Ateizmus, anarchia és koszos punkok.

killtheradical

killtheradical

Lakótelepi reálpolitika

2009. június 30. - bs395

Lukács Zoltán, MSZP, Komárom-Esztergom megye:

Nem hiszem, hogy egy lakótelepen attól erősödött meg a Jobbik, hogy hirtelen megugrott a revizionisták száma, és most sokkal jobban zavarja őket az elszakadt területek ügye. Sokkal jobban zavarja őket a távhőszámlájuk. A kisfalvakban sem a nemzeti radikalizmus hozza létre a Magyar Gárdát, hanem a biztonságérzet elvesztése. Nem látnak rendőrt, hát csinálnak maguknak. Ez nem ideológiai, reálpolitikai kérdés.

Halljak meg, egy értelmes kijelentés az MSZP-ből. Annyi kiegészítéssel esetleg, hogy a kutyát nem érdekelné, mekkora összeg van a távhőszámlán, ha azt gond nélkül ki tudná fizetni. Az elmúlt pár év transzferrendszere viszont azt a gyakorlati tapasztalatot hagyta ránk, hogy támogatásokra az Isten pénze sem elég, a támogatások levonása után viszont a maradék pénz nem elég.

De hogyan néz ki az a reálpolitika, amit az emberek választanak?

[Index] Nem érez ellentmondást, hogy a kis családi vállalkozások felvirágoztatására alapozva akar új külpiacokat szerezni? Hogyan lesznek ezek a termények versenyképesek Kínában?

[Vona Gábor] Ebben igaza van, hogy ez egy olyan kérdés, amit a jövőnek kell eldönteni. Itt a legfontosabb az akarat kérdése. Akarja-e a magyar mezőgazdaságot megmenteni a magyar politika? Nem akarja. Ha a mezőgazdaság talpra áll, az élelmiszeripart és a mezőgazdasági gépgyártást is újra felvirágoztathatjuk, magyar kézben.

[Index] Én a gazdasági racionalitást hiányoltam, mire ön az akaratról kezd beszélni.

[Vona Gábor] Mert szerintem a mezőgazdaság felvirágoztatása elsősorban akarat, a politika akaratának kérdése. Mi a családi és a kisebb volumenű gazdaságokban látjuk a jövőt. De előre haladva nyilvánvalóan rugalmasnak kell lenni, és ha módosítani kell, akkor arra képesnek kell lenni.

Az interjú erősen alákérdezős, és helyenként rendesen fennáll a veszélye egy újabb Sváby vs. Orbánnak, de az említett reálpolitikánál hardcore fantasy-t kapunk. Pénz nem számít, csak special effect legyen rendesen, bónusz az óriási robot Simon Peres, aki új cionista honfoglalást készít elő. Lukácshoz visszatérve: lehet, hogy a probléma reálpolitikai, de a valóságos megoldásokhoz pénz kell, az meg nincs, és nem a multik vagy a fasiszták hordták szét. És akkor most tessék baloldalinak lenni.

(külön puszi az Indexnek, hogy Miklósit és Vonát egy szobába zárták, vállalva, hogy bármikor kettészakadhat a téridő)

(még egy dolog, ezt nem bírom ki: Vona ugye történelem szakon végzett - de akkor miért nyomatják ezt a "mi etetjük az oroszokat, ők meg fűtenek minket" cuccot? a kgst-t már nem tanítják? vagy hogyan?)

A bejegyzés trackback címe:

https://killtheradical.blog.hu/api/trackback/id/tr431218555

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Jonas-R 2009.06.30. 23:31:40

Nos igen.

És az új adótörvényekkel én specie szívok. Mert spóroltam lakásra, meg viszonylag jól keresek. Én barom. Mert érted, ha egy kutyát tanítasz, akkor pontosan tudod mennyire jól működik a büntet-jutalmaz elv.

A tanulság, hogy minket kutyába sem vesznek.

Vona meg nem az a közgazda típus, a hozzáadott értékről nem hallott még. A mezőgazdaságban az öntözési technológiák, és magas hozzáadott értékű cuccok termelésével tudnánk valamit elérni, mint bioélelmiszer stb... És szövetkezetesítve, nem családi gazdaságokban. Úgy tudna működni.

De vártam mit hozol sci-finek, én imádom Asimovot, és nála olvastam, (amikor Daneel Olivaw gondolja végig, hogy milyen társadalmi formákkal próbálkozott, és miért nem működtek) hogy a reprezentatív demokrácia sajnos túlzottan kedvez a karizmatikus demagógoknak.

na.

