Ateizmus, anarchia és koszos punkok.

killtheradical

killtheradical

Marxizmus opció

2008. május 26. - bs395

Csöncsön figyelmébe, a filozófia problémáinak egy humoros bemutatása:

A főiskolán tanultam filozófiát. Az első pár hét után fakultációt kellett választani a következő három évre, a kötelezők a logika filozófiája és a görög filozófia voltak, és szabadon lehetett választani még vagy hatot. Én a tudomány filozófiáját, a gondolkodás filozófiáját és az erkölcsét (hehe) választottam, de volt egy Marxizmus opció is.

Arra gondoltam, hogy ez remek, mindig is érdekelt, ráadásul elég kis tanszék volt, mindössze huszon valahány ember, és a sorok között, ahol fel kellett iratkozni a tantárgyakra, átnéztem a Marxizmus sorára, ahol mindössze csak tíz ember állt - de közülük hárman vörös barret-ben!

Magamban azt gondoltam:
- Istenem, nem tudok három évig egy teremben lenni ezekkel a - ahogy akkoriban hívtam őket - picsákkal!

Az első srác, akivel összehaverkodtam, ehhez képest pont mindennek a szöges ellentéte volt: 18 éves, mint a legtöbben közülünk, de egy 55 éves fasiszta taxisofőr mentalitásával...

(Ricky Gervais: Politics)

A bejegyzés trackback címe:

https://killtheradical.blog.hu/api/trackback/id/tr24486270

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

AdamT · http://durva.blog.hu 2008.05.26. 10:18:39

...miből lesz a cserebogár :)

Az EU szakirányt én is kb. ilyen alapon választottam.

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2008.05.26. 10:24:12

adamt: a poszt végén ott van, hogy ricky gervais, a non-pc humor angol népszerűsítője :-).
én totálisan haszontalan dolgokat tanultam a főiskolán (GDF), be se fejeztem.

AdamT · http://durva.blog.hu 2008.05.26. 10:49:06

bs395: én se leszek EU szakértő. :)

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.05.26. 11:50:23

Ehh, köszönöm. :-))

Az utolsó sorig én is azt hittem, hogy saját tapasztalat, kicsit csodálkoztam is. Hol van ma Magyarországon "marxizmus opció"?

Egyébiránt a filozófia, elvileg, ugyebár olyasmi, ami az ember egészét ragadja meg, vagyis az életformánkat is átalakítja. Aki behatóan foglalkozik Nietzschével, az nem lehet fasiszta, és így tovább.
:-)

Nekem, bölcsészként, szerencsére elég sok filozófiához kapcsolódó kurzusom volt. Az lenne a jó (és ezt tök komolyan mondom), ha a bölcsészeknek műszaki és gazdasági, a mérnököknek és közgazdászoknak pedig bölcsész kurzusokat is föl kellene venniük. Nagyon káros a két tudománytípus közti elválasztó fal.

AdamT · http://durva.blog.hu 2008.05.26. 12:30:27

Csöncsön: Szerintem a matematikának van filozófiai irányvonala. Végtelenelméletek, stb...
A közgazdászoknak pedig evidens, hogy kötelező a filozófia. Most is. Remélem. :)
Ellenben az átlag mérnöktanoncot nehéz lenne rávenni, hogy a feszítő erők mellett kikapcsolódásként Machiavellit olvasson.

Szerintem az lenne a tuti, ha kényszer nélkül is érdeklődőbbek lennének a fiatalok.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.05.26. 12:34:39

AdamT:

Igen, elképzelem az átlaghallgató háborgását, hogy miért kell neki ilyen hülyeségeket tanulnia. Pedig hihetetlenül jó a szemlélettágítás.

A Mindenttudás Egyeteme is ezért volt (?) olyan jó. Sajnos nem néztem rendszeresen, csak egy-egy adást kaptam el, de az mindig elgondolkodtatott.

