Ateizmus, anarchia és koszos punkok.

killtheradical

killtheradical

Béralku

2011. február 16. - bs395

"Olyanok írhatták a kormányfő beszédének e részét, akik nem ismerik a magyar bérrendszer és béralku folyamatait – mondta a lapnak Dávid Ferenc, a VOSZ főtitkára."

És közben nem baszta senki tarkón egy szívlapáttal. Értem én, hogy nehéz a Szijjártó száján menetrendszerűen felbukkanó eszement faszságokat überelni ("emeljék meg mindenkinek a fizetését, hogy senki se járjon rosszabbul"), de - és ez nagyon fontos kitétel - nem kötelező. A magyar meg néz, hogy akkor vajon mit is tett, amiért már a második pofont kapja, ráadásul mástól, ugyanazért.

Tudja ez az ember, hogy hogyan zajlik egy "béralku"? Tudják amazok, hogyan néz ki a "bérrendszer"?

[Munkaadó]: - Nos, Éva, a következőket tudjuk ajánlani: napi 12 óra munka, négy nap munka, kettő szünet, 5500 Ft per nap, 4 órára és valami nevetséges bérre bejelentve.
[Éva]: - Havi 240 órát dolgoznék 110 ezer forintért?

([KDNP]: - Vasár-napi nyitva-tartás! Vasár-napi nyitva-tartás, huju-juju-jujj!)

[Munkaadó]: - Nem egészen: ha beteg vagy, vagy szabadságra mennél, mást hívok be, és akkor ő kapja arra a napra a pénzt.
[Éva]: - Na de a táppénz...
[Munkaadó]: - Nézd, átmehetsz a szomszéd büfébe is dolgozni, ott csak alkalmival vesznek fel. Amíg nincs műszaki/gazdasági végzettséged némi menedzserkurzussal, nem beszélsz több nyelven, hogy elmehess rugalmas munkaidőbe egy multihoz, ahol van cafeteria, addig ebben az országban ennél többet alkalmazottként ne várjál.

([KDNP]: - Vasár-napi nyitva-tartás! Vasár-napi nyitva-tartás, huju-juju-jujj!)

Magyar bérrendszer... hol élnek ezek? Tényleg az a baj, ami a papírra van írva, vagy ami nincs leírva sehova se?

A bejegyzés trackback címe:

https://killtheradical.blog.hu/api/trackback/id/tr952665017

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Döntsük már el 2011.02.16. 23:34:35

A Magyar Kommunista Munkáspárt 5606 szavazatot, az összes leadott szavazat 0,09%-át szerezte meg a 2010-es országgyűlési választásokon. Életkoruknál fogva a magyar választópolgárok nagy része első kézből rendelkezik tapasztalatokkal arról, miért működé...

Trackback: Most törlik fel Magyarországgal a padlót... 2011.02.16. 13:56:12

Megállapodott Magyarország és az Európai Bizottság a magyar médiatörvény módosításában – jelentette be szerdán Brüsszelben Jonathan Todd, a médiaügyekben eljáró Neelie Kroes EU-biztos szóvivője. Mint közölte, a magyar kormányzat az uniós végrehaj...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

paráznabillegető 2011.02.16. 13:59:42

"Havi 240 órát dolgoznék 110 ezer forintért?"
éva elég gyorsan számol...

Németh András 2011.02.16. 14:09:28

@paráznabillegető: nem kérik hogy több nyelven beszéljen, nem kérik a műszaki gazdasági végzettséget, sőt még menedzserkurzuson sem volt. Az a minimum hogy fejben szorozni jól tud :)

Egyébként ebben a 4-2-es felosztásban 240 órával számolva 28 napos egy hónap, ami meg nem jön minden esetben össze csak az év 1/12-ének 3/4-ében :)

De ha belegondolsz és Éva alapból tudta hogy 20 napot dolgozik egy hónapban akkor nem is nagy durranás fejben szorozni 20-szal a 12-őt meg az 5,5-öt, pláne ha büfébe jelentkezik a mi Évánk...

WildBear 2011.02.16. 14:11:05

@paráznabillegető: Egy büfésnél követelmény. :-)

paráznabillegető 2011.02.16. 14:12:57

@bs395: akkor éva hülye.
főiskola, bah. tanulna inkább nyelvet, és menne izibe külföldre, ahol ha havi 240 órát lehúz, nem 400 eurót/350 fontot kap, hanem úgy négyszerennyit...

smartdrive 2011.02.16. 14:16:59

miért, mennyit keressen egy büfés?

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2011.02.16. 14:17:37

@smartdrive:
itt a büfés csak szimbólum, valamennyi tejtermék készítőre kell érteni.

paráznabillegető 2011.02.16. 14:17:54

@smartdrive: lol! :D
te mennyit adnál neki? :)
standard büfés, nem a parlamenti patyomkin.

csoko20 2011.02.16. 14:18:22

Azért nem jó ómen, ha Éva második kérdése egy állásinterjún a táppénz! :)))

Ugyanazért a munkáért valaki több pénzt kap, mert nincs gyereke, kicsit igazságtalan. Milyen dolog már, ha az autószerelőm is többet kérne mert van két gyereke.

Meg akarják emeltetni a gyermektelenek bérét, hogy a nettójuk hellyel-közzel ugyanannyi legyen.
Ekkor viszont a bruttó bérek között lesz eltérés a gyermektelenek javára.

Így meg a nyugdíj alapba fizetett járulékok között lesz igazságtalanság, mert a gyermektelen dolgozónak sokkal többet írnak majd jóvá az egyéni számlájára!!! Ha lesz egyéni számla......

szanalmas 2011.02.16. 14:18:26

Azért "Dávid Ferenc, a VOSZ főtitkára" is elmehetne a jó kurva anyjába a demagóg hazugságaival együtt!

smartdrive 2011.02.16. 14:20:59

@bs395: minek a szimbóluma? nem lehet elvonatkoztatni attól, hogy mi a munka

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2011.02.16. 14:23:39

@smartdrive:
elmész asztalosnak, értékesítőnek, szobafestőnek, szakácsnak, mindenhol ezt kapod: törvénytelen munkamennyiség, alacsony bejelentett bérrel, átlagon aluli fizetéssel, trükközött szabadsággal és táppénzzel.

Le_Penseur 2011.02.16. 14:26:05

"Lázár János, a Fidesz frakcióvezetője pedig az MR1-Kossuth Rádió kedd reggeli műsorában kijelentette, vagy segíteni kell a vállalkozásoknak, vagy "nyomást kell gyakorolni" rájuk, világossá téve, hogy a béremelést nem tudják megúszni. "

A kormány hoz egy adótörvényt, ami van akinek kedvez, van akinek nem. Majd a törvény azt mondja a munkaadónak, hogy aki esetleg nem jár jól az adórendszerrel, annak meg kell emelni a fizetését, ugyanis a kormány vállalást tett, hogy mindenki többet fog keresni!

"Kezdetben megyei bontásban tájékoztatást fognak kérni a kamaráktól, továbbá létrehoznak egy olyan zöld számot és internetes felületet, amelyen bárki bejelentheti, hogy milyen mértékben emelték a bérét január 1-je után."

Jelentsük fel a munkaadót, mert változatlan bruttó mellett kevesebb nettónk marad!

"A Rogán Antal vezette bér- és adómonitoring bizottság tagja lesz Pálffy István és Balla Mihály, valamint Ágh Péter, Kara Ákos és Koszorús László."

El kellene már végre dönteni, hogy még mindig a szocializmust építjük, vagy lassan lemondunk arról, hogy mindent központilag szabályoznak!

