


nekem nem a nyugdíjasokkal van bajom.


persze ha mélyebben belemennénk kiderülne hogy akik az átkosban dolgoztak mondjuk 40 évet azok tekintélyes része egy NEM KAPITALISTA ennélfogva nem hatékony rendszer falait építgették ami mellesleg teljesen szétesett 89-re miközben a mai nyugdíjukból egy KAPITALISTA tehát hatékonyságorientált piacgazdaság javait szeretnék élvezni. a kettő nem ugyanaz, rohadtul nincs arányban.


a mai nyugdíjasok durván hány százaléka végzet olyan munkát ami a mai kőkemény piaci versenyben megállná a helyét? tudom ez egy kényes kérdés és volt aki komolyan dolgozott (tanárok, orvosok stb) de szerintem nem lehet megkerülni.


de hagyjuk most a nyugdíjasokat. a probléma nemes egyszerűséggel az hogy nem fenntartható a mai állapotában ez a rendszer.


túl kevesen fizetnek túl magas adókulcsokkal, túl sok az eltartott. nem feltétlenül nyugdíjasok.


adnák véletlenül csak az én kezembe a kormányt - találnék fölösleges kiadásokat bőven arra mérget vehet mindenki

Rwindx 2009.02.20. 14:42:38

@Gerardus A. Lodewijk: Nem.
A fizetés/járulék mindenkinek jár. De ennek megfelelő keretek között kell lennie. A 13. havi juttatások kilépnek ezekből a keretekből. Ha valami mögött 12 havi teljesítmény/befizetés stb van, akkor hogy járna utána +1 hónap juttatás? Ha gyártok pl 12db csavart, akkor senki nem fog nekem azért 13 csavar árát kifizetni. Ha megteszi, akkor n darab csavar után csődbe fog menni. Arról nem is beszélve hogy miből. Hitelből? Ki fizeti vissza? Mert olyan nincs hogy senki. Valaki vissza fogja... vagy leszarjuk? Lehet fütyörészve a szakadékba sétálni, de nem célszerű.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.02.20. 15:07:13

@trey82:

Te jó ég, ez mekkora hülyeség már.

Remélem, nem gondoltad komolyan.

A munka minősége nem attól függ, hogy szocialista vagy "piaci" viszonyok között végzi-e az ember.

trey82 2009.02.20. 15:33:34

@Csöncsön:


egyéni szinten előfordulhat minden hisz színes a világ, de rendszer szinten a kettő Ég és Föld.


csak egy egyszerű példa: a kelet-németek nem voltak genetikailag gyatrább mérnökök mint a nyugat-németek. a határt köztük politikusok húzták meg politikai okokból, önkényesen.


mégis nézd meg micsoda különbség volt a két félteke termékei közt. ez a két gazdasági rendszer közti alapvető különbség.


Trabant, amit jó esetben sok sok év után várakozás után megkapsz (ráadásul ez a "legvidámabb barakk" állapota) vagy egy nyugatnémet kocsi amit azonnal elvihetsz, kinyalja az eladó a seggedet is.


egy állami tulajdonú cégnél nincs olyan érteleben közvetlen kapcsolat a fogyasztó és a termelő között mint egy magáncégnél: nevezetesen hogy közvetlenül belőle élsz.

az állami tulajdon ugyanis azt jelenti hogy előre beszedi a pénzt a vevőtől (adók stb formájában) aztán majd szolgáltat amit úri jókedve épp jónak tart. ha szar az áru és nem tetszik a vevőnek elmehet az anyjába nyugodtan uis nincs versenytárs. a termelő egész egyszerűen megteheti következmények nélkül hogy leszarja a vásárlót.


namost ezzel szemben hadd ne meséljem el miket kell nekem nap mint nap elviselnem az idióta ügyfeleinktől... és mosolyogni, very important... mert ha nincs ügyfél, nincs üzlet, ha nincs üzlet, nincs megélhetés.


ez tudod ilyen egyszerű.

sirlancelot 2009.02.20. 15:41:03

tovabbra is tevuton jartok szerintem
nem az a kerdes jar-e a 13. havi nyugdij vagy ber
a kerdes az, ki tudjuk-e fizetni
eddig ki tudtuk, hitelbol, hogy rohadna meg aki ezt kitalalta

de NEM TUDJUK tovabb kifizetni
nem csak ezt, sok mast sem ami eddig jart

Fonecker 2009.02.20. 16:45:31

@na_most_akkor:

Dolgozni nyugdíjasként...
A fiataloknak meg munkájuk sincs...
És nyugdíjuk se lesz...

Before · http://azbeszt.blog.hu 2009.02.20. 16:53:48

@Dezsőjóska: én nem kapok semennyit, egyszerűen csak minimális empátiát próbáltam felidézni. Mindegy, majd leszel te is olyan helyzetben, oszt költözz otthonba.

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2009.02.20. 17:20:59

@na_most_akkor: @janos551: @Jannni:
az megvolt, hogy a kormány kezeli úgy a helyzetet, hogy majdcsak kihalnak, én meg aggódok?
pl olyan dolgok miatt is szoktam, hogy az elkövetkező pár évben kb 500 ezer olyan ember fog nyugdíjba menni, akinek vagy a szolgálati ideje kevés, vagy a bejelentett fizetése, és csak minimálnyugdíjat (30 ezer körül) fognak kapni.

