Ateizmus, anarchia és koszos punkok.

killtheradical

killtheradical

Bayer rabbi

2008. március 26. - bs395

Sose gondoltam volna, hogy Bayer Zsolttól valaha is el fogok valamit olvasni.
Pláne, hogy megpróbálom végiggondolni, amit összeír.
De hajrá.

Van ugye most ez a tiltakozás. Hogy Széles Gábor határolódjon el Bayer Zsolttól (én személy szerint jobban örülnék, ha Széles Gábor a Videotontól, az Ikarusztól és hasonlóktól határolódna el, és ezért gyűjtenének inkább aláírást, de ez van). Merthogy Bayer Zsolt bevallottan antiszemita, és ezt Széles Gábor újsága vezércikkben hozta le.

Rávettem magam, végigolvastam.
Az első paragrafusra nem tudok érdemben reagálni, a történetet - pláne nevek hiányában - még nem hallottam, de létező jelenségről beszél, azaz vannak, akik szeretnek elbújni egy szent és sérthetetlen, kritizálhatatlan valami mögé, ha az éppen hasznukra válik, máskor meg nagyívben tesznek rá. Bayer épp a zsidóságra hegyezi ki, pedig fel lehetne sorolni a társadalom majd minden, ilyen-olyan kritérium alapján kiválasztott szeletét - mindenki tud olyat tromfolni, hogy őt utána nem szabad bántani szerinte.

A második paragrafusból arra következtetek, hogy Bayer nem szereti az ott felsorolt személyeket. Mármint nem hívná át őket egy zsúrra, és nem inna meg velük a restiben valami édeset. Annyit még az ott idézett kritikákról, hogy a Fidesz nem kampányol Dunába lövetéssel, nincs idehaza 3.3 millió nyilas, és Orbán igenis a zsidó-keresztény kultúrkör demagógja (bazdmeg, Orbánt védem, érted?).

A harmadik rész kész van. Bayer Zsolt agya rosszul van bekötve. Nem tudok mit tenni. Ezt gombolyítja a negyedik részben tovább, a végére csakazértis ellentmondva az elejének:
"... akitől tudjuk, hogy ők sokkal jobban gyűlölnek bennünket, mint mi őket, csak azt nem lehet tudni azóta sem egészen pontosan, hogy kicsoda a "mi", és kicsoda az "ők",..."
"Ugyanezek a pesti zsidó újságírók ma az arabokat gyalázzák. Meg a Fideszt. Meg bennünket. Mert jobban gyűlölnek bennünket, mint mi őket. Ők a mi indok-zsidóink:..."
Azért a végére csak megalkotta a klasszikus "mi" vs. "ők" párost. Gratula neki.
Eljutott onnan, hogy egy létező és indokolt kritikát az alapján legitimált, hogy a "mi" és az "ők" csak az arra spekulálók fejében léteznek oda, hogy maga is megmondta, hogy kik is azok a "mi" és "ők - sőt, be is sorolódott szépen.

Kérdés: létezik-e antiszemitizmus Magyarországon? Igen.
Vannak-e Magyarországon olyan emberek, akik komolyan gondolják a Dunába lövetést? Igen.
Elítélem-e azokat az embereket, akik antiszemiták, pláne, ha komolyan gondolják a Dunába lövetést? Igen.
Bayer Zsolt antiszemita-e? Hát... van benne.
Nevetségessé kell-e tenni Bayer Zsoltot? Nem. Megteszi azt ő maga.

Undorító dolog-e kritikára antiszemitizmust szajkózni? Igen.
És Bayer Zsolt pont adott hozzá muníciót.

A bejegyzés trackback címe:

https://killtheradical.blog.hu/api/trackback/id/tr91396333

Yay 2008.03.26. 08:44:15

"1967-ben a pesti zsidó újságírók még Izraelt gyalázták. Ugyanezek a pesti zsidó újságírók ma az arabokat gyalázzák."
Asztaaa... vannak ilyenek?? És ezek azóta is írnak? negyven éve?

És vannak olyanok, akik egy időben (nem is olyan rég) a Népszabaccságnál dolgoztak, most meg a Magyar Nemzetnek???
És akik azt felelik, ha erre rákérdez valaki, hogy "akkor jó ötletnek tűnt"...

valaki1 2008.03.26. 08:53:11

Végre találtak maguknak valamit a ballibsik, amire rá lehet cuppanni és nem a hülye kormánnnyal és szdsz haverokkal kell foglalkozni. Végre! Talált süllyedt! Csak az a baj, hogy szánalmasan unalmas már ez a téma! Ilyenkor, amikor nagy gáz van és nagy a szipi-szopi, akkor jön az antiszemitizmus! Így történik ez most is. Erölködjetek!!!

Csekonics · http://Csekonics 2008.03.26. 08:53:34

Ez eszméletlen. Olvasd el mégegyszer figyelmesen a cikket, asztán rájössz, vagy nem, vagy nem is akarsz. A bizonyos idézet a cikkben meg Karinthy Cinitől származik. Ha meg Bayert antiszemitának tartod, akkor a friderikuszokat, meg az ungvárykat kiknek tartod? Merthogy nagy taplók, az biztos. Ha meg valaki az asztalra csap, hogy na ebből elég, akkor meg lehet jönni az antiszemita dumával. Tiszta röhej!

antiballib 2008.03.26. 08:54:12

ez a úgynevezett 100 "értelmiségi" mindig csak akkor határolódik el, amikor a valaki meg merészeli említeni a zsidóság bűneit, természetesen, amikor orbán cigányozzák, vagy a szentkoronát (micisapka, tökfödő), netán az egyházakat (kaotikus egyház) stb. akkor szorgalmasan kussolnak. Egyébként bayer ismét beletrafált a balliberális bérelhatárolódók lelkébe, hiszen a névsor tele van ballib közéleti személyekkel? Kéri, Vásárhelyi, Marosán, Závoda stb stb Népszava, Néphazugság, 168 Tóra, gyomorforgató ballib bagázs

Sorokin 2008.03.26. 08:54:23

A "mi vs ők" Kornis M. találmánya. Nem sokat foglalkozom belpollal, de ezt még én is hallottam. Megint hamarabb sűlt el a klaviatúra, mint kellett volna....

Héttörpe (törölt) 2008.03.26. 08:54:35

Nem tudom, miért lett volna Bayer írása antiszemita. Ostobaság. Egyébként be vannak csomagolva a bőröndök kis rettegő barátaim? Ha nem tetszik valami, lehet húzni máshová.

rap · http://hungary.indymedia.org/cikk.shtml?AA_SL_Session=ccb309906492cb8f05614fd60ab5c40c&nocache=inval 2008.03.26. 08:55:44

Én a hejedben levenném azt a Bayern , heroin , aszpirin feliratot . Mert nem hiszem , hogy pozitív reklámlenne a cégnek .

Amúgy amit írtál az ponn akkora összevisszaság és nyilvánvaló félremagyarázata a ciknek .

Sorokin 2008.03.26. 08:57:56

Még az jutott eszembe, hogy nem véletlen, hogy a nemzetközi összehasonlításokban rendre lepontoznak minket szövegértésből. Jelen írás szerőjének is problémái vannak vele. A zsidó szóról nem kell rögtön az antiszemitizmusig eljutni.
Olvasd újra a cikket, bád!

Jenyei 2008.03.26. 09:01:05

Héttörpe, te jó ember vagy, szépen olvasd el az alábbiakat. Ha már bőrönd. Előre is köszönöm. Ugye nem akarsz a Lovas-szerű sejthalmazok szintjére leszállni? Biztos nem.

regi.ahet.ro/printbelso.php?action=cim&name=410

somebody 2008.03.26. 09:01:34

Bayer egy szánalmas alak... Nem érdemes ilyen gerinctelen, jellegtelen emberek firkálmányaival foglalkozni. Az a baja, hogy verseny van és ebben a versenyben ő sajnos elég hátul van. Most nem tolják az elvtársak, mint a népszabinál, így faszságokat kell firkálni, hogy felfigyeljenek rá. Egy szaros clown, celebutánzat...

mikulás 2008.03.26. 09:03:29

ha jol értem az a baja, h az író hangosan fújta bele az orrát a medencébe, ugyanakkor ha sunyin teszi, akkor semmi gond? baj van a nyilvánosággal?
és továbbá a cikk, amit bayer írt, vajon az orrfújásnak melyik ágát képviseli?

Pierre73 2008.03.26. 09:03:33

erős bipoláris érzelmi elfogultságot érzek, amikor azt a szót hallom, hogy zsidó...
Sajnos egy nagyon fontos dolog elkerülte Bayer figyelmét. Akikről ír, azok soha nem voltak zsidók. Csak szeretnének azok lenni... És azért nem lesznek soha, mert nincs bennük kellő erkölcsi fölény és tartás, csak nyers gyűlölet, amit viszont jól lát Bayer.

damil 2008.03.26. 09:04:22

Korrekt cikk.
Lehet valahol "zsidókat bántani tilos" feliratú pólót kapni? :)

ekeke 2008.03.26. 09:06:37

Gyurcsány a Timesnak: Orbán a vidéki Elvis
2007. március 2.

Hosszú interjút adott a világ egyik vezető napilapjának, a brit The Timesnak a magyar miniszterelnök. Gyurcsány Ferenc a beszélgetésben szólt a reformokról és az MSZP-n belüli viszonyokról, valamint Orbán Viktor Fidesz-elnökről.


Miért lett a magyar politika ennyire személyeskedő és otromba? A jelek szerint a jobboldali szavazók gyűlölik Önt.

A politika Európa-szerte személyeskedővé vált. Sok szempontból a jobboldal ősellenségét testesítem meg. 1990 előtt az (kommunista - The Times) ifjúsági mozgalom vezetője voltam, majd 1990 után meggazdagodtam. A feleségem egy régi kommunista család leszármazottja. Nem szégyellem magam, ehelyett dolgozom. Az ellenzék az előző két választás váratlan elvesztése, 2002 és 2006 után azt a következtetést vonta le, hogy valamiképpen én a háttérben voltam. 2002-ben én voltam Medgyessy Péter kampányfőnöke, most pedig miniszterelnök vagyok.


A tavaly őszi események óta újjáéledt az antiszemitizmus?

Azt kell mondanom, hogy soha nem volt annyi antiszemita megnyilvánulás mint most. A feleségem a jogi karon előadó. Múlt héten, amikor kilépett az egyetem központi épületéből, a kezébe nyomtak egy olyan szórólapot, amilyet az elmúlt ötven évben nem láttunk Magyarországon. Ez egy nagyon egyértelmű és félreérthetetlen antiszemita pamflet. Ez nem csak azért sért engem, mert a feleségem zsidó származású.