Kötelező béremelések kikényszerítésének várható hatásai:

- pár embert elküldünk, az ő munkáját és bérét megkapják a maradók
- pár embert (vagy akár az összes dolgozót) leveszünk 6 vagy 4 órás munkaidőre

movhu 2011.02.16. 14:28:18

@bs395: Ugye ezt milyen jól tudja mindenki?
Ami érdekes, hogy nem csak az asztalos kerül szembe ezzel, hanem nem egy milliárdos forgalmat bonyolító céget tudok, ahol ugyanez a módi.
Csak egy baj van ezzel, hogy egyetlen érteles lépés sem történt az elmúlt sok év során, hogy ez ne így legyen.

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2011.02.16. 14:29:53

@movhu:
majd a monitoring bizottság kideríti, és ad rá megoldási javaslatot. teljes mértékben bízom bennük.

2011.02.16. 14:42:35

butuska.blog.hu/2011/02/14/vv2_avagy_lo_nekunk

Hétfőn, amikor elolvastam amit a Vezér mondott, ez jutott az eszembe.

Vidéki 2011.02.16. 14:43:54

Egy, csak egy legény van talpon a vidéken :Dávid elvtárs, a VDSZ főtitkára, aki ismeri a magyar bérrendszer és béralku folyamatait.

Érdekes, hogy ezek a nagy mellényű, jól fizetett szakszervezeti vezetők valamiféle varázslat hatása alá kerülnek, ha a versenyszféra területére tévednek:

Nem látnak, nem hallanak és nem beszélnek.

A valóságot a szerző által bemutatott párbeszédek jól jellemzik. De ha ez így van, akkor érvényesül-e a Munka Törvénykönyve?

Tisztességesnek nevezhető-e az ilyen fajta "szabad verseny" amelyik sokaknak megengedi, hogy a törvények megszegésével előnnyel induljanak azokkal szemben,a kik a szabályokat betartva "versenyeznek"?

A jól fizetett szakszervezeti vezetőktől elvárható lenne, hogy megemeljék elnehezedett feneküket a székről, vagy legalább a kis ujjukkat mozdítsák meg, de ennek semmi jele.

A sokat bírált Kádár rendszerben a szakszervezetek ellenőrizték a munkavédelmi szabályok és az akkori munkaügyi törvények betartatását. Manapság ki akadályozza meg őket ebben?

Azóta ezen a téren visszafejlődtünk a vadkapitalizmus felé.

Olyan állítólagos baloldali párt, mint az MSZP is nagyokat hallgat és nem képviseli a munkavállalói érdekeket a munkáltatók túlhatalmával szemben.

bryan 2011.02.16. 14:45:42

@bs395:
Ezen nagyon felröhögtem. :D
Egyébként jó poszt, multinál ugyanez egy kicsit bonyolultabb, de két alapvető eset van. Az egyik szerint leépítés, a másik szerint pedig fejcsóválás és kormány hülyének nézése a vége.

okostojgli (törölt) 2011.02.16. 14:47:41

Mekkora egy gyökér vagy, a béralku az a munkaadók-munkavállalók (szakszervezet)-állam hármast, más néven érdekegyeztető tanácsot jelzi, te istenbarma.

A minimálbérről például tudod miért annyi amennyi?

Szívlapát, az.

Bakfitty007 2011.02.16. 14:48:48

"- pár embert elküldünk, az ő munkáját és bérét megkapják a maradók"

Ez a szitu eléggé ismerős, főleg, hogy a saját bőrömön tapasztalom. Annyi a nem elhanyagolható különbség, hogy távozó kolléga bérét simán benyelte a cég....

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2011.02.16. 14:51:44

@okostojgli:
a béralku az, amikor leülsz a leendő vagy jelenlegi munkaadóddal, és megmondja, mi mennyi. hogy odafönt ki és miben állapodik meg, az erre a világra vajmi kevés hatással van: mint azt a főtitkár is mondta, az csak egy ajánlás.

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2011.02.16. 14:54:23

Első kézből tudom a "bértárgyalásokat" prezentálni:
-tavaly mennyi volt a bér és bérjárulékok összege?
-x millió forint.
-idén ugyanennyi/idén mínusz 10%
-de emelkedett a nyugdíjjárulék/kötelező bruttó bér/stb.
-idén ugyanennyi, számoljuk ki hány ember maradhat ezzel az összeggel
-1/25/658 db
-első körben a gyakornokok, utána a túl magas bérrel rendelkezők, túl sokat hiányzók mennek aztán beszéljünk újra, ha kell papíron órát csökkentünk, vagy hagyom a francba az egészet és kiviszem a 6 céget Szlovákiába.
Azért drukkolok Antinak meg a barátainak hogy most aztán tényleg mindenki bármi áron jól járjon...ha kell dögöljünk bele...

ave 2011.02.16. 15:01:56

Nehez ertelmezni a posztodat, rosszul van megirva.
Igy csak azt hiszem, hogy egyetertek veled.

ehja 2011.02.16. 15:03:42

@Vidéki: Dávid úr nem elvtárs. Nem szakszervezeti vezető, nem a VDSZ hanem VOSZ főtitkára. És nem modnott hülyeságet. Viktorka és beszédírói nem dolgoztak soha a versenyszférában és soha sem vettek részt béralkuban.

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2011.02.16. 15:03:54

@ave:
ha az emberek tényleges fizetésük után rendesen megkapnák táppénzt, már sokkal jobban járnának, mint a béremeléssel.

Trompf · http://trompf.blog.hu 2011.02.16. 15:07:49

Van egy nagy baj a poszttal.

nevezetesen, hogy láthatóan a magyar valóságot megváltoztathatatlan tényként tálalja, míg a törvényeket okolja, hogy nem veszi bele a munkáltató érdekeit, a feketézésre való kényszerítést, és a gátlástalan kizsákmányolást.

Szóval elsősorban azok a vélhetően diplomás emberek a gátjai a pozitív irányba történő változásnak akik ilyen posztokat firkálnak.

TemplarOmega (törölt) 2011.02.16. 15:09:42

Milyen szép is lenne, ha mi is csak megszavaznánk magunknak a lóvét.
Meg a költégtérítést. Meg az ingyen furuját
a diplomás ribancoktól...

Minnek ennyi politikus?

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2011.02.16. 15:11:51

"Tudja ez az ember, hogy hogyan zajlik egy "béralku"? Tudják amazok, hogyan néz ki a "bérrendszer"?"

szerinted honnan tudná?

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2011.02.16. 15:13:56

@Trompf:
a magyar munkaerőpiacon évtizedek óta mennek ezek a törvénytelenségek. se a kormány, se a vosz, se az oét nem tett le még egyetlen konkrét javaslatot se, hogyan oldanák meg, pedig ez a dolguk, hovatovább, ezekből az emberekből élnek.
dávid ferenc kijelentését nem tudom nem véresen cinikusnak látni, ahogy a komrány kommunikációját se: tudjuk, hogy vannak dolgok, de tegyünk úgy, hogy nincsenek. maszatoljunk a felszínen.

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2011.02.16. 15:14:16

@Trompf: közszférában teccik dolgozni, ugye?

paráznabillegető 2011.02.16. 15:15:15

első napirendi pont: a képviselők és bizottsági tagok juttatásairól szóló szavazás...

így néz ki az igazi béralku. az ellenzék szavazhat saját maga ellen. :)))

pg2 2011.02.16. 15:19:15

@paráznabillegető: A mennyit adnál nekihez még azt se felejtsük el, hogy ugye a 12 óra papíron 4, a péz meg valami nevetséges. Amúgy a poszt nagyon életszerű. (Ez a papíron meg ennyi-annyi még azért is gáz, mert sosem kapod meg a szóban ígért cuccost...)

pg2 2011.02.16. 15:23:59

@idelle: Pl. a kertésze / bejárónője stb. esetéből. A vagyonnyilatkozatokban rájuk vonatkozó rovat nincs. Ha tisztességesen fizetnék a háztartási alkalmazottaikat (ne legyenek illúzióink a politikusok családtagjairól), egész biztos vagyok benne, hogy minden évben menne a kampányszerű pampogás, hogy az milyen sokba kerül...

smartdrive 2011.02.16. 15:26:00

@bs395: nem a trükközésekről beszélek, hanem az összegről (ha trükközve sokkal többet keresnének, nem háborognának)

az összeg pedig egy büfésnek meglehetősen méltányos

milliliteratura · http://milliliteratura.blog.hu/ 2011.02.16. 15:26:53

@bs395: ha mindenhol átlag alatti a fizu, akkor az átlag is átlag alatti, a' meg mán nem átlagos.

