Ateizmus, anarchia és koszos punkok.

killtheradical

killtheradical

Hitelközvetítő

2010. július 21. - bs395

- Te, figyu, adjál már egy kis pénzt!
- Mire kell?
- Nem mindegy?
- Meg miből tudnád visszaadni?
- Közöd?
- Kabbe, nem adok!
- … köcsög.

A bejegyzés trackback címe:

https://killtheradical.blog.hu/api/trackback/id/tr932164916

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bunkológus · http://szatmarfigyelo.blog.hu/ 2010.07.21. 08:16:02

Egyszerű és JÓ!
TALÁLÓ, KIFEJEZŐ!
NEM MIATTAD, DE KURV@ SZOMORÚ!

Kalimera 2010.07.21. 09:26:40

"Etessük meg velük, hogy az nem megszorítás, ha a bankokkal szedetjük be zsét, és úgy csak rájuk lesznek dühösek."

Ez a gazdasági program?

Tényleg ennyire hülyének néz a pártom és kormányom?

Vidéki 2010.07.21. 11:06:28

A szerző szíve úgy látszik a bankszakmával dobog egy ütemre.

A feudalizmus korszakának nemeseihez és arisztokratáihoz hasonlóan ők és őrzőangyaluk az IMF, úgy gondolkodnak, hogy a közteherviselés elve a bankokra nem vonatkozik, ez legyen a "jobbágyok" privilégiuma.

Vidéki 2010.07.21. 11:15:00

@Kalimera:
Erőltesd meg már magadat és mondj egy olyan jó javaslatot, amelyik lehetővé teszi a 3,8 %-os hiánycél tartását.
Nehogy már szegény bankoknak kelljen bankadót fizetni, akik világrekorderek az Magyaroszágon elért kamatmarzsokkal és sikerült kiharcolniuk a civilizált államokban ismeretlen utólagos szerződésmódosítás jogát is.

Kalimera 2010.07.21. 13:07:12

@Vidéki

A bankokban a mi pénzünk van (betét - hitel). Ha jól megsarcolod, a betétes kevesebb kamatot kap, a hitelt felvevő meg még többet fizet vissza.

Ha ismer olyan helyet, ahol nekem fizetnek, mert kölcsönt veszek fel szólj.

A bank itt csak egy közvetítő. Te (és mi is) fizeted a megszorítást ...

Ősszel jönnek az újabb világmegváltó ötletek:

Pl. a benzinkutak befizetnek 400 Milliót. A "rohadékoknak" szintén van nyereségük, sőt többségük nem is magyar tulajdon, "kiviszik drága hazánk könnyekkel, kínokkal megtermelt javait".

Ha egy ötvenessel vagy százassal drágább lesz a benzin, akkor is imádni fogod a kormányodat, fizessenek a gazdag benzinkutak ...

Valamit mégiscsak tudnak a fiuk:

Tudják hol a határa a marhaságnak, amit a Zemberek még beszopnak.

Hosszú távon hazugságra építeni tudjuk hová vezet ...

Kalimera 2010.07.21. 13:08:51

Ha ismer helyett Ha ismersz

400 Milliót helyett 400 Milliárdot

Vidéki 2010.07.21. 15:19:08

@Kalimera: Írod: "Hosszú távon hazugságra építeni tudjuk hová vezet ..."

Te mire építesz? A nihilizmusra, a mérhetetlen szkepszisre.

Kértem: "Erőltesd meg már magadat és mondj egy olyan jó javaslatot, amelyik lehetővé teszi a 3,8 %-os hiánycél tartását".

Eszed ágában sem volt erre pozitív választ adni.

Lehet, hogy szkepszised irányított, csak a mostani kormánypártra irányul.

A 8 évig regnáló szoclib kormányzás teljesítményét viszont amely az EU-IMF lélegeztető gépére juttatta az országot, kiválónak képzeled.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.07.21. 16:27:10

Szerintem inkább így:

- Figyu, tudnál adni egy kis pénzt.
- Persze, de ha meglátom, hogy megint a kocsmában dorbézolsz, visszaveszem az egészet.

