Ateizmus, anarchia és koszos punkok.

killtheradical

killtheradical

Hőscsinálás

2009. július 05. - bs395

Tömegoszlatásilag (se) nagyon sikerül megtalálni a helyes eljárást és arányt. A tévészékház ostrománál erőtlenül léptek fel. 2006. októberében mellékutcákban véletlenszerűen vertek össze embereket, akiket utána otthagytak a járdán. A Kossuth-téri rendezvény önmagában megmutatta a gyülekezés, a véleménynyilvánítás és a rendfenntartás összes betegségét. A mostani oszlatás pedig kifejezetten gáz volt. Mondom ezt úgy, hogy a Jobbikot Gárdástul a hátam közepére sem kívánom.

Bedének igaza van abban, hogy a jognak, mint elvont fogalomnak az uralma nonszensz, s a jogalkotó akkor teszi jól, ha olyan szabályokat hoz, amivel egyrészt a jog alanyai egyetértenek, másrészt a szabályokat képes betartatni – ez viszont a társadalommal szemben csak is erőszakkal valósítható meg. Amikor a zemberek azt látják a képernyőn, hogy passzív ellenállást tanúsító embereket fúj le a rendőrség, és visz el ölben, akkor igazat fog adni azoknak a véleményeknek, amik szerint a rendőrség, a kormány, és úgy általában a magyar állam ellenük van.

Vonát elvinni sem egyenlő Budaházy vagy Tomcat menetrendszerű letartóztatásával, mert nem mindegy, hogy valaki magától beszél hülyeséget, vagy több mint 400 ezer ember törvényes módon kinyilvánított felhatalmazásával teszi ezt. Vonából hőst csinálni más szintre emeli a játékot. Még a Kossuth-téri népnemzeti dzsembori alkalmából volt olyan vélemény, hogy hagyni kellett volna, hadd erodálódjon magától. Most komolyan, mi történt volna, ha otthagyják a tüntetőket az Erzsébet téren? Kikiáltják a Szentkorona országát pár négyzetméteren, vagy megnyugodva hazamennek?

Mert ha nincs ellenség, elfogy a lendület.

A bejegyzés trackback címe:

https://killtheradical.blog.hu/api/trackback/id/tr231227270

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Esetleg az is lehet... 2009.07.06. 17:46:56

Ki is a szélsőséges?Nézem a mostani eseményeket, és felmerült bennem több gondolat is. Ez a poszt konkrétan a hétvégi, de már 2-3 éve zajló események és ahhoz kapcsolódó egyéb megnyilvánulások által lett inspirálva. Megpróbálok érthetően és részletesen ír…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Demo · http://nepkoztarsasagot.blog.hu 2009.07.05. 11:29:52

Pedig én csak egy sörre akartam kimenni tegnap, aztán lám.

Valóban hagyni kellett volna őket, had játsszanak, barátkozzanak a gödör reguláris népségével. Mert az egy dolog, hogy a cél (embert randomra befogni, mint terrorista, utána dresszkód alapján vegzálni azokat is, akik annyira nem idióták = nem menő!) még vállalható lett volna több embernek is, csak valahol ott baszták el, amikor egy német lánynak kellett fordítanom, hogy a kopasz, keltakeresztes bácsi üvöltése ("mocskos zsidók!") mit jelent.

'Túléltem július negyedikét!'

Jonas-R 2009.07.05. 11:57:39

rohadtul progunk korbe korbe.

Egy amcsi kollegam itt van egy fel evet, es a Benczur utcaban bereltek neki kecot. Csaladostul jott, beszelgettem a felesegevel, es a kovetkezo kerdeset szegezte nekem: "Hogy van az, hogy minden hetvegen van valami "protest" vagy koncert vagy felvonulas, es mindig itt van a hősök terén egy csomó ember. Ilyenkor őket mindíg "bezártják" az utcába, es tele van rendőrrel meg mentővel, ilyenkor ki fizeti ki ezeknek a mentőknek meg rendőröknek a túlórát?"

Elkezdtem neki magyarázni, hogy az állam bácsi törvényben foglaltak szerint biztosítja a rendezvényeket, de rájöttem, hogy olyan sok ponton nem illeszkedik a kérdés a magyar valóságra, hogy nem érdemes magyarázni.

A zemberek nem jó dolgokkal foglalkoznak, egy csomó idő-pénz-energia megy el a a kisded demokrata hőbbörgésekre.