Geza321 2011.02.16. 15:26:59

@Németh András:
"De ha belegondolsz és Éva alapból tudta hogy 20 napot dolgozik egy hónapban akkor nem is nagy durranás fejben szorozni 20-szal a 12-őt meg az 5,5-öt, pláne ha büfébe jelentkezik a mi Évánk..."

Ez esetben Éva 110000 hufot fog keresni, mert a főnök megmondta: 5500/nap, az 5500*20nap = 110000HUF
A büfés nem 5500huf/ÓRA munkadíjat kap, de ha mégis, akkor én kérek elnézést, sőt büfés akarok lenni.

spinat 2011.02.16. 15:28:18

valamit itt nem értek, ugyanis nem Mo-on dolgozok. Itt nettóban állapodnak meg? Mert ha bruttóban állapodnának meg, akkor a munkaadónak oly mindegy lenne hogy mit változtatgat a kormány.

milliliteratura · http://milliliteratura.blog.hu/ 2011.02.16. 15:29:35

@bryan: ez a két alapeset gyakran párhuzamosan fut :)

Jonas-R 2011.02.16. 15:31:56

Nalunk felso szinten letezik beralku, de nagyon morcos lennek ha ebbe az allam bacsi szigoruan az en erdekemben megprobalna belepofazni. Also szinten adottsag a ber, a vezeto feladata hogy az altala kiharcolt keretet ugy dobalja szet, hogy a csapata es a sajat erdekeit legjobban ervenyesitse, motivalja az embereket es megprobaljon igazsagos adottsogokat teremteni a berezesben.

Nem ertem ebbe miert szol bele egy david vagy toni vagy anti. Foglalkozzanak a sajat dolgukkal.

A multi rugalmas munkaideje meg annyira azert nem meno barmennyire is jol hangzik.

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2011.02.16. 15:32:04

@milliliteratura:
a bérgrafikon kb. az exponenciális függvényre hasonlít: nagyon sokan keresnek nagyon keveset, páran jól, és nagyon kevesen nagyon sokat.
ha egy vezérigazgatóra kétszáz takarítónő jut, akkor az átlagfizetésük több lesz, mint a takarítónők fizetése.

ostvan 2011.02.16. 15:32:19

@TemplarOmega: Menj politikusnak. És azokat, amit álomnak tekintesz, mindennap gyakorolhatod.
Azért a dologhoz hozzátartozik, hogy a rendszerváltás környéki idők egyik maffiavezére, szépemlékű Szlávi Bulcsú, aki a rablás és erőszak (a Balaton királya címet viselte) mellett belekóstolt a politikába is. És azt mondta: NEM VAGYOK ELÉG ROMLOTT, HOGY POLITIKUS LEGYEK!

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2011.02.16. 15:33:27

@spinat:
hivatalosan bruttóban (amire még rájön a szuperbruttó, és jövedelemadót a szuperbruttó után fizetsz), nem hivatalosan nagyon sok helyen "zsebbe" kapod a fizetésed, az államnak meg hazudunk.

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2011.02.16. 15:35:53

@Jonas-R:
a rugalmas munkaidő nagyban múlik a főnökön: van, aki úgy nézi, hogy ha elkészülsz a feladattal, akkor nyugodtan lépj le korábban/gyere be később, hogy odaérj a bankba/postára/boltba/orvoshoz/gyerekért az oviba, van, aki meg úgy nézi, hogy ha hamarabb vagy készen, akkor a fennmaradó idődben igazán csinálhatnál még valamit (és itt alakul ki a kussolás, mert ha szólok, akkor még raknak rám egy adagot).

báró Csekonics 2011.02.16. 15:36:15

Az a nagy baj igazából, hogy látom én a jószándékot abban is, hogy ugye szeretnék, ha a vasárnap az tényleg munkaszünet lenne és szépen bezárna az összes olyan bolt / szolgáltató, amelyiknek nem muszáj nyitva lenni. OK, az embereknek jusson ideje egymásra és magukra.
Az is szép, hogy ugye senki ne járjon rosszabbul az adócsökkentés (muhaha) miatt, emeljék mindenkinek a fizetését, aki amúgy rosszabbul járna. JÓ.

Csakhogy:
- ha vasárnap zárva a bolt / üzem / akármi, akkor értelemszerűen nem kell ember sem oda. Két eset lehetséges: ha nagyon kicsi létszámmal dolgoznak, akkor simán csak bukják az alkalmazottak a vasárnapi pótlékot / bért. Ha sok emberrel (akár váltott műszakban pl. Tesco), akkor viszont _kevesebb alkalmazott_ kell...
Teccikérteni, politikusurak? Fordítva is elsülhet a puska sajnos.
Kb. ugyanez igaz a béreknél is: pont a keveset keresők visznek még kevesebbet haza - emelést meg könnyen elképzelhető hogy csak úgy tud (akar) kigazdálkodni a munkaadó, hogy az eddigi pl. 10 ember munkáját ezután mondjuk csak 7 végzi majd, fejenként 5-5 százalékkal többért...
Extra szívás: ha esetleg a két halmaz pont találkozik egy munkaadónál...

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2011.02.16. 15:38:08

@báró Csekonics:
a vasárnapi nyitvatartás tilalmát álszent dolognak tartom: azzal indokolják, hogy törvénytelenül sokat dolgoznak, ami igaz, de akkor a munkaidőre vonatkozó törvények betartását kéne ellenőrizni, nem a be nem tartott törvények közé beírni még egyet.

milliliteratura · http://milliliteratura.blog.hu/ 2011.02.16. 15:38:23

@bs395: "mindenhol ezt kapod: törvénytelen munkamennyiség, alacsony bejelentett bérrel, átlagon aluli fizetéssel"
kiemelten: mindenhol ... átlagon aluli fizetéssel.
:)

spinat 2011.02.16. 15:38:43

@bs395: úgy értem a munkavállaló, meg a munkaadó, papíron, szerzödésben. Szal Évának az 5500 az bruttó vagy nettó?. HA meg feketén megy, akkor úgyis mindegy, az biztos nem bruttó :)

Homeoffice 2011.02.16. 15:38:48

Több helyen is írtam.
- Csökkenteni szinte minden járulékot.
- felvenni kb 10000 munkaügyi illetve adóellenőrt és nekimenni a büféseknek , stb...

Ez lehet talán az egyik megoldás.
Lehet sírni.

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2011.02.16. 15:40:42

@spinat:
feketén.