Két hónappal később:

- Láttalak a kocsmában.
- Engem?
- Ühüm.
- Valakivel keverhetsz.
- Nem baj, add vissza a pénzem!
- De mondom, hogy nem én voltam.
- Akkor is, ide vele!

A hitelfelvevő nem adja a pénzt; hitelező tombolva elhagyja a tárgyalóasztalt.

:-)

greybull 2010.07.21. 16:39:44

- Jó napot kívánok, ez a XXXXX Bank?
- Igen, mitetszik?
- Kölcsönt szeretnék kérni?
-Önnek pénzre van szüksége?
-Igen.
-Sajnos akkor nem adhatok.
-De hát nem maguk kölcsönöznek pénzt?
-De igen.
-És nem ad?
-Sajnos nem.
- Tudja mit? már nem is kell a pénzük.
-Várjon, uram! Jól hallottam, hogy nincs szüksége pénzre?
- Jól hallotta.
-Hát ha nincs szükséges pénzre, akkor tárgyalhatunk arról, hogy mennyit is tudnánk kölcsönadni....

Kalimera 2010.07.21. 16:59:50

@Vidéki

Legalább hat jobbnál jobb módszerem van.

Legnagyobb sajnálatomra természetesen titkos, lenyúlnák a "komenisták" ...

Kalimera 2010.07.21. 17:32:08

@Vidéki

Na, jó, a 7-est és a 8-ast leírom:

7.

Emelt díjas SMS 1000 Ft/db. Ha az összes fidesz szavazó elküldi, kb. össze is jön a Kósa bedőlés (150) meg az EU durci (50-75) ára. Az IMF nem akart semmi pluszt, neki elég volt a 3.8%. Ezzel kihúzná a kormány októberig. Utána meg már úgyis mindegy lesz.

8.

Komment adó. A politikával kapcsolatba hozható kommentekért 100 Ft/db összeg befizetése. Lehet, nem olyan hatásos, mint az előző, de legalább az interneten kevesebb ökörség lenne.

Vidéki 2010.07.21. 19:18:14

@Kalimera:

Írod: "Legalább hat jobbnál jobb módszerem van."

Az elmúlt időszak BKV-s hírei alapján volna számodra egy jó tippem: Köss te is "tanácsadói szerződést" az illetékesekkel.

Kalimera 2010.07.21. 19:58:05

@Vidéki

Nincs rá szükségem ...

Főnököd viccelt azzal, hogy nem lehet, mert lenyulják a komenisták.

De miért titkolja még most is?

Tipp?

UbUlcii 2010.07.22. 08:53:37

Szerintem így életszerűbb:

- Te, figyu, kéne vissza a pénzem!
- Nem nekem adtad!
- Nem érdekel, akkor viszem a koronát és a vízkészletet?
- Így más, akkor megadom!
- És honnan!
- Majd a helyi bankok összedobják!
- Azt ugyan nem, majd a választóid!
- Nem mindegy?, a bankokban a választóim pénze van, így is úgy is ők fizetik.
- Nem érdekel!
- Akkor máshogy mondom: Te vagy a miniszter?
- Nem.
- Akkor meg mit ugatsz, hogy hogyan szedem be?
- Alá, szolgálja!!
- Viszlát!
...
egy nappal később....
- Figyu haverok, szerte mindenfele, rángassuk meg a forintot, hogy megmutassuk ki az úr a háznál. Plusz szóljatok a helyi erőknek, kezdjék tolni a szokásos dumát.
...
forint megroggyan, majd egy napra rá...
- Hé világ, figyeljetek ide, mert ezt én mondom nem a vidéki polgármester:
1.Tartani fogjuk az idei hiánycélt (jó hangosan kétszer, hogy mindenhova eljusson)
2. tartani fogjuk a jövő évit is (kicsit halkabban, mert még nem tudjuk, hogyan, de szeretnénk)
3. Az előző kormánynak köszönhetően, egyensúlyban van a költségvetés és mi ezt az utat fogjuk folytatni (nagyon halkan, nehogy otthon meghallják)
4. Kevesebb lesz a bankadó, mint terveztük (de nem azért mert megfenyegettek, hanem mert most már így akarom :)

