Ateizmus, anarchia és koszos punkok.

killtheradical

killtheradical

A görög kapcsolat

2010. május 07. - bs395

Lusta görögök?

A 11.3 milliós lakosságból 4.9 millió dolgozik. Magyarországon a 10 millióból 3.9 millió. 43% vs. 39%. A lusta görögjei.

Az a 4.9 millió évente átlag fejenként 2120 órát húz le. Ez a 3.9 millió évente átlag fejenként 1988 órát. A lusta görögjei. Az OECD tagállamok közül csak Dél-Korea előzi meg őket, az átlagnémet pedig mindössze évi 1432 órát teljesít.

A GDP/munkaórák tekintetében (ha az USA-t vesszük 100-nak) a görögök 58-on állnak, mi 43.6-on. Na most már tényleg emeljék fel a mediterrán seggüket a lusta görögjei.

Zavarba ejtő párhuzamok?

Itt minálunk volt egy kormány, ami újraválasztásának érdekében nem fejtette ki nyilvánosan az igazság minden szeletét. Újraválasztották, kiderült, megszorított.

Ott őnáluk volt egy kormány, ami újraválasztásának érdekében nem fejtette ki nyilvánosan az igazság minden szeletét. Nem választották újra. Az új(!) kormány alatt derült ki a dolog, és az új(!) kormány szorít meg.

Zavarba ejtő a párhuzamok. Egyesek zavarba is esnek.

Zemberek?

Egyetlen része stimmel az összehasonlításnak: a zemberekkel fizettetik meg mások hülyeségeit, fűnyírószerűen. Nem az a cél, hogy fehéredjen a gazdaság, hogy tisztuljon a közszféra, hogy kiszűrjék a csalókat. A cél az, hogy egyesek kifizessék mások hülyeségeit. Egyesek idegesek tőle.

És akkor jöttek a huligánok.

A bejegyzés trackback címe:

https://killtheradical.blog.hu/api/trackback/id/tr551982206

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Pedig Király időben szólt 2010.05.07. 21:19:57

Vége, nincs tovább. A karvalytőke vérszomjas kígyói rávettették magukat a harcos hellén népre. Már nem elég dolgozni a "hélóta geciknek", immár vezekelniük is kell. Vezekelniük azért, amit politikusaik tettek velük

Trackback: Görögország: akik még nálunk is hülyébbek 2010.05.07. 19:33:34

Őrülten költekező, költségvetési adatokat hamisító, majd megbukó kormány. Óriási államadósság és perspektívátlan megszorítás. A magyar sztori  – Athénban.  (Fotó: Reuters) Hiába támogatja a lakosság többsége a görög kormány kis Bokros-...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Vidéki 2010.05.07. 18:19:04

Az a hír járja, hogy Görögországban sokan érdekeltek voltak a lehetőségekhez képest nagylábon élésben, 13. és14. havi fizetésekben, magas nyugdíjakban, korai nyugdíjaztatásban és így tovább.

A kormányzat is talán Gyurcsánytól tanulta a „hazudtunk éjjel, hazudtunk nappal” taktikát, amivel jó ideig hatalomban tudta tartani magát.

Magyarország most sokat segíthetne Görögországon azzal, ha exportálná oda Bokros Lajost, a nadrágszíjmeghúzás nagymesterét.

Jaffar 2010.05.07. 20:08:12

@Vidéki:

Ha magyarországról el lehetne zavarni az olyan sötét zembereket mint te, akkor vazze negyedére csökkenne a népsürüség. Bokros volt egyedüli aki kimondta a dolgoka ami a felzárkózáshoz és a hosszútávon fenntartható növekedéshez szükséges. Jött a választás és lám ö be sem került. Persze minálunk nem becsülik a szakembereket, akik ráadásul nemzetközileg elismertek. Nem, minálunk a zutca zembere is (mint Vidéki) okosabb nála. Ti tudjátok a tuti, mindig is ti tudtátok. Ezért tartunk itt.

is 2010.05.07. 20:09:36

én inkább azt mondanám, hogy az összes különbözőséget összeszedted, és megpróbálod azokat döntőnek beállítani.

valójában a hasonlóságok (13. és 14. havi fizetés, nyugdíjasok, adócsalás, nagy közigazgatás stb.) a fontosak. a munkaóra meg az állami szféra miatt közel sem akkora hatékonyságú. darabra persze megvan. érdekes, ezekről egy árva szót sem ejtesz.

még próbálkozhatsz az objektív posztírással. ha nem megy, akkor meg ne erőltesd, írjál szimplán "hüje az MSZP" posztokat.

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2010.05.07. 20:13:34

@is:
iagzán megtanulhatnál végigolvasni egy szöveget.

soproni1 2010.05.07. 20:17:08

A magas fekete gazdaság arány jót tesz a gazdasági növekedésnek ( főleg, ahol van idegenforgalom), de hogy hányan dolgoznak nálunk és mennyit keresnek, az megbecsülhetetlen.
A kiadásokat a bevételekhez kellene igazítani, és hagyni a fekete gazdaságot virágozni. Minden eltitkolt jövedelem úgyis ugyanabba a 1000 legnagyobb cégbe folyik be, ami az összes adóbevételek 80%-át adja.

sárkányfő 2010.05.07. 20:18:49

Szép dolog, hogy végre valaki vette a fáradtságot adatokat összeszedni, és a tények alapján írni, de sajnos a félinformációk-féligazságok még veszélyesebbek, mint a teljesen alaptalan süketelések.

Az, hogy hány ember és hány órát dolgozik, önmagában semmit sem jelent. Pl. amikor a MOL átvette a horváth INA-t, akkor kiderült, hogy kb. ugyanannyi ember dolgozik h-ban az olajcégnél, mint nálunk. Egy fele akkora országban, fele akkora helyi cégben. Ez tehát nem érdem, ellenkezőleg, a nem hatékony munkaszevrezés bizonyítéka.

Az állami szféra sok helyen nálunk is a pazarlás melegágya.

Más: ha valaki rengeteget dolgozik, de aránytalanul sokat kap érte, akkor - mlg ha jól is dolgozik - végeredményben minden egyes ledolgozott órával több veszteséget termel, mint nyereséget.
Stb.

