Ateizmus, anarchia és koszos punkok.

killtheradical

killtheradical

Őszinte szemek

2008. május 09. - bs395

Gyurcsány Ferenc reméli, hogy őszintén tud majd a választók szemébe nézni.
Legyen. Higgyük el. Mi kell ehhez? Mi az, amit szemünkbe nézve, őszinte hangon el kell rebegnie?

Azt, hogy valótlant állított, hogy megnyerje a választásokat? Ezt tudjuk.
Azt, hogy nem akarta, hogy kikerüljön az őszödi beszéd? Ezt sejtjük.
Azt, hogy a reformok nem reformok voltak? Ezt láttuk.
Azt, hogy a magyar politikai pártok alkalmatlanok és méltatlanok az ország vezetésére? Ezt is tudjuk, látjuk.
Azt, hogy a gazdaság, a társadalom és a jövőnk tekintetében érdemi változásokat kigondolni se sikerült? Ezt még nem, de majd ezt is.

Ezeket elmondaná? Kétlem.

Mi az, ami kéne még? Maradjunk Ferinél és az MSZP-nél.
Az őszödi beszéd számomra egy józanító pofonnal ért fel. Azt sejtettem, hogy a mindenkori kormány és egyéb pártok elsősorban saját, valamint üzletfeleik, barátaik, és mindezek családtagjainak érdekei tartják szem előtt, de azt hittem, tisztában vannak azzal az egyszerű alapvetéssel, hogy lopni csak onnan lehet, ahol az ellopandó megfelelő mennyiségben újratermelődik, és csak annyit, ami nem nyitja ki a bicskát az emberek zsebében.
Rádöbbentettek mind a beszéd tartalmával, mind annak kikerülésének módjával, mind a kormány és az ellenzéki pártok azóta foganatosított tetteivel, hogy nincsenek ezzel tisztában. Nem érdekli őket.

Az kéne, hogy elsősorban az MSZP magába nézzen. AZ SZDSZ-t most hagyjuk, lehet, nem is lesznek már soká. Az kéne, hogy a vezírek tisztáldozatokat hozzanak, hogy mentsenek valamennyit a partiból. Nem teszik, csak pozíciókat cserélgetnek, meg hisztiznek. Nincs itt káderleépítés, nincs itt dilettánstemetés, márpedig amíg ezt nem lépik meg, nem lehet őket komolyan venni.

Az kellett volna még, hogy Feri megcsinálja, amiről a beszédben szó volt. Valószínűleg úgy se választanák újra se vele, se nélküle a kormányzókat, de még ha a Viktor is kerülne hatalomra, teljesen más közvéleménnyel kerülne szembe: sokkal tudatosabbal, akikkel már nem tehetne még ő se meg bármit, amit akar. Nem tette meg, aminek az lett a következménye, hogy a mindenkori messiásváró és eltartott rétegek és csoportok úgy maradtak, csak átpártoltak.

Nos, Ferenc. Nem hiszem, hogy őszintén a szemünkbe tudsz nézni.
Mondtad, hogy elkúrtátok. Oké. Fájt, nem esett jól, de megértettem, a leckét megtanultam.
Ami nem oké, hogy azóta is folyamatosan elkúrjátok.
És nem tudod magad kivonni alóla.

A bejegyzés trackback címe:

https://killtheradical.blog.hu/api/trackback/id/tr79460821

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lehoczki Viktor 2008.05.09. 17:39:07

Teljesen egyetértek.
Akkor tud majd őszintén a szemembe nézni, amikor teljes vagyonelkobzás után, őszinte feltáró vallomása alapján az életfogytiglani börtönbüntetésre vezetik el a bíróságról.

csiri bá 2008.05.09. 18:00:28

"Hazudtunk reggel, hazudtunk nappal, hazudtunk éjjel."

Eleddig az összes politikus összes mondata közül ez az egy volt őszinte...

Lehoczki Viktor 2008.05.09. 18:39:30

Régóta mondom, hogy Orbán Viktor, és csakis Orbán Viktor lehet ennek az országnak a megmentője, aki mindig tisztességes és bölcs volt. Nem véletlen támogatja a Római Katolikus Egyház és Berlusconi. Ő legalább nem hazudik.

csiri bá 2008.05.09. 18:41:38

Lehoczki Viktor - aha, valami gyógyszert azért szedned kellene. Obánhoz képest Gyurcsány egy tehetséges, rendszerelvű gondolkodó, bálványos csak egy bugris tolvaj.

