Ateizmus, anarchia és koszos punkok.

killtheradical

killtheradical

Pofont párjával

2009. január 13. - bs395

Egy vallomással tartozom. Tegnap páratlan rendszámmal behajtottam Budapest közigazgatási határán belülre. Úri passzióból csupán, semmi különösebb célom nem volt vele. Mint mondjuk termelni 4 átlagmagyarnyi GDP-t, és leadózni ezzel párhuzamosan 6 átlagmagyarnyit, olyan időpontok között, amikor tömegközlekedéssel több, mint kétszer annyi idő alatt, jó pár átszállással oda még csak-csak odajutok, de vissza már sehogyan se nem (vagy fordítva, beosztástól függ). Vagyis vagy kies fővárosunkban töltöm az estét, és akkor már minek is másnap hazamenni, vagy nem is megyek be. A munkaadóm biztos megértené, eleinte csak az első pár páros napra nem kapnék fizetést, aztán meg már a páratlanokra se, és mondjuk soha többet be se kéne mennem. Az lenne csak az igazi spórolás, meg levegőkímélés!

Azt is meg kell vallanom, hogy kivagyiságból én akkor is átmegyek Budapesten, ha nincs is arra dolgom. Szabadnapjaimon a rekreációs program az, hogy elautózok a Dunáig, csúcsforgalomban, aztán persze vissza is fordulok, csak lássák, hogy fussa rá. Igazán rossz napokon ezt akár többször is megteszem, szórakozásból, meg port dörgölni a budapestiek orra alá, mert én ilyen tajparaszt vidéki bunkó vagyok, aki legjobb esetben is csak lábat lógatni jár oda.

M0-ás? Hídlezárás? Metróépítés? Rakpart? Új BKV paraméterkönyv, futószalagon lerobbanó, nem helyettesített buszok? MÁV sztrájk, pótlás nélküli, túlzsúfolt vagonok? Alig létező, tömegközlekedéssel nem feltétlen szinkronban lévő P+R rendszer? Mindezek egyszerre? Ezeknek semmi de semmi köze nincs a dugókhoz, a kerületek egymás mellett élésének úgyszintén nincs ráhatása. Ugyanakkor javasolnám, hogy ezentúl, amíg a budapesti közlekedés problémái nem oldódnak meg, Demszky Gábor csak a páros vagy a páratlan napokra kapjon fizetést (tessék, választhat is). Még azt a csudatelekjáróját is elvenném, amivel büntetlenül ki lehet tolatni az egyirányú utcákból, már amikor épp van jogosítványa.

Kis utószó: ha mégis kocsiba ülök, akkor paraszt vagyok, és kösz, hogy rákot okozok, ha meg nem, akkor meg nincs pénz nyugdíjra meg egyebekre, és paraszt vagyok, mert nem dolgozok. Szóval paraszt vagyok. Demszky nem. Ő egy entellektüel, nem pedig egy tehetetlen tahó, aki látszatintézkedésekből tartja fenn magát és sleppjét nem kis ideje.


***


"A Főváros vezetése megköszönte a budapestiek és az ide látogatók megértését ..."

Istálló, gazemberség, hupákolás, cirkuszolás? Mennyetek a pusztába bazdmeg hupákolni!

A bejegyzés trackback címe:

https://killtheradical.blog.hu/api/trackback/id/tr55873123

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Before · http://azbeszt.blog.hu 2009.01.13. 13:57:38

Bár a dolog kicsit összetettebb szerintem, Te vagy az első, aki úgy fogta meg a témát erről az oldalról, hogy azzal jobbára egyet tudok érteni. :)
Ne hupákoljatok!!!

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2009.01.13. 14:07:32

olyan ez, mint az állatvédők demonstrálása az élő állat szállítás ellen.
erre azt mondták, rendben, hűtőkamion lesz, és másfélszeresébe fog kerülni a hús.
akkor meg ugyanazok az emberek tüntettek a drága hús miatt.

külön pikantériája a dolognak, hogy uniós szabvány szerint most szmog volt, máskor meg a régi szabvány szerint nem volt szmog, pedig ugyanakkora volt a szállópor mennyisége.