@milliliteratura:
ahova éva el tud menni, ott igen, az országos átlag alatt fog keresni.

pg2 2011.02.16. 15:41:04

@spinat: A probléma az, hogy van egy bruttó, ami alapján és fölött a dolgozóval azonos jogcímeken (pl. nyugdíjjárulék) a munkáltató is fizet adót. Jó eszköz: lehet úgy adót emelni (ti. a munkáltatóét), hogy a dolgozó észre sem veszi, nem érti, milyen adóemelésről beszél a tévé. A munkaadók meg nem szoknak sztrájkolni. Másrészről meg a nettó-bruttó-szuperbruttó bármely, államhoz befolyó része magasabb, mint bármely más adóforma (pl. áfa), innentől kreatív könyvelésnek szokás hívni a következményeket.

spinat 2011.02.16. 15:43:09

amúgy meg teszt álláskeresöket kellene szétküldeni, diktafonnal, oszt aki lebukik, azt iszonyúan megbüntetni.

vagy megszámolni a dolgozókat, és megnézni hányan vannak bejelentve. Nem lenne ez annyira bonylolult.

pg2 2011.02.16. 15:45:30

@Gunther: Lehet, nem a büfések közt lenne a legnagyobb fogás. Amúgy meg nem az adók mértékével, hanem átláthatatlan, gyakran változó voltával, vagyis kalkulálhatatlanságával van a legnagyobb baj. A magyar adórendszer ezen túl még igazságtalan, mert még csak véletlenül sem arányos, általános és cseppet sem méltányos.

Rob67 2011.02.16. 15:47:14

Nem csatlakozott minden nemzetrontó kapitista céh a nagy nemzeti NERhez? Viktor megmondotta hogy jó lesz és nem.
Mindet a dunába lúni vazze...
Elmebeteg fejbenharcos megélhetési politikus.
Elmossa a történelem vihara, gyorsan.
A jövő ezen a barmon fog röhögni, hogy egy ilyen pszichopata folytonharcolókomcsizó oxfordi kádár kedvenc ülhetett a trónon.
Átmenetileg viktorka, te csak egy átmeneti jelenség vagy.
Nehéz elfogadni de tanulj meg vele együttélni...

Lord_M_ 2011.02.16. 15:49:34

@spinat: De bruttóban állapodnak meg és nem mindegy

idézek egy céget a múltból. 2011 januárjában az összes alkalmazottját átadta egy másik (saját leányvállaltnak) ami vele azonos nevű, kivéve hogy a cég neve kapott egy kétbetűs kiegészítést.

azaz Almafa Kft átalakult Almafa Ex kft-re

Az almafa alkalmazottai kerestek mondjuk bruttó 400.000 forintot, azaz meg is kaptak 231.000 forintot belőle minden hónapban
Jött az adócsökkentés, ami az ő bérüket érintette, tehát az Almafa Ex átvett mindenkit de nem 400.000 forinttal, hanem csak 370.000 bruttóval.

a nettó gyakorlatilag nem változott (pár száz forintot), cserébe viszont a cég spórolt havi 39.000 forintot (járulékokkal miegymással)
azaz míg te semmivel nem kapsz kevesebbet (kivéve a nyugdíjszámlád), addig az állam elesett 9 forint bevételtől, a cég spórolt 39ezret (/fő) belátható hogy 10 alkalmazott esetén ez egy 11. ember bére... vagy a főnök kocsijának a törlesztője.

és akkor a borítékos verziókat meg nem is nézzük

Hozzászóló 2011.02.16. 15:49:41

@bs395: várjá, én ezt nem bírom követni.. Szuperbruttó az meg mia? A bruttó harisnyában és kívülhordott tangában?

Mellesleg nekem ez tetszik Magyarországban, akárhányszor arra járok, mindig ki kell találni az ilyen dolgokat, mert akkora összevisszaság az egész, hogy az már-már vicces. Olyan, mint amikor az ember egy közel-keleti butiksoron próbál kiigazodni.
Káosz az egész, van egy romantikus hangulata.

bebe tv 2011.02.16. 15:50:21

@spinat: Az évente hivatalosan megállapított minimálbér is bruttó. Sajnos azonban a kialkudott béremelés ami mondjuk 5%, az nem vonatkozik mindenkire mint a németeknél. Ha az IG Metall
ott kialkudik mondjuk 3,5 % béremelést 2011-re, akkor az a fémipar összes cégére vonatkozik, beleértve az 5-6 fős forgácsoló üzemecskét is.

Homeoffice 2011.02.16. 15:50:36

@pg2:

Te is tudod szerintem, hogy nem a büfések a célcsoport, hanem a vállalkozói szektor.

pg2 2011.02.16. 15:51:09

@spinat: Mondjuk példának okáért a mezőgazdaságból élők 1%-a fizet adót, az is csak azért, nehogy megszólják a faluban. Oda küldhetsz te akárkit, nincs komolyan vehető adminisztrációs kötelezettség. Továbbá a vagyonmozgások ellenőrzése (amiből kapcsiból kibukhatna egy csomó feketézés) az illetékek nevetséges rendszere miatt lehetetlen. Marad a fogyasztás adóztatása (áfa, meg a majdani hamburger-, kóla-, meg majd biztos cipőpertli-adó), meg a néhány szerecséntlen szipolyozása, aki amúgy is éhbérért dolgozik, és amilyen hülye, azt hiszi, a "multi" tehet róla...

Vidéki 2011.02.16. 15:53:50

@báró Csekonics:

Csekonics báró, aki hitelből reprezentál, tévhitek rabja.

Ha igaz lenne mindaz, amit vasárnapi munkával kapcsolatban állít, nyugaton azok az országok akik ésszerűen korlátozták a vasárnapi munkát, már régen dögrováson lennénk.

A valóság nem igazolja vissza a báró úr téveszméit.

A báró úr nem ismer könyörületet inasai irányában.
.

Nándusz 2011.02.16. 15:54:21

A szocializmus építésének jelenlegi szakaszában ez van.

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2011.02.16. 15:55:25

@Hozzászóló:
"Szuperbruttó az meg mia? A bruttó harisnyában és kívülhordott tangában?"
jó lenne :-)
a munkáltatód bruttó bérednek a 3+24+1,5 százalékát befizeti az államnak. ezek a százalékok sehol sincsenek a szerződésedben. vagyis ha a bruttó fizetésed 100.000 ft, akkor a cégnek havi 128.500-ba vagy. ez a szuperbruttó, és ennek a 16%-a a személyi jövedelemadód.

Hozzászóló 2011.02.16. 16:02:46

@bs395: értem, köszönöm.
Akkor csak annyit tudok mondani, hogy ez jó nagy szívás, elég béna az adórendszer (is).

pg2 2011.02.16. 16:04:17

@Hozzászóló: Szuperbruttó: Igen, harisnyán kívüli tangában :) A dógzó ember kap bért. Az bruttóban van megállapítva. Abból levonnak pl. nyugdíjjárulék címén 10%-ot -- de a munkáltató is fizet további 24%-ot ugyanezen a jogcímen, ugyanoda. Ezeket az élőmunkát terhelő, bruttó _feletti, a munkáltató által fizetett adókat és járulékokat nevezhetjük szuperbruttónak. Ilyenek voltak pl. az egészségbiztosítás, a fix összegű egészségügyi hozzájárulás, az szolidaritási adó, munkanélküli alaphoz való hozzájárulás, képzési hozzájárulás, innovációs alap stb., ezek nagy részét összevonták munkaerőpiaci és egészségpolitikai alap vagy valami ilyesmi címen. Mondjuk eddig sem tudtuk, hogy milyen alapon szedték ezeket, meg hogy mire mentek el ezek a pénzek, mostanra végleg követhetetlen...

Wittorio1980 2011.02.16. 16:06:11

ki a f..szom az az Éva?

Homeoffice 2011.02.16. 16:08:03

@pg2:

Nyugodjatok meg.
A szuperbruttó eltűnik. Az adójóváírás is.
Szeretném felhivni a 200 bruttó körül keresők figyelmét, hogy MEGINT csökkenni fog a nettójuk.
Éljen!

Homeoffice 2011.02.16. 16:08:44

@Gunther:

Persze a 200 bruttó alattiaknak is csökken.

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2011.02.16. 16:09:41

Mennyi kulturálatlan illetőszerűség ír manapság blogot!

Hagyján, de hogy imádja őket az index!

