Ritkán nézek tévét, de minden egyes alkalommal, amikor véletlenül mégis, akkor általában jó időre elmegy a kedvem tőle. Ennek oka nem csak a bugyuta műsorok és filmnek nem igazán nevezhető szörnyűségek, amiket vetítenek, hanem a reklámok. Nem reprezentatív felmérésem szerint a reklámok 90%-a egyszerűen szar.
Kel fel a család reggel, kéne inni gyümölcslevet, mert anélkül egy rendes család nem kel fel. Egyszercsak – a dramaturgia és a történetszövés nem az erősségük – beszakad a plafonon keresztül egy gyümölcsfa! De ilyen mindenfajta délvidékiből van ám rajta! Biztos szimbolikus jelentése van, hülye vagyok, nem értem. Erre mit csinál apu? Leszed egyet a fáról, kifacsarja, megissza, anyu meg mosolyog rá.
Nem tudom, hányan szembesültek már a helyzettel, hogy reggel korán egy gyümölcsfa zúg keresztül a tetőn, én még nem, de elég nagy biztonsággal állíthatom, hogy se nem mosolyognék, se nem nyúlnék hozzá. Miután abbahagytam a sikítást és a reszketőgörcs is elmúlt, nadrágot cserélnék, és kihívnám a Fókuszt, meg az Aktívot, ez lenne. Joshi Barat legyen a talpán, aki visszaadja az életkedvem.
Másik. Ha most használod a banknak a bankkártyáját vásárlásra, akkor minden egyes lehúzáskor kapsz 500 forintot a befektetési számládra. Most nem azért a 15 ezer forintért, ami egy évben összejöhet, de a reklám, amit összedobtak mögé, az még kevésbé életszerű. Beáll a néni a szalag mellé a boltban, pakolja fel a cuccot a kosárból, a barátnőit meg elküldi, hogy gyűjtsék össze a „Következő vásárló” léceket a többi kasszából, mert ő most minden cikket külön fizet. A pénztáros meg így tűri.
Nna. Először is a barátnő minimum ekszkuzálja magát, hogy neharagudj Ágikám, de nekem igen sürgős dolgom van, inkább legyantáztatom a szemöldököm teljesen, a tarkómba meg belenyíratom, hogy „ÜSS!”. Másodszor a pénztáros kisasszony nem pofát fog vágni, hanem a kisszéket a kedves vevőhöz, amin ül, és még rá is nyitja a földre került vásárló fejére a kisajtót. Harmadszor a többi vevő nem mákért szalad el, hanem addig üti egy rúd akciós baromfi párizsival, amíg mozog.
És igazuk lesz. Én a marketingesek helyében most nagyon félnék, nehogy így a karácsony környéki bevásárlások alatt megjátssza valaki akár tréfából is.