------


Ja kérem, aki erre az apró hajóra felszállt, az ma már ne fintorogjon ha szóvá teszik hogy belefújták az orrukat a medencébe...

rap 2008.03.26. 09:07:32

Kertész Imre saját nevén mutatta be barátja vígjátékát .

AKI A LEGJOBB BARÁTJÀT BECSAPJA ÉS NEGYVEN ÉVEN ÁT HAZUGSÁGBAN ÉL AZ HITELÉT VESZTI A VILÁG ELÖTT.
NOBEL- DIJ AMI A HAZUGSÁGRA ÉPÜL?

Kertész Imre saját nevén mutatta be barátja vígjátékát
gondola riport 2002. november 14. 10:34

Bán Pál Csacsifogat címû vígjátékát Kertész Imre nevén mutatta be három színi társulat is, összesen több mint két és fél ezerszer. Kertész Imre egy tévémûsorban kijelentette: a Csacsifogat jogdíjainak köszönhetõen írhatta meg a Sorstalanságot.

"Soha nem jártam volna el Kertész ellen, ha nem fedezem fel nyilatkozataiban teljes gátlástalanságát. Úgy érzem, felkavarta a múlt piszkát, de én ma már nem akarok se elnézõ, se nagyvonalú, se feledékeny lenni..!" - mondotta Bán Pál.

Az ötvenes években Kertész Imre író testi-lelki jó barátja a szintén tollforgató Bán Pál volt, aki 1956-ban - október 25-én - útlevéllel hagyta el az országot. A passzus lejárta - 1959 - után nyilvánították disszidenssé Bán Pált, akinek itthon kéziratban maradt, Csacsifogat címû vígjátékát nem sokkal ezután Kertész Imre nevén mutatta be három színi társulat is, összesen több mint két és fél ezerszer. Jó negyven éve a két férfi nem beszél egymással. Bán Pál már el is felejtette volna az ügyet, ha nem szerez tudomást arról, hogy Kertész Imre egy tévémûsorban kijelentette: a Csacsifogat színpadi sikereinek - a jogdíjaknak - köszönhetõen anyagi gondok nélkül írhatta meg a Sorstalanság címû regényét, amiért Kertész Imre megkapta az idei irodalmi Nobel-díjat.

Feleség kis hibával

Bán Pál 1949-ben érettségizett, egy évvel késõbb kezdõdött írói tevékenysége. Elsõ munkáit a budapesti Revüszínházban mutatták be. Szász Péter író felkérésére vidám hangjátékokat írt a Magyar Rádió számára, prózai mûveket is alkotott azidõtájt. Jónéhány munkáját közösen írta Kállai Istvánnal.

Az ötvenes évek derekán Bánki Zsuzsa színésznõ és Barlay Gusztáv rendezõ felkérésére három felvonásos színdarabor írt - s abban egy fõszerepet Bánki Zsuzsának - Feleség kis hibával címmel. A szerepet Gordon Zsuzsával felváltva játszották. A darab utóbb évekig ment az ország különbözõ színpadain. (Olyan neves mûvészek is szerepeltek benne, mint Jávor Pál, Erdélyi Mici.) Akkor vették le a mûsorról, amikor bizonyossá vált, hogy a szerzõ nem tér vissza Magyarországra.

Csacsifogat

Bán Pál 1955-56 fordulóján fogott hozzá Csacsifogat címû vígjátékának megírásához Gordon Zsuzsa színésznõ kérésére és ösztönzésére.

- A darab címét Királyhegyi Pál barátomtól kaptam "ajándékba" - emlékezik vissza Bán Pál. - Gobbi Hilda tudomást szerzett a készülõ darabról, s az õ kedves, erõszakos módján lefoglalta magának a mama szerepét. Többször felolvastam neki a készülõ darabból, s az õ ötlete például a pulykajelenet. A Csacsifogat elkészült, és legépelt két felvonását eljuttattam Kapornai Józsefhez azzal a céllal, hogy kezdje el a darabbal kapcsolatos szervezési munkákat. A harmadik felvonás aránytalanul rövidre sikerült, tíz kézírásos oldal lett. A történet kifutotta magát. A tervezett három felvonásos vígjátékból két felvonásos darab lett. Abban az idõben a kétrészes mû nemcsak szokatlan, de valószínûleg a szocialista realizmus szigorú szabályaival is összeegyeztethetetlen volt. A kettõbõl hármat kellett csinálni. Dramaturgiai probléma. A darab szigorú tér- és idõegységben játszódott, ezenkívül a második felvonás túlzsúfolt volt történetekben és dialógokban is, idõben is a duplájára sikerült az elsõnek, tehát meg kellett vágni, megkeresni a második felvonást záró függönyhöz a legalkalmasabb helyet, a harmadik felvonáshoz pedig hozzáilleszteni a már kész zárójelenetet.

Irány Berlin!

1956 októberében azonban, hosszabb megfontolás után, érvényes útlevéllel Berlinbe tartott Bán Pál szerelmével, Gordon Zsuzsával, akinek egyébként a Tücsök szerepét írta. A mûvésznõt próbafelvételre hívták egy hamarosan forgatandó filmhez. (A Budapesti tavasz címû nagysikerû magyar film fõhõsnõjeként lopta be magát a németek szívébe is.)

- A Csacsifogatot ha el nem is felejtettem, hiszen elég sok munkát fektettem megírásába, de nekem, s az országnak is fontosabb problémái voltak a darab bemutatásánál. Gordon Zsuzsa néhány hónappal késõbb hazautazott, én viszont úgy döntöttem, hogy kihasználom az útlevelem adta lehetõséget, és életemben elõször körülnézek a nyugati világban. Aztán kivégezték Nagy Imrét, elkezdõdött a kádári megtorlás, és engem a legpompásabb csacsifogat sem tudott volna visszavinni Magyarországra...

Levél a Hotel Rexbe

1959-ben levelet kapott Kertész Imrétõl düsseldorfi lakhelyén, a Hotel Rexbe.

- Elpanaszolta, hogy feleségével mérhetetlen nyomorban él. Egyébként Kertészt otthon a legjobb barátomnak hittem, szinte nap, mint nap találkoztunk. Anyagilag soha nem állt jól, de Albina nevû élettársa, aki felszolgálónõ volt egy körúti étteremben, segítette, én is segítettem, a szüleim is, a baráti kör is. Így Kertész mindig nagyon kipihent és kiegyensúlyozott férfi volt. Igazán feltûnõ jelenség abban az agyonhajszolt városban. Tudomásom szerint semmit nem írt, legalábbis semmi olyat, amit, ha más nem is, de legalább õ maga említésre méltónak tartott volna. Kertész abszolút terméketlen "zseni" volt. Terméketlensége következményeként nyomorgott.

- Hozzám írt levelébõl viszont kiderült, hogy van egy jó ötlettel rendelkezõ tanácsadója, Kapornai József szervezõ. Kapornai, ismerve kettõnk barátságát, megbízta Kertészt, hogy kérje el tõlem Csacsifogat címû darabomat, amiben komoly anyagi sikert látott. Az én nevem alatt bemutatni nem lehetett, hiszen akkor már nyilvánvaló volt, hogy disszidáltam, viszont Kertész Imrét szerzõként megnevezni nem látszott problematikusnak. Kapornai arra gondolt, hogy a befolyó jogdíjakból Kertész támogatni fogja a szüleimet. A darab címe fölött Kertész neve jelenik meg, ez ugyan kockázatos dolog lehet, de feltétlenül bizonyítéka két ember igazi, jó barátságának. (Földeák Róbert rendezõ mesélte utóbb öcsémnek az akkor közszájon forgó viccet, mely szerint a szerzõ nevét Kertésznek írják, de Bánnak ejtik...) A levélnek ez a része tökéletesen meggyõzött arról, hogy kérésének eleget kell tennem. Kertész nyomorog, segítek rajta, és a szüleimnek is segítek a jogdíjakkal.

A levél folytatása

- Volt a levélnek azonban folytatása is - gombolyítja tovább az emlékezés fonalát Bán Pál. - Mégpedig: Kertész kifejtette, hogy mindenkinek megrázó csalódást okoztam hazám hûtlen elhagyásával, de elsõsorban neki, aki magatartásomban egy eddig ismeretlen, rossz karakter mozgatóerejét véli felfedezni. Lehet, ezeket a sorokat óvatosságból írta, a cenzúra miatt. Nem tudom.

Bán Pál néhány héttel késõbb kelt válaszában közölte Kertész Imrével, hogy a Csacsifogatot nem engedi bemutatni.

- Kapornai beleegyezõ válaszomra várt, és sürgette Kertészt, aki végül is közölte vele, hogy tõlem az engedélyt megkapta, és családommal is megállapodott a jogdíjat illetõen. Minderrõl és a darab bemutatásáról évekkel késõbb értesültem.

- Kertész gyakori vendége volt szüleimnek, anyám fõzött, Kertész szeretett jól enni. Elutasító levelem után azonban soha, egyetlen egyszer sem jelent meg szüleim lakásán. A Csacsifogat nagy sikere idején jogdíjat nem kaptak és anyámat még egy szál virággal sem ajándékozta meg.

A fõhõsnõ így látja

- Bán Palinak Kállai Pista és a Kertész Imre volt a legjobb barátja, éjt nappallá téve együtt voltak a fiúk, sokszor voltam velük én is - meséli Gordon Zsuzsa érdemes mûvésznõ. - Kertésznek volt egy szerb partizán menyaszszonya, Albina, aki kenyereslány volt az Abbázia Kávéházban, a Köröndön. Most egy bank van ott. Tulajdonképpen Albina tartotta el Kertészt, aki minden nap Bán Margit néninél, Pali anyukájánál ebédelt. Ingyenkosztos volt.