Kometa 2008.05.09. 18:43:47

Az Orbán egy tahó. Nem kell erről vitázni. Az elmúlt 8 évben 1 épkézláb ötlete nem volt, de a megbotránkoztatás és permanens hazudozás terén ő vezet.

pistibacsi · http://henkajpan.blog.hu 2008.05.09. 18:46:04

De ház ki temesse a dilettánsokat? A második, vagy harmadik vonalban látsz erre alkalmas embereket? Vagy akkor maradjon a nemzeti liberalizmus, vagy a kozmopolita konzervativizmus, vagy valami más formáció?

Amúgy én igenis tisztelem a Ferit azért, hogy legalább sajátjai körében tudott és mert őszinte lenni. Eddig erre még nem láttam példát, és nem csak a politikában, hanem ennél kisebb körökben sem.

Habár nem vagyok mérvadó, mert genetikailag nem tudok nem hülye lenni.

Azzal viszont egyetértek, hogy ha legalább bátrabban lép, akkor ezzel olyan helyzetet teremthetett volna, amiben egy önjelölt messiásnak és rajongótáborának sem lenne túl könnyű dolga.

Bár franc tudja. Az emberek genetikailag...

states 2008.05.09. 18:48:22

Fletó őszintén szembe, legfeljebb a majálison csápoló nyugdíjas munkásőrökkel néz, de azokkal is csak akkor, ha már kicsavarták a kezükből a vízipisztolyt...

morpho 2008.05.09. 19:02:27

Lehoczki Viktor
"Régóta mondom, hogy Orbán Viktor, és csakis Orbán Viktor lehet ennek az országnak a megmentője, aki mindig tisztességes és bölcs volt. Nem véletlen támogatja a Római Katolikus Egyház és Berlusconi. Ő legalább nem hazudik."

Országunk tisztességes és bölcs megmentője egyszer már bizonyíthatott,aztán az istenadta elhajtotta a picsába.Valszeg azért,mert nem volt taggyűlés.

Ami meg az őszinte szemeket illeti,a politikusnak olyanok nincsenek.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.05.09. 19:08:46

Pistibácsi: "Eddig erre még nem láttam példát, és nem csak a politikában, hanem ennél kisebb körökben sem."

Ennyire azért nem katasztrofális a helyzet. :-)

Gyurcsány engem egyébként nem érdekel. Szerintem tökéletesen alkalmatlan arra, hogy egy országot vezessen. Hovatovább ez tényleg nem is politikai, hanem alkalmassági kérdés. Ugyanezt mondanám, ha fideszes lenne.

pistibacsi · http://henkajpan.blog.hu 2008.05.09. 19:21:02

Csöncsön, elgondolkoztam rajta, hogy ismerek-e magamon kívül még olyan embert, aki alkalmas lenne egy ország vezetésére. Először megálapítottam, hogy nem. Aztán arra a következtetésre jutottam, hogy ENNEK az országnak a vezetésére még sajnos én sem lennék alkalmas. Itt befuccsolt a genetika. Turáni genetika ez kéremszépen. Jöjjön hát a nagyon előrehozott Vikiviviviktor! És hogy igazán sokan legyen, ne pedig kevesen, semmiképpen ne felejtse el magával hozni Pepó Pált, Szabadi Bélát, Pozsgai Imrét, Szűrös Mátyást, Csintalan Sándort, Barsiné Pataki Etelkát, Pelczné Gál Ildikót, meg a nemzet doktorát sem. Tényleg, Csicsolina praktizál még olaszéknál? Hátha repatriálna egy szakértői polgári kormányzás érdekében.

Redl 2008.05.09. 19:28:31

A teljes politikai s gazdasági elit vétke az, hogy ott tartunk, ahol. No meg az általános mentalitásé; a "dögöljön meg a szomszéd tehene is", meg az "ej, ráérünk arra még" a teljes szellemi s erkölcsi ugar..
Lehoczki Viktor. A nevezettek támogatása inkább szégyen. Mint ahogy a támogatott személye is.

VicGilson · http://spiritus.blog.hu 2008.05.09. 19:32:14

"...a magyar politikai pártok alkalmatlanok és méltatlanok az ország vezetésére"
Ez bizony színigaz.
De ki jöjjön helyettük?
És hogyan kerüljön a helyükre?

pistibacsi · http://henkajpan.blog.hu 2008.05.09. 19:36:34

Most szivatjátok egymást? Vagy én vagyok nagyon partvonalon kívül, vagy csak nekem tűnt fel, hogy Lehoczki Viktor hozzászólása egyértelműen írónikus?

hunkor 2008.05.09. 19:40:30

Miért akartok reformokat? A jobbosok által utált nemzetközi pénzvilág akarata valósul meg ha végrehajták a nyugdij és egészségügyi reformokat.
Csak azért balhéztak mert ők is részt akartak ebből a vagyonból.

