"A jelenlegi fővárosi szabályozás szerint akkor rendelnek el szmogriadót, ha a levegő szállópor-tartalma két egymást követő nap meghaladja a riasztási küszöbértéket, azaz a 100 mikrogramm/köbmétert, és a harmadik nap sem lehetett érdemi javulásra számítani."
S lássatok csodát. Egyetlen napig a személygépjárművek 15 százaléka nem közlekedett, s el is múlt a szomgriadó. Ami tavaly nem volt, bár előfordult, hogy nem kettő, hanem négy napig a jelenlegi határérték felett volt a PM10-es érték. Meg olyan is előfordult, hogy nem kettő, hanem 3-5, vagy 30 napig egy-egy mérőállomásról nincs adat. Minek az.
Ami még nem volt: körgyűrű, szinkronizált útfelújítások, épkézláb paraméterkönyv, P+R rendszer. Ami nem is lesz: S-Bahn rendszerű 4-es metró. Vagyis van egy halom dolgunk, ami nem jó, de legalább drága, ahogy ez a szmogriadó is. Mindez bizonyítandó, hogy odafönt csinálnak valamit. Mert ennyi a cél: csinálni valamit. Bármit.
Az is fura, hogy most hirtelen milyen sokan környezettudatosak a mások kárára. A szálló por és egyéb légszennyező dolgok rosszak az egészségre, nem kicsit, nagyon. Mit teszünk a légszennyezés csökkentésére? Egy-egy random szmogriadó a világon semmit se fog megoldani.
Előre kéne gondolkozni és tervezni, pl. a behajtási díj előtt (ami az előfeltételek teljesülése esetén igenis jó ötlet lenne) körgyűrűt és rendes P+R rendszert, meg rendes BKV-t csinálni. Egyből tartósan csökkenne a szálló por meg a többi, és egészségesebbek, boldogabbak lennének a budapestiek. Az "előző este bejelentjük, te meg oldjad meg" ehhez kevés.