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2009.07.05. 17:24:36

én tényleg nem értem, mit miért csinálnak.
ha arra gondolok, hogy nem direkt csinálják, akkor rosszindulatú vagyok, ha meg arra, hogy direkt, akkor meg paranoid is.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2009.07.05. 19:40:40

@bs395: Én nagyon sok minden baromira nem értek, hogy miért csinálják.
Pl miért nincs előrehozott választás? Miért lopnak még most is látványosan? Miért védik a cigánybűnözőket? stb stb stb.
Az egyetlen válasz amit tudok erre adni: azért mert barmok.

Gondolom azt hitték, hogy lesz megint egy jó kis kukaborogatós, kődobálós, részegszkinhedes buli, sőt esetleg a Gárda vagy a Jobbik is elveszti a fejét és csinál valami baromságot. Nem jött be. A Gárda és a Jobbik fegyelmezett maradt, és bátran viselkedett, a részegszkinek többsége otthon maradt, és aki eljött nem volt részeg, plusz ők is felfogták, hogy amit a Gárda csinál az jó, tehát ők sem balhéztak a kelleténél jobban. Ennyi.

"Kikiáltják a Szentkorona országát pár négyzetméteren, vagy megnyugodva hazamennek?"
A ZP melletti parkos részen 2 négyzetméteren én már haverjaimmal 2 éve kikiáltottuk a Magyar Királyságot. Bár egyelőre még kevesen ismerték el szuverén államnak. XD
Egyébként nekem is ez a véleményem. Amíg nem izmozott a rendőrség, szépen beszélgetett, sétálgatott, sörözgetett mindenki(, természetesen csak módjával). Ha elmentek volna a sündőrök valszínűleg ez folytatódott volna.

bryan 2009.07.05. 20:53:29

Nagyon jó poszt, megspóroltál nekem egy kis időt, mert így már nem kell szinte ugyanezt leírnom. Ami tegnap a rendőrség tett, az baromira nem volt ésszerű, emellett nem tetszik, ha egy pártelnököt bilincsben visznek el egy tüntetésről, még akkor sem ha Vona nem épp a kedvenc közszereplőm.

Dr. Morcz · http://drmorcz.blog.hu 2009.07.05. 21:55:19

Hát szerintem egyre többen lesznek, akik hülyének és vállalhatatlannak tartották a Gárdát/Jobbikot, de még egy pár hasonló rendőrségi performansz. és juszt is rájuk szavaznak.

kulalak 2009.07.06. 01:52:48

Talalunk majd rendorfonokot aki ezt megengedte? Vagy megint kezi-vezerlessel jatszodott le a 'part'kozpontbol Gordonkatol?
Elesen elkulonul ez minden eddigitol! Nem volt szonok, nem volt politika! Tulajdonkeppen bekes uldogelok meghatarozott csoportjat piszkaltak a nyegle kek-ifjak. Kepzeld ha lett volna egy Toldi a foldon ulve:)

pescade 2009.07.13. 11:05:39

ja, az NSDAP-ről is eztet gondolták valaha, játszódjanak.

ha olyan nagy májerek a jobbikosok, akkor miért nem gründoltak egy legális felvonulást? Merthogy épp az t akarták, hogy széjjel legyenek kergetve - ez esetben nyertek, éjjáó.

amúgy ha illegális pártok illegális felvonulását ne birizgálja a rendőrség, akkor mégis mit igen?

"a jogalkotó akkor teszi jól, ha olyan szabályokat hoz, amivel egyrészt a jog alanyai egyetértenek, másrészt a szabályokat képes betartatni – ez viszont a társadalommal szemben csak is erőszakkal valósítható meg." - a nép a jogalkotókat azért szavazza be a parlamentbe, mert egyetért a jogi ötleteikkel, illetőleg elfogadja a többség akaratát, ezek per momentán a játékszabályok.

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2009.07.13. 11:25:01

@dd aka kertagrár:
a magyar választási rendszer protestszavazatokra apellál (mszp részéről) és távolmaradásra (fidesz részéről).
az igazság az, hogy a két nagy képtelen volt eddig a választójoggal rendelkezőknek legalább a felét megszólítani, rendzseresen a teljes szavazásra jogosult népesség 30-40%-nak a támogatásával alakultak a kormányok.
vagyis nem azért kerültek oda, mert egyetértenek velük.
a jobbik annyiban kakukktojás, hogy ők mindkettő nagy párt ellen vannak.

persze, hogy arra apelláltak, hogy szét lesznek kergetve - ezért volt pláne idiótaság szétkergetni őket, meg volt a forgatókönyv előre, mert a most hétvégi tüntetést úgy tudták prezentálni, hogy győztek megint.
a párt viszont nem illegális, egy egyesületet szüntettek meg, a "spontán" (persze nem az, csak kiskapu) szerveződést nem, ráadásul a rendőrség jogszerűtlenül nem vette tudomásul a bejelentett tüntetést.