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2008.05.09. 19:44:58

pistibácsi: üdv a szelektív érvelés honában, az internetes blogolásban és kommentezésben :-).

pistibacsi · http://henkajpan.blog.hu 2008.05.09. 20:05:02

Feheru uaru hodu utu rea mene
köszke

Én 2008.05.09. 20:26:42

Pontosabban: "Feheru varu rea mene hodu utu rea", mai nyelven Fehérvárra menő hadi útra.

Haemathemesis 2008.05.09. 20:29:59

"...a magyar politikai pártok alkalmatlanok és méltatlanok az ország vezetésére"

Hat szerintem szarban turkalva csak szart markolhatsz. En legszivesebben gyalulnek. Fabryt idezve itt csak modszervaltas volt, meg maximum szin de mas nem nagyon.

Redl 2008.05.09. 20:44:44

Nagyszerü. Ismét megállapitottuk, hogy a jelenlegi pártok alkalmatlanok, no meg méltatlanok a vezetésre, ezt szépen bizonyitották az elmult 18 évben. Hogyan tovább? -esetleg, fenti ténnyel s kérdéssel elvagyunk néhány évtizedet...

bibibibibibibibi 2008.05.09. 20:58:26

Arra még senki nem gondolt hogy mondjuk nem csak ők a hibásak ebben, hanem mi is? Nem orbán kell ide meg feri mégegyszer, hanem tetszik vagy nem, külföldi szakértők akik majd jól megmondják mi kell nekünk. Mi magyarok szemlátomást nem tudjuk megoldani a saját problémánkat, vagy nem akarjuk. Hiszen látható, vita vita hátán, akár jó lenne az nekünk akár nem, az egyik kitalálja a másik leszavazza mert nehogymár ő találja ki, és különben is a zs**ó, c***ny, n**i, anyádat, azt. Meg nekem van igazam nem neked, és különben is. Mint az óvodában bazki esküszöm.
Viszont seggnyalásban már nagyon profik vagyunk, úgyhogy hajrá, jöjjön az a külföldi elit.

Haemathemesis 2008.05.09. 20:59:47

Redl

Jogos. De azt lassuk be, hogy a jelenlegi tarsadalom kicsiny resze kepes barmifele osszefogasra. Lehet, hogy hulyeseg es elso hallasra tan felesleges is de en egy tomeges fehercedulas szavazast tamogatnek akar a kovetkezo nepszavazason - mert ugye minden politikai ero megmondta, hogy kik voltak a felelos szavazok - vagy az EP parlamenti valasztasokon. Aztan elkezdhetnenk gondolkodni elso korben a valasztasirendszer atalakitasan. Lehet, hogy rossz gondolat, de en a listas rendszert megszuntetnem. Akit nem valasztanak meg az ne uljon ott a kepviseloi fizeteseert es foleg, hogy az is kerdes, hogy kit kepvisel. Aztan a visszahivhatosag NAGYON atgondolt rendszere. Mert ha ma lehetseges lenne, akkor valoszinuleg a legnormalisabbak hamarabb kerulnenek ki, mint a legnagyobb tolvalyok.

Redl 2008.05.09. 21:15:07

Haemathemesis .

Lehet, pesszimista vagyok, de itt nem lesz összefogás. Évtizedes, sőt évszázados hagyományai vannak a széthuzásnak, gyülölködésnek. A választási rendszer azért olyan, amilyen, mert amikor megalkották, nem volt józan társadalmi kontroll. A listán bejutást én is megszüntetném, -gondolod, a mostaniak érdeke, ragaszkodnak hozzá.

szalmaegér 2008.05.09. 21:19:23

Én akarom vezetni e népet!
Nem értek hozzá és tisztességtelen vagyok, mint gyurcsány ferenc, hát miért ne lennék alkalmas a posztra?
hazudni is tudok, bár nem ilyen jól, ezért talán kicsit kevesebb ideig tudnám magam mögött az mszp tagságát, -akik tudják, hogy csak egy igazán hazug ember képes sokáig takargatni a szarkupacot- ám úgy érzem így is sok pénzt oszthetnék szét az általam arra érdemesnek találtak között.
Kérem a tisztelt kommentelőket, szavazzanak reám és én minimum államtitkári posztot adok ezért.
Később persze becsaplak titeket, de kit érdekel mit írogattok azon a hülye indexen.