Ras · http://futo.blog.hu 2008.05.26. 15:50:29

Nekünk anno Veszprémben MűInfón Szigethy Gábor tartott filozófiát. Meg volt Fizika kultúrtörténete és Európai művészettörténet. Az más kérdés hogy 200 emberből kb 5-10 vot laz akit a hárombló legalágbb az egyik érdekelt. Szigethy-t bizony hallgattam volna többet is, kár hogy aztán már nem ő csinálta később.

Dr.Stein (törölt) · http://republicator.blog.hu/ 2008.05.26. 21:52:57

Nekünk szabadonválasztott esszé volt. Sikerült becsempésznem James Burke angol történész egy okfejtését, amit már rég el akartam sütni valahol.
Ötös lett.

Dr.Stein (törölt) · http://republicator.blog.hu/ 2008.05.26. 21:55:11

bakker!
"én totálisan haszontalan dolgokat tanultam a főiskolán (GDF), be se fejeztem"

hádettó!
Egy matekszigorlat és négy vizsga hiányzott volna, de azt írták, fizessek be még egy évet, hogy befejezhessem (kis kitérő után).
Azóta is buta vagyok és kanállal eszem a rántott csirkét. Meg fizetem a diákhitelt.

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2008.05.26. 22:25:15

én már akkor is zsebből fizettem, mert mellette dolgoztam, és olyan gazdag voltam, hogy amikor nem figyeltem oda, hogy a felnőttképzésért már a legújabb szabályok szerint nem igényelhettem volna vissza adót, akkor meg akartak büntetni 15 ezerre, de mert gazdag voltam, 35 ezer lett (nem vicc, a jövedelmi helyzetem indokolta).

E 2008.05.26. 22:44:10

Ez a Gábor Dénes?
Mert az egy szar!!!!!
Miért nem rendes fősulira jelentkeztél ,aminek lett volna értelme?

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2008.05.26. 22:51:25

mert melózni is kellett, meg tanulni is, vagy azzal megtévesztésig hasonló dolgot csinálni. (igazából azért csináltam, hogy ne vigyenek el katonának - amikor megtudták, hogy mit tanultam szabadidőmben régen, mindenképp be akartak sorozni)
a könyvek nem rosszak, csak a tananyag csöppet idejétmúlt.
amikor az architekrúra tanár könnyes szemmel hallgatta, ahogy a kolegával a melóról beszéltünk, akkor tudtam, hogy ez nem az a hely.
de az anyag idejétmúltsága, értelmetlensége több műintézmény gondja is.

E 2008.05.26. 22:58:06

Sajnálom ,ha elvette a kedved.
Én nem tudom egyes fősulit miért nem zárnak be.
Sajnálom ,hogy benézted....:(

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.05.26. 23:00:47

"mert melózni is kellett, meg tanulni is"

[Ezért hülyeség a tandíj. Egy valamirevaló szakember vagy tudós (és hát a felsőoktatásban elvileg ilyesmiket képeznek) azért él, és minden percében azzal foglalkozik, ami a szakmája.]

E 2008.05.26. 23:03:03

Csöncsön · pontilyen.blog.hu 2008.05.26. 23:00:47
Ott a pont!

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2008.05.26. 23:10:58

csöncsön:
a tandíj nem hülyeség alapból szerintem. lehetnek olyan szakok, ahol azt mondjuk, hogy kell ilyen szakember (óvópoedagógus, általános iskolai tanító, bármilyen pedagógus, egészségügyi alkalmazott), mert a társadalomnak szüksége van rá, és ha utána tudnánk számolni, kiderülne, hogy sokkal többet ad vissza a társadalomnak, mint amennyit belefektetünk - már ha pályán marad. ide nem tandíj kéne, hanem egy tanulmányi szerződés féle: kapsz 3-5-8 évig ingyenkosztot, de utána kétszer annyi évet nekünk dolgozol, állami szférában. utána szabad vagy.
a többi igenis fizessen utólag. legyen piaci, bankból felvehető diákhitel, amit annak is törlesztenie kell, aki a diploma után külföldre megy, és a büdös életbe nem látunk tőle egy fél forint adót sem.

a diploma meg igazán nem hiányzik, sikerült oda eljutnom, hogy nem kérnek már semmiféle papírt tőlem, csak azt nézik, mit és hogyan csinálok. 8 évbe telt, és nem hiszem, hogy szakmai diplomával hamarabb ment volna.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.05.26. 23:19:28

Az utólagos tandíj gondolatával még azonosulni is tudok, csak hát szerintem az elitképzés társadalmi hasznossága pénzben nem konkretizálható hasznot hajt az egész közösségnek. Már ha, ugye, a közösségnek hajtja, és nem a külföldnek.

