Ateizmus, anarchia és koszos punkok.

killtheradical

killtheradical

Miért mondjon le a kormány?

2008. május 16. - bs395

Demján Sándor szerint azért, mert nem fognak reformokat csinálni, pedig kellenének.
Demján Sándor szerint már három éve is ugyanazt kellett volna megcsinálni, mint amit most kellene.

Kanadával példálózik. Kanada leggazdagabb embere 2005-ben, az intejú készítésekor Ken Thomson volt, a 2006-ban elhunyt médiamogul. Magyarország leggazdagabb embere egyes összehasonlítások szerint Demján Sándor. Ken Thomson nem az állami privatizációban és az állami megrendelésekben találta meg eredeti tőkefelhalmozását, Demján Sándor igen.

Ken Thomson támogatta a művészeteket, sokat áldozott jótékonyságra, és a kanadaiak elismeréssel tekintettek rá (?). Demján Sándor is támogatja a művészeteket, sokat áldoz jótékonyságra, és vannak jó meglátásai a gazdasági és társadalmi helyzet okairól és az esetleges kitörési pontokról. Mégse kapja meg a magyar emberektől azt az elismerést, amit Ken Thomson megkapott odahaza.

Van-e ennek bármi köze ahhoz, amit a többi privatizőr, vagy az őket a gazdagság szimbólumaként a közvélekedésben lecserélni kívánt Kóka vagy Gyurcsány számlájára írhatunk, azaz hogy Magyarországon szinte kizárólag olyan emberek lettek milliárdosok, akik az államon nőttek nagyra, és így osztják az észt?

Demján szerint a morális válság az államszocializmusban meggyökeresedett észjárás az oka, és van is benne valami (hozzátéve, hogy pártjaink pont ezen meggyökeresedett struktúrák mentén működnek mind, kivétel nélkül). Pozitív gondolatai közé tartoznak még:
- az erős nemzeti tőke, ami a profitot helyben újra befekteti - így azonban visszás, hogy a magyar állami vagyon elprivatizálásából külföldön terjeszkedik.
- a jelenlegi világot nem tartja a létező világok legjobbikának - de hogy pont Soros Györggyel nyirbálnák a kapitalizmus vadhajtásait? (figyelmeztetés: zsidózásnak ebben a posztban helye nincs, ki lesz moderálva a picsába)
- a politikát érzelmi témakörnek tekinti, az érdeket pedig nem gonosztól valónak - hogyan egyezteti össze állami megrendeléseit és politikai pártok anyagi támogatását Széchenyi elveivel?
- a képzési rendszer torz - ugyanakkor egy tanár pl. nem természettudományos diplomát fog kapni, szükség pedig van tanárra is.
- nem lehet hamis jövő - de hamis múlttal rossz irányba fogunk elindulni :-(.

Mindegy, a linkelt írásokhoz jó olvasást.

A bejegyzés trackback címe:

https://killtheradical.blog.hu/api/trackback/id/tr15471828

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bierkamp 2008.05.16. 09:02:34

Demján is elmehet a p..be! Mit pampog a milliárdos? Kussoljon má el! Vagy politizáljon, vagy pofa be és ne üzleteljen!

alkesz 2008.05.16. 09:04:20

Naná, hogy nem fog semmit csinálni a kormány! Majd úgy adja át a kulcsot Viktornak, hogy ki van takarítva?! Egy lópikulát! Mosolyogva átadja, közben odaböki: na ebből a szarból csinálj várat kisöreg!

states 2008.05.16. 09:17:35

Azér monnyon le a kurmány, mer már nem csak a nép segge van kinn a gatyából, hanem kurmányé is, lásd Gyenesei önkurmányzati miniszter úr seggét alant: cerka.blog.hu/2008/05/15/gyenesei_istvan_alsogatyaban_tancol

conquistador+ (törölt) 2008.05.16. 09:24:14

Szakértői kormányról ,már Viktor is ábrándozott. Demján is azt akar, de ehhez végre Ferinek be kéne látnia ,hogy vele nem megy.
Döntés mszp frakció kezében van, Ferit meg kéne puccsolniuk, mert magától lemondani nem fog.

ballzo 2008.05.16. 09:42:25

azért kell lemondani mert nem fognak reformokat csinálni ?!?!?!! LOL szeretem az ilyen pénzes ember beszólásokat ... okoskodni én is tudok, inkább azt mondja meg hogy akkor ki vinné végig a reformokat ??? Lehordani nagyon könnyű bármit is .....pfff

conquistador+ (törölt) 2008.05.16. 09:49:30

Írt erről ballzo. Szakértői kormányban gondolkodik.

Bit Rot 2008.05.16. 09:54:28

Demjánnak igaza van.

Feri vagy csináljon reformot, vagy húzzon a p...ba!