morpho 2008.05.09. 21:32:48

szalmaegér
Nagyon fasza a hozzászólásod.Egyszerűen jó na!
Redl
Pesszimista vagy,de ha optimista lennél,akkor sem lenne összefogás ebben a kurva országban és ez nem a választási rendszeren múlik.Elfelejtették megmondani a zembereknek az elmúlt 18 évben a remek politikusaink,hogy a rendszerváltás nem csak annyi,hogy ruszkik haza,meg szabad választás,hanem öngondoskodás,verseny,csökkenő állami kiadások.Ezt a rendszerváltás óta egyedül a Fletó mondta ki,de ő sem merte nyílvánosan.Nem változik itt semmi,marad a fingfűrészelés.

Before · http://azbeszt.blog.hu 2008.05.09. 21:38:54

Guyrcsány egy fasz. Mocsokmód haragszom rá, elbaszta az ország utolsó lehetőségét is a szarosveremből való kikászálódásra. Hogy ez mennyire az ő hibája és mennyire a politikát körbefonó érdekköröknek, azt nem tudom, de nem is érdekel.
Az őszödi beszéd az utóbbi évtized második legnagyobb hatású beszéde volt, illetve ha a pozitív lehetőségeket nézzük, akkor a legnagyobb.
Ha Gy valóban méltó lenne bármire is, akkor ezt a lehetőséget ki kellett volna használnia, ehelyett csak sodródott a szarral és az égadta világon semmit sem csinált. Hát, ezt elkúrta.
És ezt kúrta el igazándiból...

Redl 2008.05.09. 21:43:16

Morpho.
Teljesen mindegy most már, mit mondanak az embereknek. Lehet, nemsokára jön orbán, s folyik a csapból is a populista humbug. Ilyeneket kimondani ebben az országban, hogy öngondoskodás, verseny...? Megköveznek érte:)

morpho 2008.05.09. 22:01:59

Redl
Csak kapkodom a fejem...

Before
Kevesen látják így,de a lényeg valóban ez..

