Ateizmus, anarchia és koszos punkok.

killtheradical

killtheradical

A számítógépes játék ölni képes!

2008. április 13. - bs395

A tököm tele van azzal, hogy az erőszakot bemutató filmek és az erőszakos játékok az okai mindennek.
Nem a szülők, nem a többi gyerek, nem a reklámok, nem a híradó, hanem a digitális fantázia.

Azok, akik bármilyen erőszakos cselekmény elkövetésekor mondjuk a GTA mögé bújnak (miközben a GTA 3, vagy a Vice City lazán beleférnek minden idők legjobb számítógépes játékai közé), inkompetens, felelősséget kerülő, gyenge szarok, akik egy 5 éves gyerek erkölcsi és észbeli képességeivel vannak megáldva.

Azok, akik bármilyen erőszakos cselekmény elkövetőjét a GTA miatt akarják felmenteni, inkompetens, felelősséget kerülő, gyenge szarok, akik egy 5 éves gyerek erkölcsi és észbeli képességeivel vannak megáldva.

A számítógépes játék a hibás, ha egy gyerek több nap intenzív Diablózás után szívrohamban meghal. Nem a szülő, aki nem is tudta, mit csinál a gyerek másfél napig a szobájában úgy, hogy nem jön ki, hanem a játék. Ha úgy kap szívrohamot, hogy játék nélkül nem jön ki a szobájából több napig, akkor ki a hibás?

A számítógépes játék a hibás, ha a gyerek agyondob valakit a vonaton egy kővel a felüljáróról, nem a szülő, aki valahogy soha nem magyarázta el, hogy ha valakit fejbe dobsz egy negyed kilós kaviccsal, az biza meghal, és nincs mentett állás. Ha nem játszott volna GTA-val, akkor ki lenne a hibás?

A számítógépes játék a hibás, bármit is csinál a gyerek, nem a "felnőttek", akik a büdös életben nem magyarázták el neki, hogy mi a különbség a digitális és az analóg vér között, akik nem tudják, hogy a gyerek hol van, mit csinál, mivel játszik 10 évesen, merre jár az interneten, kivel barátkozik.

Ugyanazok az emberek hangoztatják a család szentségét és érinthetetlenségét, akik a játékokra mutogatnak. Tudod, miért? Mert ha nem lenne játék, nem lenne mire mutogatniuk! Maradnának ők a felelősek.

Gyerekkorom óta folyamatosan gamer vagyok. Egy játék minél véresebb, annál jobb. Minél több cafat repül szerteszét, annál jobb. Tudod, miért? Mert megnyugtat, ellazít, kikapcsol. Utána vissza lehet térni a valóságba, úgy, hogy mégse akarok szétlőni valakit egy repeszágyúval, vagy tankkal lerohanni egy másik országot.

Esetleg az embereknek fel kéne vállalniuk a felelősséget, eltiltani a kriminálisan gyengeelméjűeket és instabilakat a játéktól, miként a fegyverviseléstől, a túl fiatalokat a 18+ kategóriájúaktól, és a szülőket felelőssé tenni, hogy mi a szart is csinál a gyerek.

Esetleg nem a játékra kéne fogni a saját balfaszságukat.
A játék nélkül is balfaszok lennének ugyanis.

A bejegyzés trackback címe:

https://killtheradical.blog.hu/api/trackback/id/tr21422348

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kavics 2008.04.13. 15:01:15

Nem értem a San Ansreast mért hagyod ki?
Mindenki kihagyja amikor az egyik legjobb rész ever.

anulu 2008.04.13. 15:44:47

maximálisan egyetértek minden szavaddal! 16 éve jétszom PC-n, de valahogy még soha nem fordult meg a fejemben, hogy kéne egy láncfűrész, és csak úgy "dúmosan" végigmenni fél Budapesten.

az összes gyengeelméjű barmot eltiltanám még attól is, hogy a játékokkal (lett légyen PC vagy konzol) kapcsolatban mégcsak nyilatkozzanak is, nemhogy törvényeket hozzanak.

gravy_t 2008.04.13. 15:45:39

na és ugye a Manhunt...

anulu 2008.04.13. 15:52:12

gravy_t :

alapmű :)

csati 2008.04.13. 15:57:47

Továbbá valahogy az erőszakos játékokra mutogatók azt is figyelmen kívül hagyják, hogy mióta világ a világ, a kisfiúk játékfegyverekkel, karddal, játékpisztollyal játszanak háborúsdit...