Azt a helyzetet, hogy a diploma semmit nem ér, én egyáltalán nem üdvözlöm. Közvetve ez a tudás degradálásához vezet. Minden megszerzett tudás sokkal komplexebb annál, mint amennyi a gyakorlatban megnyilvánul belőle. Ha valaki ezt az értéket (a tudás értékét) nem ismeri föl, az problémamegoldó géppé alacsonyítja az embert. Hosszú távon ez magára a hatékonyságra is negatív hatású lehet.

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2008.05.26. 23:37:52

óvatosan, én problémamegoldásban utazom :-).

az utólagos tandíj a szociálisan rászorultak ösztöndíját, támogatását nem zárja ki, viszont talán rádöbbent pár embert, hogy nem biztos, hogy a "médiába" annyi ember kell, mert nem biztos, hogy meg lehet belőle élni.

pragmatizmus meg ide vagy oda, éhen halni nem jó dolog :-(.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.05.27. 21:37:38

"Azt a helyzetet, hogy a diploma semmit nem ér, én egyáltalán nem üdvözlöm. Közvetve ez a tudás degradálásához vezet. "

A diploma degradálásához vezet, a tudást pedig felértékeli.
Nem az a kérdés, hogy van-e papírod arról (legalábbis, ha nem az államnak dolgozol), hogy meg tudsz-e írni egy keresőalgoritmust, hanem, hogy meg tudod-e írni.

Tőlem még sosem kérték el egyetlen végzettségemet igazoló papírt sem, amikor dolgozni kezdtem.
Elhitték bemondásra, mert értek ahhoz, amit csinálok.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.05.27. 22:38:50

kolbászoszsömle:

Nem a tudást értékeli föl, hanem a problémamegoldó képességet, aminek nem sok köze van a tudáshoz, még ha korunk piedesztálra emeli is.

Heidegger Humanizmus-levele így kezdődik, azt hiszem, idevág:

"Még mindig nem gondoljuk el elég határozottan a cselekvés lényegét. A cselekvést csak mint egy hatás kieszközlését ismerjük. Ennek valóságát pedig haszna szerint ítéljük meg. Ám a cselekvés lényege a beteljesítés. Beteljesíteni azt jelenti: producere, valamit lényege teljességében kibontani, ebbe elővezetni. Ezért tulajdonképpen csak az beteljesíthető, ami már van. Ami azonban mindenekelőtt "van", az a lét. A gondolkodás a létnek az ember lényegéhez való vonatkozását teljesíti be.

[...]

A gondolkodás nemcsak azáltal lesz tetté, hogy hatást vált ki, vagy hogy alkalmazzák. A gondolkodás cselekszik, minthogy gondolkodik."

_ _ _ _ _

Szerintem már ez a részlet is világossá teszi, amit mondani akarok: a tudás lényege nem a hasznosságán alapul. Ezt jelképezi a diploma.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.05.27. 22:55:31

Csöncsön

Nagyon szép dolgokat tudsz idézni nagyon okos emberektől.
Megvan a tudásod ahhoz, hogy a terminológiát használd, és azokkal, akik a terminológiát értik el tudj beszélgetni.

Viszont az ember a tudást nem önmagáért gyüjti, hanem azért, hogy problémákat oldjon meg vele, mert használni akarja.

Heidegger ilyetén való idézgetése hasonlatos Yoda mester idézgetéséhez.

A tudás, a műveltség nagyon sokféle.
Te Heideggert és Nietzsche-t ismered meg három egymásmelleti szóból, a 12 éves unokaöcsém pedig 10 méterről hátulról megmondja, hogy milyen cipő, nadrág és póló van az előtte menő emberen.

