Ateizmus, anarchia és koszos punkok.

killtheradical

killtheradical

Óvóhely 2.

2008. május 21. - bs395

Az MSZP vezetőség már foglal magának helyet a Vaultban, szóval csak gyorsan, csak gyorsan!
Amíg a vasbeton tart!

A harmadik rész az mér csak ősszel jön ki egyébként?

Egész egyszerűen nem tudom kommentálni azt a szaró galamb toporgást, amit az MSZP Március 9. óta csinál, pedig szeretném. De tényleg. Egyre szürreálisabb az egész.

Még a Lendvai is azt mondta, hogy többet ő frakcióban nem jelölteti magát, bár ki tudja, tette hozzá gyorsan, tőle szokatlan módon nyitva hagyva minden lehetőséget, mint egy igazi, elkötelezett, modern értelemben vett magyar szociáldemokrata.

Tudjátok, mi az igazán szomorú?
Hogy a liberalizmusban, de még a szociáldemokráciában is vannak kurva jó, vállalható dolgok (bár még mindig jobboldali vagyok), csak azokat valahogy nagyon nem akarják megcsinálni.

Ajánlom a témában az Index által is meghirdetett kilabalas.hu videóinterjúját Csaba Lászlóval: lassan kezd, puffogtat dolgokat, hozzátéve, hogy de ezt ugye biztos mindenki tudja, de amikor oda ér, hogy miért is nem valósulnak meg mindezek a dolgok, akkor ő is oda jut, ahova sokan mások is itt a pusztán - mert a politikusoknak ez nagyon nem áll érdekében.

Nem áll érdekükben egy olyan fenntartható gazdaságnövekedési pályát létrehozni - és az ezzel együtt járó államolgári érdekérvényesítést elősegíteni -, ami megkérdőjelezné a kompetenciájukat.

Hát csoda, ha az ember iszik?

A bejegyzés trackback címe:

https://killtheradical.blog.hu/api/trackback/id/tr1479247

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.05.21. 11:52:53

Csaba Lászlót már régóta hallgatom nagy figyelemmel; talán a legértelmesebb közgazdász a mai magyarországi palettán.

Jók a példák, a "polgárháborús" Spanyolország és Görögország, a csontszegény Finnország és Írország. Semmijük nem volt nekik se (ha úgy vesszük), de volt agyuk, hogy leüljenek, és megegyezzenek, ma meg mindenki bámulja és irigyli őket.

Mert félretették a kicsinyes ideológiai ellentéteket.

És a még kicsinyesebb rövid távú önérdekeket.

econ 2008.05.22. 10:08:31

Csaba László egy retardált fasz, a tudományos munkássága gyakorlatilag megrekedt ott, hogy a módszertanilag nehezebb dolgokat nem érti meg, ezért cikkeket ír arról, hogy miért "káros" a közgazdaságtan jelenlegi állapota. Ugyanolyan eltaposandó geci, mint a legtöbb mostani akadémikus.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.05.22. 11:24:18

Hát, a tudományosságról szerzett némi tapasztalattal enyhén szólva is kétkedve fogadok minden olyan elméletet, amely hitét a módszertanba veti. Ha tehát Csaba László az ilyen típusú elméletektől elzárkózik, eggyel több okot ad arra, hogy tiszteljem.

econ 2008.05.22. 11:48:02

Az "ilyen elméletek"-kel dolgozó egyetemek enyhén szólva előrébb tartanak, mint a Corvinus. Te attól még tisztelheted Csaba Lászlót, meg a többi félművelt "tudóst", csak nem értelek. Hidd azt, hogy a légbőlkapott érvekkel halad előre a tudomány, és nézd az esti hírműsorokat.
Hidd el azt, hogy van is amögött valami, ami állít. Csaba Lászlót jobb helyeken kiröhögik, ahogy Szentest, Simait, meg a többieket is. Az, hogy már egészen jól szétbarmolták a közgazdász alapképzést, az senkit nem érdekel, mert "olyan meggyőzően beszélt a tévében". Köszi.

econ 2008.05.22. 11:50:23

Még valami: Csaba László sohasem tette félre a kicsinyes önérdekeit, ezt jobb, ha tudod. Egész szép pozíciói vannak, ahhoz képest, hogy a tanumányait külföldön senki sem hivatkozza le.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.05.22. 12:07:28

Jaj, már. Sértettség beszél belőled. Minek vitatkozzam így?

econ 2008.05.22. 12:48:33

Ahelyett, hogy a kijelentéseimmel vitatkoznál, kijelented, hogy meg vagyok sértődve. Ez nem túl elegáns, ráadásul tévedsz is :)

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.05.22. 13:21:42

A kijelentéseiddel nem lehet vitatkozni, mert legnagyobbrészt ellenőrizhetetlen információk. Pont ezért kellett elgondolkodnom azon, miért élsz az ellenőrizhetetlen információk bevonásának kommunikációs eszközével. És arra jutottam, hogy nyilván valami miatt sértődött vagy.