Elképesztő. :-(

pg2 2011.02.16. 16:10:58

@Rob67: Tudod, csak az a baj, hogy azzal az átmenettel mi is el fogunk múlni. Szóval jobban szeretném, ha nem _csak_ a jövőnek dolgoznék...

spinat 2011.02.16. 16:13:38

@bs395: tehát a munkaadí fizet utánam x nyugdíj meg tb járulékot, ßen meg azután fizetek adót. Ügyes! ezt ki találta ki?

bár a németeknél hasonló elven müködik az ökoadó a benzinnél, amit az áfás árra tesznek rá %osan.

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2011.02.16. 16:16:08

@Akitlosz:
én kérek bocsánatot. holnap lemondok. becsszó.

@spinat:
ezt még az előző kormány találta ki. aztán úgymaradt.

báró Csekonics 2011.02.16. 16:19:13

@Vidéki: :-DDDDD
a báró úr egyébként bérből és fizetésből él, hitele - szerencsére - nincs.
Amúgy meg - legyen igazad, szívből kívánom!
(Bár tartok tőle, hogy nincs... :-( )

blr 2011.02.16. 16:19:22

Munka törvénykönyve 142/A. § (1) Az egyenlő, illetve egyenlő értékűként elismert munka díjazásának meghatározása során az egyenlő bánásmód követelményét meg kell tartani.

Mivel a munkaszerződésben bruttó bért határoznak meg, így szerintem az, hogy a közszférában kiegészítik a rosszabbul járók (gyermektelenek) munkabérét, ütközik ezzel a bekezdéssel. Az már csak hab a tortán, hogy ugyanezen törvényszegés "ellenőrzésére", ill. kikényszerítésére egy akciócsoportot hoz létre a kormány.

pg2 2011.02.16. 16:24:30

@Gunther: Számomra nem megnyugvás, sőt. EGY elfogadható eltüntetése van a szuperbruttónak: csak bruttó van, azon felül semmi élőmunka-teher. Na, ilyen nem lesz soha e kies hazában. Perpillanat a szuperbruttó 51%-át kapja az állam (volt ez több is), 49%-át a dolgozó. Próbáld meg elképzelni azt a jelenetet, hogy a Feri, a gyári munkás folyó hó 5-én kap egy papírt, amire az van írva, hogy a pénzed több mint felét útépítésre (hah!) meg kormányzati audikra költöttük, a maradék a borítékban van...

mcs · http://paralelart.wordpress.com/ 2011.02.16. 16:29:59

egyértelmű: éva túlképzett a feladatra. célszerű lenne saját vállalkozást indítania.

......I

pg2 2011.02.16. 16:37:10

@báró Csekonics: Hát, én nem tudom, hol látod te emögött a jó szándékot. Én emögött a "majd mink megmondjuk, hogyan kell élnetek" szándékot látom. Spec. egy muszlimnak vagy ateistának a vasárnap az égvilágon nem jelent semmi pluszt, egy nap a hétből. Miért ne lehetne hagyni, hogy ki-ki döntse el, mennyit ér neki. Nem tudom a pontos törvényszöveget, de mintha pihenőnapot írna elő. Értelemszerűen vasárnap lesz az emberek többségének. Mondjuk én ringlispíl-üzemeltetőként vagy múzeumigazgatóként azt mondanám, nálam legyen ez a hétfő, a munkaszüneti meg a kedd. Akinek nem tetszik, dolgozzon a földhivatali pult mögött vagy legyen mozipénztáros. Azokanak a vasárnap a halott nap. Vagy a csütörtök...

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2011.02.16. 16:37:25

@mcs:
iróniaméterre bezzeg van eszed :-)

Peetee 2011.02.16. 16:38:15

Hibátlan, nagyjából ugyanezt a példát hoztam fel reggel a páromnak, amikor majd kiesett a kormánykerék a kezemből a röhögéstől.

Bejön Viktor hozzánk a céghez és szól a főnökömnek, hogy:

- Uram, ennek a Petinek a Katának meg a Szilvinek sincs gyermeke, légyél olyan kedves azonnal egy 6%-os béremelést intézni köszi.

Így lesz?
Aztán ámegy a másik céghez is, meg leszalad vidékre a faterom 10fős kisvállalkozásához is, hogy "Józsi b.meg meled már meg a Karcsi meg a Tomi bérét, mert nincsen gyerekük, aztán most szívnak!"

Hát hülyék ezek b.meg??????????
Melyik bolygón élnek?

Netuddki. 2011.02.16. 16:39:08

@pg2: "Próbáld meg elképzelni azt a jelenetet, hogy a Feri, a gyári munkás"

Próbáltam, nem megy. A gyurcsány mint gyári munkás...

De próbáltam viktorral, mint gyári munkással is. Ez sem ment... :(

pg2 2011.02.16. 16:39:54

@mcs: Visszakérdéséből viszont arra lehet következtetni, hogy szociális érzékenysége, empatikus képessége még nem erodálódott odáig, hogy arra alkalmas lenne.

Netuddki. 2011.02.16. 16:41:12

@Peetee: A fidesz bolygón. Na ott bizony valóban kolbászból van a kerítés, dolgozni meg nem kell. Mármint annak aki nem bérből és fizetésből élő rabszolga...

Dr. Fire 2011.02.16. 16:44:39

Béralku? Rogán Tóni majd benyúj egy egyéni indítványt. Hogy aszongya: egyenlő adókulcsért egyenlő bért!

NA YA! 2011.02.16. 16:51:25

Na jó, de akkor hívod a kisrogán kommandót, az meg mondja köcsögmuuuuuuuunkaadónak: bántottadazéééévit, te aljadékmocsokletépemapofádatgenyó......és utána minden rendbe lesz! ÉÉÉÉtetted mocsok!!!!!

jonatanxx 2011.02.16. 16:59:28

@smartdrive: Legyél büfés... Nem tulaj.

jonatanxx 2011.02.16. 17:03:06

@okostojgli: És az a fajta béralku kit érdekel? Azok is csak a pogácsa miatt járnak oda....

szobatars 2011.02.16. 17:05:10

@Peetee:

Rosszul tudod! Nem a Viktor megy be,hanem a Rogán-kommandó. A kommandó 2 fiú és egy lány összetételből áll és karjukon egy narancssárga karszalagot viselnek nagy R betűvel. Megállnak a cég bejárata előtt és minden kilépőtől elkérik a fizetési papírját. Ha valami suskust észlelnek, előkapnak egy tangóharmónikát és rázendítenek a "Megismerni a kulákot..." kezdetű nótára.

NA YA! 2011.02.16. 17:07:53

@szobatars: "..előkapnak egy tangóharmónikát és rázendítenek a "Megismerni a kulákot..." kezdetű nótára."

Szerintem az "Ej te bunkócska te drága" jobban passzolna!

Murderface 2011.02.16. 17:11:40

@Lord_M_: Volt cégemnél ez úgy ment még a Bajnai-féle SZJA-csökkentésnél, hogy mindenkit behívtak az irodába, elénk rakták a munkaszerződés módosítást, amiben a csökkentett bruttó volt az egyetlen változtatás (kiszámolva,hogy a nettó ne változzon). 2 lehetőség volt: 1. aláírod, és mehetsz vissza dolgozni; 2. nem írod alá, és kereshetsz új állást.
Én aláírtam, ÉS elkezdtem keresni másik állást :) Az elsők között mentem el, azóta ha jól tudom a cég személyi állományának 80-90%-a kicserélődött, csak a legnagyobb lúzerek, és a seggnyalók maradtak. Cserébe elakadtak a fejlesztésekkel, mert az újakat be kell tanítani, a régi gárda meg már sehol, és annak ellenére, hogy a piac már kezd fellendülni, a cég totálisan csúszik le, valószínű egyik külföldi konkurencia fel fogja vásárolni 1-2 éven belül.
Fel lehet tenni a kérdést: megérte a főnöknek megspórolni melósonként kb. 1-2e Ft-ot?