- Pali nekem írta a Csacsifogat fõszerepét, miközben már játszottam a Feleség kis hibával címû darabjában. Aztán engem 1956 októberében a kelet-német DEFA filmstúdió próbafelvételre hívott, elbúcsúztam a Palitól, október 25-én utaztam el, s aztán Komáromban meglepetten láttam, ott vár a Pali és egy kollégája, Bodnár Ottó. Velem tartottak, hivatalos papírjaik voltak, Berlinbõl még tudósításokat is küldtek haza a forradalom kinti visszhangjáról. Eközben dúlt a szerelem Pali és köztem. A filmbõl aztán nem lett semmi, a téma elvesztette aktualitását. (No pasarant lett volna a címe, a spanyol szabadságharcban játszódott volna...) '57 elején hazajöttem, mert színházi bemutatóra készültem itthon. Pali kint maradt, mert úgy vélte, az egész itteni rendszer egy képtelenség. Aztán nyáron, mint "jó kislánynak" megint adtak útlevelet, kora õsszel jöttem haza Berlinbõl. 1958-ban ismét kilátogathattam Palihoz, de akkor öt nap után megszakadt a kapcsolatunk, hazautaztam. Két évvel késõbb férjhez mentem, negyven évnyi boldog házasság következett...

- A Pali soha nem akarta bántani a Kertész Imrét, de most megtudta, hogy be akarja mutatni a Csacsifogatot az egyik budapesti színház, mint a nagy Nobel-díjas író remekmûvét. Azt javasoltam neki, írja meg a színház igazgatójának, hogy ez az õ darabja. Azt felelte, nem írja meg. Mutassák csak be, s õ majd a premier napján letiltatja... Gordon Zsuzsa arról is beszél, hogy a Csacsifogat egyik rendezõje, Földeák Róbert a következõket mondta neki: "Zsuzsi, nagyon sok pénzt keresett a Bán ezzel, mert a Kertész a Bán szüleit a jogdíjakból tartotta el."

- De ez csak a duma volt - állítja a mûvésznõ. - Ebbõl egy szó sem igaz.

A rendezõ emlékezete

Földeák Róbert rendezte elõször a Csacsifogatot.

- Legjobb tudomásom szerint a Kertész Imre, a Kállai István és a Bán Pál közösen írta a Csacsifogatot. Azaz hárman beledolgoztak. Hogy ki a valódi szerzõ, és e mögött van-e valamilyen anyagi elõzetes, utólagos, közbensõ meggondolás, nem tudom.

- Állítólag ismeretes volt az ön szlogenje abból az idõbõl, hogy Kertész Imre darabja a Csacsifogat, ejtsd Bán Pál...

- Hát, egy ilyen szóvicc elég sokszor elhangzik. Abban az idõben csomó olyan darab futott, aminek a szerzõtársai között a Kállai Pista is benne volt. Tehát ezeket, szinte azt mondhatnám, kalákában irdogálták, javítgatták. Aztán valahogy elszámoltak a jogdíjakkal, valamilyen kölcsönös, elõzetes megbeszélés szerint. Ezek nem igazán érdemleges tények, ezek inkább a legendáriumhoz tartoznak.

- De a Csacsifogat bemutatásakor már nem is volt itthon Bán Pál.

- Itt volt még bõven - jelenti ki határozottan Földeák Róbert.

- Akkor valójában mikor is volt a bemutató?

- Azt hiszem, hogy '58-ban.

- De Bán Pál 1956-ban kiment külföldre - vetem közbe. - 1964-ben jött haza elõször.

- Ez lehetséges. De még egyszer mondom: ezek a dolgok inkább a legendáriumhoz tartoznak.

A fõszervezõ

- Ki írta a Csacsifogat címû darabot? - szegezem a kérdést Kapornai Józsefnek.

- A komplett elsõ felvonást Bán Pál, a második felvonás az csak kéziratban volt meg, még javítgatva. Kertész Imre fejezte be.

- Kinek a nevén mutatták be?

- Kertész Imre nevén. Miután Bán Pál akkor már disszidált.

- Bán Pál adott engedélyt a bemutatásra?

- Mint késõbb kiderült: nem. Én Kertész Imrének úgy adtam a megbízást, hogy befejezi a darabot, s akkor mutatom be, ha a Palival rendezi a jogviszonyokat. Intézzék el egymás között, hiszen õk akkor jó barátok voltak. Utána írt is Kertész Bán Palinak, de a Pali kereken elutasította, hogy Kertész befejezze a darabot, és be legyen mutatva. Engem viszont a Kertész úgy tájékoztatott, hogy a Bán Palival felvette a kapcsolatot, és minden rendben, oké, mehet a darab. Nálam gépelt példány volt, nem kézirat. Az elsõ és a második felvonás szintén gépelve, de a második javítgatva, össze-vissza, mert az még nem volt teljesen komplett.

- És a harmadik felvonás?

- Azt Kertész Imre írta. Az lehet, hogy a sztorit õ már ismerte Bán Páltól, mindenesetre formába õ öntötte a harmadik felvonást, hogy bemutatható legyen.

- Gobbi Hilda, aki a mama szerepét játszotta, úgy tudta, hogy a darabot Bán Pál írta, de Kertész Imre neve alatt jelent meg azért, hogy a honoráriumból segítse a Bán szülõket.

- Igen, igen, igen - nyomatékosít a fõszervezõ.

- Bán Pál azt állítja, hogy Kertész Imre soha többé nem kereste meg szüleit, nem támogatta õket. Errõl tud ön?

- Persze, tudom, hogy nem támogatta, miután Bán Pál öccsével, Pistával többször találkoztam. Ugyanakkor korábban bemutattam egy másik darabot is, a Feleség kis hibával címût, ami szintén a Palié volt; annak viszont a honoráriumát én vettem fel, s továbbítottam is a Bán családnak.

- Mai fejjel hogyan látja az ügyet?

- Uram, ennek több mint negyven éve. Akkor mindenesetre aljasságnak tartottam. Most is annak tartom. Amikor az egész kiderült, hogy Kertész Imre semmiféle felhatalmazást nem kapott a Palitól, akkor a Bán Pistával, aki akkor termelési fõosztályvezetõje volt az alumíniumgyárnak, a szobájában összeültünk, s a titkárnõjének lediktáltuk az egész történetet. Amikor megcsináltuk a beadványt az ügyészségre, figyelmeztettek, s valami olyan indokkal vonták vissza, hogy nem jó dolog az, ha egy disszidált író itthon élõ magyar író ellen pert indít.

- Valójában mikor is volt a bemutató?

- 1959-60-ban, de pontosan már nem emlékszem.

- Úgy tudom, hogy azóta Bán Pál és Kertész Imre nem beszélnek egymással.

- Igen, így van... Egyébként nálam, az Országos Rendezõ Irodánál körülbelül négyszáz Csacsifogat elõadás ment, mi csak nagyobb helyekre jártunk. Késõbb átvette a darabot a Faluszínház is, legalább kétezer elõadást csinált belõle országszerte. Utána meg is zenésítették, a Vidám Színpad Kisszínpadán is ment legalább kétszázötven-háromszázszor.

- Mindebbõl azért lehetett bevétel.

- Hát, hogy az Istenbe ne lett volna? Ne viccelõdjön! Kertész Imre rendes jogdíjat kapott, hogyne kapott volna. Természetesen hivatalosan. Nyilatkozta is, hogy ez hozta olyan állapotba, hogy tudott regényt írni. Ez oldotta meg az anyagi gondjait. Különben betevõ falatja alig volt.

Bán István szemszögébõl

- Kertész Imre azt kérte a bátyámtól, ajándékozza neki a Csacsifogatot, miután egy diszszidens mûvét nem mutatják be. A bátyám a leghatározottabban elutasította a kérését - állítja Bán István. - Ennek ellenére bemutatták.

- Ön megpróbált tenni valamit ellene?

- Kállai Istvánnal beszéltem. Valami olyasmit mondott, hogy hagyni kell szegény Kertészt, lényegében ebbõl él.

- A Csacsifogat honoráriumából részesült ön, vagy kaptak belõle az önök szülei?

- Ezt nagyon könnyen meg tudom mondani: egy fillért se adott Kertész. Nem is jelentkezett. Ha jól emlékszem, a Kapornai Jóskával beszéltem, és voltam a szerzõi jogvédõnél is. De, õszintén szólva, erre már borzasztóan nehéz visszaemlékezni. Nekem a Kapornaival volt valami más ügyem is, mert bemutatták a bátyám egy másik darabját is, a Feleség kis hibával címût. Azután fizettek valamit.

- Ön olvasta a Csacsifogatot?

- Ismertem az eredeti darabot is, meg amit a Kertész neve alatt bemutattak. Nem hogy szó szerint, hanem szinte betû szerint megegyezett.

Gobbi Hilda feketéje...

Többszöri próbálkozás után 1964-ben hétnapos beutazó vízumot kapott Bán Pál. A budapesti Royal Szállóban lakott, ahová a megérkezését követõ nap délelõttjére bejelentkezett hozzá Kállai István barátja és társszerzõje.

- Az étteremben a szokásos udvarias kérdések és válaszok után elõhozakodtam a Csacsifogattal - eleveníti fel a történteket Bán Pál. - Kállai kategórikusan kijelentette, hogy Kertésznek joga volt azt tenni, amit tett, mert egyébként éhen halt volna.

Arra a kérdésemre, hogy miért nem õ segített ezekben a nyomorúságos idõkben, azt válaszolta, hogy én voltam Kertész legjobb barátja, azonkívül köztudomású, hogy én odakint milliomos vagyok. Majd figyelmeztetett, ha megpróbálnék Kertész ellen most már személyesen is eljárni, õ mindenképpen mellé áll, majd finoman célzott jelentõs kapcsolataira. Ezt azonnal megértettem, ismerve ragyogó alkalmazkodási képességét. Felálltam az asztaltól, de mielõtt elmentem, udvariasan megjegyeztem, ha nem lennék most nem szívesen látott vendége az országnak, többször pofán csapnám. Soha többet nem találkoztam Kállaival.

Ugyanaznap este Bán Pál a Fészek Klubban összefutott Gobbi Hildával, aki Kertészt agyba-fõbe dicsérte neki: "Imádom, mert aki ilyen kockázatot vállal, mint õ a barátja darabjának bemutatásával, az megérdemelné, hogy itt a Fészekben szobrot emeljenek neki."

- Amikor Hilda megtudta tõlem az igazságot, dupla rumos feketét rendelt, és elhatározta, hogy késedelem nélkül kiheréli Kertészt. Errõl sikerült lebeszélnem, majd odaültünk a Királyhegyi asztalához. Ott volt Fényes Szabolcs is, aki a Csacsifogat zenéjét írta, s aki addig szintén úgy tudta, hogy Kertész értem, illetve szüleimért vállalta ezt a valóban jelentõs kockázatot. Miután Gobbi elõadta a tõlem hallottakat, Fényes Szabolcs kifakadt...

