Ateizmus, anarchia és koszos punkok.

killtheradical

killtheradical

Maximális pontszám

2009. augusztus 22. - bs395

„A kormány maximálni kívánja az állami és önkormányzati vállalatoknál adható végkielégítések mértékét”

Hiba, hiba, hiba. Virtuális kapát-kaszát elő, adjunk a mindenkori nemzetveszejtő bankárkormány szekértolójának! (nekem) Előtte még engedtessék meg, hogy szóljak.

Senkit sem zavarna a végkielégítések mértéke, ha a mögött arányosnak tűnő teljesítmény lenne látható. A BKV vezére kapjon felőlem milliárdos búcsúpénzt, ha olyan céget hagy maga mögött, ami az elvárt szolgáltatási paramétereket hozza és nyereséget tud felmutatni. Sőt, inkább ne is engedjék el, adják neki prémiumként, csak csinálja tovább!

Ezt kormányrendeletben azért előírni macerásabb. Babramunka, és az nem látványos, nagyon nem. Csak azt felejtik el, hogy a babramunka a fontos, érdemi része minden dolognak, a többi „csak” prezentáció. Persze, az is kell, persze, de nehogy már a powerpoint szerkessze meg a kormányprogramot.

Ahogy a költségvetési plafonnál is, most is úgy gondolom, hogy ez egy jó irányba tett rossz lépés. Ráadásul e mellé teszik, hogy „[a kormány] rendeletben előírja e vállalati körben a vezetők és menedzser szerződéssel rendelkezők javadalmazásának nyilvánosságát”. Ilyen törvények most is vannak, s amikor az álompolgár hivatkozik rájuk, s kéri, ami a jussa papír szerint, akkor a papír túloldaláról az arcába nevetnek.

A papír, az ennyit ér, ha az elv hibás.

Jelenleg az államnak dolgozni hivatalosan nem nagyon éri meg a versenyszférával összehasonlítva, márpedig testszik, nem tetszik, a munkavállalókért velük kell konkurálni. Nagyon nem hivatalosan persze megéri az államnak dolgozni, pláne vezető beosztásban: kenőpénzek, belső információk adás-vétele és kihasználása, stb. Amikor az informalitás túlsúlyba kerül, akkor a formalitás nem több puszta tehertételnél, így a két rendelkezés – juttatások maximalizálása és a maximalizált juttatások nyilvánossá tétele – pont, hogy egymás ellen hatnak, tovább drágítva az ügymenetet.

Azon kéne molyolniuk a mélyen tisztelt kormányzatban, hogy hogyan lehet elérni azt, hogy hivatalosan is megérje az államnak dolgozni?

Ötlet? Max pontszámért?

A bejegyzés trackback címe:

https://killtheradical.blog.hu/api/trackback/id/tr491328429

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2009.08.22. 09:13:24

Nem ez a baj. Jelenleg néhány esetben adnak kirívó végkielégítéseket, az esetek nagy részében annyit adnak, amennyi a piacon szokásos. Hanem ha maximálják a végkielégítések mértékét, az felfelé fogja húzni a mediánt is, és összességében többet fognak kifizetni ilyen címen, mint korábban.

A BKV egyébként az a szarhalom, amit nem lehet jól vezetni, mert az fb-ben politikusok ülnek, akik különféle okok miatt nem érdekeltek sem a nyereségben, sem a magas szolgáltatási színvonalban.

És még valamit: az üvegzseb törvény nem rendelkezik kifejezetten az állami, önkormányzati tulajdonú állami vállalatokról. Szerintem nem is tehetné, mert sértené a versenysemlegességet. Nem is kell, azért van az a kurva fb, hogy az állam, mint tulajdonos érvényesítse az Ő Szent Akaratát. Biztos lehetsz benne, hogy amikor az állami/önkormányzati cég az arcodba röhög, akkor azt a mögötte álló állam/önkormányzat parancsára teszi.