Bár 2011.02.16. 17:21:47

@Murderface: Nem kellett volna aláírni :) Nem tehettek volna semmit, nem egyszerű csökkenteni a béredet, ha nem egyezel bele, elküldeni se egyszerű. Maximum kicsit megnehezítették volna a dolgodat a cégnél, de kit érdekel az ilyen, ha úgyis el akar menni :)

RéBusz 2011.02.16. 17:32:59

Egy kérdés: ha egy gyerektelen dolgozó bruttó bérét fel kell emelni, hogy nettó ugyanannyit keressen, mint egy gyerekes dolgozó (akivel még decemberben ugyanannyit keresett), akkor a bruttó bérét visszacsökkentik az eredeti bruttó bérére, ha születik egy gyereke? (Hogy ugyanannyit keressen, mint akinek ugyanúgy egy gyereke van..)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.02.16. 17:36:00

Jaja, és akkor még egy fasza munkahelyet írt le a postoló, mert legalább 110-et adtak volna.

Alap a 4 órára bejelentés, és járuléksumákolás, táppénz helyett szabi vagy állásidő beírás, túlóra nem fizetés, de elvárás...

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2011.02.16. 17:39:31

@ColT:
plusz napi egy leves+főzelék feltéttel, vagy szelet hús körettel (no leves). a szomszéd büfében abból a tegnapi maradékból lehet kapni, amit ma már nincs pofájuk ma eladni (és tele van nátriumporral, friss kinézetét megőrizendő, ám ettől az alkalmazottaknak néha ekcémájuk lesz). ahol a nap végén az aznapi maradékból lehet hazavinni, az már hú.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.02.16. 17:40:51

@smartdrive: Mondjuk ha ennyi órát dolgozik, akkor ennyit, de rendesen bejelentve!

Ha meg 8 órákat dolgozik, akkor mondjuk a minimálbért, bejelentve.

Ha több műszakban, akkor műszakpótlék.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.02.16. 17:41:48

@bs395: "(és tele van nátriumporral, friss kinézetét megőrizendő, ám ettől az alkalmazottaknak néha ekcémájuk lesz)"
Most adtad az ötletet, hogy nekem honnan van, bár nálunk céges kajálda van, de a kaja ótvar, az üzemeltető meg sumák.

NewWay 2011.02.16. 17:55:02

@bs395:
"elmész asztalosnak, értékesítőnek, szobafestőnek, szakácsnak, mindenhol ezt kapod: törvénytelen munkamennyiség, alacsony bejelentett bérrel, átlagon aluli fizetéssel, trükközött szabadsággal és táppénzzel. "

Na ne szórakozzunk már!
Szobafestő: 3-4 nap munka, 60-80 ezer Forint zsebbe. Plusz anyagköltség.
Asztalos: beépített szekrény 200-300 ezer Forint zsebbe, ebből mondjuk 100 ezer az anyag. És 1-2 hét munka.

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2011.02.16. 17:57:02

@NewWay:
a vállalkozónak, neki igen. az alkalmazottjának nem.

Avatar 2011.02.16. 17:59:15

@NewWay: De az nem az alkalmazott szobafestő/asztalos, amiről te beszélsz, hanem a vállalkozó. Az igazán jól menő vállalkozó szobafestő/asztalos pedig az alkalmazottal végezteti el a munkát, ő már csak a pénzeket szedi be.

Nem tudom, nem is érdekel! 2011.02.16. 18:09:04

Megint hazudik a Fidesz és Orbán, nincs esély arra, hogy időben feldolgozzák az állampolgárok válaszait Alkotmány ügyben, hiszen aligha áll rendelkezésre a szükséges apparátus. Ha 8 millió kiküldött kérdőívből legalább 1 millió visszaérkezik, és kérdőívenként a kiértékelésre legalább öt percet szán a kormányzat, akkor 5 millió perc, körülbelül 83 300 óra szükséges a munka elvégzéséhez. Mivel egy hónapban átlagosan 173 órát lehet dolgozni, így ahhoz, hogy egy hónap alatt kiértékelhessék a kérdőíveket, legalább 482 dolgozóra lenne szükség.

áLLÍTSUK MEG A FIDESZES ÁMOKFUTÁST!

öregbuksi 2011.02.16. 18:10:15

@RéBusz: Amikor egy gongolkodó embernek ilyen kérdések jutnak eszébe az új törvénnyel kapcsolatban, akkor az a törvény majdnem biztos, hogy rossz.
A béralku nekem is azt jelenti, hogy a választott testület képviseli a tagságot az ellenérdekelt felekkel szemben. Volt módomban ilyen helyeken
képviselni a tagságot. Finoman szólva erős bohózat szintjén ment az "alkú". Kb az elején tudtuk, hogy mennyi lehet az az emelés ami elérhető lesz. 10-ből 10x így úgy végződött a dolog ahogy azt elképzeltük. Ők ajánlottak 10, mi kértünk 30, az eredmény lett 20.Ezzel a szarakodással 6-8 hetet töltöttünik el,heti 3 alkalommal. A tárgyalás komolyságára jellemző, hogy soha nem irtunk emlékeztetőt arról ami elhangzott a tárgyaláson. Én azért lettem főbizalmi mert helyben laktam és nem kellett a vonatra-buszra rohannom. A helybeliek meg hülyébbek voltak mint én.Pont. És ez most is így megy. Mert arra, hogy valami rendféle legyen ebben az országban, pl. ez űgyben, arra NINCS POLITIKAI AKARAT. ELképzelhetettlen számomra, hogy huszon évvel a fordulat után még most is itt tartunk: sehol! És erről nem a vezetettek tehetnek . Bizony ahogy valaki fentebb mondta: komoly dilemma ez! Most úgy látom nincs kiút. További szép napot!

Csak beugrottam 2011.02.16. 18:34:36

Nem értitek ti itt a logikát :-)
Ezzel az intézkedéssel csak a manyupban maradó burzsujokat hozzák helyzetbe.:-)
Ha nekem mint manyuptagnak dobják fel a minimálbéres bejelentést vagy a totál be nem jelentést akkor én lelkesen bólogatok és elfogadom, hiszen nekem már nem számít a bejelentett állás anyugdíjjamba, max 5000 Ft-ért megveszem a TB -t és dögöljenek meg az becsületesek :-)

mcs · http://paralelart.wordpress.com/ 2011.02.16. 18:52:32

@Csak beugrottam: nagyon ügyes megfigyelés.

mekkora rohadt nagy mázli, hogy a képzetlen, fiatal félminimálbérért dolgozó büféslányok sok százezres nagyságrendben maradtak manyup tagok.

végre fogást találtunk a kormányzati úthengeren!

Dour 2011.02.16. 19:08:21

Már megint összekeverik az Állami, és magán szférát. /Lásd szőke „okos” nyugdíjakból megélőt./ „Senki nem fog kevesebb fizetést kapni” De. De csak azok, akik dolgoznak. És még jön a „hambuci” adó. Besz@rás. Egészségtelen étel….. Ez gáz. Nincs egészségtelen étel, csak egészségtelen életmód. Ezt viszont már hónapok óta kajáltatják. A csöves még egészségtelenebb kaját talál a kukákba. Szegények. Mennyit fognak adózni. Ebben az országban mindig azt szo..tják aki papíron is dolgozik, mert lehet tőle vonni.

Csak beugrottam 2011.02.16. 19:09:43

@mcs:
" képzetlen, fiatal félminimálbérért dolgozó büféslányok sok százezres nagyságrendben maradtak manyup tagok."