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2010.07.22. 10:54:28

@Vidéki:
a bankadó a jelenlegi formájában kb adóbeszedési feladatot ad a bankoknak, mivel a mérleg alapján vetik ki, nem a nyereségre (pedig akkor tényleg az osztalékot meg a részvényopciós bónuszokat terhelné, azaz a tulajdonosokat és a felső vezetést, nem az ügyfeleket).
az imf-ről meg: ne kérjünk tőlük pénzt, nem fognak minket ugráltatni. az már más kérdés, hogy az imf hitel nélkül kb pontosan azt kéne megtennünk, mint érte, csa úgy még pénzünk is lenne, ugyanis egy normál állampapír-vásárló nem fog leülni az asztalhoz tárgyalni, egyszerűen nem jelenik meg az aukción, és kész, mi meg gondolkodhatunk, hogy akkor most melyik közalkalmazotti csoportnak nem lesz havi fizu.

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2010.07.22. 10:58:27

@UbUlcii:
kormányváltás volt, ország ill. népváltás nem.
a 2002-es jóléti rendszerváltás óta (érdekes mód, kakor senki sem tüntetett, hogy elég volt már a hitelből jólétből,ahogy gyurcsány 1.0 alatt sem, csak amikor kiderült, hogy nincs pénz) sokan kaptak fejenként pár ezret, kevesen meg fejenként sok milliót. az a pénz itt van, azok az emberek itt vannak, már 20 éve nem utaljuk tovább a hiteleinket moszkvába.

UbUlcii 2010.07.22. 12:26:31

@bs395: :) örülök, hogy felébredtél nyári álmodból és írtál megint.
Lehet rosszul látom, de Itt az IMF nem az elmúlt 20 évben a jólétre költött milliárdokat kéri vissza, hanem a 2008 tavaszától folyósított kölcsönöket.
Amik én úgy látom nem a jólét fenntartására mentek el, hanem...
a franc se tudja mire, ha valaki tudja elmondhatná.
Lehet, hogy nem moszkvába talicskázták a pénzt, de hogy nem arra költötték el amire célzol, azt biztosnak látom.
Hiszen ebben az időszakban:
- vonták vissza a 13. havi nyugdíjat
- vonták meg az állami támogatások nagy részét a civil szervezetektől
- vontak meg az egészségügytől sok 10 milliárd forintot
- véget ért a felelőtlen évi többszöri nyugdíjemelés
- nem épült újabb völgyhíd 70 milliárdért
- sem újabb autópálya kilométerenként 5 milliárdért
- nem volt jelentős adócsökkentés (sőt adóemelések voltak (pl: áfa 20 ->25))

UbUlcii 2010.07.22. 12:28:13

@UbUlcii: Félreértés essék nem hiányolom egyiket se nagyon - na jó az egészségügyi kassza állapota, személyes érintettség folytán azért zavar - de ne varjuk már ezt is a korábbi "felelőtlen ellenzék" nyakába :)

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2010.07.22. 13:28:50

@UbUlcii:
az imf-hitel a lejáró "normál" államadósság kiváltására kellett.
az államadósság kezelése a rendes ügymenet szerint úgy megy, hogy kibocsájtunk egy adag államkötvényt, kamatra, lejárati idővel, és azt mindenféle emberek megveszik. amikor lejár, akkor benyújtják a számlát, külön-külön. ámde általában még akkor is van deficit, így a lejáró hitelt csak új hitelből tudjuk kifizetni. aztán jött a válság, és senki se volt hajlandó megvenni az állampapírjainkat, de már egy halom hitelezőnek fizetnünk kellett volna. ekkor jött az imf.

UbUlcii 2010.07.22. 13:31:45

@bs395: Te olyan okos vagy :)
Így már értem :)

Vidéki 2010.07.22. 15:14:25

@bs395:
A VOSZ elnöke Parragh László is jobbnak tartja a bankadót, mint a "jobbágyok" további sanyargatását.

Maga Angela Merkel is tervezi jövő évtől a bankadó bevezetését.