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2009.08.22. 09:22:03

@Kettes:
"Biztos lehetsz benne, hogy amikor az állami/önkormányzati cég az arcodba röhög, akkor azt a mögötte álló állam/önkormányzat parancsára teszi."
miért, én mit mondtam?
a többit viszont tartom, mert ezt látom szűkebb pártiámban is.

peetmaster · http://nemdohanyzom.blog.hu 2009.08.22. 22:36:31

már írtam, nem lenne szabad titkoknak léteznie, főleg nem az állami szférában.
Én még egy olyanban is benne lennék, hogy mindenkinek minden bankszámlája legyen nyilvános, úgyis csak a tolvajokat zavarná.

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2009.08.23. 06:44:07

@peetmaster:
ha a bankszámla-kivonatodon nagy tételben alkohol szerepel, vagy neadjisten pornófilm kikölcsönzése - vagy arra utaló jel, értsd: bele tudják magyarázni akkor is, ha köze nincs hozzá - akkor te már jó ember nem lehetsz.
titkainknak csak egyik része a mi képmutatásunk, a másik mások képmutatása.

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2009.08.23. 07:35:35

@peetmaster:
ezek szerint eltűnt a saját kommentem, de beírom megint:
titkaink nem csak a saját képmutatásunk miatt vannak, hanem mások képmutatása miatt is. lásd annak a pénztárnoknak az esetét, aki egészen addig jó küldött volt, amíg ki nem derült, hogy amatőr exhibicionista.

peetmaster · http://nemdohanyzom.blog.hu 2009.08.23. 10:35:23

@bs395: ez lehet, de szerintem ha tényleg mindenkiről minden tudható lenne, az olyan tömegű, gyakorlatilag felesleges infó lenne, hogy mindenki megunná. Meg különben is, ha már radikáliskodom, akkor mónikasó betilt, helyette NatGeo-összefoglaló. Okosodjon a nép.

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2009.08.23. 10:51:04

@peetmaster:
ha tényleg mindenkiről minden tudható lenne, az pont azt a túltelítettséget fokozná, amit már most is mesterségesen tartanak fenn.
az adatmennyiség növekvésével nem csak az információ nő, hanem a dezinformáció is, hiszen a puszta számokat rendszerezni, magyarázni kell - lásd: média.

a netgeo-t én is jobban szeretem, mint a maúnika sót, de bármit aboszlutizálni anni, mint a vesztét akarni. maúnika ugyanúgy lefedi a valóság egy szeletét, és a tünet betiltásával a helyzet nem fog változni. sőt, tovább mennék: nem vagyok benne biztos, hogy maúnikát nézni defektus lenne, max eltérő preferencia. a natgeónak is megvannak az árnyoldalai :-)

peetmaster · http://nemdohanyzom.blog.hu 2009.08.23. 19:43:56

@bs395: a mesterséges túltelítettséget nem értem itt. A szólásszabadság és az internet korában megvan a helye több különböző értelmezésnek is, talán lesz olyan, amelyik értelmesen közelíti meg a helyzetet.
A valóságnak az a szelete, amit a mónikasó jelenít meg, viszont megszüntetendő. Oktatással elsősorban, modelladással (mi a "menő"?) másodsorban.

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2009.08.23. 22:46:21

@peetmaster:
az ember információbefogadási képessége véges. egyetlen ügyben is keletkezhet akkora adathalmaz, amit már nehéz szakértelem nélkül átlátni. pl hiába lenne nyilvános minden cég beszámolója, abból még nem tudnánk komoly felkészülés nélkül megmondani, hogy emeljük, vagy csökkentsük a alapkamatot, de még azt se, hogy egy adott cég csalt-e adót.
itt megint bízni kéne az arra feljogosítottakban, és ez hiányzik. ezen a teljes titoktalanság se segít, mert hozzáértés hiányában nyugaodtan állíthatunk valamit, aminek pont az ellenkezője igaz.
a maúnikasó közönségét nem fogod tudni megszüntetni. amit tenni tudsz, hogy lehetőséget adsz nekik a változásra, amivel ha akarnak, akkor élnek. támogatni persze nem kell a nézését.