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2009.07.01. 00:17:30

@Jonas-R:
1,4 millió kontra 7,2 millió.
nem beszélve arról, hogy abban a 7,2 millióban vannak sokan, akiknek ha adnak egyszeri plusz egy havi járandóságot, ugyanannyi pénzért az 1,4 millióból alig pár ezer embert vehetnének meg.
én se járok jobban az új adókkal, az szja-m 4 ezerrel lesz kevesebb, de ennek többszörösét fogja elvinni az áfa meg a jövedéki. a lakásom meg újonnan volt 11,4 millió, mind a 43 négyzetmétere. ja, és plazmatévém vagy nagyteljesítményű autóm sincs.

vonáról meg... ha valaha is kezébe kapja a gyeplőt, vagy éhenhalunk, vagy elvisz minket a nátha, de a legvalószínűbb a kettő kombinációja.

sci-finek a mátrixot akartam, de az túl derogáló lett volna: ha nagyon akarjuk, a kanál is meghajlik, és kis családi gazdaságokkal lenyomjuk a kínai tömegtermelést. ha már ennyire önállósodni akar, akkor miért az energiaimport függőség erősítésére, és miért nem a gyengítésére játszik? mert azzal gyakorlatilag nyílt kapukat döngetne.

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2009.07.01. 01:12:40

@Jonas-R:
azt kifelejtettem, hogy úgy gazdasági programot írni, hogy nekiállunk, azt majd csak lesz valahogy?

One Bad Habit 2009.07.01. 06:29:05

A mezőgazdaság sikerrét nem a politikai akarat, hanem a felvásárlási ár és a világpiaci ár határozza meg.

Én ha politikus leennék és és nem értenék a mezőgazdasághoz, igyekeznék nem beszélni róla hüjeségeket.

Értem én, rusztikus romantika gémeskúttal az udvaron, szürke marha, mangalica meg racka juh. Azonban a sikeres gazdálkodás ennél öszetettebb dolog.

peterman 2009.07.01. 09:26:16

Az viszont tényleg nem igaz, h a földeket parlagon kell hagyni, mer a piac sallala. Abban az egyben igaza van, h állami akarat nélkül nem fog menni. Dániában működő téesz rendszer van, állam bácsi komoly szerepet játszott, h Európa egyik legjobban működő mezőgazdasdága létrejöjjön.

Jól működő mezőgazdaságtól persze még nem leszünk világhatalom, de meg kell érteni: a munkára önmagáért is szükség van, és a mezőgazdaság relatíve sok embernek ad(hat) munkát.

Vérszegény éjszakai dúvad · http://hangorienidiocc.blog.hu 2009.07.01. 11:29:02

Elolvastam az indexes, meg az origos Vona interjút is, és ettől teljesen megnyugodtam. Ennek az embernek nemhogy tervei, de elképzelései sincsenek. A hagymázos álmaira meg nemigen érdemes szót vesztegetni.
Lehet, hogy jövőre mennek az OGY-be, de négy év múlva repülnek is onnan, mert az, amit elmondott még ahhoz is kevés, hogy a fejét a víz felett tartsa. Az OGY-ben meg nem lehet már gárdázni, meg felvonulgatni.

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2009.07.01. 13:17:41

@One Bad Habit:
lenne a politikának mit tennie a mezőgazdasáőg ügyében: az erős forint olcsóvá teszi az importot és drágává az exportot, a mezőgazdasági támogatások a felvásárlókhoz és a kereskedőkhöz kerülnek egy az egyben, és tele van zsebszerződésekkel.
amelyik magyar mezőgazdasági vállalkozás belföldön is sikeres, azok szinte mind beszálltak a feldolgozásba és az értékesítésbe (magosz botlok, bicskei tejtermelő téesz, kisalföldialamlé, stb), csak tőlük nem hangos a sajtó.

@peterman:
a parlagosítás uniós dolog, elvileg a túltermelést - és így az árak összeomlását - akadályozná meg, mert minden ország súlyos vámokkal védi a maga mezőgazdaságát, még ha éhínség is van éppen.
aki akar, az most is művelhet kertet, vehet kis földet, kapálhat szabadidejében csak úgy a maga fogyasztására, vagy ősterlemlőként, vagy feketén értékesítve helyben.
a feketézésről: azt bírom, amikor szabolcsban a kis gazdaságok, amik almát termelnek, kiállnak a kamerák elé, hogy nem tudják eladni, de arról már nem beszélnek, hogy amikor jól ment, akkor mindenféle adminisztráció nélkül vitték tőlük kamionszámra. akkor nem kellett az állam, most meg, hogy baj van, kéne.

@Vérszegény éjszakai dúvad:
1935-ben eltűnt a vaj a német boltok polcairól (meg úgy általában nem dőzsöltek). 10 évig még hatalmon maradtak.

@Demo:
sok lesz az, középre barikádot húznak, és onnan zsidóznák egymást :-)

Jonas-R 2009.07.01. 20:18:45

Kicsit vissza az agyarakkal az erős forinttól.