Milyen ügyes megfigyelés hogy ebbe az országba százezerszámra szükség van a képzetlen büféslányokra.:-)

Egyébként nemtudom feltünt-e ez :-) a jel.
A kormányzat meg bekaphatja , éppen most kezdődik a munkahelyek elvesztése (600 melóhelyet a Szlovákoknál létesít a T csoport, biztos nem a különadó miatt))
Remélem elég hamar lehullik majd a narancshéj a szemekről, ha nem akkor igen szarban leszünk.
Ezt az egész szarakodást az" adórendszer amivel senki sem jár rosszúl" meg el lehet felejteni , olyan lesz mint a nagy dérrel-durral beharangozott devizás mentés.Semmi nem lesz belőle ,viszont egy darabig van cirkusz a népnek.:-(

mcs · http://paralelart.wordpress.com/ 2011.02.16. 19:14:56

@Csak beugrottam: irónia csekkolás megvolt? rögtön a :-) jel mellett van a billentyűzeten a gyorsgombja.

Jonas-R 2011.02.16. 19:17:35

@mcs: :)

@spinat: a szuperbrutto nem hulyeseg. Mellesleg a nyugdijak felbruttositasat is torvenybe foglaltak, csak nem lett belole semmi es szinten nem hulyesg (keretik elszakadni a "megadoztatjak a nyugdijjakat"-tol, ez egy technikai atalakitas, amivel adokedvezmenyt tudsz adni, es osszevont jovedelmeket adoztatni)

@bs395: Jellemzoen egy normalis helyen a rugalmas munkaido azt jelenti, hogy legyen a feladat elvegezve, de rendre tobbet kapsz, mint amennyit el lehet :)

Csak beugrottam 2011.02.16. 19:18:04

@mcs:
Nekem ott a "vesszenek a politikusok" gomb van. :-)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.02.16. 19:19:22

@Avatar: Hehh, ha meg magányos iparos, aki mindig máshol, mással dolgozik, akkor igen, 2-3 nap melóért kap 80-at, aztán 2 hétig meg semmit. De persze legyen vállalkozó, meg könyvelőt fizetni, stb.

torró 2011.02.16. 19:21:30

Kicsit elkanyarodott a téma ,de ez nem baj ,mert szerintem majdnem mindenki tudja hogy akkora a káosz mint ide Sanghaj! Ez jutott hirtelen eszembe! Visszakanyarodnék a szakszervezetre.Akkor lehetne szakszervezetekről beszélni ha a vezetőiket nem az adott cég fizetné! Amíg függő viszonyba vannak,addig lószar az egész! Semmi adu nincs a kezükben egy bértárgyaláson!Ami így csak bohózat! A kormány meg úgy keveredett ebbe az adó és bér problémába, mint majom a házicérnába! Ebből nem lehet rendesen kijönni. Tudom vannak itt többen akik tudják hogy működik a mi elvonási rendszerünk, amit úgy látszik a tanácsadók kifelejtettek a játékból. Egyébként volt egyeztetés ez előtt a törvény előtt ,állítólag, ahol is a jelenlévő munkaadók és szakszervezetiek tudomásul vették a bérkorrekciót. Úgy hogy a jobban keresők nem kapnak csak a kis jövedelműek. Csakhogy ez megint emeli az elvonás összegét. Mondjuk azért nem kell félteni a magyar vállalkozót sem, mert bár igaz hogy sarokba van szorítva ,de azért ismerik a kiskapukat. De kell is mert különben pillanatok alatt csődbe lehet jutni. Egyszóval szerintem rendesen csapda helyzet van és megint a kisember térdel be.

Dr. Verőköltő 2011.02.16. 19:25:56

@Trompf: Mi van??? Ez magyarul volt csak nem értem?

Dr. Verőköltő 2011.02.16. 19:27:34

Ha ezt a szart Gyurcsányék csinálják a köcsög Orbán ordított volna a legjobban!!!

Dr. Verőköltő 2011.02.16. 19:35:22

Csak még egy! Kálmán Olga műsorában Orbán azt mondta, szó szerint: úgy kell megcsinálni az adórendszert, hogy senki ne járjon rosszul. Így csinálták? Nem!! Hazudott Orbán? Igen! Ha 5-6%-ot emelnek, a csóróbb réteg még mindig csak a pénzénél van! Az igazi bérfejlesztés ami egy kicsit takarná a drágulást és az inflációt sehol nincs!!!

Csak beugrottam 2011.02.16. 19:37:16

@torró:

Szerintem a szakszervezet a VER.DI -nél kezdődne, csak az a baj ,hogy mint az EU belső gyarmata soha nem kapunk lehetőséget arra ,hogy ilyen alakuljon nálunk.Paradox módon az erős nyugateuropai szakszervezetek miatt kell itt ilyen bérekért dolgozni, ezért hadják a politikusainkat garázálkodni.
Évekkel ezelőtt az egyik nagy német cégnél az inflációt csak 1 %-kal meghaladó béremelést ajánlottak ,pár napon belül sztrájk volt az adott cégnél.Nálunk arra sem hajlando a szakszervezet ,hogy sztrájk alapot képezzen.

butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2011.02.16. 19:52:35

Nyugdíjazásom előtt gazdasági vezető voltam egy jelentős magán cégnél. Nekem azután jöhetett volna a kormány bizottság. Ugyanis vannak törvények, amit illik betartani, azt ellenőrizni is lehet. Vannak ajánlások, amit a tulajdonos dönt el, hogy figyelembe veszi-e, vagy sem. Ehhez viszont senkinek semmi köze.

Jonas-R 2011.02.16. 19:59:38

@butus: ott a pont. es a majmok megerthetnek, hogy ha elobb hozzak letre az akcio-csoportokat elemezni egy esetleges valtoztatas hatasat, es nem elobb lepnek aztan meg elkezdenek belepofazni is, akkor none a versenykepesseg, akkor jonne a toke, akkor mukodne a versenyszfera....

Csak beugrottam 2011.02.16. 20:04:08

@butus:
Ez manapság úgy zajlik majd (szerintem),hogy minden cégnek küldenek ki egy kérdőívet amit nem kötelező kitölteni ,de aki nem tölti ki az fokozott cseszegetésre számíthat a munkavédelem,adó és mindenféle területen.Természetesen a nyilatkozat kitöltése "szabad" választás lesz :-)

Kandabula 2011.02.16. 20:25:16

Nálunk ez úgy van, hogy időnként bemegyek a főnökhöz fizetésemelést kérni, ő meg felemeli. Minél gyakrabban megyek be, annál gyakrabban emel. (Megjegyzem, hogy a főnökömet I.Ferenc Jóskának hívják és én, Bonaparte vagyok a kedvence.)

kewcheg 2011.02.16. 20:26:07

Magyar rögvalóság,legalábbis az állami szervezetrendszerben,nettó: tanár 100,közrendőr 120, köztisztviselő 180, bíró 300, állami vezető 1millótól-1.8 -ig. Vagyis 18x annyit ér mint egy tanár.Az erkölcsös az lenne, ha államszervezetben senki nem kereshetne nettó 500 nál többet,az ország ilyen hekyzetében...

Boka1 2011.02.16. 20:30:17

A külföldi tulajdonú termelő gyárak azért lobbiztak a kormánynál, hogy az üzemorvos bírálhassa felül a korrupt háziorvos döntését, mert idény munkák környékén ( aratás, szüret, disznóölés), a dolgozók 30%-a betegállományban van, ami miatt vagy a létszámot kell feleslegesen növelni ( leszorítva az ott dolgozók bérét) vagy kötbért fizetni a megrendelők felé a késedelmes munkáért.
Mondanom sem kell, hogy nem változtattak a törvényen.

butatót 2011.02.16. 20:35:23

Na akkor a következő helyzetre kérek megoldást:
Nálam dolgozik a Béla (1 gyerek apja), Géza (gyermektelen, de a felesége 8 hónapos terhes), Józsi (gyermektelen). Ugyanazt a melót végzik, egyforma pénzért. A Rogán-kommandótól tartva megemelem G és J bérét. Egy hónap múlva megszületik G gyereke. Onnantól többet keres, mint B és J, ami igazságtalan. Megemelem tehát B és J bérét. Két hónap múlva kiderül, hogy J barátnője, akiről nem is tudtam, gyereket szül, J vállalja az apaságot. Most ő keres a legjobban. Megemelem tehát B és G bérét, hiszen igazságos akarok lenni. Egy hónap múlva kiderül...
na elmehet mindenki a picsába!