- Királyhegyi egy hosszú, éjszakai, négyszemközti beszélgetés során, az Anna Presszóban meggyõzött arról, hogy ebbõl az üzletbõl csak vesztesként kerülhetek ki. Tulajdonképpen ott az Annában véglegesen lezártam ezt az ügyet. Legalábbis azt hittem.

- Visszautaztam Németországba, ahol számtalan elfoglaltságom volt, Kertészt és társait a Csacsifogattal együtt kitaszítottam az emlékezetembõl. 1968-ban újra hazalátogattam, szüleim, egyéb családtagjaim és jó barátaim miatt.

Aztán hirtelen, minden indoklás nélkül, persona non grata lett Magyarországon. Tizenhét évig nem engedték haza. Se az édesanyja, se az édesapja temetésén nem vehetett részt.

Epilógus

Úgy tûnt, Bán Pál végleg kitörölte emlékezetébõl a Csacsifogatot. De csak úgy tûnt.

- A radírgumi nem mûködött tökéletesen - jelenti ki Bán Pál. - Nemrégiben megtudtam, hogy Kertész egy televíziós mûsorban eldicsekedett ifjúkori színpadi sikerével, a Csacsifogattal. Elmondta, hogy a darab jogdíjának köszönhetõ, hogy nyugodt körülmények között, anyagi gondok nélkül írhatta meg a Sorstalanság címû regényét. Soha nem jártam volna el Kertész ellen, ha nem fedezem fel nyilatkozataiban teljes gátlástalanságát. Úgy érzem, felkavarta a múlt piszkát, de én ma már nem akarok se elnézõ, se nagyvonalú, se feledékeny lenni. Ehhez nem is lenne jogom.

*********

Kertész Imrét berlini rezidenciáján hívtuk elõször november 6-án, szerdán, kellemes hangú német hölgy vette fel a kagylót, s azt kérte, hogy interjúkérelmünket faxon vagy e-mail-en küldjük el, s õ továbbítja majd a Nobel-díjas írónak. Elküldtük az elektronikus levelet, másnap választ is kaptunk rá, nevezetesen Katharina Wiedemanntól, aki szívélyesen tudatta velünk, hogy sorainkat továbbította Kertész úrnak. Pénteken kapcsolatba léptünk egy honi kollégánkkal, aki már készített telefonon interjút a Nobel-díjas íróval. Elmondta, bár neki megvan Magda asszony - Kertész Imre feleségének - mobilszáma, de azt ígérete szerint (s tegyük hozzá: érthetõ módon) nem adhatja ki. Viszont segít nekünk. Arról tájékoztatott, hogy pénteken és szombaton Kertész Imre senkivel sem beszél telefonon, mert a Nodel-díj átadásakor elhangzó beszédét írja, sürgeti a határidõ, ám vasárnap mód lesz a beszélgetésre.

Vasárnap este kollégánkkal ismét szót váltottunk, megtudtuk, hogy Kertész Imrének még a hétfõre is szüksége van beszéde megírásához, de kedden (12-én) már elhárul minden akadály. Délelõtt pihen az író és felesége, ebéd után Kertész Imre megnézi az újságokat, szereti olvasni a róla megjelent írásokat. Három órakor hívhatjuk - idõközben rendelkezésünkre bocsátandó - rádiótelefonon. Ha nem vennék fel, Kertész Imréék hívják majd vissza a Soproni Ászt, hogy a beszélgetés létrejöhessen.

Kedden délben azért felhívtuk kollégánkat, aki így vette fel a kagylót: éppen most akartam szólni, hogy Magda asszony gyengélkedik, Kertész Imre a héten már nem nyilatkozik...

Kertész Imre decemberben veszi át a fõváros díszpolgári címét

A díszpolgári cím adományozásáról szerdai zárt ülésén döntött a Fõvárosi Közgyûlés a többség egyetértésével, 5 MIÉP-es képviselõ elutasítása mellett.

A közgyûlés csütörtökön ünnepi ülést tart; ezen adják át a Budapest ünnepnapja alkalmából adományozott fõvárosi kitüntetéseket, köztük a négy díszpolgári elismerést. Az eseményen részt vesz Medgyessy Péter miniszterelnök is.

Kertész Magda az író felesége elmondta: férje nem szakítja meg a berlini ösztöndíját, ezért nem a mostani ünnepség keretében veszi át az elismerést. A díszpolgári címet decemberi itthon tartózkodása alkalmával veszi át.

A Nobel-díjas írót a II. kerület is díszpolgárává kívánja választani.

(Szenkovits Péter riportja, Soproni Ász - gondola)


KÖZREADTA: BÁNICS GÁBOR

Pali 2008.03.26. 09:07:41

Vannak jó emberek és vannak rossz emberek. A jó emberek jó dolgokat tesznek, a rossz emberek rossz dolgokat. Jó emberek csak a vallás nevében tesznek rosszat. Ez a gyógyszerész rossz ember.

gabcigirl 2008.03.26. 09:09:43

Bayer Aspirin Zsolt orvosi eset...

mikulás 2008.03.26. 09:09:47

honnan is vehette a szerző az antiszemtizmus részt? Ők a mi indok-zsidóink – értsd: a puszta létezésük indokolja az antiszemitizmust… nem innen?
és karinthy mögé bújni? nem kicsit gyávaság.
bayer zsolt egy gyáva szar.
valamelyik barom meg azt írta fenntebb: a zsidóság bűneit megemlíteni? mán elnézésedet, drága majom, mégis miféle kollektív bűnről beszélsz?

Pierre73 2008.03.26. 09:10:03

somebody. ma magyarországon nincs verseny. Verseny akkor van, ha vannak szabályok, és azt verseny közben nem változtatgatjuk. Verseny akkor van, ha a megmérettetés közel azonos adottságú versenytársak közt folyik. Ezek nélkül nincs verseny, csak összevisszaság és anarchia. Az nem verseny, amikor a leghangosabb szava dönti el az eredményt.

ekeke 2008.03.26. 09:12:28

Mazsihisz: a zsidók maradjanak otthon március 15-én
NOL • Népszabadság Online • 2007. március 8.
A Magyarországi Zsidó Hitközségek Szövetségének (Mazsihisz) vezetője minden zsidó származású honfitársának azt ajánlja, maradjon otthon a március 15-i nemzeti ünnepen - erősítette meg az MTI-nek a brit Reuters-nek korábban adott nyilatkozatát csütörtök este Feldmájer Péter, aki szerint régóta nem volt ennyire intenzív antiszemitizmus Magyarországon.

Elbillent a mérce 2008.03.26. 09:13:34

Ezt a hírt miért csak a Hír tv hozta le?

A Rábaköz egyik legrégibb és legnagyobb búcsújáró-helyét, a szanyi Szent Anna Kápolnát és több más, a térségben található templomot is kifosztottak ismeretlenek a húsvétot megelőző nagyhétben.

Gyertyatartókat, feszületeket loptak el, de volt, ahonnan a harangot is magukkal vitték.

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2008.03.26. 09:16:30

hmm
mi a faszért írsz bármiről/bárkiről, amit bevalolttan nem ismersz, egyáltalán nem?
bzs-t nem védem, ezt állítólag ma megteszi ő a mh-ban, bzs persze, khm, fura egy ember, de messze egészégesebb sokaknál abból a száz (részben ál)értelmiségiből (akik közt remek alakok is vannak, több író a kedvencem közülök, de ez más tészta), b.zs. most egy nagy hülyeséget írt egy félmondatában, de ez így nevetséges egy poszt.
egy rakás dolgot , utalást nem értettél benne, még csak észre sem vetted, mit kéne... persze nem holmi "kódolásra" gondolok, hanem pl. kornisra stb.
ciki ez így.
az index meg ki is teszi.... grat.

Rommel 2008.03.26. 09:16:36

Csak azt nem értem,hogy Ungváry kijelentése miért nem verte ki senkinél a biztosítékot???
A cikk erős,de tudjuk az utlevelek ki vannak készítve,a bőröndök be vannak pakolva és ez volt az utolsó csepp a pohárban.Sajnos nem ez volt,és nem is a köv. lesz.Hányok ettől az állandó antiszemitázástól.
Mindenki a maga háza táján söprögessen,és nézzük már meg kik írták alá azt a levelet!
Nevetségesek és szánalmasok vagytok!Jó éjszakát!

chin0 2008.03.26. 09:17:41

nem igaz az sem, amit bayer irt. ugyanis bayer szerint ungvary azt mondta, hogy a fidesz hivei lonenek zsidokat a dunaba. ungvary szo szerint ezt mondta:

- Én ott voltam ezúttal - utálok szónokokat hallgatni, és utálok beszédekre menni, mindegy, hogy ki beszél, de elmentem szolidaritásból a Petőfi szoborhoz, mert tudtam, hogy Demszky Gábor jóformán egyedül lesz, és ott álltam szemben a kordon mögött azzal a tömeggel, amelynek fiatalabb tagjai kivörösödött, dühtől eltorzult arccal rázták felém az öklüket. És ezek az emberek még kevésbé zavartak engem, mert ezek valóban annak a "házmester Magyarországnak" a képviselői, akiknek elődei annakidején zsidókat lőttek a Dunába.

tanár úr 2008.03.26. 09:20:05

BAYER MAGA IS ZSIDÓ..MÉ FESZENG??????

Barnabás 2008.03.26. 09:28:16

Bayer Zsoltnak minden szava igaz.Nem 100 értelmiségi határolódott el tőle,hanem száz, magát értelmiséginek tituláló vazullus.Antiszemitizmus volt,van és lesz is amig két ember él a földön és ezek közül az egyik más vallási felekezethez tartozik.

süsü 2008.03.26. 09:30:40

Bayer Zsolt önmagát nminősíti. Sajnos a sok marha meg istenként tekint rá. Pedig csak egy szegényes képzeletvilágú sutyerák. Ráadásul hangosan ugatja ahülyeséget. A sok ökör meg bólogat.

Sakál 2008.03.26. 09:34:26

Szamárfül mondja: " bzs persze, khm, fura egy ember, de messze egészégesebb sokaknál abból a száz (részben ál)értelmiségiből (akik közt remek alakok is vannak, több író a kedvencem közülök, de ez más tészta), b.zs. most egy nagy hülyeséget írt egy félmondatában, de ez így nevetséges egy poszt."
Ez valami tájjelegű izé'? A fura hol jelent rasszista köcsögöt?
Bayer egy ócska paraszt, igaz az is volt mindíg.
Gyanítom ráadásul a fiúkat kedveli.
De azt nem állítom, sőt határozottan nem tudok róla, hogy anyja, huga, nővére kurva lett volna.
Mondon sem igazolni, sem cáfolni nem tudom.

dr. Wilbur Swain 2008.03.26. 09:39:19

na, itt a baj: aki kimondja, hogy "zsidó", akkor már egyből antiszemita? hát egy nagy lóphallust...

nyomasek_bobo · http://sopron.e-cafe.hu 2008.03.26. 09:39:56

Szerintem nem antiszemita, csak demagóg. De nagyon.