Ezzel persze nem azt akarom mondani, hogy mi magyarok olyan jó fejek lennénk, dehogy, nálunk is van mit söpörni a porta előtt. Adócsalásban pl. minkét nemzet világszinvonalú know-how-val, magas motáviácóval, és hihetetlen hatékonysággal rendelkezik.
Panaszkodni, hőbörögni, és régi sérelmeinket is jól tudjuk hangoztatni, szóval rokonnépek vagyunk

De sajnos a blogban írt számok - így önmagukban - nem jelnetenek kellő alapot az érdemi következtetésekre.

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2010.05.07. 20:20:19

@ó jaj:
"A GDP/munkaórák tekintetében (ha az USA-t vesszük 100-nak) a görögök 58-on állnak, mi 43.6-on."

sárkányfő 2010.05.07. 20:20:35

ez a fekete alapon fehér betűs szkin olvashatatlan...

Rob67 2010.05.07. 20:21:40

Nem értem a posztoló okfejtését.
Egy állam hibáit ki fizesse meg ha nem annak a polgárai?
Egy másik állam? Ez a helyes?
Én nem mondom hogy jó megfizetni, de hát mi a lehetőség?

sárkányfő 2010.05.07. 20:22:19

@bs395: a számokkal már ott kezdődik a baj, hogy a görögöknek papírja van róla, hogy hazudnak a számokkal. szóval ezek a szép számok is jó eséllyel hamisak.
és függetlenül a számoktól, egy hitelből finanszírozott gdp visszaüt, mint látjuk....

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2010.05.07. 20:23:54

@ó jaj:
zöld. senki sem vitatja, hogy a hitelből fizetett jólét fából vaskarika - azt vitatom, hogy a görögök lustábbak lennének, mint bárki más.

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2010.05.07. 20:25:01

@Rob67:
a mellett érvelek, hogy a tücsköt és a hangyát szét kéne választani, amikor kosztják a pofonokat.

anyahajókabinajtóhajtogató 2010.05.07. 20:26:33

Itt is látszik, hogy az emberek a világon mindenhol egyformák.

sárkányfő 2010.05.07. 20:29:29

@bs395: én meg azt vitatom, hogy az, hogy valaki lehúz 8 órát egy melóhelyen, az nem jelent semmit. végigkávézhatja. vagy végig is dolgozhatja keményen, csak többet kap érte, mint amennyit a munka érne. vagy reális összeget kap érte, de olyan szarul van megszervezve a munkahelye, hogy ugyanezt a melót egy jobb országban nem 5, hanem csak 1 ember végzi el, egyszerűen az okosabb szervezés miatt. stb. mindegyik verzió konraproduktív.
Tehát ismételem: dícsértes, hogy végre számokkal próbálkozik valaki, de ennyi szám kevés érdemi következtetésre.

Dr.Bio74 2010.05.07. 20:31:11

Szeretem a számokat, főleg ha figyelembe veszik, hogy a számok előtt is vannak számok.
Én nem tagadom, hogy az derék görögjei dolgoznak. Azt sem tagadom, hogy jó mediterrán formátumban nyomják.
Még valami, az a 3,9 millió meg az 1988 az honnan jött ? Tényadat? Ezt is elhiszem, azok mindig az valóságot mutatják, mint pl. a görög kormányoknál ( meg a magyarnál). Én mindent elhiszek. Mondja már valaki, hogy nem megint a lejtőn vagyunk, most kivételesen más miatt, én azt is elhiszem.

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2010.05.07. 20:37:54

@ó jaj:
azért nyomtam be, hogy egy óra alatt kb. mennyi "értéket" állítanak elő átlag. az oecd szerint többet, mint mi.

@Bio74:
stats.oecd.org/index.aspx

soproni1 2010.05.07. 20:42:17

Tanulság:

Senki se akarjon nagyobbat szarni annál, mint amekkora lyuk van a fenekén !

Az ország mindegy.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2010.05.07. 20:42:52

"A 11.3 milliós lakosságból 4.9 millió dolgozik."

csak hogy tudd, ennek a 4.9 millionak a jelentos resze az idegenforgalomban tevekenykedik.
gorogorszagban pedig van - azaz eddig volt;-) - egy olyan torveny, hogy aki egy szezont lehuz az idegenforgalomban, a maradek 5-6 honapban az allamtol kap fizetest...

szoval ha elosztod kettovel azoknak a szamat, akik az idegenforgalomban dolgoznak, akkor kapod meg, hogy hany ember is dolgozik arrafele..

es akkor ha levontuk ezeket az embereket az effektiv termelok kozul, akkor rogton hozza is adhatjuk oket a koltsegvetesbol fizetett tokvakaraszok csoportjahoz.

csak hogy i;yen irrelevans mellekinformaciokkal is tisztaban legyel.

a tobbi meg ugy ahogy van egy netto faszsag, nagyot mondtal, de orban valagaban annyi mar a nyelv, hogy a tied nem fog odaferni..:-DDD

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2010.05.07. 20:46:44

@bs395: "azt vitatom, hogy a görögök lustábbak lennének, mint bárki más. "

mit gondolsz, mi lehet az oka annak, hogy bar a legtobbet a gorogok dohanyoznak europaban, megis naluk a legmagasabb a varhato elettartam.

elmondom en neked.

egyszeruen nem stresszelik szet az eletuket meloval:-)

ennek ellenere a 20-22 eves kolykok jelentos resze olyan szinten szanaszet tunningol kocsikkal maszkal, mintha az nfsu-t latnad megelevenedni az utcakon.

igen baratom. ez mind a koltsegvetes rovasara ment a gorogoknel:-)

mi plazmatv-re es ingatlanra hiteleztuk romma magunkat es fosztottuk ki a sajat kincstarunkat, ok tunningautokra a gyereknek.

Dr.Bio74 2010.05.07. 20:48:09

Köszönöm. Klassz, jól el lehet nézelődni. Csak hát néha nem csak a végeredmény érdekel, hanem a képlet is. A képlet változtatása az alapja a trükközésnek. A képlethez adott kiinduló adatok megállapításának mikéntjeiről pedig ne is beszéljünk.
Mindazonáltal egyetértek azzal, hogy mi ne nagyon mondjuk a görögökre, hogy munkakerülők, több egyszerű okból sem.

Orákulum 2010.05.07. 20:48:58

Pillanat, pillanat...honnan is vettük ezeket az adatokat? Főleg a munkaórákat? Csak nem a kamugép görög statisztikai hivatal honlapjáról???