Mindkét dolog TUDÁS, MŰVELTSÉG és HASZONTALAN.

Lehet vele vagizni, a különbség a kettő között az, hogy az egyikért adnak diplomát.

Ha egy munkára jelentkezel, akkor ott egy problémát akarnak veled megoldatni, ha megkérdezik, hogy van-e diplomád, akkor ezt azért teszik, hogy megtudják, hogy hajlandó vagy-e parancsra, gondolkodás nélkül értelmetlen dolgokat megtenni.
Az ember egy vállalatban beszélő szerszám.
Otthon meg a haverokkal lehet okoskodni.

A diploma, még a humán sem feltételez valódi műveltséget, ahogy a hiánya sem műveletlenséget.

A diploma inkább a terminológia elsajátításáról szól.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.05.27. 23:15:39

kolbászoszsmle:

Megpróbálom kiemelni azt a mondatot a szövegedből, amely összesűríti a lényeget; ez pedig a következő:

"Az ember egy vállalatban beszélő szerszám."


De miért kellene ennek örülni?!...

Már Marx se örült ennek, pedig ő materialista alapon gyűlölte meg.

Egy idealista pedig (mint én) miért örülne neki?

És miért gondolná azt, hogy ez a tudás felértékelődésének folyamata?...

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2008.05.27. 23:29:08

ácsi, ácsi...

a problémamegoldás folyamatában az összegyűjtött tudás kap egy visszacsatolást a realitástól.
ha csöncsön úgy érzi, hogy egy felmerülő problémát jobban meg tud oldani, mert ismeri nietzsche összes művét, és ez beigazolódik, akkor diplomája nem volt haszontalan.

a magyar diplomásképzés (vagy úgy generell az oktatás) visszás zárványairól oktatási miniszteri székfoglalót lehetne írni, én cefet dolgokba futottam bele, ki is ábrándultam az egészből.

a terminológiáról: van létjogosultsága midnen szakmában, gyakorlati alkalmazását úgy hívják, zsargon.

az én gondom annyi - mint mindig - hogy sem a temrinológia, sem a "haszontalan" tudásrészek nincsenek helyükön kezelve, kizárólag nagy egységcsomagokban történik a gondolkodás, kisebb együttműködő részek helyett, amiknek az őket egymástól elválasztó határaik képlékenyek.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.05.28. 00:22:01

Amíg nem tudunk elszakadni attól a képzettől, hogya tudás egyáltalán része kell, hogy legyen valamiféle problémamegoldási folyamatnak, addig szerintem mindig megmaradunk abban, amit már Marx is elidegenedésnek nevezett.

Nem baj, ha valami haszontalan. Nem baj, ha egy diploma haszontalan.

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2008.05.28. 00:44:58

csöncsön:

nem baj persze, ha valami - látszólag csupán - haszontalan.
a baj az, ha a "haszontalanságot" nem kezeljük a helyén.

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2008.05.28. 01:06:01

picit bővebben:

a filozófiai - vagy úgy általában a nem tanári bölcsész szakok - tanulmányai technokrata szemmel (mint amilyen az enyém is bír lenni) nehezen fordíthatók le hozzáadott értékre egy folyamatban.
persze ott van az összes filozófus és gondolkodó kézjegye egy temelési folyamaton, egy gazdasági berendezkedésen, nevelési, oktatási módszeren, bármin, még ha erősen közvetve is.
a gond ott van szerintem - ahol a technokrata szakok képzésénél is -, amikor anakronisztikus, "haszontalan", passzív, immobil tudásanyagot próblunk ráerőletni a realitásokra.
az ilyen törekvések azt a paradoxont kergetik, hogy a rendszerből van kilépés, a befektetett energia el tud szökni - pedig nem tud, csak önmaga ellen dolgozik, helyben jár, ha úgy tetszik.
nem tudom ez így érthető-e.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.05.28. 01:13:51

Igen, azt hiszem, értem. És nyilván hadakozom is ellene, amennyire van hozzá erőm és bátorságom, mondjuk, "belülről".