Bővebbenm itt: sopron.e-cafe.hu/rovidurl/324

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2008.03.26. 09:40:43

hát, sakál ez téged minősít.
"fura" egy komment volt :D
és homofóbként te most hol állsz? :DD

Barnabás 2008.03.26. 09:41:20

T.Süsü és Sakál
Az emberi jellemet az általa kiválasztott fedőnév fejezi ki leginkább.

tarpai 2008.03.26. 09:42:33

BZs komplexusai akkor kezdtek jelentkezni, amikor a Népszabadság után otthagyta a 168 órát is, és szélrecsúszott.

a medencébe orrot fújó zsidóval indítani, majd eljutni oda, hogy "mi", azaz a bayerek mekkora mayerek vagyunk ott a parton ülve a felsöbbrendűségi tudatunkkkal...,
nos, ez elég erős kisebbrendüségi komlexusra utal

közben általa semmibe vett írók kiragadott félmondataival próbálja igazolni magát, és zagyvalékát
szánalmas

valaki simogassa má' meg zsoci buksiját, hisz csak erre vágyik
és pár jó szóra

NYT · http://pergetes.blog.hu/ 2008.03.26. 09:45:44

A post egy kalap szar, ugye ezt nem gondoltad komolyan? Bayertől írni azért megtanulhatnál...

körökör 2008.03.26. 09:49:47

Neki is van kiváló dolgozó kitüntetése,mint a blaskó haverjának? kellene lennie,mert 2 évet lehúzott a Népszabadságnál.

Libretto · http://szviccs.blog.hu 2008.03.26. 09:49:48

Ezt írta egy római császár (Aurelius) vagy kétezer éve:

Reggel előre beszéld meg magaddal: ma izgága, hálátlan, dölyfös, ármányos, ravasz, összeférhetetlen emberrel lesz dolgom. Azért esnek az emberek ezekbe a hibákba, mert nem tudják, mi a jó, mi a rossz. Mivel azonban én tisztáztam, hogy a jó természete szerint szép, a rossz pedig rút, hogy félrelépő embertársam rokon velem, nem e megegyező vérség és származás alapján, hanem mint az értelem és az istenségtől eredő rész osztályosa, ezért nekem senki sem árthat, mert nem mocskolhat be; nem is neheztelhetek testvéremre, s gyűlölni sem gyűlölhetem. Hiszen együttműködésre születtünk, mint a lábak, a kezek, a szempillák, vagy mint a felső és az alsó fogsor. Egymással ellenségeskedni természetellenes: márpedig ellenségeskedésszámba megy, ha bosszankodunk, vagy elfordulunk egymástól.

Ugyan kérem, Bayer Zsolt csupán egy légypiszok, jelentősége annyi, hogy összeveszejt jó embereket. Menjetek csavarogni, ki, a napsütésbe inkább. Sört kérek :)

Dr.G 2008.03.26. 09:51:27

Menjetek dolgozni........

lcnysz 2008.03.26. 09:52:18

Bayer egy csalódott firkász, elég a hírtv-n megnézni, fröcsögéseit, ráadásul szerintem a írásai is pont olyan összevisszák mint a verbális megnyilatkozásai.
A száz értelmiségi pedig állandóan farkast kiált, ergo ne csodálkozzon, ha egyik reggel ott áll majd az ajtajuk előtt.
Gálvölgyit hiányolom, no de majd a heti hetesben...
Az antiszemitizmus évszázados gyökereiről pedig már sokat vitatkoztak már, jelen van, aki akar küzdjön vele,én támogatom, de nem kell túljátszani, mert abból paranoia lehet, mint a példa mutatja.
Egyébként pedig én egy kicsit örülök, mert így legalább lehet tudni, ki kicsoda, ezek után bayer úrnak nem kell többé védekeznie. Mindenki az aminek vallja magát, a közösség pedig dönthet, hogy hiteles-e a mutatott arca.
Szerintem bayer az, aminek mondja magát, rég ezt gondolom róla és akkor itt jön a pont,pont, pont.

nas 2008.03.26. 09:58:34

Bayer az egyik finom, visszafogott figura a Széles féle "médiabirodalmában". Aki a nagyvadakra, az igazi véreszszájúakra kíváncsi, az kapcsoljon az Echo Tv-re akkor amikor ez Éjjeli Menedék c. műsort sugározzák. Siklósi Beatrix és Matuz Gábor konkrétan élő adásban zsidóznak, de nem úgy, ahogy Bayer, hanem kő keményen.

Nemrég Budaházy György volt a műsor vendége. A palin egy olyan póló volt, amin egy pálcikaember dávidcsillagot dob a kukába.

Siklósi Beatrix keményen nyomul, hogy megszerezze a Széles televízió igazgatói posztját.

Szélest nem zavarja a "zsidózás". Sőt. Ő maga szenvedélyesen gyűlöli a zsidókat. A propaganda irányát a lapnál és a tv-nél ő határozza meg. Egyébként Széles irodájában, az asztalon egy Rommel szobor áll.

Széles egy igazi, pedigrés paraszt. Sötét bunkó. A célja, hogy egy majdani, jobboldali kormányban bársonyszéket szerezzen. Keményen nyomult a Fideszre, de ők nagyjából kiröhögték.

Most a szittya-antiszemita vonalat nyomatja az Echo és a Hírlap. A két orgánum tele van olyan tehetségtelen riporterekkel és szerkesztőkkel, akik arra várnak, hogy amikor a Fidesz magnyeri a választásokat, akkor ők szépen átsétálnak az MTV-be és a minisztériumokba sajtósnak.

A Hír tévések is ezt a pilanatot várják, persze nekik erre esélyük is van, mert ők értenek a szakmához, az Echosok pedig még a lelkes amatőröknél is bénábbak.

Szélest amúgy a farkánál fogva irányítja a szeretője. Élet halál ura a tv-ben. Aki nem udvarolja körül, azt apu kirúgja. Aki kíváncsi erre a hölgyre, nézzen neg egy híradót az Echo-n. Jó szórakozást.

TD223 2008.03.26. 09:59:07

Először is. Nem kéne értelmiséginek nevezni Kendét és Vásárhelyi és társait. Ezek a legaljasabb gyűlölködők.

Bayer megírta az igazságot, vagyis, hogy egyesek zsidóságukra hivatkozva úgy érzik bárkit és bármit gyalázhatnak, antiszemitázhatnak. És ha fordul a kocka, akkor megint csak visszaantiszemitáznak, mert szerintük zsidó nem lehet antiszemita. Miért ne lehetne? Arról a 100 "értelmiségiről" szól a cikk és még hasonlókról, akik zsidók és régóta kűzdenek a magyarság ellen. Akik felemelik szavukat, ha egy cigányt megvernek (akárki is a tettes), de ha magyart vernek meg rasszista indokból szarnak rá, vagy esetleg azt mondják, megérdemelte a magyar. Akik elsősorban zsidók és ha egy zsidó magyarellenes kijelentést tesz, nem emelik fel a szavukat, de ha egy magyar mondjuk kritizálja Izrael palesztin-gyilkolászását, máris antiszemitáznak. Vásárhelyi, Kende, Bolgár, Mészáros... igenis gyűlölnek minden másképp gondolkozót, mindenkit, aki kritikát intéz feléjük.

sprenczl 2008.03.26. 10:00:04

A megélhetési 100 tagú végre ajvékolhat. Persze csak ilyenkor. Olaszliszka miatt kussoltak, a palesztínok írtása miatt kussolnak. Persze nem az a baj, hogy Bayernek nincs igaza, hanem hogy le is meri írni...

Jenyei 2008.03.26. 10:01:36

Rommel, te is bőröndözöl, ezért légy szíves te is elolvasni az előző postomban megadott linket. Köszönöm.

jack 2008.03.26. 10:03:10

Lehet, hogy valamit rosszul csinálok, de ezt a cikket ki írta. Azt tudjuk, hogy Bayer Zsolt nevével vállalta amit írt, de ezt ki írta. Én nem találom a szerzőt, vagy nem vállalaj nével az írását?

Trebuchet 2008.03.26. 10:15:16


Aki a taknyát fújja a medencébe azt jól nyakon kell b*szni, mindegy, hogy zsidó vagy nem zsidó. Ez ilyen egyszerű.

speciel 2008.03.26. 10:15:36

Bayerrel nem foglalkoznék, az a hülye, aki azt teszi, de Széles elvtárs nem szégyenli azt a széles pofáját?
A 80-as években "elvtársi" segítséggel összegründolt Műszertechnikás miliárdokkal hogyan is volt?
Vagy az elsőről ne érdeklődjünk? Amellett a hihetetlen, rendszert belülről bomlasztó, konzervatív, "/%!+!%/ munkássággal párhuzamosan ennyi köccs.
Megérdemli, hogy zsidózzon, cigányozzon, komunistázzon (vagy legalább lóvét adjon rá, abból a vérrel és verejtékkel "megkeresettből és megtaláltból")!
Coki!

vacskamati 2008.03.26. 10:16:28

bayer neonáci cikke szimpla reklám: senki nem kíváncsi mit írt, hiszen a "rohadjatok meg buzi zsidók" üzenethez csak zsoltit kell felmutatni, mint trademarkot. a magyar hírlapot még mindig sokan liberális lapnak gondolják, így meg kellett mutatni, hogy van új jobbos médium, ráadásul nem a konzervatív értékek mellett szerveződő, hanem "rendes", a magyar jobboldal igényeit figyelmebe vevő lap.