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2010.05.07. 20:50:05

@az igazi Sipi:
orbá seggéről: azok a posztok megvoltak, ahol dícsértem az ötleteit?
meg még: hogy van akkor, hogy a sok léhűtő egy óra alatt fejenként még mindig többet dob össze, mint mi? ott hol a hiba?

Dr.Bio74 2010.05.07. 20:51:45

@bs395:
Sehol, klassz az a vidék, könnyű összedobni ha a fél EU jár hozzájuk lazulni.

soproni1 2010.05.07. 20:52:18

"egyszeruen nem stresszelik szet az eletuket meloval:-)"@az igazi Sipi:

Akkor mégsem a finnekkel vagyunk rokonságban ? :D

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2010.05.07. 20:53:06

@Bio74:
egyszer azt hozta ki a frei, hogy a magyar államháztártási hiány egyenlő a cseh és magyar idegenforgalmi bevétel különbségével. pedig náluk nincs is tengerpart.

Dr.Bio74 2010.05.07. 20:55:14

@bs395:
De van sörüüüüüüüüüüüüüüüüük ! Hah!

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2010.05.07. 21:00:03

@bs395: a hiba ott van, hogy hozank nem jar evente x millio turista, akik az afrikai infrastruktura ellenere szeretnek elkolteni nehanymilliard eurot..

na ott a hiba:-)

kondor 2010.05.07. 21:03:56

Bizony, meglehetősen sok a párhuzam a görög és a magyar út között. Az a meglehetősen sommás ítélet is, hogy a nép "hitelből élt jól." Igazából jól ott sem és itt sem a nép élt, a görög életszínvonal alig volt magasabb a magyarnál. Jól élt a hitelből az uralkodó elit - ott is és itt is. Az adósságot persze a néppel fizettetik meg.
És persze az is csak egy a sok párhuzam közül, hogy az igazi nyertes a nemzetközi pénzvilág elitje, amelyik rendesen megszedi magát a mi válságainkon.
Bővebben: sullyedomagyarorszag.blog.hu

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2010.05.07. 21:04:58

@az igazi Sipi:
és gondolom nem tesznek érte semmit :-)

Qju 2010.05.07. 21:06:53

!@A 11.3 milliós lakosságból 4.9 millió dolgozik. Magyarországon a 10 millióból 3.9 millió. 43% vs. 39%. A lusta görögjei.

Mindamellett az is igaz, hogy sok nalunk a kozalkalmazott... De ott kb. minden 4. ember az. Jobbara inproduktiv munkakorben.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2010.05.07. 21:15:14

@bs395: hat nagyjabol semmit.

es ezt igy tenyleg szo szerint ertsd. a wc papirt nem szabad pl torles utan a fajanszba dobni, ugy barnamacisan kell gyujteni egy kis kukaban az uloke mellett, mert a csatornarendszerben elakadadva egy komplett varosreszt kepes egy darab szarospapir levagni a csatornarendszerrol. az utak szelessegerol csak azert nem lehet sokat beszelni, mert csak keskenyseguk van. amit autopalyanak hivnak, hat....

a korhazban ejszakai nover csak berelheto, vagy beulhetsz a csaladtagod melle ugyeletet adni. az ingyen van. ha nem ulsz be es nem fizetsz ejszakas ugyeletet, reggelre veszik eszre, hogy mar merev es hideg az egesz. es az orszagban az alomszakma a buszsofor, mivel a buszsoforok keresnek a legjobban. jobban, mint az orvosok, mernokok.

a hazak tetejebol kilognak a betonvasak, mert egy torveny ertelmeben ingatlanadot csak akkor kell fizetni, ha a haz keszen van. vannak hazak, amikbol 30 eve log ki a betonvas, nem vagjak le, mert ha jon az adoszedo akkor mutogatnak ra, hogy dehatbazze, mi meg epitjuk!

szoval ha gorogorszagba mesz, akkor keszulj fel a vadregenyes kalandokra..;-)

nem egy cote d'azure, nem is egy riviera..

azaz de. azok nezhettek ki igy ugy 50-60 eve:-D

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2010.05.07. 21:18:18

@Qju: mondjuk nalunk is csak 1.8 millio az effektiv adofizeto..

a tobbi minimalberes "zsebbe fizetlek olcso kis paraszt", vagy kozszferas.

Jonas-R 2010.05.07. 21:28:43

Irok indexnek hogy ne rakjanak cimlapra mert az atlag index olvaso nem ert :)

Az euro teszi viccesse ezt amit felvazoltal.

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2010.05.07. 21:30:31

@az igazi Sipi:
mondjak horror helyeket itthonról? sokat? :-)
az effektív adófizetőkről: én úgy 1.4 millióról tudam, de a válság miatt az ő számuk csökkent.
itthon meg olyan gyrost ettem, hogy sajtos stangli hosszában félbevágva, csirkeaprólék, majonéz, házi vágott vegyessavanyú.

@Qju:
www.oecd.org/dataoecd/5/52/44125050.pdf
második oldal, bal felső sarok. szerintük 14%. magyrországon meg úgy 8%. persze ettől még így is sok.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2010.05.07. 21:37:32

@bs395: tolem..
mondj, amennyit akarsz, de gondolom azok elszigetelt helyek nalunk. a 70es evek vegen mi is negyen laktunk a szuleimmel es hugommal egy 20 nm-es szobakonyhaban kerti fabudival. budapesten...

naluk meg az az elszigetelt hely, ahol nyugodtan hasznalhatod a wct es van normalis autout. es nem a hetvenes evekben. hanem _most_.

Panther_V · http://kigondoltam.blog.hu 2010.05.07. 21:38:59

10,7 millióan vannak. 1 millió a munkanélküli. 2,5 millió az adófizetô

Jonas-R 2010.05.07. 21:39:37

Ugyanakkor nem a szamok a fontosak, hanem tendenciak.

"http://www.ft.com/cms/s/0/149f83d4-593c-11df-adc3-00144feab49a.html"

ez szerintem fontos. Ez paradigmavaltas.

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2010.05.07. 21:48:30

@Panther_V:
jogos, a wikin még többen voltak, mint a factbookon.

Panther_V · http://kigondoltam.blog.hu 2010.05.07. 21:50:47

@bs395:

Kösz, mert tényleg a tények kedvéért, ha már ''igy nevezik.