Ez így másféle kritika is, mint a kívülről jövő.

Analógiával: minden vers haszontalan és értelmetlen. Ennek ellenére a versek jó dolgok. Mindazonáltal vannak rossz versek is, és ezek adott esetben még ráadásul károsak is lehetnek.

Így értve, azt hiszem, egyetértünk (az elvekben).

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2008.05.28. 01:30:18

ne érts félre, nem akarom én leépíteni a bölcsész képzést, de örömmel foganék mondjuk hálózatelméleti szemináriumokat filozófia tanszékeken.
perverz vágyam, hogy egy platóni tradicionalista - a hálózatelméleti szemináriumokon tanult terminológiával - felvételt nyerjen mondjuk egy multihoz folyamatszervezőként, és lejátszhatna egy ókori görögök vs. modern magyarok közti meccset a gyakorlatban.
minden kaján kárörvendés nélkül engem érdekelne, hogy mi jön ki belőle.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.05.28. 01:38:49

A kölcsönszemináriumok szerintem is jók lennének. Amint írtam is.

Egyébként a legtöbb matematikus például teljesen platonista módon gondolkodik (például a számokról), szóval, szerintem egyáltalán nem volna lehetetlen, hogy esetleg még ki is jönne az általad említett esetből valami. Na de mi lenne egy heideggeriánussal?...
:-)

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.05.28. 12:14:08

Csöncsön ·

Nem kell annak örülni, hogy beszélő szerszám a munkája során az ember, de ez TÉNY.

Így volt ez akkor is, amikor még csak az volt a dolga, hogy elkészítse az első szakócát, és így van most is, amikor ír egy makrót.

Az idealizmus dicséretes dolog, de számomra legalábbis ebben a tekintetben kb annyira életszerű, mintha az ellen küzdenél, hogy ne függőlegesen essenek a tárgyak a föld felé, hanem ferdén.

"Amíg nem tudunk elszakadni attól a képzettől, hogya tudás egyáltalán része kell, hogy legyen valamiféle problémamegoldási folyamatnak, addig szerintem mindig megmaradunk abban, amit már Marx is elidegenedésnek nevezett."

Ezt kifejthetnéd bővebben!
Mire gondolsz ekkor?

Az én tudásomnak a része az, hogy hogyan kell integrálni, és ezt problémamegoldásra használom.
Ezért tanultam meg, ezért emelte be a saját ismeretanyagomba.
Ellenben nem tanultam meg Schopenhauer okosságait, mert az az ember, aki kijelenti azt, hogy ha a létezésből kiveszed az időt, akkor eljutsz a halhatatlanságig, az nem mond semmi relevánsat a világról.
Szal erre csak egy válasz van: akkor vedd ki bazmeg!

Az én tudásomnak is vannak részei, amiket sosem használok a munkám közben, nem része a problémamegoldási stratégiámnak, ez természetes, de ezt a részt felmagasztalni, törzsanyagnak tekinteni nevetséges!

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.05.28. 19:50:22

Nem biztos, hogy mindig így volt. sőt szinte biztosan nem volt mindig így.

Az ősi társadalmakban az ember teljes egészként vett részt a munkában, a munkája (pl. vadászat) maga volt az élete. Ettől idegenítette őt el a termelés, ezt mondja Marx, amennyire tudom.

Na, ha itt lenne Nietzsche, most nemigen maradnál talpon ez után a schopenhaueres bekezdésed után. ;-)

Mert hát pont erről van szó: az ember elcsökevényesedik, puszta szerszámmá válik, elkorhad, elfelejti ember voltát. Ami persze valóban TÉNY, dehát nincsen olyan tény, amely örökkévaló volna. Az ellenállás jogát megtartom.