Jó, a minőség fejlődött, de a lényeg, amit a gyerek a játékba képzel, az ugyanaz.

gravy_t 2008.04.13. 15:59:17

a durvább játékok egyébként mindenhol 17+ vagy 18+ besorolással kerülnek piacra, szóval eleve nem értem a gyerekvédők hozzáállását. eleve nem is játszhatna vele a gyerek!

persze én is ismerek olyat, akinek a gyereke fiatalabb, mégis játszik korhatáros játékokkal, de ott a szülő megengedte, és együtt szoktak játszani, tehát beszélnek róla, elmagyarázza. ami meg tényleg nagyon ijesztgetős vagy véres, azzal nem játszhat a gyerek sé kész.

nem már megint a játékkészítőket kellene szopatni, hanem inkább a szülőknek kellene felvilágosítást, oktatást tartani. de legelőször a törvényhozóknak, mert tutira fingjuk sincs, hogy mi micsoda.

a nap húszpontos képe · http://haazeeblog.blogspot.com/ 2008.04.13. 16:00:18

anulu, én csak pár évig játszottam Doom jellegű játékokat, de ki merem jelenteni: _Nem_ a játékok miatt szeretném néha fogni a létező legnagyobb láncfűrészt, hogy végigmenjek amúgy a'la Doom a városon... de tény: néha nagyon szeretném megtenni ;)

Mindfield 2008.04.13. 16:01:44

Ööö, minek az apropóján jött fel ismét ez a téma? Egyébként ezt az erőszakosság témát először a felnőtteknél kellene kezdeni ("miért erőszakosak a felnőttek?"), ugye a mindenféle zavargások kapcsán. Jó példával kellene eljárni. Viszont amíg szabadon járkálnak az indulatok, addig sztem teljesen felesleges bármiféle kontrollt is szabni bárkinek, legyen az a gyerek jó utcai harcos, ha erre van szükség!

Danee 2008.04.13. 16:04:57

Tudod ez amit itt leirtál még igaz is lenne, ha nem csak magadból indultál volna ki. Te megnyugszoll egy játéktól, valaki más felizgul. Ezt szűrni nem lehet, ha lehetne akkor az a sok barom aki ma jogsit kap sem kaphatna. Tény és bizonyitott, hogy a mai fiatalok magasabb agresszivitás szintjéhez jelentősen hozzájárulnak a játékok is. Nem csak az de magas a százalékbeli részvétel ebben. Az, hogy valaki azzal takaródzon, hogy ezzel vagy azzal játszott és azért csinálta ezt vagy azt , na az viszont botrányos. Ugyanúgy felelős mindenki a tetteiért. Abban igazad van ,hogy ezek a dolgok nem szűkithetőek le egy személyre, hanem a hozzátartozóknak is megvan a maga felelősége ebben, de a lényeg nem változik. A játékok és a filmek tartalma befolyásolja az embereket. Mert ugye, ha azt a gyereket egy könyvel marad együtt egy napig akkor más a végeredmény, mintha mondjuk PS-el vagy XBOX-al.

Prophet 2008.04.13. 16:05:56

No és a Postal? Azt se feledjük! Ha fejszével kezdek majd ámokfutni, akkor az miatta lesz!

Az elkényeztetett, tompult agyú zsírsertések a nagy vízeni túl talán ha nem pitiáner faszságokkal foglalkoznának, hanem a gyerekeikkel, ha a családi program nem a Mekibe járás lenne, akkor nem lenne ennyi idióta antiszociális, aki az iskolában, berettákkal felszerelkezve vezeti le a feszültséget.

drc (törölt) 2008.04.13. 16:13:01

"Tény és bizonyitott, hogy a mai fiatalok magasabb agresszivitás szintjéhez jelentősen hozzájárulnak a játékok is."

Te barom. Menj és kérdezz meg egy antropológust, hogy mikor mekkora volt a serdülő generáció agresszivitása és utánna okoskodj.

Elárulom, a gyerekek mindig is agresszivak voltak, olvastál Csáth Gézát esetleg?

zakalwe 2008.04.13. 16:47:00

én azt nem értem, hogy hogy lehet, hogy az amerikai iskolai lövöldözéseket is simán ráfogják a filmekre, játékokra, miközben ugyanazok a filmek, játékok mindenhol elérhetőek, sőt a japán cuccok még betegebbek és mégis az egész világon össszesen nincs annyi hasonló eset mint az egyesült államokban.

Danee te csak a gyerek irodalomig jutottál? Szerintem a könyvek ugyanolyan hatással lehetnek valakire mint akármi más, sőt.