Punxsutawney Mormota 2010.05.07. 21:52:58

Nem tudom, hogy írta-e már valaki, de ebben a formában értelmetlen összevetni a számokat. A munkaképes lakosság számát kellene összevetni és abból kellene számolgatni a százalékokat. De ez sem teljesen kóser, hiszen rengeteg egyetemista, főiskolás van, akik itt is - ott is csupán alkalmi munkákat vállalnak. Arról meg ne is beszéljünk, hogy Magyarországon tízezer számra vannak emberek bejelentve munkanélküliként, akik aztán vagy alkalmi munkával egészítik ki a keresetüket, vagy pl, vidéken a háztájiban megtermelik maguknak a mindennapi betevőre valót, vagy járnak piacozni. Ezeknek a nagyrésze még őstermelőnek sincs bejelentve, tehát potenciálisan munkanélküliként kezelik őket.
Véleményem szerint a jelenlegi 12%-.os munkanélküliség a valójában egy nagyságrenddel kevesebb. Nem lehet több 7-8%-nál.

Metropolisz · http://tisztabeszed.blog.hu 2010.05.07. 21:57:52

Az, hogy a németek 1400 munkaórával nagyobb teljesítményt tudnak felmutatni a görögök 2100 munkaórájával elért értékhez képest, annak jó olvasata nincs: a görögök igenis lusták és a munkahelyükre is csak henyélni járnak be.

Punxsutawney Mormota 2010.05.07. 21:59:31

@Qju:
Igazad van. A napokban volt a Gazdaság Rádión egy riport egy szociológussal, aki hosszú éveket töltött Görögországban.
Érdekes dolgokat mesélt a görök választási szokásokról, és arról, hogy egy átlag görög miért is küldi a parlamentbe a képviselőjét.
A lényeg az, hogy olyan irtózatos mennyiségű tanár van, hogy legtöbbjének napi 2-3 óra jut. Mindezért teljes fizetést húznak.

Kenguru 2010.05.07. 22:04:47

Hogy nálunk az emberek mennyit és mennyien dolgoznak az megbecsülhetelen.
A sok egyéni vállakozó nyomja a 6x12 órát, de papaíran az csak 5x8.

Nem mindegy hogy valami azért nem dolgozik mert nem TUD(nincs munka) vagy mert nem AKAR(görögök télen pl).

Ráadásul a görögök mindezt úgy hozták össze, hogy a felzárkózásra TÖBB PÉNZT kaptak mint egész kelet-európa.

Jah és persze a lényeg: lehet ám így élni, csak akkor nem akarjank a kevés adójukért cserébe nagy, gondoskodó államot, ingyen egyetemet stb.

Kenguru 2010.05.07. 22:07:01

@Punxsutawney Mormota: "Arról meg ne is beszéljünk, hogy Magyarországon tízezer számra vannak emberek bejelentve munkanélküliként,"

Egyes számítások szerint a magas élőúmunka igényű terménykenél kb 300 000 láthatalan munkáskéz dolgozik idehaza.

És akkor még nem néztem az építőipart.

De nem csak az a hibás aki csal, hanem aki az életidegen törvényeket hozza. Sőt.

prosimpozor · http://multimediajog.blogspot.com 2010.05.07. 22:11:15

ráadásul nem is a "szegény" görögök szívják meg, hanem a németek, akik eddig a legnagyobb részét fizetik a mentőcsomagnak. kíváncsi vagyok, meddig tűrik még, hogy az euró stabilizálása érdekében velük fizettetik meg a mediterrán országok könnyelműségeit. itt németországban sokan morgolódnak emiatt.

csongorbela · http://belaba.blog.hu/ 2010.05.07. 22:54:46

@Rob67:
"Én nem mondom hogy jó megfizetni, de hát mi a lehetőség?"
Vagyonelkobzás a felelősöknek! Ha ezt megtették szívesen beszállok én is.
De nehogy már többük még keresett is evvel az egész válsággal!!!!

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2010.05.07. 23:01:21

@Metropolisz:
a magyarok 1988-at. akkor mi is lusták vagyunk?

@Kenguru:
ilyen alfaja a magyarnak is van: drótszamáron, testnevelésalsóban, bucsus napellenzővel, kínai papucsban teker eléd, kormányon tescós szatyor, abban fénymásolt a4-es papírok a kiadó ingatlanok képeivel, egyik sarkuk kilyukasztva, karácsonyi csomagdíszító szalaggal összefűzve, derekán műbőr tokban nokia 3210-es.
mégis több pénze van, mint itt bármelyikünknek.

dr. médiafigyelőbété 2010.05.07. 23:18:24

Úgy tudom,az is felmerült náluk,hogy el kellene adni néhány szigetet... Ez már a vég.Azért ez valamelyest minősíti őket.
Túlságosan rövid idő alatt jött náluk (is) a - fedezetlen -dőzsölés.

Pszt! 2010.05.07. 23:23:56

Biztos Görögországban, meg Romániában, meg Spanyolországban és Portugáliában, és a világon mindenhol, ahol a válság pusztít, a Gyurcsány meg a komcsik vannak hatalmon, hisz ők tehetnek mindenről.
A cigánykirálynak irtó nagy mázlija van, hogy nem nyert 2006-ban.

Panther_V · http://kigondoltam.blog.hu 2010.05.07. 23:27:28

@korcoló:

Neked nyilván nincs Neted, azért nem tudtálutánanézni.

bryan 2010.05.07. 23:33:08

Néhány adalék:
"Mindemellett a görög államadósság a GDP 115 százalékára nőtt tavaly, 2006-ban még - az önmagában is veszélyesen magas - 97 százalék körül járt. A teljes csőd lényegében az állam elképesztő, a mostani hitelkeretért cserében alaposan megnyírbálandó szociális kiadásainak köszönhető: az állami szférában a 10 milliós országban egymillió közalkalmazott dolgozik. Az arány önmagában elképesztő, magasabb az egyébként szintén riasztó magyar aránynál, de ráadásul jóval szélesebb juttatásokkal jár. Így van 13. és 14. havi bér is, bérpótlékok, jutalmak, kedvező, a korábbi átlagbér 70-80 százalékát kitevő nyugdíj. A nyugdíj szintén 13. és 14. hónapra is jár. Az állami újraelosztás mértéke egybéként az elmúlt négy évben is nőtt, 43 százalékról 50 fölé."
Forrás:
index.hu/gazdasag/vilag/2010/05/02/letrejott_a_gorog_megallapodas/
Na, pont az állami szférában dolgozók juttatásait és létszámát fogják csökkenteni. Szerintem ezzel nincs semmi baj. Az egyébként nagy kérdés, hogy az állami szféra outputját hogy mérik, mert szerintem ott lehetnek "kisebb" problémák, mivel ez alkotja a GDP több mint ötven százalékát, ezért lehet, hogy nem éppen pontosak ezek a cuccok. Hogy klasszikust idézzek:
Óvakodj a görögöktől, különösen ha statisztikát hoznak. :)

dr. médiafigyelőbété 2010.05.07. 23:35:21

@Panther_V: Nincs netem,most is a kurblis telefonomon pötyögök.