Antipopulista akinek jelszava A DEMOKRÁCIA 2008.05.10. 14:33:53

POPULIZMUS – A populizmus mint politikai ideológia azt feltételezi, hogy az átlagembert a kizárólag saját érdekeit szem előtt tartó elit elnyomásban tartja, megfosztja a hatalomba való beleszólástól. A populista számára a legfőbb cél az állami intézmények visszahódítása a gazdasági, politikai elitektől a »népnek«. A populisták az átlagembert igyekeznek megszólítani, ezért retorikájuk világos, közérthetően megfogalmazott és kiszámíthatóan népszerű üzenetekkel manipulál. A demokratikusan megválasztott 20. századi diktátorok (például Adolf Hitler vagy Juan Perón) populista és demagóg retorikával kerültek hatalomra. Hatalomgyakorlásukat ugyanakkor elitizmus jellemezte: a tömegeket egy privilegizált csoport (állampárt) révén igyekeztek irányítani és kordában tartani. A közép- és kelet-európai demokratikus átmenetekben a nacionalista populizmus több országban megerősödött, sőt kormányra is került (pl. Vladimír Mečiar pártja Szlovákiában, Torgyán József Független Kisgazdapártja Magyarországon). A 21. század elején a politika mediatizációja – az a folyamat, amelynek során a politika világáról egyre növekvő mértékben a médiából értesülünk – különösen kedvez a populista tendenciáknak, ezt bizonyítja például Arnold Schwarzenegger kaliforniai kormányzóvá választása. Populista: Annak az irányzatnak a híve, mely a politikai elittel szemben az átlagember érdekeit tartja szem előtt. A politikai elit is lehet populista a hatalma fenntartása érdekében.
A Gyurcsány által emlegetett „apátia” és populizmus egybetartozása politikai demagógiának, vagy tudatlanságnak számít. A populizmusnak semmi köze az apátiához. A polgárok „apátiájának” okait, és azt, hogy ez az apátia mikor törik meg az egyes országok politikai kultúrájában kell keresni. A választók tűrőképessége független a populizmustól. A nép azért tűr, mert „betyár urai így nevelték”, tehát fél, vagy egyszerűen félti az egzisztenciáját. Ebben az esetben a létező rendszer demokratikus tartalmát kell vizsgálni. A magyarok esetében azokkal a történelmi tapasztalatokkal is számolni kell, amelyek többszörösen bebizonyították, hogy a magyarokat egy haladó, és jó ügyért való harcukban nem támogatott senki. Ezt az elbizonytalanodást csak a tényleges és tartós demokrácia orvosolhatja.
A populizmus egy antielitista , Orbán Viktor által, a hatalom visszaszerzése érdekében felélesztett politikai ideológia.
Legfőbb nézete szerint a népet egy, kizárólag a saját érdekeit szemei előtt tartó (szűk) hatalmi elit elnyomásban tartja, megfosztja a hatalomba való beleszólástól, ennélfogva a populisták elsőszámú célja a gazdasági, politikai és egyéb (köz)intézmények „visszahódítása” az „elittől” a „népnek”.
Erre ugranak a sajnos felvilágosulatlan és tudatlanságban tartott, megtévesztett Magyarok ,akiknek nem létezik más egyén mint Orbán Viktor és nem létezik más lehetőség mint az általa vezetett FIDESZ MPP és szövetségesébe a KDNP-be valamint aszélsőjbbos irányzatokba vetett vak hit és bizalom. A történelem remélem nem ismétli meg Önmagát lásd Szállasy Nemzetrontó politikája. Egyet nem értek a hőbörgők részéről hogy még mindig nem fogták fel, hogy 1990 óta elvileg demokrácia van Hazánkban. A demokráciát azok akarták akik akkor liberális nézeteket valottak ez volt a FIFESZ anno.
Ma meg populista , erre pedig remélem a többség részéről: NEM! a megbízható és igaz válasz.
De mi is a Liberializmus: A liberalizmust rendkívül nehéz egyértelműen definiálni. A meghatározási nehézséget legalább két tényező okozza. Először is az, hogy a liberalizmus nagy metamorfózison ment keresztül, tehát a klasszikus és a 20. századi liberális gondolkodók, ideológusok lényegi kérdésekben eltérő álláspontot vallottak, vallanak. Példaként elég, ha a szabad piac társadalomszervező szerepének eltérő megítélését említjük, azaz míg az előbbiek hittek a piac automatikus önszabályzó szerepében, utóbbiak valamilyen állami korrekciós mechanizmust látnak szükségesnek. Másodszor, az elméleti konszenzus hiánya mellett nem feledkezhetünk meg arról a fontos körülményről sem, hogy az ideológiák nemcsak elméleti kérdéseket igyekeznek megoldani, hanem a napi politikához, tehát az időhöz és térhez is kötöttek.
A liberalizmus több mint két évszázados története során más-más politikai kihívások érték: más volt ez a kihívás a vallási, és más a világi korszakban, más a világi korszakban, más a katolikus országokban, és más a protestánsokéban, más, amikor a liberalizmus fő ellenfele a konzervativizmus volt, és más, amikor a szocializmus, más a nyolcvanas évek Magyarországán, és más a századforduló Oroszországában. Ez a tény többeket arra indított, hogy feltegyék a kérdést: ezek után lehet-e egyáltalán "a" liberalizmusról beszélni. Az alábbiakban amellett fogunk érvelni, hogy -- ezen nyilvánvaló eltérések mellett-- a liberalizmusnak van gondolati kontinuitása.
Megannyi megválaszolatlan kérdéssel, problémával találkozunk a magyar liberalizmussal kapcsolatban is. Vannak értékelések, amelyek úgy ábrázolják a magyar liberalizmust, mint a folyamatos hanyatlás, haldoklás, "egy elhalás" történetét. Más értékelés szerint a liberalizmus --bár többször súlyos vereséget szenvedett-- mégiscsak egy diadal történeteként írható le, amelynek végpontja 1989 volt. A '89-es fordulat idején ugyanis alig akadt párt, mozgalom, szellemi csoportosulás, amelyik ne tartotta volna fontosnak, hogy magát liberálisként definiálja. A liberalizmushoz illesztett jelzők: "nemzeti liberalizmus", "radikális liberalizmus" stb. azonban azt is jelzik, hogy Magyarországon nem egyértelmű sem a liberalizmus fogalmának használata, sem pedig annak értékelése. Talán ezért is érdemes megismerkedni a liberalizmus főbb tételeveivel.
A liberalizmus leginkább azzal jellemezhető, ahogyan a politikáról és a kormányzatról vélekedik. A liberálisok szerint a politika szükséges, de mesterséges képződmény, tehát megszervezhető, s ha úgy adódik, bármikor módosítható, reformálható. A racionálisan megszervezett politika világi célokat követ, a liberalizmus volt tehát az első ideológia, amely szekularizálta a politikát. Ezek a világi célok: a szabadság védelme (a mesterséges politikával szemben a szabadság természetes), valamint a társadalmi béke és prosperitás megőrzése. A liberalizmus szerint a politikának nincs ezen túlmutató, természetfölötti célja. Ezért a kormányzat hatóköre csak korlátozott lehet, tehát ezen célok biztosításán túl a politikának nincs mit keresnie az egyén életében. Így nem feladata a gazdaság irányítása stb. Röviden ennyi, de még lenne tovább is, de akkor nagyon hosszú lennék.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.05.10. 14:44:27

