Ateizmus, anarchia és koszos punkok.

killtheradical

killtheradical

Hova tekersz?

2008. június 12. - bs395

Van az Indexen egy cikk a Critical Mass-el koprodukcióban, hogy hol nehezebb a szokásosnál is a biciklisták élete Budapesten.

Szeretnék hozzátenni plusz két kereszteződést: InfoPark, kifele menet a rakpartra.

Az egyik a D épülettől megy a rakpartra vezető útra, az új E épület építési fala, munkagépek, parkoló autók és sövények mellett egy érdekes szögű kereszteződéshez, ahol szoktak biciklisták közlekedni. 5 km/h-val sikerült egyszer majdnem elütnöm egy kerékpárost, annyira nem látszott, hogy jön, majdnem felkenődött a kocsi oldalára, épp, hogy csak meg tudott állni. Tábla sehol.

A másik a rakparti kereszteződés, ahol szintén átmegy a kerékpárút, de ezt sem táblázzák ki túlzottan: ott már megállás után vettem csak észre, hogy oldalról jön egy kerekes, és ő is csak akkor vett észre, épp, hogy ki tudott kerülni.

Csak a szerencsén múlt, hogy a két esetből nem lett komolyabb baj.

A biciklis társadalom megnyugtatására - tábla vagy nem tábla - azóta külön figyelek a kerékpárosokra.

Friss: ma hajnalban a Petőfi hídi felhajtó újabb halálos áldozatot követelt :-(.

A bejegyzés trackback címe:

https://killtheradical.blog.hu/api/trackback/id/tr65514810

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Before · http://azbeszt.blog.hu 2008.06.12. 07:40:41

Bazz...

Iszonyú idióta egy ország és város vagyunk. Én mondjuk lusta geci vagyok, a térdem se bírja, de kb 8 éve azért adtam egy esélyt a témának. Ritkán volt annyira halálfélelmem, pedig nem is mentünk az extradurva helyeken, főleg nem pedig sima úttesten.
Közben pedig csodákat lehetne művelni a várossal, ha csak az emberek 10 százalékát bringára lehetne ültetni...

Retekbácsi 2008.06.12. 09:39:49

azért a cikkben közölt videókban látszik, hogy a biciklisek is mennek, mint az idióta, aztán meglepődnek, ha elütik őket.
Az útkereszteződés mindig veszélyes üzem. Gyalogosként sem sprintelhetek keresztül a nyolc sávon, csak mert zebra van.
Úgyhogy mindkét félnek tudomásul kellene vennie, hogy ez is közös játszótér...

amondó (törölt) 2008.06.12. 09:42:55

Retek:

"a mint az idióta" a videókon

amondó (törölt) 2008.06.12. 09:45:00

kevesebb mint 20km/h-t jelent, ott ahol a bringásnak van elsőbbsége. Ez azért nem olyan eszement tempó. Még be lehet fékezni, ha baj van, de ha látványosan lelassít a bringás, azt már úgy értelmezik egyes rámenősök (gyakorlatilag mindenki), hogy lemondott az elsőbbségről. Az meg nem jó, mert ha tízen lemondanak az elsőbbségről, akkor ott kialakul egy olyan megegyezés/beidegződés, hogy a gyengébbnek sosincs elsőbbsége.

tardyl 2008.06.12. 10:03:15

Köszönöm szépen az "-al, -el" rag népszerűsítését. Szűnjék meg a "-val, -vel"! Az egy hülyeség! (Vö.: "Critical Mass-el".)

Hargita Nándor · http://sliceandsmile.blog.hu 2008.06.12. 10:05:17

amondonak nagyon is igaza van, ha befekezne mindenki, hogy ovatosan kozelitse meg a keresztezodest, baszhatnank az elsobbseget...

nezd meg retek, nem egy olyan helyzet van, kulonosen a halasz utcanal, hogy a bringas lelassit, de atmenne es mar ottvan a kocsinak az orra a kereke elott...

errol ennyit.

btw most epp romaban nyaralunk es itt nagyon keves a bringas (dombok, macskako) es az autosok es a robogosok uraljak a varost. mindenki zebran, keresztezodesben, parkol, ossze vissza, a zebran atengednek, viszont centikkel melletted mar mennek is tovabb... erdekes nepseg...

amondó (törölt) 2008.06.12. 10:31:37

darthwalk · bpcity.hu 2008.06.12. 10:05:17

én azt mondom, hogy ne fékezzen be a bringás, de tartsa a féken mindkét kezét, hogy utolsó pillanatban elkerülhesse a bajt. Azért meghalni nem érdemes. De ha állásra lelassulunk (ami rosszabb, a lábunkat letesszük), az már csalogatás, az autós félrevezetése. Biciklivel is egyértelműen kell közlekedni.

jatekblog · http://jatekletoltes.blog.hu/ 2008.06.12. 10:34:48

Életképtelen ötlet, hogy egy esetleg több tonnás jármű adjon elsőbbséget egy tízen kilós bicónak. A zebrás gyalogos balesetek is azért vannak, mert arra tanítják a gyalokokat, hogy ki lehet lépni egy hatvannal közeledő monstrum elé. Ezek a szabályok az ember természetes veszélyérzetét nyomják el, ezzel veszélyeztetve őket.
Persze ezzel a hozzászólással itt csak hülye lehetek, de esküszöm többet tekerek, mint autózok, annak ellenére, hogy (még) van pénzem benzinre...

Amadeo 2008.06.12. 10:40:56

Kedves Retekbácsi!
"Gyalogosként sem sprintelhetek keresztül a nyolc sávon, csak mert zebra van.
Úgyhogy mindkét félnek tudomásul kellene vennie, hogy ez is közös játszótér..."

