Ateizmus, anarchia és koszos punkok.

killtheradical

killtheradical

Alma matter

2008. október 05. - bs395

Mikor én általános iskolás alsós voltam, még tomboltak a kommunizmus utolsó évei. Akkor tanítottak meg számolni és nem visszakérdezni egyszerre (ez utóbbi nekik se sikerült).

Nem tudom, ma hogy néz ki egy számolófüzet, de annak idején voltak ilyen sematikus ábrák benne, amiket gépnek hívtak, és abba papír alapon beledobáltunk dolgokat, és a másik felükön kijöttek másfajta dolgok, eltérő darabszámmal, és bele kellett írni a stilizált ábra közepébe, hogy mi is történik a gépben?

Például ha beledobunk négy almát, mi fog az alján kijönni? Mivel a rajz leginkább egy mákdarálóhoz hasonlított, az első tippem az almapüré volt, ám a tantónéni szerint ez nem volt jó válasz, de megdicsért a kreativitásomért. Plusz beírt az üzenőbe anyámnak. Ugyanis az alján három körte jött ki, tehát a helyes válasz az, hogy mínusz egy.

Az én első gondolatom az volt, hogy egyrészt lenyúltak egy almára, másrészt mi a rossebet csináljak most a körtékkel? Ül valami kis gnóm az üres mákdarálóban, és elcsórja az almákat, de hogy ne tűnjön fel egyből, rafkósan körtéket dobál ki az alján, nehogy össze tudjam hasonlítani?

Az iskola az életre készít fel, ugyanis a jóléti állam pontosan így működik, csak akkor még nem tudtam.

(az illusztrációval rohadt sokat dolgoztam, tessék megdícsérni)

A bejegyzés trackback címe:

https://killtheradical.blog.hu/api/trackback/id/tr7693594

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Before · http://azbeszt.blog.hu 2008.10.05. 21:52:17

Hát, ahol ennyire bebasztál! :)

Ras · http://futo.blog.hu 2008.10.06. 08:26:59

a régi szép idők, de én már 88 utántanultam mindezt és még 90-91-.ben is ilyen cuccaink voltak. boldog tudatlan gyerekkor...

phaidros 2008.10.07. 18:09:20

Klassz az illusztráció!

peetmaster · http://nemdohanyzom.blog.hu 2008.10.09. 09:44:16

egykorúak lehetünk, a ködö régmúltból nekm is feldereng valami ilyesmi... (szép az ábra :)

Kenguru 2008.10.12. 00:52:44

Egen. Most viccen kivul.

A matematikatanitasnek ezt a("gepes") modszeret a vilagon csak nagyon keves helyen alkalmaztak.
Eddig.
De pl a finnek pont most veszik at a magyar tapasztatok alapjan, mert jo.

Jonas-R 2008.10.13. 18:52:23

Mind a mai napig így szoktam magyarázni sutábbaknak dolgokat, mert az a szépsége, hogy felnőtekkel is működik :)

Szerencsés vagyok, hogy csak jó matektanárom volt. Ahol az exponencialitást az üveg fényáteresztő képességén a diff egyenleteket a faág elágazási szögein, az algebrát meg narancsal, (ami egyben volt alkalmas a törtműveletek átadására is) körtével, géppel, kacsacsőrrel...

és a konvex alatt meg nem tud elbujni a nyuszi!

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2008.10.13. 19:03:33

én már kisgyereknek is ilyen hülye voltam.
a knight rideren is kiakadtam: honnan tudja a kocsi, hogy a turbo boost gombra ugratnia, vagy gyorsan mennie kell? máshogy kell megnyomni a gombot? vagy van benne egy radar előrefele? és akkor intelligensen eldönti, hogy mit kell csinálnia? nem túl sok automatizmus ez?
és még csak 8 éves voltam.

Jonas-R 2008.10.13. 20:14:44

hehe :)

Nekem volt egy haverom, aki Tiszadobon egyszer sírva ment haza a suliból, mert a tanítónéni lehülyézte, amiért azt találta mondani, hogy azért világit a hold, mert a nap fénye visszaverődik.

Jelzem azóta geomorfológus doktor :)

Nekem a húsvét okozott dilemmát, hogy hogyan van, hogy a jézuska mindig ugyanakkor születik, de mindig hétfőn támad fel.

Ja meg hogy hogyan van, hogy a tükörben a jobb és a bal fecserélődik a fel meg a le az meg nem. (WARNING! nagyon partigyilkos kérdés)
süti beállítások módosítása