Pistibácsi:

Kéri László mondta, akit pedig aztán végképp nem lehet sem jobboldali elfogultsággal, sem fidszeközeliséggel megvádolni, hogy ő csak az MSZP-ben legalább tíz embert ismer, aki képes lenne elkormányozni ezt az országot.

A kormányzás ugyanis alapvetően egy roppant egyszerű munka. Egy adott program alapján ki kell osztani a megfelelő szakembereknek a feladatokat, be kell ülni egy irodába, és eldolgozgatni.

Gyurcsány erre tökéletesen alkalmatlan. Ő minden második héten egy új programmal áll elő, aminek egyetlen célja van: fölkelteni azt a benyomást, hogy csinál valamit, hogy kormányoz.

Túl van Magyarországon misztifikálva a kormányzás kérdése. Ahogyan egy vállalatvezetőnek is szürke embernek kell lennie, úgy egy kormányfőnek is. Gyurcsány azonban még egy vállalatot sem vezetett sohasem. Minden valódi versenytapasztalatnak is híján van, nemhogy politikai vagy államigazgatási tapasztalatnak.

Sajnos azonban a magyar emberek nagy része máig annyira droid és elvakult, hogy mindezt pusztán azért nem hajlandó meglátni, mert Gyurcsány (virtuális) ellenfele Orbán Viktor. Ehhez tényleg nincs mit hozzáfűzni...

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2008.05.10. 15:35:32

csöncsön: úgy emlékszem, hogy több fidesz vezető (köztük viktor is) kéri kardigánjából bújt elő szakkolégistaként, aztán eltávolodtak egymástól.

a kormányzás ideális esetben úgy működne, ahogy írtad. a realitás sajnos az, hogy olyan lobbi és érdekcsoportok bombázzák szét az összes javaslatot párton belülről és kívülről, akiknk nem érdekük, hogy a többinek legalább annyira legyen jó, hogy ne akarják az övéket.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.05.10. 15:53:05

A lobbicsoportok közti egyensúlyozás is politikusi feladat. Nem is gondolom, hogy könnyű. Ezért is volna szükséges olyan, vagy a versenyszférából, vagy az államigazgatásban, vagy a politikai életben szerzett tapasztalat, amely Gyurcsányt erre a munkára alkalmassá tenné.

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2008.05.10. 15:58:21

ezzel a kritériummal megint oda jutok, hogy a komplett magyar politikai elit alkalmatlan :-(. ami igaz, csak elkeserítő, és nincs jobb ötletem.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.05.10. 16:09:04

Persze, senki sem tökéletes. Nem hiszem, hogy pl. a szlovák politikai elit csupa zseniből (= csupa zseniális szürke hivatalnokból) állna. Vagy a spanyol, vagy a német.

De amit Gyurcsányék művelnek, az mindennek alatta van.

Szerintem most tényleg szó szerint lehet érteni azt, hogy ennél csak jobb lehetséges.

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2008.05.10. 16:27:59

ferinek voltak próbálkozásai, csak gyengék és erőtlenek. képtelen volt teljesíteni azt az elvárást, amit az idehaza gyakran emlegetett parlamentáris egyesült királyságban napi szinten kell hoznia a vezetőknek: szimultán küzdeni a külső és belső ellenzőkkel egy működő, fenntartható rendszer érdekében.
neki sem a belső gyöpösséget, sem a külső populizmust nem sikerült átugrania, és szerintem is azért nem, mert nincs meg hozzá a képessége. lehetne az mszp-fidesz inkompetenciáját is okként felhozni, csak akkor ne vállalja el a vezetést.