Az elmúlt 4 azaz NÉGY évben nem sikerült Ferinek reformot csinálnia, a következő 2-ben biztosan sikerül?
Mese, mese, mese.

Bit Rot 2008.05.16. 09:55:27

@ballzo:
Kellenek reformok? KELLENEK!

Innentől kezdve az, hogy ki csinálja, ki viszi végig, a KORMÁNY felelőssége, nem a kritizálóké!

Ha a kormány erre alkalmatlan, akkor takarodjon!

is 2008.05.16. 09:58:32

@conquistador: Orbán szakértői kormányt mond, de közben FIDESZ-bábra gondol. Egy tényleges, független szakértőt a büdös életbe nem enged hatalomra, mert kiderül, hogy rá nincs szükség. Bod Péter Ákos jelölése a legjobb példa volt erre.

Én is reformokat akarok, de ne felejtsük el, hogy a nép 85%-a volt, amelyik a szlovákoknak, hollandoknak, most a cseheknek, franciáknak bejövő reformokat a FIDESZ vezetésével leszavazta. A FIDESZ az alkotmányos népítélettel kimondta: nem akar reformokat, s nem is hagyja őket. Bennük nem bízhatunk, ezért a maradékból kell főznünk.

conquistador+ (törölt) 2008.05.16. 10:07:32

is 2008.05.16. 09:58:3 szlovákok, csehek, franciák ,hollandok nem így reformáltak. Feri meg sem közelítette.
Viktor az értelmetlen megszorításokra mondott nemet. Amit most beszedtek (volna), azt a rendszer 2 év alatt visszatermelte (volna), és akkor jöhetne az újabb megszorítás.
Bod Péter Ákos vs. Gyurcsány Ferenc???
Lényeg Ferivel nem megy a reform. Vagy megy ,csak nem látom??? Lehet!

Bit Rot 2008.05.16. 10:12:37

@is:
"Én is reformokat akarok, de ne felejtsük el, hogy a nép 85%-a volt, amelyik a szlovákoknak, hollandoknak, most a cseheknek, franciáknak bejövő reformokat a FIDESZ vezetésével leszavazta."

1. Nem a reformokat szavazták le az emberek, hanem azt mondták, hogy "Feri, húzz a picsába" (Horn Gábor-SZDSZ is megerősítette ezt).

2. Szlovákiában MÁR nincs vizitdíj, mert az nem reform. A reform nem pénzbeszedés, hanem átalakítás!

3. Szlovákiában 19% a jövedelemadó. EZ reform. Nálunk mikor lesz 19%?

conquistador+ (törölt) 2008.05.16. 10:12:48

"Bennük nem bízhatunk, ezért a maradékból kell főznünk"
Ohh ,beszélj csak a saját nevedben:)

okostojgli (törölt) 2008.05.16. 10:19:57

Tegnap az Indexen volt egy hír ezzel a felütéssel: "Gyurcsány az egyetlen, aki nem ismeri fel, hogy igaza volt" index.hu/politika/belfold/gyuf5942/

Milyen igaz. Egy külföldinek kell észrevennie az erdőt amit mi a fától nem látunk, vagyis az Őszödi Beszéd talán legfontosabb gondolatát: Reform vagy bukás. Demjánnak e tekintetben igaza van, vagy lesz reform (és "Húzzunk bele!"), vagy ne szarakodjanak itt tovább és menjenek a picsába (a 'la Horn).

Amikor szakított a koalíció, a 188 MSZP-s azt hitte minden jó lesz. Nem tudták amit talán kezdenek sejtenei, hogy vagy megcsinálják a reformokat, vagy betojnak ("nem kell beszarni Orbán Viktortól") és elkezdenek 2010-ig tötyörögni. Csakhogy nem az a kérdés, hogy Viktorka mit csinálna ha hatalomra jutna (reformokat, egyértelmű, ld. Demján, Járai, Varga Mihály), hanem hogy van-e az a demagógia amivel ennek a reformnak a szükségszerűségét megetetné velünk. Konkrétan Viktor akkor jár a legjobban, ha mint többségi ellenzéki egy szuper reformprogramot, akár reformkormányt választ meg most (kérdés, hogy az SZDSZ miért NE adná a nevét hozzá), ami elviszi a balhét és 2010-ben a magyar Fico beleülhet a készbe. Ha erre nem jön rá az MSZP, elbukta. Ha megcsinálja most a reformot Gyurcsány, aztán 2010-ben megkérdezi, hogy emberek, megszenvedtétek, sokat nélkülöztetek, de értetek történt, a ti munkátok van benne, akarjátok-e, hogy Orbán beleüljön abba a készbe, abba a királyságba amit megcsináltatok, akkor szavazzatok a Fideszre, akkor talán van esély, hogy a 2010-es választások után Gy.F ismét elmondhassa: a szarból hoztuk vissza.