Mike36 2008.03.26. 10:17:15

az a baj Zsoltikával hogy komcsiból váltott agyalágyultra
ahogy fideszes körökben mondanák, szoci ügynök, mert annyi elutasítást szerzett a fidesznek eddigi ténykedésével, hogy a szocik bőszen rázogathatják a kezét, és a drágalátos triumvirátus másik két tagjának kezét is:
Bayer-Lovas-Bencsik
díszpéldányok
nemtom, sajnos a fidesz vmiért vonzza a hülyéket

dotcom 2008.03.26. 10:17:58

mindenki tisztában van vele, hogy igenis van antiszemitizmus Magyarországon. ilyenek vagyunk, van rá igény, kár szépíteni. hogy ez most antiszemita cikk, vagy nem azt nem tudom, de azt, hogy egy párt talpnyalójának cikkét nem tekinthetjük objektívnek az is biztos. aki érvelés helyett másokat mocskol, személyeskedő és arrogáns, az írni nem tud. Bayerral nem az a baj,hogy fideszharsonás, nem is az,hogy estleg nyíltan antiszemita, csak annyi, hogy szinvonaltalan, igénytelen.

tomicicmic · http://tomicicmic.blogspot.com 2008.03.26. 10:19:45

Imádom ahogy ezek menetelnek, van benne valami ellenállhatatlan :D :D
www.youtube.com/watch?v=tkGWmXAcPF8

salom 2008.03.26. 10:19:52

Csodálkozom miért nem vágták még el a torkát Zsozsónak. Hogy tűrhet meg ez a társadalom egy ilyen állatot??? Van még pár barom,de hál'istennek kevés, csak hangos! Ebben az országban senki ne cigányozzon,zsidózzon mert ha minden ember végignézné a családfáját biztos teljes diverzitással találkozna...Hol vagyunk még Európától??? Soha el sem érjük...

Kenguru 2008.03.26. 10:20:07

Bayer Zsoltnak van egy kevesse ismert korai konyve.
Az a cime, "Apam svab, anyam zsido"
Vagy forditva nem emlekeszem.

Erdemes lenne valakinak megkerseni. :)

irkafika 2008.03.26. 10:20:10

Mi lenne, ha hagynánk már a p*csába, hogy ki a zsidó és ki nem az? Éppen Karinthy Frigyes írja, hogy üldözzétek a bűnt! Ha igaz, amit mondtok, annál rosszabb a zsidókra!
De szánalmas már ez a zsidózás, még ha kevésbé burkoltan is. Bayer Zsolt egy fasz, nem jöttetek még rá? Fizetett megmondóember. Aki csak a jobboldaliságából tud megélni, mint a Bencsik vagy Wittner Mária és még sokan mások. A Turul-biznisz porszívóügynöke. Ha Orbán Viktor kijelentené, hogy ő is zsidó, és hogy a zsidóknál nagyobb keresztények nincsenek, akkor Bayer arról írna cikket, hogy nagyapját hogyan segítették a zsidók a kitelepítés alatt és után. És rá egy évre már az összes turbómagyar dávidcsillaggal flangálna. :)

antiballib 2008.03.26. 10:22:58

ez a 100 "értelmiségi" Semjén szakállas bácsi szövegétől is elhatárolódott!!! jól mutatja a lelkivilágukat: nekik mindent szabad, fröcsöghetnek bárkire (pl hetihetes), bármikor lefasisztáznak akit akarnak. Ha valaki visszavág nekik, s felhívja a figyelmet a zsidó emberekk által elkövetett bűnökre, akkor azonnal aniszemitizmust kiáltanak, s származásukkal védekeznek. s a kör bezárult...

tomkaakai 2008.03.26. 10:24:08

Ha valaki a "másik"oldalról ír miért kapja fel egyből "100 értelmiségi" a fejét? hol van ez a száz értelmiségi, amikor Kéri, Kende, Mészáros, Avar meg a pajtások gyalázkodnak? Hol vannak ők, amikor a "miniszterelnökünk" hazudik? Hol vannak ők, amikor választási csalás történik a szadeszben? Mi van Kulcsár Attilával és Princz Gáborral? A sor tetszőlegesen és sajnos majd' a végtelenségig folytatható...

vacskamati 2008.03.26. 10:24:31

salom:

na abból lenne a nagy balhé: ismét írcsák a magyartot!
október 23-án hős budiházynk szavára, ezrek mennének börtönét megnyitni a magyar táncsicsnak...

höm 2008.03.26. 10:25:01

1938 Németország (tény: szar volt ott zsidónak lenni...)
Hermann Göring: "hogy ki a zsidó ÉN döntöm el..."

2008 Magyaqrország (tény: szar dolog antiszemitának lenni...) Vásárhelyi Mária: "hogy ki az antiszemita ÉN mondom meg......"

a fentiek értelmében V.M. nem csak alkatilag hasonlít H.G-re.... :)))

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2008.03.26. 10:25:22

az is látszik hogy sok kommentelő nem is olvasta a cikket.. (a posztíró csak nem értette...)

az analfabétizmus a probléma, nem az antiszemitizmus...

Loga 2008.03.26. 10:25:30

Az idézett cikk teljesen rendben lenne, sőt, hiteles korrajz lenne, ha így írta volna alá:


Bayer Zsolt főmunkatárs
Budapest, 1943.


Izzadságszagú agitáció, tele takonnyal, szarral, huggyal, mesterséges ellenséggel, igazi korhű írás.
Ilyenekkel sokra vitte volna akkoriban.
Ja, hogy ma is?

Szebb jövőt.

salander · http://ld50.hu 2008.03.26. 10:28:36

nas 2008.03.26. 09:58:34

Köszi szépen az összefoglalót. Ez megérne egy posztot.

hugo 2008.03.26. 10:28:54

kapkodnak, csapkodnak a zsidók. ez jó jel.
hazudnak, ferdítenek és aztán rácsodálkoznak, hogy van, aki ezt utálja.
ejnye-bejnye. mars haza.

vacskamati 2008.03.26. 10:31:43

hugo:

vicces vagy: most kapaszkodnak, máskor meg téged nyomnak el a globális tőkéjükkel. muhaha.

salom 2008.03.26. 10:34:53

Nem ismertem bayer Apám sváb,anyám zsidó "művét".
Ez a kis ratyi bolond!!!!!
Emberek! Azzal kellene foglalkozni,hogy van négy teljesen alkalmatlan parlamenti pártunk és nincs kiút...
Lehet, hogy ez fontosabb, mint az hogy ki zsidó és ki nem! Szeretnék végre egy olyan pártot látni aki konkrét és érthető javaslatokkal kampányol és a népért van! MSZP,FIDESZ,SZDSZ,MDF= SZÉGYEN!

ununu 2008.03.26. 10:34:54

respect bayer!

a gyíkok meg csak hörörgjenek nyugodtan....

széles gábor szintén respect!

az echon meg a politikai paletta (vagy mi a fene) minden színe képviselteti magát kocsi ilonától, obersovszky péterig.
ráadásul olyan jókat régen nevettem, mint amikor kende péter meg a suszter lóránt egy műsorban produkálja magát.... persze tudom, a szofisztikált entellektüellek friderikuszt néznek. :DDD

ja, majdnem elfelejtettem:

szebb jövőt!

(sajnos az aszott fejű, szemüveges bőcsészpunkok mindig szopni fognak, jeruzsálemtől vlagyivosztokig így van ez)

NYT · http://pergetes.blog.hu/ 2008.03.26. 10:35:19

Tomkaakai, ezekre a kérdésekre a számos jelenlévő metéltfarkútól ne várj választ.

Aggie 2008.03.26. 10:37:40

Londonban elek, csak az unnepekre jottem haza. 4 nap alatt minden mediumban lattam olyan megnyilvanulasokat, amik a vilag nyugati felen kivertek volna a biztositekot. Tobbseguk elerne GB-ban a "racist crime" nevu buncselekmenyt, amiert meg egy 10 eves is rendorsegen vegzi. Ezzel szemben Mo-on szabadon lehet zsidozni, melegezi, ciganyozni - ezzel van itt az igazi problema.
BZS irasa nem tiszteli az emberi jogokat - ahogyan nem tiszteli a tobbi medium sem. Csak az a szo, hogy zsido jobban kiveri a biztositekot, mint az, hogy cigany v. meleg. Nem vedem BZS-ot, a cikk alapgondolata (politikusok a taknyukat is rank fujhatjak) nem lett volna rossz, de miert kellett belekeverni egy kisebbseget?
Egy megoldas van: pontosan korulirt szabalyok kellenek arra, hogy melyik kisebbseget, felkezetet mi serti es azokat pls keretik nem hasznalni. Es ezek alapjan szankcionalni kell mindenkit, aki ez ellen vet.

Balázs 2008.03.26. 10:37:47

Az ilyen liberális reakciók miatt vagyok dühös Horthyra a vagonírozás leállítása miatt...

vacskamati 2008.03.26. 10:38:06

lehet, hogy bayer is azért frusztrált, mert levágták a farkát, dzsipóra meg nem futotta...

Gábor 2008.03.26. 10:40:59

Nekem a nagyapám sváb származású és hitler mellett harcolt. Ez rám ragadt és én is teljesen jobbra tolódtam. De történt valami ami meg változtatta az életemet. Ma szégyellem ezt az időszakomat. Hogy miért is? Mert vak és elfogult aki a zsidókat vagy bármilyen nemzetet bánt. Ugyanis akik itt nagy jobboldali dumát levágnak, nagy hazafiak, nagy kereszténynek vallják magukat. Pedig nem azok a Biblia szerint. Ugyanis a Biblia szeretetről beszél és nem gyűlöletről. Sőt a Biblia azt mondja, hogy a Zsidók elvettetése csak időleges azért, hogy mi pogányok is meg tudjunk térni. Ezen kívül a fasisztoid elemek támogatják a palesztinokat mert milyen rossz nekik. Ez nagyon képmutató és vak szemlélet. Ugyanis a zsidóknak van földjük ezt a Biblia mondja, azt is mondja, hogy az, hogy vissza kapták meg lett ígérve. A palesztinok pedig amíg nem volt Ízráel, kunyhókba éltek és nem is volt civilizációjuk. Most hirtelen kellene a kész nekik. De nézzük a Magyarokat is ugyan így utálják a románok és szlovákok, szerbek. Pedig jog szerint élnek ott. Észre kellene venni a hasonlóságot, hogy a zsidóktól is nemzetközileg vették el a földjüket mint tőlünk. De ettől joguk van hozzá mint ahogy nekünk is a miénkhez. A kettős mérce nem korrekt. Tehát nekik nincs joguk a földjükhöz, csak nekünk a miénkhez? Jó lenne szemléletet váltani, nem kell hozzá csak egy kis gondolkodás.