a demokrácia kihívása, hogy a játékszabályokat be kell tartani, akkor is, ha kényelmetlen. egyetlen felmentés, ha valaki tevőlegesen az alkotmány ellen tesz - ugyanakkor választói többséggel alkotmányt módosítani nem alkotmányellenes.

pescade 2009.07.13. 12:03:26

nem@bs395: nem, a pártok apellálnak erre vagy amarra, a rendszer max. arra, hogy kiegyenlítse a pártpreferenciák okozta egyenlőtlenségeket (pl. töredékszavazatok).

az átlagos választói részvétel eddig minden orsz.gy.vál.-on magasabb volt 50%-nál.
www.polhist.hu/voks2002/elemzes2.htm#5

a rendőrségi jogszerűtlenségről egyelőre nincs bírósági döntés, vagy van?

a demokráciának rengeteg kihívása van, pl. azok az antidemokratikus erők is, amelyek a saját védelmükben felhasználhatják a jogállami kiskapukat (egyenruha, második megalapítás, mozgalom vs. gárda) - a wiemarizálódás is így indult

az biztos, hogy ezekre meg kell találni az adekvát, társadalmi elfogadottságú választ.

bár egyelőre egy olyan országban élünk, amely nem bánta, ha a rendet diktatórikusan biztosították neki.

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2009.07.13. 12:11:20

@dd aka kertagrár:
ha megnézed a kampányokat, vagy a részvetli arányokat, akkor tényleg az jön ki, hogy a protestálók döntik el.
az 50%-nál magasabb részvétel (53%-62%-73% asszem sorrendben) azt jelenti, hogy egy 51%-os győzelem max a választók 35%-át jelenti, mert 30-40% passzív. "jobboldali" párt csak akkor tudott nyerni, amikor a "baloldaliak" otthon maradtak.

a rendőrség jogszerűtlenségéről valószínűleg nem is lesz. a jobbik kiskapuzása engem is idegesít, de nem ők a probléma, hanem azoknak a kríziskenek a kezeletlensége, torzítása vagy éppen agyonhallgatása, amik alapján ők demagogizálnak.

az adekvát válasz ezért szerintem a problémák gyökerének a megoldása, kihúzva a jobbik alól a talajt, mert a vállalhatatlan kijelentéseik mögött csak fantazmagóriák vannak.

pescade 2009.07.13. 12:29:44

@bs395: persze, adekvát válasz kell a krízisre, a problémákra. Szerintem a baloldal tudna erre adekvát választ adni, elméletit meg gyakorlatit is, ha komolyan gondolná magát, meg nem lenne beszarva.
a szélsőjobb maga azért probléma, mert létező gondokra adott (hol tudatosan, hol tudatlanságból, zsigeri tapasztalatokból adott) rossz válasz. amire persze nem rendőrségi kéne legyen az elsődleges válasz, de bizonyos esetekben az is kell.

az, hogy ki dönti el a szavazást, nem egyenlő azzal, hogy a választás mennyire legitim és reprezentatív.

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2009.07.13. 12:40:43

@dd aka kertagrár:
én nem hiszek a baloldali megoldásokban :-(.
elméletben nagyon jól néznek ki, de nem számolnak az emberi önzéssel.
amikor alanyi jogon járó juttatásokat emlegetnek, nekem mindig feláll a szőr a hátamon. juttatást csak és kizárólag vlaamiért cserébe szabad adni.

a rendőrségnek nagyon hálátlan szerepet osztottak az elmúlt 3 évben, a függetlensége a béka segge alatt a finanszírozásával egyetemben (azért nem járőröznek eleget, mert nem kapnak annyi benzinpénzt, amennyi az előírt járőrhöz kell), ide-oda rángatják, és néha be is áldozzák őket, mint a székháznál.

pescade 2009.07.13. 12:47:55

Nem hallottam még a nagypolitika felől arról, hogy integrálódhatna egy olyan népcsoport, amely óriási elszigeteltségben él évtizedek, századok óta. Hogy ebből fakadóan nyilvánvalóan rájuk jellemző megélhetési módozatok alakultak ki mind legális, mind illegális formában. Ráadásul a rendszerváltás tovább gyengítette a szocializációs lehetőségeiket, ugyanakkor olyan rendelkezésre álló kapacitás, mint a katolikus egyház) pár lelkes pásztori lelken kívül nem tesz semmit az ügyért. Érthető, adekvát, perspektivikus, megalapozott, pozitív narratíva lehetne ebből - de nincs.