Mezes Áron 2008.05.16. 10:29:38

KINEK, vagy KIKNEK a bőrén,izzadmányán tollasodott meg Demján Sándór a kádári idők munkáskádere, az első állami tulajdonban levő Budapest Bank és a budai Slkála áruház vezérigazgatója ??????.

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2008.05.16. 12:49:55

nem, kajmánozni sem lehet.
aligátorozni, esetleg.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.05.16. 14:09:36

Furcsa és áldatlan állapot Magyarországon, hogy aki nem technokrata, azt "reformellenesnek" álítják be.

Miért ne kezdődhetne egy reform például a művészetek pártolásával?

Széchenyi nem a lóversenyt támogatta?...

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2008.05.16. 16:16:58

csöncsön:
részemről volt már olyan ötlet, hogy a közvetlenül felajánlható adók százalékát és körét bővítsük, legyen egy százalék oktatásra, egy százalék művészetekre, és így tovább.
így ellenőrizhető lenne mind az adózó, mind az adó felhasználása, azzal a plusszal, hogy egyrészt látja az állampolgár, hogy mire megy el a pénze (falusi művház pl.), és érdeke lenne, hogy befizesse, és így tovább.

judge dredd (törölt) 2008.05.16. 20:05:27

Ez szép. Megrendeztek egy rendszerváltást, hogy hozzáférhessenek a közvagyonhoz. Rendben. Eltüntették a jövőnk építéséhez szükséges téglákat. OK. Mindebből lóf*szt sem juttattak vissza a köznek. Helyes. De hogy még van bőr a mocskos pofájukon, hogy kiálljanak észt osztani, bármilyen, az országot érintő témában, na az már sok!!!

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.05.16. 21:57:30

bs395:

Ez jó ötlet, csak épp tiszta viszonyok kellenének hozzá, átláthatóság. Magyarországon ennek teljesen híján vagyunk, így aztán feltételezhetően ez a nemes kezdeményezés ugyanúgy a bunkóság, a sötétség és a korrupció áldozatául esne, mint bármi más.

Valószínűleg magát az elosztórendszert, azaz az államot kellene jelen viszonyok között radikálisan "megreformálni". Erre Magyarországon az utóbbi tizennyolc évben kísérlet sem történt. Mert akik megkísérelhették volna, azok belőle éltek, nem elsősorban anyagi, inkább egzisztenciális értelemben.

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2008.05.17. 08:44:26

csöncsön: bajnai megint előállt egy ötlettel, meglátjuk mire viszi a költségvetési törvény megszavazásáig (benne lesz-e a bkv támogatás?)

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.05.17. 12:10:02

Na de kit érdekel Bajnai?! Ő is a rendszerből él, a rendszer működési logikája tartja felszínen. Következésképp nem várható tőle semmiféle valódi változtatás.

Hogy kiktől lenne várható? Már régóta úgy látom, hogy egy olyan szakértői kormány kellene, amely nem várna el semmit a politikától, és az elittel megegyezve gyökeresen (igen, radikálisan (-:) átalakítaná a magyar adórendszert. Mert én valahogy úgy látom, abban minden közgazdász megegyezik, hogy a magyarok túl vannak adóztatva, és ez felmérhetetlenül rombolja a közmorált.

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2008.05.17. 12:45:57

épp ő kapott feladatot. állítása szerint 7-800 milliárdot meg lehet takarítani az adminisztráció egyszerűsítésével. lelke rajta.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.05.17. 12:52:55

Nyilván nem egy ütős érv, dehát ez fejezi ki legjobban, amit gondolok: nem hiszek neki.

Már lassan egy évtizede kormányoznak, miért pont most jönnek elő ezzel? Miért nem négy éve, vagy legalább két éve?

Hiteltelen.

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2008.05.17. 12:58:34

egy szóval sem mondtam, hogy hiteles :-).
az a baj, hogy a "másik oldalról" is kiálltak már a szakmai vagy vállaható figurák a játékból, meg innen is - mint amikor lemondott az egyik közlekedési szakember, és indoklásában azt mondta, hogy a bugyija tele lett már azzal, hogy minden javaslatot addig csavarnak és módosítgatnak pillanatny érdekeik szerint a bizottságok meg a frakciók, amíg használhatatlan lesz.
és ezekben a bizottságokban és frakciókban ott van a fidesz is :-(.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.05.17. 13:12:29

Ezért kéne tarvágás. Radically. :-)

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2008.05.17. 15:53:40

nem szabad radikalizálódni :-).
de tényleg, ha fűnyíró-elv szerint megyünk, megszívjuk.
ha nem fűnyíró-elv szerint, ahhoz széles támogatottság kell, hogy a megcsontosodott vezetői és réteg-érdekeket leépíthessük.
süti beállítások módosítása