Gejza 2008.03.26. 10:41:27

Dotcom!
Lehet, hogy anyabaszásra is van igény.
De azért bízom benn...

salom 2008.03.26. 10:42:16

hugokám!

megnézném ahogy bayerrel azon ügyködtök,hogy szaporodjon az árja magyar nép...
Melyikőtök lenne a nő?

azta 2008.03.26. 10:43:15

1. Bayer Zsolt nem M.O.-on adózik, tehát hiába állampolgár, kussoljon! (demagógia, mégcsak nem is a legkisebb, de leszarom)
2. szerintem halálosan unalmasak már a "100 értelmiségi levele"k. ahogyan Bayer sem, ezek sem érdekesek.

Aggie-nak 2008.03.26. 10:48:46

Aggie. Alapvetően igazad van. Csak Angliában nem szitokszó az "angolkodás", meg a "nagyangol", stb.
Alapvetően nem szép dolog valakit a származása, valássa, stb. miatt szidni, csak ez itthon kétélű dolog.
Egyenlő mérce kellene, és akkor teljesen jogosan lehetne írtani a nem megfelelő megnyilvánulásokat. De ez mindkét oldalra érvényesnek kellene lenni...
Tehát a "100 értelmiségi" a Heti Gennyesben (és a hasonló magas kvalitású műsorokban) ne bohócsapkázza le a magyar koronát, mert akkor a másik oldal zsidózni fog. Tudod miért? Hogy hecceljen... Ezért leng az árpádsávos is, nem azért, mert azok Dunába lőnének bárkit (jó 1-2 idióta lehet, azokat tökön kell rúgni). A másik meg azért fikázza a turult, mert visszavág.
Egy nagy össznépi adok-kapok ez az egész...
Nem tudom, van-e kiút belőle... Jó lenne nyugalomban élni, és nem állandó görcsölésben, és a szép dolgokkal foglalkozni.

inkvizítor 2008.03.26. 10:52:39

Zsoltika válaszolt: :)))))


www.magyarhirlap.hu/cikk.php?cikk=144806

Kedves ajvékoló zsidó honfitársaim (csak az ajvékolók!! akinek nem inge, ne vegye magára!)!:

Elmentek Ti a Picsába.....

Kampfer 2008.03.26. 10:53:16

Az a 100 értelmiségi... Hááát, sokmindent lehet rájuk mondani, de hogy értelmiségi! Azt nem! Fröcsögjenek csak nyugodtan! Idióták! A fridi meg az ungváry meg a feldmájer az az ihazi hazafi! Kis mocskok!
Ha nem írja le azt egy cikkben a Bayer, ami egyébként világos, akkor nincs gond. El lehet szépen sumákolni és kész! Ha leírja, akkor az mindjárt kiveri a biztosítékot a kis álszent szaroknál! Miért? Eddig a cikkig nem tudták, hogy egy jelentős csoportnak tele van már a töke az antiszemitázással és az állandó ajvékolással? Mert már qrvára tele van valóban! Mintha a zsidók lennének az egyedüliek, akiket valami sérelem ért! Szánalmas! Egyébként pedig ha jól tudom, nyitva vannak a határaink, még csak le sem géppuskázzák őket, ha elindulnak kifelé! Hát ha már amúgy is be van pakolva minden, akkor mi a f*szt keresnek még itt? Elegem van már abból, hogy itt mindenki lehet cigány, zsidó, buzi és egyéb! S akkor ő az üldözött és ő az isten! Ha valaki "csak" magyar, akkor meg egy mocskos fasiszta vagy bűnös senkiházi! Hát nem! Egyébként meg sikeresen keverik a "fasisztát" a nácival! Gondolom követik a fletó példáját, aki ugye a szovjet idől emléke szerint szépen összemosta a kettőt... Ki a franc akarná bántani a zsidókat, s mégis évek óta megy a hergelés!!! Egyébként pedig ne egy zsidó magyarázza meg nekem, hogy mit jelenthet nekem a Turul és az Árpádsáv!!! Ma nagyon népszerű egyes körökben ezeket leromboltatni és tiltani! Otthon barátaim, otthon tiltsátok!!! Itt nem!
Kampfer

Clochard 2008.03.26. 10:55:58

a bayereknek és a hasonszőrű elvbarátaiknak, akiket csak úgy lehet aposztrofálni ( mint az emberiség hulladékai illetve genetikai torzulások ) ismét vissza kellene állítani a már korábban jól bevált Taigetosz rendszert, 1, 2, 3, és ugrás.....és így tovább, és így tovább....és miután elfogytak, ismét élhető lesz a világunk egy pár ezer évig!

Az igazi Svarc Enegger · https://www.youtube.com/watch?v=Ik9qunsZZtY&index=21&list=RDJVoyWQSNr8I 2008.03.26. 10:56:24

Szerintem nem kellene annyit aggódni. Bayer szerintem antiszemita, de mit számít ez? Hát aztán? Legyen az, ha akar; mások meg katolikusok vagy metal-punk rajongók.
Ettől még az élet megy tovább és azzal, hogy túl sokat beszélünk róla, csak az ő malmára hajtjuk a vizet.
Ha demokráciát akarunk és szólásszabadságot, akkor el kell viselnünk mások véleményét, még akkor is, ha ilyen primitív és aljas. Majd elszámol vele a következő életében. Nekünk meg nem kell vele szóbaállnunk ebben az életében.
Én nem akarok olyan országban élni, ahol befogják az emberek száját. Bármilyen ürüggyel.

vacskamati 2008.03.26. 11:00:25

Aggie-nak-nak:

a baj az az érveléseddel, hogy arra sajnos volt precedens, hogy zsidókat, cigányokat, melegeket tömegesesn irtanak ki.
azért viszont (szerencsére) senkit sem szokás kinyírni, mert szeret koronát úsztatni egy folyón, vagy koszorúz a turulnál.
ezen felül, az egyik támadás népcsoportok ellen történik, a másik pedig valamilyen ízés vagy gondolkodásmód ellen. nem azonos a kettő.

Az igazi Rocky Bilbao 2008.03.26. 11:00:26

Az a szomorú, hogy az ilyen történésekből lesz politika, és folytatódik ez a kibaszott egy helyben toporgás.

Bayer nem antiszemita, hanem vagy hülye, mert direkt provokálja, hogy a 'bal' rá mutogatva antiszemitázzon, vagy végképp nem tudja, mit ír.

Teljesen más lenne az ilyen hírek megítélése viszont, ha a magyar közélet bal felében is tudatosodna, hogy a második világháborúnak vége, a náci tankok Nemesmedvesnél végleg elhagyták az országot.

Szánalmas, aki ezt az egészet generálja, és méginkább az, aki erre felül.
Bárcsak lennének okosabbak.

gepard 2008.03.26. 11:02:25

Bayernek teljesen igaza van, csak el kell olvasni Theodor Herzl-nek a Cion bölcseit, annak is pl. a média megszállásáról szóló passzusát, s akkor világosan látható, milyen emberek is a zsidók, legalábbis a cionista része.

Telem 2008.03.26. 11:04:59

Ezen szalonképtelen és beszámíthatatlan ember helyett is, szeretnék mint magyar, bocsánatot kérni a zsidóságtól.

höm 2008.03.26. 11:06:02

Kezd megdőlni az "okos zsidó" mítosza... :)

ha az ajvékolás előtt figyelmesen elolvasnák ami ellen fel akarnak lépni rájöhetnének, hogy a fellpésük igazolja a cikkben leírtakat!!! ha kussoltak volna, akkor meg maradt volna annak ami... viharnak a biliben...
de sikeresen felfújták, beharangozták, így a hozzám hasonló "házmesterekhez" is eljutott! gratula! szép volt!

"-van önöknél antiszemitizmus?"
"-nincs... de igény volna rá...":)

az antiszemitizmus mint lelki igény.....:)))))

Tropical 2008.03.26. 11:07:17

Hopp, Telem megfogta a téma lényegét!

vacskamati-nak 2008.03.26. 11:09:28

??? ez most hogy jön ide?
Egyébként -ha felvetetted- arra nem volt precedens, hogy magyarokat a magyarságuk miatt (pl. a szerbek a Dunába lőttek- vess keresztet barátom, hopp... balról jobbra, nem nyert... pufff) bántottak?
Itt nem a múltról beszélünk most, hanem a jelenről. A múltban mindenkinek volt sérelme, abban igazságot tenni nehéz.
A lényege a mondandómnak, hogy BZs ne zsidózzon, Heti Hetes meg ne bohócsipkázzon, meg ne "húscafatozza" Szt István jobbját, mert az meg a másik oldalon sért embereket... Egyenlő mérce kellene...
Valamit félreértettél...

Gejza 2008.03.26. 11:11:04

Szerintem meg a Gőgös Gúnár Gedeonnal kellene kezdeni.
Mert aztán mindent félreért az "ember".

TD223 2008.03.26. 11:12:58

Ennyi hülyét itt egy rakáson. Nem minden zsidóról szól ez, hanem AZOKRÓL a zsidókról, akik zsidóságukat arra hasznalják, hogy másokat(másként gondolkozókat és más vallásúakat...) leantiszemitázzanak és kritika ellen pedig zsidóságukat használják pajzsnak. Bayer is csak egy pár száz fős bagázsról ír.

Albert 2008.03.26. 11:14:10

Ki az a Bayer?

höm 2008.03.26. 11:14:16

Kezd megdőlni az "okos zsidó" mítosza...

Mielőtt nekiálltak ajvékolni elolvashatták volna figyelmesebben az írást... az írásra adott reakciók igazolják annak létét!

ha nem rínák tele a médiát, akkor megmaradt volna az írás annak ami: vihar a biliben...

a nagy ajvékolásra még a hozzám hasonló "házmesterekhez" is eljutott az írás...
gratula!! szép reklám volt.. :)))


"-van maguknál a faluban antiszemitizmus?"
"-nincs.... de igény az volna rá... " :)

az antiszemitizmu, mint lelki igény.....

Meilstones 2008.03.26. 11:14:22

Csatlakozom Telemhez.
Egy vélemény sem ér semmit, ha nem ismerjük el a másik ember jogait.

Héttörpe (törölt) 2008.03.26. 11:14:34

Jenyei 2008.03.26. 09:01:05
Nem te fogod megmondani nekem, mit olvassak el öcsém! Pontosan tudom, honnan ered a bőröndös duma, nem kell kisegítened.

Albert-nak 2008.03.26. 11:15:14

Bayer Leverkusen a Bayern München tesója ;-) Az aspirines csóka fia.