Vidéki 2009.01.13. 15:43:56

A szmogriadónak van egy pozitív hozadéka:
Kiváló főpolgármesterünk ezzel megint az érdeklődés centrumába került.
Megint bebizonyította, milyen jó nekünk, hogy Ő nem szűnik meg gondoskodni rólunk.

Avatar 2009.01.13. 16:08:34

@bs395: De facto eddig is szmog volt, csak de jure nem. Magyarul meg lehetett fulladni, de mindenki nagy ívben szart rá. Most meg végre szólnak, hogy ma éppen olyan koszos a levegő, hogy az utcán veszélyes lélegezni. És szépen kérik a koszért igen nagy mértékben felelős autós társadalmat, hogy ne használja az autót minden nap, ha nem muszáj. És az autósok egy jelentős része a kérésnek megfelelően cselekedett, pedig még csak meg se büntették volna őket, ha nem így tesznek.
Nem értem mivel van ilyen nagy problémád!

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2009.01.13. 16:51:23

@Avatar:
az, hogy nem oldják meg a problémát. kijelentették, hogy most már minden jó, elmúlt a veszély, holott az ajánlások a jelenlegi határérték ötödéről szólnak.
ez csak látszatintézkedés, amihez találtak megint egy aktuális csoportot, akin el lehet verni a port, szó szerint.
arról nem szól a fáma, hogy a városvezetés közel 20 évnyi töketlenkedése folytán hány olyan jármű van, ami úgy hajt át budapesten, hogy semmi kedve hozzá, csak nincs más lehetősége.
nekem sincs más lehetőségem, pedig akar a rossebb dugóban ülni. ha lenne egy p+r az m1/m7 behajtó közelében, ahonnan nagy rendszerességgel, átszállás nélül el tudnék jutni mondjuk a petőfi hídig, meg vissza, úgy reggel 4-től este 11-ig, én se hajtanék végig a városon, de a jelenlegi lehetőségekkel képtelen vagyok máshogy tenni.
és én úgy vagyok csúnya, hogy nem elég, hogy lenyúlnak könyékig a zsebemben, hanem utána még el is hajtanak, hogy miattam van az egész :-(

Before · http://azbeszt.blog.hu 2009.01.13. 19:59:35

@bs395: Pont oda akarták kivinni a 4-es metrót, úgy még értelme is lett volna.

Jonas-R 2009.01.13. 20:44:43

Pont most fakadtam ki, hogy nem a BKV vezetők fizetésével van a probléma, hanem hogy lofasz nem történik.

És itt kapcsolódva az itteni poszthoz, valójában a tulajdonos az, aki egy normális struktúrában ránéz a vállalata teljesítményére, tehát a polgármester úr is elhúzhat lassan a faszba.

uff.

Vidéki 2009.01.13. 20:56:14

@Jonas-R: A főpolgármester úr ércnél maradandóbb emléket állít magának, ha bármi áron, de felépíti a négyes metrót. Éjjelét, nappalát, minden pénzét és energiáját ez köti le, ezért nem juttathat elegendő pénzt és figyelmet a BKV-nak (mint tulajdonos).
Kéretik ezt figyelembevenni.

Jonas-R 2009.01.13. 21:08:42

@Vidéki: Jajj, basszus neharagudj, el is felejtettem a sikerprojectet, amiben furattak és ásattak be 70 méter alagutat feleslegesen, csak azért, hogy az alvállalkozót kifizetve így meg lehessen kötbéreztetni, amiért elfelejtették tisztázni ki szerzi be az engedélyeket, és emiatt állt a fúrás.

Ha ez a jó öreg Johny Maynard hallaná, hogy örülne neki....
süti beállítások módosítása