Kampis György Indexes interjúja és Darwin 150 éves műve kapcsán felidézném a 2004. December 14-i, Pennsylvaniai Dover város oktatási bizottsága ellen indított per kirobbantásának bizottsági jegyzőkönyvét:
"A Pennsylvaniai Akadémiai Standardok megkövetelik, hogy a diákok tanuljanak Darwin evolúciós elméletéről, majd egységes vizsgát tegyenek, mely témakörének része az evolúció.Mivel Darwin evolúciós elmélete elmélet, folyamatosan teszteknek vetik alá ahogy újabb bizonyítékok kerülnek elő. Az elmélet nem tény. Léteznek hézagok az elméletben, amelyekre nincs bizonyíték. Az elmélet jelentését úgy határozhatjuk meg, hogy az egy alaposan tesztelt magyarázata több, széles látószögű megfigyelésnek.
Az intelligens tervezés az élet eredetének Darwinétól eltérő magyarázata. A referenciaként használt mű, az 'Of Pandas and People' elérhető azon tanulók számára, akik érdeklődnek az iránt, hogy megértsék, miről szól az intelligens tervezés.
Minden elmélettel kapcsolatban arra bátorítjuk a diákokat, hogy legyenek nyitottak. Az iskola a Fajok Eredetének a megvitatását a diákok és családjaik számára hagyná meg. Mint Standard orientált körzet a tanórai tevékenység a Standard teszt eredményes kitöltésére kell, hogy felkészítse a diákokat."
Aranyos, nem? Első olvasatra nem is tűnik olyan veszélyesnek.
De ha az iskolának az a célja, hogy felkészítse a diákokat a központi írásbelire, aminek része az evolúció, akkor miért veszik ki az evolúciót a tananyagból? Másrészt úgy állítja be az intelligens tervezést, mint tudományos elméletet, melyet a természettudományokkal egyenrangúként kell kezelni. Nos, nem az.
Majd Gervais elmondja, hogyan is történt az egész (10 perc és britt angol, de beszarás):
"Ez azt jelenti, hogy a Mennyet és a Földet SÖTÉTBEN csinálta! Mekkora már!"