bryan 2010.05.07. 23:40:08

@bryan:
Ebből csak azt akartam kihozni, hogy nem tudom, mennyire lusták a görögök, de butaságban felveszik a velünk a versenyt az tuti. Gondolom náluk is beindult az ígéretspirál, aztán mindenki azt hitte néhány romtól, meg egy tengerpattól nagyot ugrik a pannon hegyi oroszlán. A hegyi oroszlán meg csak hülyén nézett, nem értette mit is akarnak tőle tulajdonképpen.

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2010.05.07. 23:48:49

@bryan:
korruptak ,adót csalnak, ügyeskednek - pont, mint egyes más országokban.
az ő csomagjuk is csak csődmentés, mert a közalkalmazottak bércsökkentésétől nem lesz kevesebb korrupció, az adóemeléstől nem lesz kevesebb adócsalás, a források elzárásától meg nem lesz azdasági növekedés, és perpill nincs rájuk terv se - gyurcsánynak se nagyon volt, bajnaiék meg az esélytelenek teljes nyugalmával álmodoztak sokéves adócsökkentési ötletekről.

dr. médiafigyelőbété 2010.05.08. 00:01:54

@Panther_V:
Kösz,igazad van.
Megnéztem a kurblis telefonommal...:))
Akkor ez nem a görögök felelőtlenségét,hanem a németek kapzsiságát bizonyítja.(Szerintem!!)

Mr Neanderthal 2010.05.08. 00:19:56

nem a ledologozott munkaórát, hanem a költséghatékonyságot kell nézni, ebben bizony a görögök le vannak maradva mint a borravaló, a németek pedig ...

olyanokról, hogy innováció már nem is beszélve
az nem mindegy hogy egy poros irodában napi 11 órán át beszéled a semmit állami pénzen vagy olyan robotokat gyártasz, amit más nem tud...:)

bryan 2010.05.08. 00:25:08

@bs395:
Szerintem a görög liberálisok már annak is örülnek, hogy kevesebb közszolga bérét kell kifizetni, hosszútávon az állam túlburjánzásának megfékezése hozhat gazdasági növekedést. Egyelőre örüljenek, hogy lyuk van a seggükön. :)
(Egyébként adóellenőrzési szigorítások is részét képezik a mentőcsomagnak. Lehet, hogy ez nem lesz elég, megtorpan sok minden, de egyébként is fenntarthatatlan volt amit műveltek. Egyszer már valakinek meg kellett állítania a folyamatot.)

Zigomer Trubahin · http://ertedmar.blog.hu/ 2010.05.08. 01:15:31

Most akkor mi ennek a posztnak a tanulsága? Görögök keményen dolgoznak, mint állat, és csak valami megfoghatatlanul furmányos, paranormális körülmény hatására kerültek a béka segge alá? Hát nem. Számokkal bűvészkedés ide vagy oda, ha valaki keményen és hatékonyan (termelékenység) dolgozik, az nem jut ide. Nem véletlen, hogy a GDP-arányosan sokkal magasabb államadósságot felhalmozó Japán máig is bírja a befektetők bizalmát.

Egyébként meg igen, a magyarok is lusták.

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2010.05.08. 04:23:38

@Zigomer Trubahin:
1. mi lustázzuk a görögöket, pedig sok alapunk nincs rá, sőt.
2. ha az okokat keressük, hogy miért lázadoznak, akkor nem találunk akkora fedést a két történet között, mint szeretnénk, s egyes itthoni történéseket kihagyunk a képletből, mert kínosak azoknak, akik kihagyják.
3. utálom a fűnyíró-elven működő ötleteket.

@bryan:
nálunk is részét képezték. az lett belőle, hogy ha felkerültél a listára, neked kellett az ártatlanságodat védened.
az állam hatékonyabbá tételét maximálisan támogatom, csak nálunk az is úgy ment, hogy kiszervezték őket cégekbe.

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2010.05.08. 04:25:37

@dcx:
ugyanannyi idő alatt még mindig több pénzt csinálnak, mint mi (még ha sipi szerint csak ülnek is a tengerparton, és várják, hogy az arra járók fizessenek).

magyar-magyar szótár 2010.05.08. 04:34:10

A magyar párhuzam: Ha nem vág hozzája, akkor egy kicsit beleigazíjjunk. A magyar politikaikártya: 10 éve lejárt makkfilkókat lengetnek aduként királyászokra.
Az életben odalent Göröbbee-ee aztán amit lát az ember, az építkezésen török vendégmunkások .. a görög őseredendően kereskedő(=rabló) üzletelő utazó fuvarozó népség. Hogy valami nincsen rendjén, arra ott kezdtem felfigyelni, amikor az M%-ösön egyre kevesebb görög kamiont láttam és még mindig a kockaScania-kat, amik 1995-ben voltak menők. Ma már napokon át nem látni görög kamiont. És tessék bs395 egy fasza kis párhuzam: A Halálúton kb minden negyedik kamion magyar úgy, hogy a Waberer's B-s (Bucuresti) rendszámú autóit persze hzafijassan magyarba veszem és mert CV és HR is magyar megyék, azokat is. A magyar tudatban Moszkvát még, ha a hó betakarja, akkorLadák, Volgák vánszorognak s zilek - közben meg Szibirben hatsávos autópályára dőlt egy daru. Hoghy jön ez ide: A román kamionok vadiújak, csupa menő márka (Renault egy se, az elmúlt tíz évben a Dacia felől cukinger renault-kat kiútálta a ropmánság, pl használtautófronton a III-as dízel Golf a román proletáriátus fegyvere. )

Nagyon fontosak az elhanyagoplható (tehát lényeges ) különbségek.
A görög csürhét nem náci kártyával szórakozó politikus, nem előre megtervezet (és a nyári uborkaszezon végére időzített) provokációval robbantotta ki, nincs benne a rendőrség nyakig, nincsenek Tocskolczkay, Turhaházi és TomGec-hez hasonló provokatőrök.Erősen baloldaliass romantikocucjialistaszinezetek a tüntetések és ami csürhe
ezt szépen kiírom különsorba lassan, hogy értsétek:
baloldali elhajló.