Legtöbb esetben csak az ügyvédek trükközésének, vagy a szülők mentegetőzésének tűnik, az igazán betegek meg ugyanúgy megtalálnák a gyilkosságra ösztönző üzeneteket a bibliában mint a játékokban.

Headshot! (törölt) 2008.04.13. 17:07:06

Jó a cikk én egyetértek,de én se értem miért kellett megint felhozni?Megint olvastál valamit,hogy hülye gyerek és hibás a GTA?
Azokon a cikkeken én is mindig kiakadok,de a személyes kedvencem Jack Thomson az ügyvéd.Erőszakos játékok ellen lép föl.Nemrég kizárták az ügyvédi kamarából,mert MELEG PORNÓT küldött a Rockstar embereinek,hogy reméli ez se marad ki a GTA IV-ből.
Hmm..és ők akar megvédeni az erőszakos játékoktól...örülök.
Am ezek a játékkészítők úgyis tudják,hogy mindent rájuk fognak,miért van az hogy eddig csak a POSTAL-ban láttam azt,hogy 2 mondatban leírták hogy "This is only a computer game..:"??
Attól függetlenül hogy szerintem se ők a hibásak igazán ráírhatnák a doboz hátuljára,abból nem lenne baj.

xcoder 2008.04.13. 17:27:51

Az emberiség nagy része mindig is állatként viselkedett, mostanság jóval kevésbé mint anno. Karóbahúzás, boszorkányégetés, keresztrefeszítés, tűz/vízpróba és hasonlók. És ma is épp ott folyik a legnagyobb brutalitás ahol nemhogy videojátékkal de még zsebrádióval sem rendelkezik az átlagpolgár.

Danee 2008.04.13. 17:28:13

Válaszok mindenkinek olyan stilusban amiből ért :

Kedves drc,

Elég barom vagy te pöcsfejű idióta köcsög !!!

Zakalwe, igen a könyvek is lehetnek hatással, de ott nincs szó vizuális ráhatásról. A japán meg az USA mentalitás egészen más. Meg az ami a japánoknál történik arra annyira nem figyel a világ.

a nap húszpontos képe · http://haazeeblog.blogspot.com/ 2008.04.13. 17:38:58

Danee, ismered ezt?
- Jó napot! Ön a tánctanár?
- Lófaszt! Én az illemtanár vagyok!

Kroki 2008.04.13. 18:09:33

Aki szerint a játékok/filmek véresek, ajánlom hogy nézzen meg mondjuk naponta 3 híradót... Ami kb 1000szer annyi "szörnyűséget" mutat be a világ minden tájáról, mint a játékok 99%a, ráadásul ezek megtörténnek.

Elég szétnézni, emberek ölnek embereket mindenfelé, és akkor a játékok durvák? Ne vicceljenek már... Főleg az amcsik ne dumáljanak.

Papa Doc 2008.04.13. 18:23:19

drc-nek van igaza. Nem sok jel mutat arra, hogy ma a fiatalok agresszívebbek lennének, mint régen. Csekély társadalomtörténeti olvasmányaim szerint régebben mind a fiatalok, mind az idősebbek közt gyakoribb volt az agresszió, pl. a verekedés (akár halálos következményekkel) mint "szórakozás" vidéken a XX. század elejéig igen gyakori volt (erre rásegített az alkoholizmus is). Persze a kocsmai késelések, fejbetöréssel végződő szóváltások ritkán kerültek be a statisztikákba, a régi időket romantizáló könyvekbe és filmekbe még kevésbé, így ez nehezen kutatható, kevésbé ismert dolog. Nekem úgy tűnik amúgy, hogy a számítógép sokféle időtöltési lehetőséget ad, elvonva az időt és a figyelmet minden mástól, beleértve az agresszív cselekményeket is. Általában ingergazdagabb, kreatívabb és az intelligenciát jobban fejlesztő időtöltés a számítógépes játék, mint a legtöbbféle eltöltése a szabad időnek, ami mondjuk egy átlagos lakótelepi gyerek számára elérhető. Sőt, sokak szerint feszültséglevezető hatása is lehet annak, ha valaki virtuálisan "kitombolja magát". A számítógép csak egy kényelmi berendezés a sok közül, amit a társadalmunk használ. Az agresszió összetett társadalmi probléma, nem lehet egy háztartási eszköz számlájára írni. Mellesleg japánban és a skandináv államokban sokkal kevesebb az erőszakos bcs., pedig nem kevesebb a sz.gép, mint az USA-ban. Dél-Afrikában és Kolumbiában még az USA-nál is több az erőszak, pedig kevesebb a sz.gép.
süti beállítások módosítása