Ha vitát normális mederbe akarjuk visszaterelni, akkor beszéljünk olyasmiről, ami mindkettőnk számára ellenőrizhető.

econ 2008.05.22. 14:01:44

Rendben van. Érdemes megnézni Csaba László Akadémiai székfoglalóját. Az írás fontosabb állításai:
- a közgazdaságtan főága káros
- azért káros, mert nem alkalmas jó becslésekre a jövőt illetően
- és feltevései leegyszerűsítőek, tévesek.
- a kritikai hozzáállás alkalmasabb a közgazdaságtan oktatására, mint az amerikai standarok átvétele.

A problémám ezzel röviden a következő. (Próbálok érthetően fogalmazni.) Amit Csaba László mainstream címen bírál, azok az amerikai BA könyvek, illetve, amit megértett belőlük. Sajnos ezen könyveket is félreinterpretálja, amikor azt állítja, hogy az egyszerű modelljeiket a gyakorlatban is használják. Ez nem így van, ami részéről súlyos tévedés.
- A mainstream él becslésekkel (gyakran meglepően pontosakkal), a Csaba László által szorgalmazott nem formalizált elméletek erre alkalmatlanok, ezt neves alkalmazóik is elismerik.
- A kritikai hozzáállás tényleg alapvető, de a probléma nem itt van. Azt, hogy a modelleket nem kell szószerint venni, azt minden alapozó kurzuson elmondják - ha mégsem, a tanár rossz. Ehhez képest Csaba László azzal a feltevéssel él, hogy ez nem történik meg, ami újabb brutális csúsztatás.
Nehezen tudom azt elképzelni, hogy a fentiekkel ne lenne tisztában, ugyanakkor azt javasolja, hogy dobjuk ki a minden nyugati országban használatos standardokat, mert neki jobb ötletei vannak. Ez egy nehezen védhető álláspont, és elképesztő károkat okozott a Corvinuson eddig is.
Még annyi, hogy nekem nincsen személyes kapcsolatom az emberrel, a ő és a hozzá hasonlók tevékenységét ítélem el. Nem feltételezem, hogy rosszindulatú, ostoba emberek, de amit csinálnak, az egész egyszerűen károkozás-.

econ 2008.05.22. 14:14:05

Közben megnéztem, az írás sajnos nem fellehető a neten, doksit meg nem tudok felrakni ide. Kár, mindenesetre az írásnak ezek a fő állításai, ezekről lehet vitázni.

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2008.05.22. 14:34:53

econ:
ha úgy veszel át egy modellt, vagy módszert, vagy bármilyen számítást, hogy tisztában vagy azzal, hogy bármennyire pontos is lesz az eredmény, csak becslést végzel (vagyis a közgazdaságtannak nem igazsága, hanem szigorúan retrospektív eredméyne van) akkor nincs semmi gond.

itthon a nyilvánosság előtt ritka az a közgazdász, aki ezt beismeri - lásd jegybankelnökeink, akik időről időre kiállnak, és elhintik az igazságot, csak mindig másikat, magyarázat vagy korábbi igazságaik revideálása nélkül.

csöncsön:
ha csaba lászló elveti a módszertant, akkor ugyanúgy a visszacsatolás alól próbálja felmenteni magát (amikor a valóság visszarúg), mint azok, akik kritika nélkül próbálják ezeket alkalmazni.

volt itt egy poszt régen, finoman el lettem helyenként küldve a picsába, hogy mit ugatok bele:
killtheradical.blog.hu/2008/04/26/vissza_ketto_padlo

econ 2008.05.22. 15:05:55

bs395: Nem olyan ritka, max. azok között, akik közszereplést vállalnak, és akiket közgazdászként tüntetnek fel a politikai hírekben. Amit írsz, az baromi alapvető, és egy normális képzésben egy végzett BA-diák is tudja. Szóval, ha valaki ezzel tisztában van, még nem ájulok el tőle. Ha viszont nem, az szánalmas.

A jegybankelnökökre vonatkozó állításaiddal sajnos részben egyet kell értenem, bár megjegyzem, az MNB-ben pont, hogy az elemzők és az alelnökök általában sokkal erősebbek szakmailag, mint az elnök és a monetáris tanács, talán éppen a rekrutáció szakmai jellege miatt.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.05.22. 16:12:23

econ:

Tényleg sokat segítene, ha olvastam volna, és még többet, ha értenék hozzá. Kívülállóként számomra az a szimpatikus, amikor valaki képes távlatosan, nagyobb összefüggésekben gondolkodni, miközben tisztában van ennek korlátaival is. A közéletünkben megjelenő közgazdászok többsége vagy az egyik, vagy a másik szempontot következetesen elhagyja.

bs395:

A módszerhit elvetése nem okvetlenül vezet önkényességhez, sőt. Általában éppen a módszerhit válik önjáróvá.
süti beállítások módosítása