Ez a párhuzamizmus , ez a párhutzamizmus, ejnyeeee..

A görög kis éttermes házaspár áprilistól novemberig melózik napi 18 órát és ha jópofa a szőke kiskölyök a majom túristákkal, akkor is nyom a kezébe fajlajtot, ha a szülők faszariságból nem vennének neki és mosolyogva rálegyint a pénzre, hagyják csak...
Na, ehhez keressél magyar párhuzamot ( segítek: a hathetes balatoni szezonban...)

Frick László Emlékzenekar 2010.05.08. 04:41:49

@Kenguru: A Zónióban mindenki egyenlő, de persze egyesek egyenlőbek. Szegény feri külföldi melóra biztatta a lusta és nem kalandozni vágyó mogyorókokat.. Csakhogy kvóta van és a [Német Cég Neve] vezérkara (kb 8 szinttel feljebb a vállalatvezetésben!!!! nálunk az ilyen szinteken már az üzemvezető neve se ugrik be hirtelen) KÖVETELI a munkaválalási engedélyt az Unkooorische Jani-nak , de nem kapják meg! Mert listára teszik az unkoorzigeuner gastarbeitert. Ámde ugyanez az eperszedő kateg'ben: annyi testvéri román mehet latin nyelvterületre melózni, amennyi akar, a kvóta ILYENKOR nem számít. Akkor hogyne segítenék a németek a görögöket (a hőskorszakban a türkische mellett a greechisch vót a legtöbb s csak aztán Schurdilowitzsch-ék)

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2010.05.08. 05:17:11

@magyar-magyar szótár:
"ilyen alfaja a magyarnak is van: drótszamáron, testnevelésalsóban, bucsus napellenzővel, kínai papucsban teker eléd, kormányon tescós szatyor, abban fénymásolt a4-es papírok a kiadó ingatlanok képeivel, egyik sarkuk kilyukasztva, karácsonyi csomagdíszító szalaggal összefűzve, derekán műbőr tokban nokia 3210-es.
mégis több pénze van, mint itt bármelyikünknek."

de csak mert nem olvastad végig a folyamot :-)

Before · http://azbeszt.blog.hu 2010.05.08. 06:52:33

bs395: Te hülye vagy, Spárta nem is arra van és a görögöknek csak néhány százaléka beszél szuahéliül! Egyébként jártam arra és meleg volt, semmi értelme ennek a postnak!

Éljenek a címlapos zombimágnesek!

Before · http://azbeszt.blog.hu 2010.05.08. 06:54:56

@Punxsutawney Mormota: most akkor egy nagyságrenddel kevesebb (helyesen: egy nagyságrenddel kisebb), azaz 1.2%, vagy csak a becsült mennyiség mintegy hatvan százaléka, esetleg 4-5 százalékponttal kevesebb?

Komolyan, megyek és felkötöm magam...

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2010.05.08. 07:21:30

jó poszt
épp az ellentéte a nagytudású tótawé írásának
vajon melyik a hitelesebb...
ez a poszt, vagy azé, aki sírva megy ki egy beszélgetésről?

Fokitsa 2010.05.08. 08:09:25

munkában töltött órák száma nem egyenlő a munkával töltött órák számával, ehh. 9 év alatt annyit dolgoztam Magyarországon egy multinál, amennyit egy átlaggörög egész életében nem teljesít. azt tudtad, hogy létezett bónusz - most nagy felháborodásra eltörölték -, amit azért kapott a jó görög munkásember, mert időben bejárt dolgozni?
üdv

magyar-magyar szótár 2010.05.08. 08:26:26

@bs395: de végigolvastam és a kommentem, ha nem vennéd észre, támogató :)

Italo Balbo 2010.05.08. 08:28:54

Hatékonytalanul dolgoztak. Ha bent ülsz az irodádban és quake-zel az is munkaórának számít, hivatalosan. Illetve vhogy csak többet költöttek, mint termeltek...

wwwBisexhu · http://bisex.hu 2010.05.08. 08:43:25

ez a fűnyíró hasonlat COOL

nemecsek ernő áruló 2010.05.08. 09:31:28

Óóóó, nemár! Görögországban a közférában 13. és 14. havi bér is van/volt. 50 évesen mentek nyugdíjba, stb. Azért nem kicsit vagy demagóg, jó hogy szarul állnak, ezek után nem is csodálkozom.

Egyébként _engem_ nagyon nem szorítottak meg soha! Még /gyúcsányék/ sem. Lehet, azért mert nem az állam csecsén kívánok lógni az ingyenesség látszatát mantrázva, hanem d_o_l_g_o_z_o_m!

gpetersz 2010.05.08. 09:34:28

Ha a Görögök ilyen kurva hatékonyak, és többet dolgoznak mint a németek, akkor mi a faszért mennek most kölcsönért? Belehúznak 1 évig és megvan az egész...

Hülye vagy vazze.

Lehet, hogy 2120 órát veri a pöcsét... sziesztát, déli leállást belekalkuláltad?

Leonard Zelig 2010.05.08. 09:53:33

Jó ez a poszt.

Indítunk egy teljesen megalapozatlan kijelentéssel (3,9 millió), aztán meg rágjuk, mint a gittet.

Darvon 2010.05.08. 10:43:57

Köszönöm ezt a posztot! Végre egy kicsit reflektáltan is megtekinti valaki a dolgokat.
Ajánlom az írást Tótawének, hadd lássa, hogy lehet úgy is posztot írni, hogy vannak bene számok is, amivel alátámasztja az író az állításait. Persze, nem fogja meghatni - mint az itteni kommentelôk egy részét sem - mert hogy "jajj a görögök úgyis hamis számokat közölnek" meg hogy "jajj de az nem számít" meg hogy "az a szám bármit jelenthet" meg a klasszikus, "voltam egy hetet Görögországban, és megismertem egy srácot, aki nagyon lusta volt!".

Magyarországom · http://magyarorszagom.blog.hu/2011/02/15/europa_masolja_az_orban_kormany_politikajat 2010.05.08. 10:54:42

Arra a fiziológia tényre azért figyeljetek, hogy kb. 5°C-os hőmérsékletnövekedésnél kb. 30%-ot esik a munkabírás.