2009.02.20. 17:56:56

Snakekiller23! Bocs, de dolgoznom is kell néha, ezért elnézést hogy csak most válaszolok:--Csak 3 tételt emlitek meg. Az alanyi jogon járó GYES, GYED, és a magánnyugdij pénztárak kiesö bevételeinek ppótlása is a nyugdijkasszából történik! Ám aki 1 percet sem dolgozott , milyen jogon kéri a támogatást? Vagy milyen jogon pótolják a magánnyugdij pénztárak kiesö bevételeit, az állami nyugdijalapból--a nyugdijaskasszából? -------- bs395! ezek az emberek akiket emlitel, most itt ök az okosok, akik szavazati jogokat vonnának meg, akik lelövetnék a nyugdijasokat. Ám, nem sokára ezek lesznek a segélyezettek, a minimálnyugdijasok, az éhezök--mint JAPÁN-ban, DÉL_KOREÁ-ban!

naat2 2009.02.20. 18:29:37

Szerintem az ideillő válasz: "Járni jár, csak nem jut"
Egyébként soha nem hallani arról elemzéseket, hogy a nyugdíjkifizetések belső eloszlása milyen. Tegnapi híradó: tavaly 2900 milliárd ft-ot fizettek ki 3000000 embernek (8818 mrd adóbevétel mellett), ez azt jelenti, hogy az átlag ~83000ft volt. A probléma lényege viszont ott van - folyton erre is hivatkoznak a megnyilvánulók - hogy vannak, akiknek csak 40-50 kHUF-ot fizetnek, ezért kellene több pénz. Arról viszont nem beszélnek, hogy emiatt a magasabb kategóriákban is lennie kell kifizetéseknek - amit egy arányos kifizetésnövekedés szintén érintene, nem éppen a javadalmazottak kárára. Arról sosincs szó, hogy a jelenlegi befizetséek mellett esetleg a nyugdíjak belső eloszlása is szolidárisabb legyen - miért csak a jelenlegi aktívaknak kell többet tenni az alsóbb rétegek helyzetének javításáért? Ezeknek a paramétereknek a megváltoztatása ugyanúgy csak rajtunk múlik, mint hogy mennyi a nyugdíjjárulék mértéke, vagy hogy az SZJA kulcsai mekkorák (és ebből mit fedezünk).

A dédinek még nem volt problémája azzal, hogy a fiatalok az erejükből ennyit tudnak rá költeni, elfogadta a helyzetet.
Én sem látom be, hogy a jelenlegi nyugdíjasok miért nem képesek feldolgozni, hogy az ő jelenlegi pénzüket most kell megtermelni, amit ők dolgoztak, az elment hülye célokra, meg pl az előttük belépők nyugdíjakra. Azt meg sajnálom, de a történelmi adottságokról mi se tehetünk (aktívak) - akkor most csak mi fizessük ki az elpazarolt évtizedeket???
Az aktívaknak meg kell fizetni a jelenlegi öregeket (az általuk hátrahagyott nem kis hitelekkel megspékelve), meg aztán nevesítve a saját idősebb éveikre is alapot képezni - ugyanis az aktuális befizetőkre alapozott nyugdíjrendszernél - márpedig itt ez van - ez kurva nagy szopás már önmagában.

Meg aki sok nyugdíjat akar, az miért nem száll rá arra a több, mint egymillió minimálbéresre, aki semmivel sem járul hozzá ezekhez a szolgáltatásokhoz (azt a 8818 mrd-ot elég jól feljebb lehetne húzni, hogy jusson is).
Sajnos itt is azt a lovat ütik, amelyik a legjobban húz.

Rwindx 2009.02.20. 23:25:12

@janos551: te konkrétan miről beszélsz?

Rwindx 2009.02.20. 23:31:55

@janos551: Senki nem akarja lelőni a nyugdíjasokat. Csak próbáljuk felhívni a figyelmet, hogy ha minden így marad, akkor a jelenlegi nyugdíjasok is megszívják 1-2 éven belül vagy hónapokon belül, nem csak a mostani aktívak. Azon egyszerű oknál fogva hogy ránkdől a ház. Egyszóval a nyugdíjasoknak be kellene látniuk, hogy nincs kolbászból a kerítés, lehet többet akarni, de azzal csak levágják az aranytojást tojó tyúkot. Ellenben lehet mértékletességet tartani.

Azt meg igen nagyon lehet látni hogy egy bizonyos réteg milyen magasról szarik az aktívakra. Tőlük meg is dögölhetnek, csak annyi eszük nincs hogy belássák mi lesz ennek a hozadéka saját sorsukra nézve.

2009.02.21. 09:12:45

Rwindx! Igazad van, ám közlöm veled--mint fentebb irtam, nem vagyok nyugdijas! Talán leszek, ugy 8 év mulva--ha megérem! De hogy értsd miröl beszélek, olvasd el kérlek amit irtam, elötte 2 alkalommal is!
süti beállítások módosítása