Ateizmus, anarchia és koszos punkok.

killtheradical

killtheradical

Strabag plafon

2008. október 10. - bs395

Az költségvetési plafonról. Ez így, ebben a formában hülyeség. Kis országunknak nem az a rákfenéje, hogy hitelt veszünk fel, hanem hogy a hitelt baromságokra költjük. Fogyasztásra. Aztán ha az egyszeri állampolgár követi a kormányzati mintát, hát ledorongoljuk.

Ha a költségvetés egészét felülről bekorlátozzuk, az azt jelenti, hogy kivesszük a kormány lehetőségei közül az infrastrukturális beruházásokat. Márpedig azok beruházások, vagyis megtérülnek. Az autópálya jó dolog, mert az aszfaltcsík két oldalán virágba szökken a termelés, a kereskedelem és a turizmus. A metró is jó dolog, mert csökken a felszíni zsúfoltság, és a közösségi közlekedés - deficite ellenére - fontos gazdasági tényező.

Az SZDSZ vajon miért a költségvetés egészét akarja korlátozni? Miért nem mondjuk a jóléti kiadásokat? Miért nem egy kilométer autópálya árát maximalizálja? Vagy egy méter metróalagútét? Vagy hogy ne lehessen közpénzből tehetősebb állampolgároknak digitális fényképezőgépet venniük a gyerek nevére?

És mi köze van ezekhez a Strabagnak, Demszky főpolgármesternek, vagy magának Kóka Jánosnak? Ugye, hogy semmi. Ráadásul mivel ez egy egyszerű többséget igénylő törvény lenne, a következő kormány egész egyszerűen áthúzza, és kész. De jól hangzik, nem?

A bejegyzés trackback címe:

https://killtheradical.blog.hu/api/trackback/id/tr16706235

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

NiLovagja 2008.10.10. 10:54:14

"Az SZDSZ vajon miért a költségvetés egészét akarja korlátozni?"
Mert egyszerűbb. Ellenőrizni is egyszerűbb.

"Ráadásul mivel ez egy egyszerű többséget igénylő törvény lenne, a következő kormány egész egyszerűen áthúzza."
Szerintem nem fogja. Igen rossz sajtót kapna, pl: Adósságba veri még az unokáinkat is, meg ilyesmi

Sötét korom 2008.10.10. 11:43:59

Ezzel a logikával mélyen nem értek egyet, ugyanis az állam újraelosztó szerepét CSAKIS a költségvetés méretének korlátozásával lehet csökkenteni.

Az autópályás "nyafogások" tipikus hungarikum! Miért NE csináljunk valamit...
De ez a "feles törvény és eltörölhetik" is nevetséges gondolat, mivel most éppenhogy KISEBBSÉGI kormányzás van Magyarországon.

blúdiginipig 2008.10.10. 13:22:23

hmmm... eddigi ismereteim szerint nincs kimutatható összefüggés az autópálya és a gazdaság fellendülése között... A zöldek pont ezért szorgalmazzák/ták a vasút fejlesztését.... viszonylag olcsó gyors, kevesebb karbantartás, ráadásul a kamionok a vasúton nem akadályozzák a közlekedést sem... persze nem így történt... van helyette plafon.. meg támogatás a MÁVnak

Sötét korom 2008.10.10. 14:27:48

Helló ...pig!


"hmmm... eddigi ismereteim szerint nincs kimutatható összefüggés az autópálya és a gazdaság fellendülése között..."

De igen, ABSZOLÚT van. Pl. a Merci is ezért megy Kecskemétre (Románia helyett).

"A zöldek pont ezért szorgalmazzák/ták a vasút fejlesztését.... viszonylag olcsó gyors, kevesebb karbantartás, ráadásul a kamionok a vasúton nem akadályozzák a közlekedést sem..."

A korszerű vasúti közlekedés kialakitása és fenntartása HORRIBILIS pénzbe kerül! Nézd meg pl. a volt NDK-t, ahol felszedték a sineket és újrarakták az egészet.

"van helyette plafon.."

Nem helyette van, hanem azért, hogy az állam ne torzít(has)sa el a piaci, társadalmi és egyéb viszonyokat. Autópálya ettől még épülhet... sőt. Inkább épülhet, ha a pénzt nem az állam pazarolja el.

"meg támogatás a MÁVnak"

Igen, a MÁV iskolalapéldája az állami pazarlásnak!

Emiatt (is) kell a plafon!

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2008.10.11. 11:45:19

a vasúti szállítás olcsóbb - és energetikailag hatékonyabb -, mint a közúti, csak több szervezést igényel, és logisztikailag kötöttebb. az autópálya több szabadságot ad.

én még mindig azt tartom, hogy első körben az immobil kiadásokat kéne korlátozni, aztán pedig a mobil kiadásokat felülvizsgálni.

ha az autópálya annyiba kerülne, mint a horvátoknál, a hidak meg alagutak annyiba, mint svájcban, a metró annyiba, mint a spanyoloknál, és nem lennének olyanok a közbeszerzéseink, amilyenek, már sokkal jobban állnánk.
utána lehetne ellenőrizni az immobil kiadásokat is, amikor olyan emberek kapnak segélyt, nyugdíjat, támogatást, akik csalással jutnak hozzá.
szép álom. ha mindez meglenne, nem is lenne olyan nagy bajban a költségvetés.

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2008.10.11. 11:46:36

ja, mávos példa: szerelvény takarításra az egyik funkci cége kapott szerződést, a piaci ár kétszereséért, és még csak nem is végzik el jól am unkát, ha egyáltalán. ott se a szárnyvonalakkal van gond, hanem az ehhez hasonló "kiszervezésekkel".

Sötét korom 2008.10.11. 19:56:36

Hi bs!

"szép álom. ha mindez meglenne, nem is lenne olyan nagy bajban a költségvetés."

Sajnos megörököltük az előző rendszer vezetőit... és nemcsak a politikusokra gondolok. Az egész társadalm(unk)at áthatja a szakszerütlenség, az erkölcstelenség. Ebben a helyzetben nagyon nehéz megmondani, hogy hol kellene elkezdeni. Szerintem felül! Legfelül pedig a politika van. De amig 2 rossz közül lehet csak választani, addig nem látok semmi reményt.

Visszatérve a MÁV-ra: alapvető gondnak azt érzem, hogy az egész vasúti rendszer (sinek, vonatok, irányítás) korszerütlen. Ezt hiába lehetne olcsón jobban üzemeltetni, messzire nem jutnánk vele. Az egész rendszer gatyába rázása olyan volumenű társadalmi befektetést igényelne, amit ez az ország jelen állapotában jobb, ha fel sem vet, mert ennél sokkal több helyen, sokkal nagyobb a probléma. És persze azokat sem tudjuk megoldani.
süti beállítások módosítása