peetmaster · http://nemdohanyzom.blog.hu 2009.08.24. 16:41:12

@bs395: itt bízom a már említett internetes szólásszabadságban.
Csak lesz egy blogger, aki ingyen public értelmezi az adatok egy-egy részét. Ha a szerzők 90%-a ugyanazt írja, éz az értelmesen hangzik, akkor az hihető.

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2009.08.24. 17:04:18

@peetmaster:
persze, vannak most is, akik ingyen és bérmentve próbálnak segíteni az eligazodáshoz. viszont a 90% nagyon messze van a realitásoktól. még mindig abból indulsz ki, hogy az emberek alapból jóhiszeműek.

peetmaster · http://nemdohanyzom.blog.hu 2009.08.24. 22:42:59

@bs395: ha nem ebből indulnék ki, akkor az emberiség teljes pusztulását kéne kívánnom, sőt, tevőlegesen közreműködnöm benne lehetőleg.
Semi megmentendő érték nem volna benne ekkor.
Szeretnék egyszer, mielőbb egy-két évet külföldön élni, mert tartok tőle, hogy ez valami magyar hülyeség, ez a pesszimizmus.

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2009.08.25. 20:44:49

@peetmaster:
műltkor is ezt mondtad :-)
én nem fogom fel ennyire tragikusan, szeirntem nem csak az emberi kondíció része.

peetmaster · http://nemdohanyzom.blog.hu 2009.08.25. 22:39:50

@bs395: de ha az emberek többször becstelenek, mint becsületesek, akkor a te terveid is többször fognak félresiklani, mint nem. Így lehetetlen tervezni, lehetetlen felelősséggel kijelenteni, vállalani valamit, szóval lehetetlen emberként viselkedni.
Ez fájdalmasan negatív kép. Modj valamit, ami neked elviselhetővé teszi ezt a rémlátomást.

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2009.08.26. 19:08:05

@peetmaster:
pontosan, szívás az élet, de jobbat még nem találtak fel, így marad ez. emberként viselkedni az a dichtómia, hogy a valóságot éjük, és a valótnara törekszünk - de a kettőt nem szabad összekeverni.
ami nekem elviselhetővé teszi? a puszta törekvés, hogy elérjem, amit el szeretnék érni.

peetmaster · http://nemdohanyzom.blog.hu 2009.08.26. 19:19:25

@bs395: jó, mi arra törekszünk, hogy emberként éljünk. Más ezexerint nem. Vagy mi.
A törekvésnek - bármilyennek - az a lényege, hogy a valótlanból valósat csináljunk, nem?
Ebben az értelemben valóban elviselhetővé teszi a törekvés az életet.

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2009.08.26. 19:25:56

@peetmaster:
dehogynem, emberként élnek. el lehet menni tévutakra, ahol a valótlant keverjük a valóssal (nem mintha bárki is képes lenne csak a valóságot látni), de az ugyanúgy az emberi kondíció része (a részek nem tudják az egészet).

peetmaster · http://nemdohanyzom.blog.hu 2009.08.26. 19:59:40

@bs395: hasonló vitákat folytattam egyesekkel, amiknek az lett a kimenete, hogy tulajdonképpen filozofálgatni felesleges (hülyeség).
Biztosra se tudni, se tenni nem lehet semmit eszerint.

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2009.08.26. 20:47:37

@peetmaster:
"asonló vitákat folytattam egyesekkel, amiknek az lett a kimenete, hogy tulajdonképpen filozofálgatni felesleges (hülyeség)."
alapvetően egyetértek :-)
süti beállítások módosítása