A segély-juttatás stb. kérdései ezután következnek.

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2009.07.14. 06:45:54

@dd aka kertagrár:
amennyire én látom, nem évszázados elszigeteltség van, mert a kommunizmus alatt a pártállam letelepítette őket, párhuzamosan a vidéki árucsere-gazdaság és a megmaradt majorgazdálkodás leépítésével.
kb 40 éve nincsenek elszigeteltségben.
az, ami mára sok helyen kialakult, nem visszatérés a kiindulópontra, mert a régi, nemzetségi alapon szegregált népcsoportok maguk teremtették elő a megélhetésüket, most viszont az állam biztosítja alanyi jogon.
a nagypolitika eddig két megközelítési módot használt: a fideszé az volt, hogy nem etnikai-kultúrális, hanem gazdasági kérdésként kezelte, és feltételekhez kötötte a segélyezést (aminek egyes részeit most az út a munkához program is felelevenít), az mszp (de inkább szdsz) módszere meg az volt, hogy mindenféle egyéb segítség vagy iránymutatás, utógondozás nélkül betiltja a szegregáiót, ésakkor minden jó lesz.
ehhez ársul harmadikként a jobbik hivatalos (munkát mindenkinek, még ha nincs is rá pénz), negyedikként meg a nemhivatalos, a szimpatizánsaik programja, ami a népirtástól a mesterségesen erősített szegregáción át a kitelepítésig széles skálán mozog.
magar-magyar szótár írt bővebben a témáról, vagy ott van a citera.blog.hu.

pescade 2009.07.14. 11:17:46

@bs395: amennyire én látom (azaz olvasom), a szociálpolitika, társadalmi gondoskodás nem változott az utóbbi 30 évben, ugyanolyan fogyasztásközpontú támogatás maradt, nem alkalmazkodott a rendszerváltás új kihívásaihoz, ezért gyakorlatilag nem tudott mit kezdeni az állásukat vesztettek zömével, illetve az alacsonyan kvalifikált tömegekkel, melyek nagy része cigány. Így pontos: "a munkamegosztás új rendszere számára 'feleslegessé vált' az a szocialista nagyiparban foglalkoztatott, alacsonyan iskolázott, kvalifikálatlan, magas arányban vidékről ingázó, cigányok által erősen felülreprezentált munkaerő, amely az államszocializmus utolsó két évtizedé­ben a magyarországi munkaerő-állomány legutolsó tartalékait jelentette" - mára pedig ez nagyfokú ellehetetlenülésbe fordult.

Az egészről Ladányi János ír www.es.hu/index.php?view=doc;21829

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2009.07.15. 06:14:50

@dd aka kertagrár:
igen, a rendszerváltáskor magukra hagyták őket. a megelőző évtizedekben felvázotlak nekik egy lehetséges életutat a bányászként, napszámosként, gyári dolgozóként vagy építőmunkásként, nagyrészt szakképzettség nélkül, így amíg a nem cigány népesség egy része gyerekeinek olyan mintákat adott át, ahol a tanulás, a szakképzettség, az öngondoskodás és egyebek jelentették az érvényesülés útját, addig itt ez elmaradt.
a fogyasztás alapú támogatások mellé két dolog kell: új mintákat adni (és a lehetőséget a kibontakoztatásukhoz), és leválasztani róluk az élősködő uzsorás-maffiózó családokat. a második sokkal nehezebb lesz, mert nem csak a cigány népességben igen "mély" a beágyazottságuk, hanem azokban a hivatalokban és szervezetekben is, amiknek küzdeniük kéne ellenük.

pescade 2009.07.15. 11:52:58

@bs395: igen, ugyanakkor mellbevágó, hogy mennyire nem találkozik egy átlag(középosztálybeli)ember cigányokkal, sem a szimbolikus térben (tévé), sem a konkrét térben (munkahely, szórakozóhely), max. közlekedéskor, és ezt a párialétet felszámolni is igen nehéz lesz. De muszáj.

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2009.07.15. 12:23:59

@dd aka kertagrár:
az átlag középosztálybeli városlakó (már ha van még ilyen, szegényednek elfele) is találkozik mind a társadalomon kívül élő cigányokkal, mind dolgozó cigányokkal, ahogy bűnözőkkel is.
egyszer sok időm lesz összeszedem az emlékeimet meg a cikkeket a rádió utcából strassbourgba vezető történetről.

after80 · http://sasfeszek.blog.hu 2009.08.01. 21:29:55

Szerintem is hagyni kellett vona őket.
"lehet tüntetni..majd megunják aztán hazzamennek"-
Mondta Gyurcsány
süti beállítások módosítása