pistibacsi · http://henkajpan.blog.hu 2008.05.10. 17:52:34

Csöncsön, teljesen egyetértek veled. Mégis úgy látom, hogy Nem Gyurcsány alkalmatlanságával kezdődött a dolog, hanem akkortól misztifikálódott el a magyar politizálás, amióta - a mítosz szerint - Antall József kinevezte Orbán Viktort magyar messiásnak, és ezt először ő hitte el, majd a választók egy tekintélyes hányada is. Amikor pedig 2002-ben az akkori választók kicsit nagyobbik fele mégis a messianizmus ellen voksolt, akkor kitört a pánikhangulat a messiáshívők körében, és azóta is tart. A miniszterelnök személyének azóta van ekkora jelentősége az ő szemükben. És tök mindegy, hogy az ilető alkalmas-e a vezetésre, vagy sem, jól teszi-e a dolgát, vagy sem, mindenképpen antikrisztusnak lesz kikiáltva, mivel a messiás székébe ült. Medgyessi Péter is mekkora egy szemétláda volt, amíg le nem váltották. Azóta már le is paktáltak volna vele, legalábis volt rá utalás Viktor részéről. Szóval számomra igazán ki sem derülhet, hogy ki alkalmas, és ki alkalmatlan a miniszterelnökségre, mert mihelyt beül a székbe valaki, és az nem Orbán Viktor, akkor azonnal a személye körüli cirkuszok töltik be az étert, és akár akarja, akár nem, bulvárcirkusszá válik az egész körmányzás - a parlamenti "munkáról" már nem is beszélve. Szóval oké, menjen a Feri, bánja faszom. Nem ragaszkodom én senkihez, sőt, épp azt szeretném már végre megélni, hogy ne legyen nekem muszáj szeretni, vagy útálni az épp hivatalban lévő miniszterelnököt, hanem hadd legyen szürke, hadd tegye a doigát négy évig, aztán hadd szavazzak megint vagy rá, vagy másra, és utána hadd felejtsem el a nevét, hogy méltóképpen elfoglalhassa helyét a majdani történelemkönyvek apró betűs, nem kötelező tananyag részében.

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2008.05.10. 18:20:25

pistibácsi: amit írsz az működne is, csak a szavazás nem erről szól sajnos, hanem egyerzi, 5 perces szimpátiáról, érzelmi viszonyulásról.
ahogy keneddy megverte nixont.
én is szeretném, ha nem így lenne, de ez az elvárás, az elvárásnak megfelelni pedig közösségi sport.
ha az embereket 5 éves ösztönlényeknek nézik, akkor 5 éves ösztönlényekként fognak viselkedni, mert nincs elvárás arra nézve, hogy plusz energiát fektessenek bele az egész folyamatba.
én innen fognám meg az általad említett problémát, ezért szokásom ostorozni a tekintély elvét, ami a fentieket létrehozza, és ezért szoktam a magyarországi egyházakat is, akik szolgalelkűen kiszolgálják ezeket a törekvéseket, és a tradícionalistákat, akik ezeket a törekvéseket a hagyományok talaján igazolva látják.

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2008.05.10. 19:27:58

már nem mindenki az egyházak kebeléből, hanem a hivatalos vezetőség hajlamos azok mellé állni, akik ezeket az elvárásokat átmasztják, cserébe némi adórészesedésért.

pistibacsi · http://henkajpan.blog.hu 2008.05.10. 19:39:25

Hátbasszus pont erről beszélek. De nem csak a népet rontja meg az átkos politika, hanem fordítva is. Mert egy normális jelölt (amilyen nem nagyon van, tehát ez hipotetikus) is belekényszerülne abba, feltéve, ha nyerni akar, hogy a négy-öt évenkénti ötperces érzelmi faszságokra apelláljon, és négy-öt évig magasról tegyen a tényleges munkája értelmes és hatékony voltára.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.05.10. 20:05:47

Pistibácsi:

Szerintem ebből a helyzetből egy értelmes politikus még hasznot is tudna húzni. Nem értek egyet azzal, hogy pár száz tüntető akadályozná a kormányzást. A gond inkább az, hogy nincsen kormányzás. Hogyha Orbán Viktort valaki messiásnak tartja, az az illető magánügye. Ettől még lehetne kormányozni, sőt.