Kandabula 2011.02.16. 21:01:43

@butatót: egyszerűen kigazdálkodod, oszt annyi. Egy sima excel- táblában folyamatosan rögzíted a munkatársak családi körülményeinek alakulását, kölönös tekintettel a kedvezményezettek köréből idővel kikerülőkre, abból lesz a nyereséged. Mit nem értesz? Te kis matematikus! Ez egy sima, többváltozós egyenlet. Az un Rogán-tétellel kell megoldani. Ha nem tudnád, a kommandó segít.

Kandabula 2011.02.16. 21:12:36

Nálam a "Biegler kadét" fokozatot a következők érték el: Rogán, Kósa, Deutsch, Selmeci.
"Dub hadnagy" érdemérmet kap: Szíjjártó, Semjén.
Felkészül: az ország népe.

Nikosi · http://ius-murmurandi.blog.hu 2011.02.16. 21:21:59

A magyar valóság. Tények de nevek nélkül. Ez csak egy a sok közül amiről regélhetnék még.

1. kkv (magyar vállalkozó több bolttal "régiós" eloszlással, de még bőven kkv) - Ezt kéne mostanság ugye támogatni kormány szerint.
2. Egy üzlet a több közül. Tények nyitva tartás 12 óra (8-20)
3. Alkalmazottak ezen üzletben 2 fő. Bejelentve mindketten 4 órára. (egyszerre csak egy van az üzletben azaz valójában 12 óra).

Na akkor egy kis matek ugye még 2*4 sem 12, hiába énekelték régen hogy "...2*2 néha 5...". Ezt kellene támogatni, ezt az ipari csalást. Na köszönöm. Ilyenkor hol van a hatóság az ilyet be kellene záratni, de az embert is vagy 5 évre a kóterba. Nem lenne gond mert, lenne helyette más aki jönne. De előbb utóbb nem lenne tele a magyar vállalkozói (hupsz elírtam inkább csaló) réteg fehérgalléros börtönszökevényekkel. Kérdem a hatóságtól ilyenkor vaknak tetszik lenni vagy csak simám korruptnak.

Ami itt megy az országba kkv szinten az minimum üldözendő, de nem támogatandó az biztos. Persze mondhatják, hogy biztos jól megfizetni az alkalmazottakat feketében. Hát nem ez is tény... Mégis van dolgozója? Van, mert ez egy ilyen ország. Sokáig maradnak az alkalmazottak? Nem, de lesz másik balek majd.

Nem kell különadó, meg miegymás csak ezeket a drága és kedves embereket jól megfingatni 10-100 millió teljes vagyon elejéig. Lenne itt pénz adósság csökkentésre.

Addig ebben az országban nem lesz semmi változás pozitív irányban bárki is irányítson és ossza az észt. Amíg ipari méretekben megy a csalás főleg kkv de még attól magasabb szinten is. Biztos van tisztességes vállalkozó eddig eggyel találkoztam, az is egyéni volt, nem cég és nem kkv. Lopnak az államnál, de ugyan úgy lop a csomó kkv, és társai is. Aki ott lop és pofázik egy állami sikkasztás miatt, az minimum egy nem épelméjű népművészeti agyagedény

Lehet itt osztani az észt, hogy így béremelés úgy béremelés, de szerintem az is bőven elég lenne a végre mindenkire vonatkoznának azok a fránya törvények.

- Ha legalább a valóságos nettó fizetésüket megközelítő összegre lennének bejelentve az alkalmazottak.
-Ha időben és nem akár hónapos késéssekkel fizetnék ki őket.
-Ha járna a normális táppénz ha betegek lesznek.

Modernebb országokban is van adócsalás, de azért ami itt folyik arra mér a vad kelet is gyenge kifejezés. Németországban egy nem is kimagasló adóoptimalizálgatásért simán 12 év börtönt kapsz, itt meg még dicséretet is.

Tessék felébredni, fülkeforradalom ide vagy oda ez még mindig a következmények nélküliségek országa....

pg2 2011.02.16. 21:31:36

@NewWay: Hát, apafej, látszik, hogy még sosem végeztél szakipari munkát, fogalmad sincs a költségekről és lehetőségekről... Tudnék mesélni.

pg2 2011.02.16. 21:44:44

@verőköltő bodobács: Amúgy sztem hülyeség erre azt mondani, hogy hazudott, nem óvoda ez: a politikában tulképp nem is lehet "igazat mondani", nincs ember, aki tuti biztosra látna mindent előre. Ez az egész taktika. Nem azt mondja, hogy szarban a haza, mindenki hozzájárulására szükség van (amit ha morogva is, valszín többen elfogadnának), hanem azt, hogy mindenki jól fog járni -- így csak akkor jön a vihar, amikor már ott a közlönyben a törvény, füstölögnek a blogok. Azt meg ki nem szarja le?

ionsrác 2011.02.16. 22:01:41

Nálunk van, akinek megmondták, hogy oké, akkor mostantól "nem 8 órában fogsz dolgozni", hanem 6 órában. Ugyanazt, ugyananyit. Oké?
És ő örül.

butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2011.02.16. 22:05:47

@Csak beugrottam: nem merem leírni, hogy nem lesz igazad, de amennyiben így lesz, egy időre felejtsük el azt a szót, hogy "demokrácia".

butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2011.02.16. 22:13:12

@Nikosi: Sajnos, teljesen igazad van. Ma nagy sikk a multikat szidni, de amennyiben azok nem fizetnének, megnézhetnénk a költségvetést. Ezeknél az utált multiknál ezerszer nagyobb a fegyelem és a törvényesség, mint a dicső magyar cégek esetében.

Nikosi · http://ius-murmurandi.blog.hu 2011.02.16. 22:55:16

A multi se egy fehér bárány, de ott legalább adnak a látszatra kifizetik a kötelező dolgok 60-70% -át. Ez sajna kkv esetén 30-40%-ot sem haladja meg átlagosan. Multinál dívik a kölcsönzött munkaerő alkalmazás, az sem a törvényesség mint példája, még ha annak is látszik azért ezt sem árt megjegyezni.

Ha ebbe az országba mindenki betenné csak a 80%-át annak amit be kellene tegyen törvény szerint. (adó + járulék) akkor nem itt tartanánk.

Szerintem az adócsalás, zsebe fizetés semmivel nem jobb mint egy nokiás doboz, vagy egy kis kamu rokkantsági. Ezek az emberek akik így fizetik az alkalmazottaikat, optimalizálják az adójukat, stb... semmilyen erkölcsi alappal nem rendelkeznek, hogy akár egy korrupt politikust, kamu rokkantat, segély csalót is leszóljanak, mert ők sem jobbak semmivel azoknál.

Vidéki 2011.02.17. 08:48:39

@Nikosi:

Rendkívül jól rámutattál a valóságra a "versenyszférában", ahol a verseny nem olyan tisztességes szabályok szerint folyik, mint az olimpián.

Ez inkább olyan versenyre hasonlít ahol például a futók a százméteres síkfutásnál elkerülik a rajtvonalat és előre tolongva megpróbálnak mindenkit megelőző pozícióból indulni.

A versenybíróság pedig úgy tesz, mintha semmit sem látna, nem avatkozik be a verseny tisztasága érdekében.
süti beállítások módosítása