A legtöbb ügyletet 2 hétre kötik, állampapíron keresztül alig mozog a forint. Beerősödik 260-ra aztán ha finoman próbálnak kamatot vágni kilő 350ig. És ez reális forgatókönyv. Jelenleg ami védi a forintot az a brutális kamat, és az a tény, hogy mindehol defláció van. Úgy 20-35% inflációs hátrányunk van eltemetve, gazdaságunk meg ... nincs.

Egyre inkább hiszek abban, hogy egy hirtelen, drasztikus 3-4 % os kamatvágással járnánk a legjobban. (és az összes szuper makro elemző aki egy ilyenért nekemesik elmehet a pi-be, ezt a traderek mondják, vagy olyanok akik traderkedtek már valaha)

Jonas-R 2009.07.01. 20:19:21

Kicsit vissza az agyarakkal az erős forinttól.

A legtöbb ügyletet 2 hétre kötik, állampapíron keresztül alig mozog a forint. Beerősödik 260-ra aztán ha finoman próbálnak kamatot vágni kilő 350ig. És ez reális forgatókönyv. Jelenleg ami védi a forintot az a brutális kamat, és az a tény, hogy mindehol defláció van. Úgy 20-35% inflációs hátrányunk van eltemetve, gazdaságunk meg ... nincs.

Egyre inkább hiszek abban, hogy egy hirtelen, drasztikus 3-4 % os kamatvágással járnánk a legjobban. (és az összes szuper makro elemző aki egy ilyenért nekemesik elmehet a pi-be, ezt a traderek mondják, vagy olyanok akik traderkedtek már valaha)

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2009.07.01. 20:31:00

@Jonas-R:
mondom az erős forint miatt pörgött fel a mezgazd import :-)
ha kilő a forint, érdekes dolgok fognak történni a kereskedelmi bankoknál a devizahitelek miatt.

Jonas-R 2009.07.01. 21:01:59

duplikált az adatbázismotor :) meg hibát is dobott róla !

Jonas-R 2009.07.01. 21:06:32

Én nem vágom mi lesz, de komolyan.

Mellesleg még akár jól is járhatunk bármilyen hülyén hangzik :D Ha nagyobb inflálások lesznek, akkor akár még az is lehet, hogy beér minket a világ.

Mindenesetre magyarország más tészta, világviszonylatban viszont még jön valami nagyon kemény szerintem.

Jonas-R 2009.07.01. 21:07:11

Én nem vágom mi lesz, de komolyan.

Mellesleg még akár jól is járhatunk bármilyen hülyén hangzik :D Ha nagyobb inflálások lesznek, akkor akár még az is lehet, hogy beér minket a világ.

Mindenesetre magyarország más tészta, világviszonylatban viszont még jön valami nagyon kemény szerintem.

Jonas-R 2009.07.01. 21:08:15

Internal Server Error

The server encountered an internal error or misconfiguration and was unable to complete your request.

Please contact the server administrator, support@blog.hu and inform them of the time the error occurred, and anything you might have done that may have caused the error.

More information about this error may be available in the server error log.
Apache/2.2.3 (Debian) mod_fastcgi/2.4.2 Server at killtheradical.blog.hu Port 80

MUHAHAHA

Czelder Orbán 2009.07.01. 22:50:28

Zuschlag, Vona és Léderer András is eltés töriszakot végzett. Van még kérdés? :-P

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2009.07.01. 23:24:20

@Czelder Orbán:
rossz szakmát választottam :-)

@Jonas-R:
de látod, csak téged szivat :-)

@Anarchia:
szerintem túl pacifista vagy :-)

ez most ilyen mosolykomment lett.

blúdiginipig 2009.07.02. 11:28:23

Igen ez a mezőgazdaság felvirágoztatása projekt elég légből kapott. A parlagon heverő földekről: valamikor a 70es évek közepe táján egységnyi területről jobb termésátlagú kukoricát hoztunk le, mint az USA. Ezt úgy sikerült elérni, hogy mindent felszántottak a szikes gyeptől a mocsárrétig, viszont nem változtatták meg a művelési ágát... Aztán jött a rendszerváltás és bizony azok a földek amelyek csak nagyüzemi viszonyok között voltak művelhetőek - a jobb minőségű termőhelyről származó jövedelem felülmúlta a rosszabbról érkező deficitet - bizony fel lettek hagyva, hívhatjuk parlagnak valójában visszagyepesedő területekről beszélünk, amelyek természetes állapota a nyílt gyepes társulás - Duna-Tisza köze, Nagy-Sárrét, Kis-Sárrét. Körös-Maros köze - ezeknek a magasabban fekvő részein, illetve a nem nyílt homokon valóban jó mezőgazdálkodás lehet, de a többit fel kellene hagyni. Viszont rengetegen élnek meg a rossz minőségű földekből is (a szántóra nagyobb a normatív állami támogatás, mint a gyepre), velük kellen kezdeni valamit.
süti beállítások módosítása