A nagy hőségben én is csak sziesztázni szoktam, esetleg kínzom magam és rádölök a billentyűzetre.

Magyarországon egészen kis változásokkal is nagyot lehetne javítani. Én minden rászorultnak adnék szociális segélyt (mondjuk 30eFt-ot), aztán a munkanélkülieknek plusz pénzt adnék, ha lenyírja az egész utcéban a füvet, az iskola gyalogátkelőjénél reggel átsegíti a gyerekeket, lesepri a gyerekek focipályáját, segít összeszedni az út szélén a szemetet.
Ezeket most is elvégezzük, csak több diplomával és munkaidőn kívül. Mert diploma nélküliek szégyellik, és jogvédők tiltják, hogy a segélyért dolgozni kelljen.
Pedig aki egyszer dolgozóként pénzt keres, az büszke lesz a munkájára.

Bátorítanám a politikusokat: önkormányzatok számát ötödölném!

Példának említeném Münchent, ahol egész München egy önkormányzat, a kerületek csak elöljáróságok, ahol a civileket segítik és a helyi problémákat oldják meg.

München és elővárosai több GDP-t termel mint Magyarország.

Mégis: önkormányzaté az egész belváros, a reptér, a vásárváros, vízművek, .... amit nálunk már privatizáltak.
Még a Sörfesztivált és a karácsonyi vásárt is a város / önkormányzat szervezi.

És amikor találkoztam a város pénzügyi bizottságának a vezetőjével, egyszerű 124-es Mercedesszel járt, gyengébb nokiája volt, mint nekem.

Tehát: le kell győznünk a korrupciót. Ott folyik el a legtöbb pénz. A többi csak ámítás.

A finnek, svédek jóval kevesebbet dolgoznak, mint mi. Viszont azt hatékonyan, megvesztegetés és mutyi nélkül.

georg 48 2010.05.08. 10:58:58

Az azért feltünő, hogy ott is szoci. kormány van.
Úgy látszik mendenhol a szociknak ez a heppje! Osztogatni a nagy semmiből, aztán a néppel szivatni!
Persze a hülye nép mindenhol, mndent megkajál.
14. havi bér, 53 évesen nyugdíj, meg a franc tudja még mik.
Hát normálisak????

jozicsenko 2010.05.08. 11:33:43

@Pszt!: te ilyen ultraliberális mszp náci vagyol-e, ugye?
tetszik hogy a baloldal cigányutálata kimerül orbán szidásában, miközben persze megy a mantra befogadásról: a másik a náci, én csak utálom...

@Vidéki: Bokros egy utolsó hentes: fűnyíróelv alapján bárki tud vágni...

olvastam amit terveztek 2007-2008 körül (amikor még nem volt vizitdíj népszavazás, csak vizitdíj): egyetlen ötletük van az mszp-nek: még több adót! még többet! lehet látni, hova jutottunk: az szja könnyítés miatt az adókat a benzinen szednék be, de harmadával esett vissza a fogyasztás (mert mindenki a szomszédban tankol): annyi eszük van bokroséknak, mint egy marék szárított lepkének (ne merj a bokros csomaggal jönni: iszonyat bevétel volt a privatizációból, abból fizették vissza az adósságokat, nem a mestered esze miatt)
ui: a legutóbbi ötletük a vizitdíj idején az volt, hogy velünk tőkésítették volna fel a magán eü cégeket, pl havi 10-12eFt-os fix járulékkal, amit %-os rész követett volna: a 61.500Ft-os minimálbérből kb 39.600 Ft maradt volna a legszegényebbeknél: kösz, ebből nem kérek

a görög meg majd kimásznak valahogy: mi még nem vagyunk euro tagok, a németek meg max vissza mennek a márkáért, azt 2030-ig eleve elfogadja a nemzeti bankjuk (a portugálok, spanyolok, olaszok, görögök meg majd néznek, ha lesz egymásután 3-4 államcsőd: 12 havi pénzt 12 hónapban kell elkölteni, mi alapján jár bárkinek 13, 14 havi pénz?)

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2010.05.08. 12:34:15

@Before:
this... is... MARTHAAAA!!!
(leonidasz állófogadáson bemutatja becses nejét)

Italo Balbo 2010.05.08. 12:43:11

@georg 48: Rosszul tudod, a szoci kormányt nemrég választották meg, előtte jobboldali kormány volt és az (is) osztogatott. Jah meg hát az olimpia is kellett nekik...

Italo Balbo 2010.05.08. 12:47:37

Amúgy pont, hogy logikus, amit a posztban van. Minél többet kéne termelni, annál inkább emelkedik a munkaórák száma, minél inkább emelkedik a munkaórák száma, annál inkább szarik bele mindenki. Kb mint az adóval, itt magas az adó, amit ezért kevesen fizetnek, amiért még magasabb adó kéne, amit még kevesebben fizetnének és így kialakul az a helyzet, hogy elvileg sokat kaszál az állam az adón, gyakorlatban meg lófaszt se

Piréz Vitéz 2010.05.08. 12:56:52

@jozicsenko: De szépen összemosod Bokrost az mszp-vel. Ha kicsit jobban tájékozódtál volna Bokros elképzeléseiről, akkor nem írnál ilyen baromságokat. Nagyon sokaknak a tyúkszemére lépett volna, de nem fűnyíróelvet szorgalmazott.

A poszt meg korrektül nem mérhető adatokra épül, innentől kezdve nem sok mindent lehet vele kezdeni.

Jossarian 2010.05.08. 13:25:32

Valaki gondolt mar ra, hogy ne a munkaorakat szamolja, hanem az egysegido alatt megtermelt erteket??? Pl. iparban... Sok okos kozgazgasz... En mint melos, 119 orat dolgoztam aprilisban es termeltem 1 ora alatt 3000 euro erteket. igen, haromezer, +/- 10% es ez termeloi ar. Hajra kozgazdaszok lehet szamolgatni es gondolkodni...

Jonas-R 2010.05.08. 14:28:54

@Jossarian: hazudsz, de nem tudod mit beszelsz.