GIjoe 2008.03.26. 11:15:48

nevetseges ez az egesz nyavalygas a bayer cikk miatt. meglatjatok azt, hogy valami "negativ" vagy inkabb objektiv dolgot irnak a zsidokrol es a jelenlegi helyzetrol, rogton elkezditek a lejarato hadjaratotokat. egyebkent meg ha valaki lehet cinosta magyargyulolo akkor miert nem lehet valaki antiszemita? csak ez a fajta "rasszizmus" tiltott? az elfogadhato, hoyg valaki mondjuk utalja a franciakat? vagy a magyarokat? most persze azt fogjatok mondani, hogy "nem nem az is elfogadhatatlan" de ez csak ures szo, mert ti is nagyon jol tudjatok az igazsagot! ha valaki tenylegesen tabuk nelkul beszel valamirol ami nektek zsenánt azt minden letezo modszerrel tonkre akarjatok tenni, meg akkor is ha tortenetesen van valami igazsag alapja. Van egy hirem szamotokra, TI vagytok szuklatokoruek es korlatoltak. de ezt fel sem tudjatok fogni mert keptelenek vagytok elvonatkoztatni a dolgoktol, objektiven hozzaallni valamihez.
tuti, hogy ebbol a hozzaszolasbol is csak annyi fog eljutni hozzatok, hogy en biztos valami nyilas ujfasiszta naci vagyok....ez a szanalmas....

mbemba · http://olaszforum.blog.hu/ 2008.03.26. 11:16:45


Én úgy gondolom, Bayer megpróbálja az okokat keresni, hogy miért vagyunk ilyen szar helyzetben ... , aztán néha igazat mond, néha meg téved!

Pirospont 2008.03.26. 11:18:41

Nálunk a szanalmas,hu-n nem csupán a homosex, hanem a zsidózás is mindennapi, senki sem akad ki miatta, főleg én nem, aki olyan másnapos vagyok, hogy a pöcsömet is percekig keresem és orron keresztül is tudok okádni. (tegnap)

Pert 2008.03.26. 11:24:41

Pirospont -
ez nem a ti homokozótok, bukj vissza...

VHB 2008.03.26. 11:28:55

Olvassatok el a Flodni-gate postokat a Judapesten es ra fogtok jonni, hogy Bayer ugyanarrol - illetve nagyon hasonlo - problemarol ir.

csetmenszky 2008.03.26. 11:29:31

Zsolti csak egy provokátor. Parodisztikusan képviselteti a nacionalista eszmét, ezzel lejáratva azt. No, szerintetek gyerekek, honnan a felkérés erre...? Ez is kamu, mint a Magyargárda. Be ne szopjátok má'! Csak a állampolgárok reakcióit figyeli ezzel egy bizonyos hatszög alakú kör...

GIjoe 2008.03.26. 11:33:01

salom
hol vagyunk europatol? azt hiszed ott mas a helyzet? eltel egyalltalan kulfoldon? ok sokkal jobban vedekeznek mint mi, mi vagyunk a legturelmesebbek egesz europaban, ugyhogy nem kell ez a rossz duma zsidokam. miert kell minden aron raeroszakolnotok masra amit nem akar??? koltoi kerdes mert sajnos tudom...a talmud ugy kivanja..hat kapjatok be. hitegesd magad azzal, hogy "kevesen vannak csak hangosak" SENKI nem szereti ha a sajat hazajaban az idegeneknek tobb joguk van mint neki. SENKI, semelyik orszagban! csak az a szerencsetek, hogy ilyen turelmes ez a nep, de addig jar a korso a kutra...ezt jol jegyezd meg. egyebkent meg miert nem fogadjatok be izraelbe a sok ciganyt, afrikait vagy akarkit? ja, hogy mert nem zsido. Ti vagytok a legnagyobb rasszistak ezen a kibaszott foldon!!! rasszista fasisztak vagytok!

blöff 2008.03.26. 11:33:46

Az egész világ egy nagy kamu. Össznépi társasjáték, ahol mindenki egy bábu.
Vannak akik beérnek a célba, és vannak akit kiütnek, mert azonos mezőre léptek.
A bábuk idővel elkopnak, aztán jönnek újak...
Ennyi a sztori lényege, a többi csak maszlag.

használt papagáj 2008.03.26. 11:40:00

az ilyen mikola, bayer-típusú agresszív nyilas kismalacok nyerték meg a maszopnak a legutolsó választást is, nem az magának, ezt akkor még mindenki tudta, csak mára kezdik elfelejteni a zenberek.

ezek a nemlétező cionisták meg csakazértsem jönnek elő a nemlétező bokorból. :)
csak nem akarnak materializálódni, azannyuk köcsögit. :)

vujicsics trutymo 2008.03.26. 11:40:02

Unom a zidókat, a zsidózókat, a cionistákat, az antiszemitákat, a holokausztot, az egész bagázst.

Ki a faszt érdekelnek még? Értelmes dolgok is vannak nem a zsidók.

midrovertalt 2008.03.26. 11:45:49

Meg kell nézni a hírben, hogy kik verik a nyálukat. 100 értelmiségi, szól a hír, csak elfelejtették azt a szót, hogy baloldali, hopsz.
Ezek az emberek mindig akkor kérnek fel XY-t elhatárolódásra, amikor valamiféle antiszemitzmus van, vagy mifene. Olyankor miért nem kérnek fel elhatárolódásra XY-okat, amikor Budapesten kilövik az ember szemét? Ettől ki határolódik el? Demszkytől, Gergényitől meg a többi gazembertől ki határolódik el? A fene nagy liberalizmus fala repedezik...

csetmenszky 2008.03.26. 11:46:55

Én meg azt unom, hogy nem lehet erről a témáról normálisan beszélni. Igenis van zsidó és cigánykérdés Magyarországon. És ezt nem pejoratív értelemben írom.

tanár úr 2008.03.26. 11:51:02

BAYER MAGA IS ZSIDÓ, AKKOR MÉ FESZENG?

Vilma · http://vilma.halal.hu 2008.03.26. 11:51:50

Kurvára elegem van az emberekből, az emberek véleményéből, az emberek viselkedéséből, az emberi fajból, zsidókból, magyarokból, szerbekből, horvátokból, európaiakból, afrikaiakból, fehérekből, feketékből. Remélem kiírtják végre egymást. Aljas, kicsinyes, magát istenítő, szarrágó csótányfajzat az ember. Elnézést a csótányoktól és a kivételektől.

Vilma-nak 2008.03.26. 11:53:06

Minden oké? Akarsz róla beszélni?
:-)))

Zs 2008.03.26. 11:55:27

Zsido e vagy? Nem tetszik az igazsag?

azta 2008.03.26. 12:04:43

"Hadjárat lesz. Már összeült a "kivégzőosztag", hogy eldöntse sorsomat. Lesz tiltakozás, aláírásgyűjtés, sok-sok cikk, lesz felszólítás, hogy főnököm rúgjon ki, a Fidesz és a barátaim és a családom határolódjon el tőlem – mert Európában olyat nem lehet írni, amit én írtam."
:D
hát erre ment ki ez az egész :D
te zsóti! nem vagy ám akkora hal, hogy hadjárat induljon ellened :D
még mártírnak is szar leszel! :D
sajnos még az igazság is fossá válik a te szádban... komolyan mondom - sajnos...

segura · http://segura 2008.03.26. 12:06:52

Nem Bayerel,van a gond.Ő csak egy nettó idióta,a "disznófejű nagyúr"kicsi csicskása.A nagyobb probléma a gazdája,Széles Gábor.Félelmetes,hogy egy ilyen ember,ilyen kevés ésszel ilyen magasságokba emelkedhet.Széles a buta,gátlástalan,törtető,gusztustalan új kapitalaista prototípusa!

Albert 2008.03.26. 12:10:23

Ja! Azaz Jávól'
És egy futbalista gyógyszerész fia miért zsidózik?
Lever qzen.
Hogy a Bóg basszintsa meg.

Gejza 2008.03.26. 12:13:37

Vilma stop.
Rádküldöm Frédit stop.,Te elkanászodott némber! stop.
Béni stop.

peppino 2008.03.26. 12:15:38

Mit tanítasz tanár úr? Caps Lock pressing-et? Mert embert biztos nem láttál még közelről. Ha meg igen, sajnálom őket...

Nyíltlevél egy tanulmányolvasó főmunkatársnak (brrrrr.) 2008.03.26. 12:22:01

Hogyaszongya':
"adok egy házi feladatot: olvassák el Tzvetan Todorov Az új moralizmus című tanulmányát (Lettre, 1999, tél). "
1./ Ki sem tudom mondani a nevét ennek a bolgárnak.??
2./ Azért, ha mögém térdelsz és kinyalod a seggem, tán' elolvasom e valószínűleg magasröptű munkát.
3./ Mi közöd neked a morálhoz és hol fedezted fel e kincset?
4./ Még mindig coki.
Nyáladzó gazdádnak is.

Bulémiás Eleonóra 2008.03.26. 12:28:52

Jómagam rendszeres olvasója vagyok a Magyar Hírlapnak. Különösen Bayer kartács szösszeneteit olvasgatom nagy élvezettel. Az ok kézenfekvő. Útálok lenyúlni a torkomba.
Így a hányás könnyen megy. Csak nehéz abbahagyni.
Node; valamit, valamiért.

használt papagáj 2008.03.26. 12:32:46

"(lásd a Semjén Zsolt barátom elleni hadjárat részleteit a "szakállas bácsi" után)"

:)
Azért eléggé öntökönrúgás történelem legostobább éjsötét "képviselőjét" felhozni pajzsul....

Mondom én, hogy a maszop embere ez a Bayer. :)
Szerintem a maszop a hasát fogja most a röhögéstől attól, amit ez a kis nyilas ügynök művel a porcelánboltban.

Úgy egyáltalán olyan jópofa, hogy a zsidó Jézust imádó keresztények Jézus és a szeretet jegyében gyűlölködnek, és utálják a zsidókat, akik kitermelték nekik az istenüket, aki viszont a szeretetet hirdette. :)
Ugye ez az a dolog, amiben csak hinni lehet, mivel megérteni nem.
:)
Akinek nem tetszik a hörgés, arról meg eldöntik, hogy ő zsidó.
Felőlem... :)

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2008.03.26. 12:51:11

baszomalássan.
sokáig aludtam, most keltem, a pokol elszabadulása mostanra lecsengett.
8szor kellett abbahagynom a kommentek olvasását, mert megfájdult a fejem.
gyász.
az érdemi kritikákról és hozzászólásokról (merthogy voltak olyanok is) később, a bayer válaszával együtt.
most megyek és szétlövök valamit virtuálisan.
és mégegyszer: gyász.
süti beállítások módosítása