Ha ő is így gondolkodik, akkor szerintem a bankadó mégsem lehet "ördögtől való dolog."

Vidéki 2010.07.22. 15:23:55

@UbUlcii:
Valóban ennek lehettünk tanúi az elmúlt napokban, ahogyan azt nagyon szellemesen megírtad:

" Figyu haverok, szerte mindenfele, rángassuk meg a forintot, hogy megmutassuk ki az úr a háznál. Plusz szóljatok a helyi erőknek, kezdjék tolni a szokásos dumát."

Ha az erőviszonyok ilyenek, miért kell játszani a demokrácia látszatát?

Miért kell választásokat tartani?

Mi szükség van a magyar parlamentre és a kormányra?

Az egész sokkal egyenesebb és átláthatóbb lenne, ha a Bankárok és érdekképviseletük az IMF nevezhetne ki hivatalnokokat, mint a régi időkben a Kelet-Indiai Társaság Indiában.

Vidéki 2010.07.22. 15:30:24

@UbUlcii:
Remekül jellemzed az erőviszonyokat:

„- Figyu haverok, szerte mindenfele, rángassuk meg a forintot, hogy megmutassuk ki az úr a háznál. Plusz szóljatok a helyi erőknek, kezdjék tolni a szokásos dumát.”

Ha viszont ez a helyzet, miért kell játszani a demokrácia látszatát?

Miért kell választásokat tartani?

Mi szükség van a magyar parlamentre és a kormányra?

Az egész sokkal egyenesebb, őszintébb és átláthatóbb lenne, ha a Bankárok és érdekképviseletük az IMF nevezhetne ki hivatalnokokat, mint a régi időkben a Kelet-Indiai Társaság Indiában.

UbUlcii 2010.07.22. 16:17:06

@Vidéki:
hu.wikipedia.org/wiki/Vil%C3%A1gkorm%C3%A1ny

A sok Rotschild közül az egyik mondta: „Adjátok a kezembe egy ország pénzkibocsátás jogát, és akkor nem érdekel, ki kormányozza az országot”

Jelenlegi a nemzetközi hitelek és a magyar jegybank függetlensége a magyar kormánytól - ami szerintem agyrém, hogy egy kormány nem rendelkezhet a saját pénzkibocsátói joga felett - valósítják meg ezt, majd az Euro bevezetésével teljesen be is fejeződik a pénzügyi függetlensége az országnak.

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2010.07.22. 17:14:46

@Vidéki:
a bankadót nálunk mérlegfőösszegre tervezik kivetni, mai agyrém, mert:
- nem nézi, mekkora a haszna az adott társaságnak, sőt, a kisebb haszonnal dolgozó társaságokat arányaiban nagyobb teherrel súlytja.
- nem a nyereségre vetik ki, így nem a részvényesek (köztük a részvényopciókkal és árfolyambónuszokkal kitömött igazgatóság) pénzéből jön le, márpedig ha tényleg azokat akarnák megadóztatni, akik nyereséggel jöttek ki a válságból, akkor ez kéne.
- helyette az lesz, hogy a bankokat kvázi adószedői funkcióval ruházzák fel, így a megszorítások miatt nem a kormányt fogják utálni a zemberek, hanem a bankokat még jobban, a helyett, hogy tisztességes versenyre kényszerítenék őket.

szóvel egy pofon a szarnak. nem tudom, honnan vetted megint, hogy bankár vagyok, de szokj már hozzá, hogy a világ nem fekete-fehér.

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2010.07.22. 17:19:48

@UbUlcii:
jajjhagyjálmár.
senki se szorít pisztoly a fejünkhöz, hogy vegyünk fel hitelt baszki. meg lehet lenni hitel nélkül is, csak akkor a zorbánnak rendet kéne vágnia az államapparátusban, mint csányinak az mlsz-ben, de úgy pont azokat kéne, hogy a szocik mellé küldje, akik őt felemelték.
lószar se fog itt változni, max pár százalékkal olcsóbb lesz, de a faszság meg a lebzselés az maradni fog.
nehogy már te is bedőlj a nagy nemzetközi pénzügyi összeesküvésnek.
süti beállítások módosítása