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2008.05.28. 20:36:07

számomra ez a fajta elidegenedés csak látszati, viszont pont azt a fajta autoadaptív szemléletet "szolgálja", amit én mindenben felfedezni vélek.
lehet, hogy mint alkatrészek, cserélhetők vagyunk, viszont az a fajta gyorsulás és halmaznövekedés, ami jelenleg adott, meg is követeli ezt tőlünk.
nem látom, hogy ez eredendően rossz lenne - példa erre az idős japán hajógyári munkások sikeres átképzése (a japánokról pedig óvatosan lehet csak azt állítani, hogy bármit is fél szívvel csinálnának). nálunk ebből korai illetve rokkantnyugdíjazásra futotta.
egész egyszerűen a munkád nem teljes lényed többé, mint korábban, hanem pusztán egy a részeid közül, s ahogy te is, úgy ez is alakulhat veled együtt.
ha már szabadságról beszélünk, az effajta választás szabadsága az, amin én hajszolok, mert szerintem ma nem elég széles a választható dolgok és a ténylegesen választó egyének köre.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.05.28. 20:39:16

"Mert hát pont erről van szó: az ember elcsökevényesedik, puszta szerszámmá válik, elkorhad, elfelejti ember voltát. "

Az ember a történelme során most tölti a legkevesebb időt azzal, hogy meglegyen a betevője.
Ez praktikusan azt jelenti, hogy a történelme során most a legkevésbé szerszám,
Ez lenne az elcsökevényesedés?

"Ami persze valóban TÉNY, dehát nincsen olyan tény, amely örökkévaló volna."

Ez paradox.

" Az ellenállás jogát megtartom."

És ki fog eltartani?

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.05.29. 12:29:34

"Ez praktikusan azt jelenti, hogy a történelme során most a legkevésbé szerszám"

Ez a gyanútlan álláspont, mindenki ezt hiszi.
Aztán jön Nietzsche fölvilágosítani. :-)

Miért lenne paradox, ha azt hiszem, egyik tény sem örökkévaló? Ezt tényleg nem értem. (Talán úgy gondolod, hogy valami örök ideában gondolkodom, amely elkorcsosult? Nem! A mai világunk sok tekintetben valóban jobb, mint az ősközösségi. Sok tekintetben meg sokkal rosszabb. Összességében más.)

Eltartani, engem, ingyenélőt, remélem, a társadalom fog. :-))

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.05.29. 23:25:23

Nietzsche meghalt, Zarathusztra pedig visszament a hegyre.
Az, hogy kevésbé szerszám, meg az, hogy szerszámot használ, miközben szerszámként viselkedik (megrendeli a sörét) ez kikerülhetetlen, ahogy az is, hogy ha hajlandó eltartani a társadalom, szerszám vagy, hiába lázadsz ellene.
Kicsit 16 évesnek kell lenni ahhoz, hogy felfedezésként éljük meg Nietzsche nagy igazságait, és ne lássuk be azt, hogy úgy beszél, hogy közben nem mond semmit.
Kb annyi relevancia van a mondókájában, mint abban, hogy minden ember szartartály...
A válasz egy ilyen kijelentére a következő:
-Igen! És?

A tudás értéke annak hasznosságán alapul.
Vagy, ha nem, ne hasznos dolgokkal legyen honorálva az érték. :)

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.05.29. 23:32:04

Vigyázz, mert megint idézek majd egy Nietzschét, de az hosszú lesz!
:-)

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2008.05.29. 23:47:42

... és Zebedeus jön a szolgájával, és azt fogják majd rebesgetni, hogy eltűntek a dolgok. És hatalmas zűrzavar lesz, hogy hol vannak valójában a dolgok, és senki nem fogja tudni, hová lettek azok a kis bigyók, meg az a fura kis izé… raf… raffiakötő állvány, amihez hozzá voltak erősítve, és akkor majd a barát elveszíti a barátja kalapácsát és a fiatal nem fogja tudni, hogy hol vannak… már azok a dolgok, amiket apáik birtokoltak, mert apáik csak előző este rakták oda, este nyolc körül.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.05.29. 23:52:27

Ez nagyon jó! :)

Pont ezt nézem! :P

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2008.05.30. 00:05:51

nálam a judge dredd megy, a holnapi - és lehet ,hogy holnaputáni, mert a film elég mély dolgokat is feszeget - témájaként :-).
süti beállítások módosítása