pistibacsi · http://henkajpan.blog.hu 2008.05.10. 20:07:57

Ja, meg a tekintély elve. Hát ezen kaptam össze egyik tanítványommal, aki futball rajongóként azt mondta, hogy az embereknek márpedig igenis szükségük van arra, hogy ilyeneket mondhasson, hogy "hajrá pirosak, fúj zöldek". Én meg erre azt mondtam, hogy tény, hogy ez van, de ezt nem kell mesterségesen gerjeszteni, mert ez magától van így. Ráadásul én ezt egy sajnos dolognak tartom, és amit lehet, meg is teszek ellene. Persze nem vetem meg, aki nem tesz ellene, de nem értek egyet vele. Viszont aki erre még rá is játszik, és nem csak hogy kiszolgálja a hülyeséget, hanem gerjeszti is, az alávalóbb a legösztönebb ösztönlénynél.

pistibacsi · http://henkajpan.blog.hu 2008.05.10. 20:12:02

Amúgy basszus, cserébe némi adórészesedésért, lehet, hogy én is melléje állnék hülyeségeknek. De még eddig senki nem tette próbára a gerincességemet. Pedig engem is érdekelne, mit lépnék, ha felajánlanának egy nagyobb összeget azért, hogy nyilvánosan valami egetverő faszság mellett érveljek, vagy csak némán tűrjem, amikor ilyeneket mások mondanak.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.05.10. 20:14:58

Pistibácsi:

Úgy állítod be, mintha érzelmi politizálás csak az egyik oldalon folyna. Holott vastagon mindkét oldalon folyik, sőt. De nagyon sőt. Már legalább tizennyolc éve nagyon sőt.

pistibacsi · http://henkajpan.blog.hu 2008.05.10. 20:16:50

Csöncsön, én nem a párezer tüntetőről beszélek, hanem a három- vagy négymillió szavazóról, akik visítva ültetnék vissza Viktort már holnaptól a székbe - az egészségügy, a felsőoktatás, a vasút, az adórendszer, a gázár, meg minden más probléma megoldása reményében. A párezer hangoskodó szemében még a Viktor is langyos, sőt, akadna köztük olyan is, aki tudni véli, hogy valójában ***dó.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.05.10. 20:19:13

Hát, az azért szerintem durva sértés (pl. irányomban is), hogy annak a három-négy millió embernek mindegyike csak érzelmipolitizál.

Szerintem gondold át ezt még egyszer!

pistibacsi · http://henkajpan.blog.hu 2008.05.10. 20:21:05

Csöncsön, azért állítom be úgy a dolgot, hogy csak a Viktor felé van érzelmi politizálás, mert valójában szerelmes vagyok a Feribe. (Milyen Feri?)

Csak azt azért elmondanám, hogy nagyjából majdnem ugyanazok a "polgárok" érzelmi politizálnak mindkét oldalon. 1994-ben 51 százalékkal vajon kijafaszomék szavazataival nyerhette túl magát Gyula bátyánk, ha nem azokéval, akik egy jelentős része most audival a háta megett, prémgallérral a nyakában rázza az öklit a népnyúzó rohadtkomenista gyurcsánytakaroggyra?

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.05.10. 20:46:49

Hát, az imént 3-4 millió embert említettél. Ez nehezen egyeztethető össze azzal, hogy "majdnem ugyanazok mindkét oldalon". Ezek szerint ugyanis aki ma a Fideszre szavazna, az a 3-4 millió ember szavazott annak idején Hornra. Nyilvánvaló, hogy ez nem igaz.

pistibacsi · http://henkajpan.blog.hu 2008.05.11. 14:40:08

Pedig egyszerű matek. 94-ben az MSZP-SZDSZ koalíciónak 70 százalék körüli többsége volt egy magas részvételi arányú választáson. Kétharmados törvényeket hozhattak és módosíthattak volna. (egészpályásan) Nem tették. A Bokros csomagig merészkedtek, és még csak nem is abba buktak bele. Persze lehet, hogy akik most tömegével a Fideszre szavaznának (majdnem 80 százalék), azok mind az utóbbi 14 évben nagykorúvá serdült ifjak, és nem azok a középvállalkozók, köztisztviselők és egyházbarátok, akikre négy évig az elvtársakat is megszégyenítő mértékben pazarolták Viktorék a közvagyont, mégsem sikerült megtartani a kormányt 2002 után. A panelprolik többen voltak. Azóta ők is elfelejtették Medgyessy másik irányú osztogatását, és megtanultak öklöt rázni meg kocsit borogatni. A Ferire meg végre rá lehet húzni, hogy visszamenőleg a besenyőkig ő kúrta el az egészet, és ami hazugság ebben a szent hazában, (amiről kikérjük magunkat a kurvaország elnevezést,) az mind az ő nevéhez fűződik. Kedves Gólya! Nem jönnél értem? Vigyetek már haza! bip-bip-bip!
süti beállítások módosítása