Jossarian 2010.05.08. 16:58:37

@Jonas-R: nem szoktam hazudni, es altalaban tudom, mit beszelek, mint most is. a szomoru, csak az, hogy elkepzelhetetlen az amit elobb leirtam. es meg raadasul nem is tartozom a legjobban fizetett kategoriaba, keresetem kb 1500-1800 euro havonta, netto. atlag melos vok, mint mondtam, de nem mindig voltam az, es szamolni is tudok :) hat ennyi, csocsaljad hedvegen, hatha megemeszted :D

Vidéki 2010.05.08. 21:57:59

@Jaffar:
Ezt írod (pofátlanul) rólam:

„Ha magyarországról el lehetne zavarni az olyan sötét zembereket mint te, akkor vazze negyedére csökkenne a népsürüség”

Eszerint te úgy képzeled, hogy az itt maradó negyedrésznyi elithez tartoznál, akik fáklyaként világítanak bele a nagy magyar éjszakába.

Önértékelésed fals, ne higgyél hozzád hasonlóan túlokos haveri klikkednek.

A te alantas szöveged nem arról árulkodik, hogy te az igazi elithez tartoznál.

Vidéki 2010.05.08. 22:07:15

@jozicsenko:

Bokrossal kapcsolatban véleményem hasonló a tiédhez.

Bokros egyetlen receptet ismer, a nadrágszíjmeghúzást, mint az egyszeri katonaorvos, aki mindenfajta betegségre ugyanazt a "sárga port" írta fel a szerencsétlen pácienseknek.

Ha már mindenáron nadrágszíjat akar húzni Bokros, arra gondoltam, inkább Görögországban tegye, mint nálunk

csongorbela · http://belaba.blog.hu/ 2010.05.09. 12:49:04

Tényleg! És miért kívülről várják a segítséget? Miért nem adják el akkor tényleg azt az 1-2 szigetet? Mondjuk olyan szerződéssel, hogy ha összespórolták az összeget, akkor visszakapják. Persze kényelesebb egy ingyensegély, amit ha netán mégsem fizetnek vissza, akkor ki kötelezi őket bármire is?
A baj persze az, hogy a korrupt "elit" elkúr a nép meg nyögi.
A németeknek ennek ellenére addig is járna a sziget - mondjuk a kamatokat ki lehetne belőle termelni s mindenki jól járna - így ez csak egy időzítet bomba.

greybull 2010.05.10. 14:10:57

Ide is beírom: elolvasni a múlt szombati Magyar Nemzet Mellékletében Varga István cikkét Nyúl a kalapból címmel. Alapmű, minden kiderül belőle, hogy mire is megy kis játék a görög (ál) válsággal....

MariaGrace 2010.05.18. 20:38:41

@GerzSonka: Elösször kellene utànna nézni,hogy igaz-e amit irok, met amit leirtàl az hazugsàg, és én utàllom a hazugsàgot.
Nem élek Görögorszàgban, de van egy pàr magyar honfitàrsam aki ott él, és dolgozik.
Mindenkit szidtok, mindenki hibàs, csak az Europa Unio nem - akinek ezt mindet köszönheti nem csak Görögorszàg hanem most màr az Olaszok, Portugàlok, Spanyolok is -mert ugyan itt àllnak.
Az egész Europa Unio adosàgra van felépitve - sötét hirek szerint màr tavaly oktobertöl ujra nyomjàk a német màrkàt, és a francia frankot (Sàrközy alaposan fenyeget a kilépéssel) de ugylàtszik nem megy el a hir hozzàtok - valahol, valakik hamisitanak.
Az igazsàghoz hiven..elolvashatod a nyugdijtörvényt
a folytatàsban - ez nem hasracsapàs, magad is utànna jàrhattàl volna.
---------------------------------------------------------------

Öregségi nyugdíj
Jogosultság feltételei

Görögországban az öregségi nyugdíjkorhatár az 1992. december 31. elõtt biztosítási jogviszony keretében dolgozó férfiaknál 65 és nõknél 60 év. Azoknak a férfiaknak és nõknek, akik 1993. január 1-je után létesítettek elsõ ízben biztosítási jogviszonyt, a nyugdíjkorhatár egységesen 65 év.

Az öregségi nyugdíjra jogosultsághoz mindkét esetben legalább 4.500 járulékfizetéssel fedezett munkanap szükséges.

Az 1992. december 31. elõtt biztosítási jogviszony keretében munkát vállaló személyek esetében:

A teljes nyugdíjhoz szükséges:

* 37 év biztosítási idõ (vagy 11.100 nap) korhatár nélkül - EZT EMELTÉK MOST 40-RE!
* A 62 éves férfinak és az 57 éves nõnek 10.000 munkanap biztosítási idõ
* 58 éves férfinak 10.500 munkanap biztosítási idõ
* A 60 éves férfinak és az 55 éves nõnek, aki 4.500 nap biztosítási idejébõl legalább 3.600 napot nehéz és egészségtelen munkakörben dolgozott, és ebbõl legalább 1.000 nap a korhatárt megelõzõ 13 évre esik
* Az 55 éves nõnek, akinek van eltartott vagy rokkant gyermeke 5.500 munkanap biztosítási idõvel kell rendelkezni

A csökkentett nyugdíjhoz szükséges:

* 65 éves nõ és férfi rendelkezzen 3.500 biztosítási nappal (átmeneti szabály 2008. 12.31-ig)
* 60 éves férfinak és 55 éves nõnek 4.500 munkanap szükséges, amibõl 100 munkával töltött nap a korhatárt megelõzõ 5 évben volt
* 0 éves férfinak és 55 éves nõnek 10.000 biztosításban töltött nap, amelybõl 100 a korhatárt megelõzõ 5 évre esik
* 53 éves nõ és férfi, ha van 35 ledolgozott éve vagy 10.500 munkanapja, amelybõl 7.500 napot nehéz és egészségtelen munkakörben dolgozott
* Az 50 éves nõnek, akinek van eltartott vagy rokkant gyermeke 5.500 munkanap szükséges

magyar-magyar szótár 2010.05.26. 06:27:10

@ó jaj: Maga nagyon el van maradva a netokratív trendtől. Rűáadásul ez gyárihártya, a maszek trendi mégvilágítósabb, á benetton.
@Piréz Vitéz: Nem is az számít a bezzegelősország madzagolásában.
Amúgy engem majd akkor fog érdekelni, ha a siófoki Alumíniumparton az egész nap a töküres presszója előtt ülő fagylaltos manus csak úgy ad a gyerekemnek egy tölcsér fagyit, mert, és kész. Nevetve, holott a presszóért 30 éven át volt Bezzegnémetországban auslander sau.
süti beállítások módosítása