De bizony hogy nem! Az útkereszteződés (ha kanyarodik az autós), a zebra bizony nem közös játszótér. Az a gyalogosok játszótere, jogilag és szerintem "erkölcsileg" is. Úgyhogy az autósoknak tudomásul kéne venni, hogy úgy vezessenek, hogy a gyalogos keresztülsprintelhessen a nyolc sávon is a zebrán.
Hogy ezt az egyszerű szabályt pedig kis hazánkban nem képes a "közhatalom" betartatn, az egy másik lap, mondhatnám a szégyenünk.
Hogy pedig vannak olyan zebrák, ahol fizikailag lehetséges, hogy az autók 70-120 km-es sebességgel tudnak haladni, az meg másik újabb lap, megintcsak mondhatnám a szégyenünk.
Az meg, hogy sok autós nem képes felfogni, hogy a fenti szabály az autózást lehetővé tevő közös, "együttélést" segítő jó dolog, azt már nem is kommentálom.

demizson bobby 2008.06.12. 10:57:42

Engem csak az basz fel,hogy nem (csak) egyszerűen udvariasságról, sietésről, meg szabályokról szól a dolog, hanem emberi életekről, ennek ellenére sem hivatalos úton (lásd kerékpárutak kialakítása), sem a civil életben (még átférek) nem látok változást.
Legfőbb ideje lenne,mert most akarok bringát venni.

amondó (törölt) 2008.06.12. 11:04:20

jatekblog:

ezzel az erővel egy mellékutcából kivágódó IFÁra is számítani kéne, és még az a főúton közlekedő autós lenne a hibás, aki eléhajt. nagyon rossz elv az, ha az erősebbnek van mindig igaza, egy rendszerben az emberek értelmetlenül egyre nehezebb járművekre váltanának.

Az ilyen elvvel a motorosok vagy a suzukisok is szívnának, holott városban a motor vagy egy kiskocsi sokkal praktikusabb és fenntarthatóbb, mint egy terepjáró.

Még egy szempont: a KRESZ egyértelműségre épül. Egy kereszteződésben nagyon nehéz (és bizonytalan) lenne azt mérlegelni, hogy ki az erősebb, az elsőbbségi viszonyok viszont egyértelműek. Be kell tartani őket, mert úgy nagyobb a biztonság. Ha a biciklis/gyalogos tétován lemond az elsőbbségről, akkor máris kétes szituáció adódik: egyértelműen nem jelezte,hogy lemondott, mégse megy át: ebből is baleset származhat.

Ha egy ilyen bringa#autós szituban látom, hogy nem érek oda azonnal, mert emelkedik az út, fáradt vagyok, akkor ellenőrzöm, hogy mögöttem nem jön-e gyorsabb bringás, és ha nem, akkor jól láthatóan intek az autósnak, hogy menjen. Úgy, ahogy az a KRESZ könyvben le van írva. De feltételezni azt hogy a másik fél lemondott az elsőbbségről veszélyes dolog.

amondó (törölt) 2008.06.12. 11:08:34

demizson bobby:

lesz változás. tehetsz is érte, ha bringavásárlás után belépsz a Kerékpárosklubba ( kerekparosklub.org/ ). A klubtagságért jár balesetbiztosítás és felelősségbiztosítás (igen, a bringás is vállalja a felelősséget!), meg néhány kedvezmény, és a klubtagsággal támogatod a bringázás biztonságosabbá tételét (is). Van ott sok ehhez értő ember, tapasztalat nyugati országokból, úgyhogy remélhető változás.

Repülő Majom · http://www.kutyushop.hu 2008.06.12. 11:20:34

Jatekblog: szerintem te nem ismered a KRESZT, ha ilyeneket írsz. Másfelől miért van az, hogy nálunk nyugatabbra tiszteletben tudják tartani az átkeléshez való jogot?
Másfelől azok a monstrumok nem közlekednek hatvannal, illetve amelyik igen, az elé nem hajt ki biciklista. Viszont városban eleve 50 a megengedett, és amikor vezetni tanultam, az oktatóm külön felhívta a figyelmet, hogy a gyalogátkelőt lassan kell megközelíteni. A gyalogosnak onnantól kezdve él az elsőbbsége, hogy letette a lábát a zebrán az úttestre. És ez KRESZ!

Repülő Majom · http://www.kutyushop.hu 2008.06.12. 11:27:10

Egyébként is a cikkben említettnél is több ilyen "halálkanyar" van Bpesten. Szerintem egyszerűen le lehetne szoktatni erről azokat, akik ilyet terveznek: 1 héten keresztül kellene fel-alá kerekeznie a saját bicikliútján. A többit Darwin elintézi (ha jól tervezte meg, van esélye a túlélésre, ha nem, akkor az alkalmatlanok "esnek ki" nagyobb eséllyel)...

demizson bobby 2008.06.12. 11:49:12

amondó 2008.06.12. 11:08:34

Megfontolom, köszi a tanácsot.
Ami az optimizmusodat illeti...... :) ...nem osztom.

Perillustris 2008.06.20. 00:43:09

"Életképtelen ötlet, hogy egy esetleg több tonnás jármű adjon elsőbbséget egy tízen kilós bicónak."

Tehát legyen súlyalapú az elsőbbségadási kötelezettség... Hurrá!

moralisa 2008.06.20. 06:49:39

Kedves Majom, szerintem még te is egy kicsit megszorító vagy a gyalogosok elsőbbségével kapcsolatban, ui. az sehol nem áll a KRESZ-ben, hogy az elsőbbség föltétele a lelépés a zebrára, azaz ha az autós gyalogost lát a zebra előtt, akkor elvben csak akkor mehet át, ha a gyalogo lemondott az elsőbbségéről.
süti beállítások módosítása